Re: Dienstregeling 2017
Geplaatst: ma 24 okt 2016, 19:44
Zeg maar gewoon Zuid-Nederland, ze gaan immers uiteindelijk ook in de Sprinters tussen Dordrecht en Roosendaal en Dordrecht en 's-Hertogenbosch rijden.
Er is een verslag naar de Tweede kamer gestuurd geloof ik. Het was in de bediening in ieder geval ingewikkeld...Ardan schreef:Lang lang geleden was er een proef met SLT's die waren uitgerust met ETCS. Hebben we daar ooit wat van weer gehoord?
Ze kunnen zelfs met 14 rijden maar dat mag in Nederland (nog) niet.MetroRET schreef:Er kan bij FLIRT standaard tot 3 stellen gekoppeld rijden.
Dus bij de NS-FLIRT tot 12 bakken gekoppeld.
Zuid-Nederland en Oost-Nederland dus. ;) Dat is wat anders dan Zuidoost-Nederland.regenmaker schreef:Het kaartje hier onderaan de pagina ziet het er meer uit als zuidoost (beetje vertekenend beeld natuurlijk). Zutphen vind ik nou niet echt zuid.
Is die materieelomloop ook ergens te vinden? :)Bemined schreef:Ik heb een snelle scan door de materieelomloop van 2017 gedaan
Dus toch wel? Ik dacht dat hier geen flirt kwam, maar dit maakt mijn dag :DBemined schreef:Nog niet alles zal direct met FLIRT gaan rijden. Ik heb een snelle scan door de materieelomloop van 2017 gedaan en kom op de volgende aantallen uit:
7000 Apd-Es: 6 composities
In totaal dus 37 composities in de series die met FLIRT gaan rijden, waarvan dan iets minder dan de helft uit twee stellen zal bestaan (uitgaande dat de materieelinzet integraal wordt er niet gemixt met ander materieel).
Bemined schreef:Nog niet alles zal direct met FLIRT gaan rijden. Ik heb een snelle scan door de materieelomloop van 2017 gedaan en kom op de volgende aantallen uit:
5900 Ddr - Rsd: 3 composities
6600 Ddr - Ht: 5 composities
5200-6400 Tbu-Ehv-Wt: 5 composities
4400-9600 Ah-Ht-Dn: 11 composities
7600 Zp-Wc: 5 composities
7500 Ah-Ed: 2 composities
In totaal dus 31 composities in de series die met FLIRT gaan rijden, waarvan dan ongeveer de helft uit twee stellen zal bestaan (uitgaande dat de materieelinzet integraal wordt er niet gemixt met ander materieel).
Nou ja, het idee van ERTMS is juist dat het interoperabel is tussen allerlei leveranciers onderling, en dat je juist dus apparatuur van meerdere bedrijven kunt gebruiken zowel langs de baan als de trein.Durashift schreef:Ja, dat laatste las ik hier een tijdje terug eens..
Best vreemd eigenlijk.. dat firma's die treinen bouwen ook aan infrastructuur doen op trajecten waar misschien geen eens treinen van hun rijden..
Lijkt mij dat een technisch installateur dit dan beter (onafhankelijker) kan doen? Is er 1 protocol waar op afgestemd moet worden en vervalt men niet in het bevragen van 'de concurrent' als het op moeilijkheden stuit..
NS heeft de vertraging niet geaccepteerd, lees ik hier http://www.spoorpro.nl/materieel/2016/1 ... -tot-2018/Geert schreef:Ik weet niet waar de technische moeilijkheden zitten, maar ik kan me voorstellen dat NS erg zuur moet zijn over het feit dat Bombardier de boel maar niet aan de praat krijgt. Lijkt me ook voor Bombardier geen beste reclame.
Daar heb ik ook wel interesse in. Kan ik gaan plannen voor een dagje in december/januari om te gaan toeren in de FLIRT's, de nieuwe bussen in Eindhoven e.o. en een rondje maken in Utrecht met de dubbelgelede (HESS-)bussen te maken. *O* *bus*Meltrain schreef:Is die materieelomloop ook ergens te vinden? :)
Plus de Sprinter Oss-'s Hertogenbosch maakt 33.Bemined schreef:Nog niet alles zal direct met FLIRT gaan rijden. Ik heb een snelle scan door de materieelomloop van 2017 gedaan en kom op de volgende aantallen uit:
5900 Ddr - Rsd: 3 composities
6600 Ddr - Ht: 5 composities
5200-6400 Tbu-Ehv-Wt: 5 composities
4400-9600 Ah-Ht-Dn: 11 composities
7600 Zp-Wc: 5 composities
7500 Ah-Ed: 2 composities
In totaal dus 31 composities in de series die met FLIRT gaan rijden, waarvan dan ongeveer de helft uit twee stellen zal bestaan (uitgaande dat de materieelinzet integraal wordt er niet gemixt met ander materieel).
Ik vraag me af wel alle omlopen in de [serie=Stoptrein|2016|'s-Hertogenbosch - Nijmegen4400[/serie]/[serie=Stoptrein|2016|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie] dubbel moeten rijden. Op de drukste stukken rijdt immers al versterking. Verder wordt deze gekoppelde sprinter nu nog gebruikt voor reizen Ehv - Nm, maar doordat die volgend jaar 20 minuten stilstaat in Ht, is dat niet meer interessant. Sommige ritten zullen zeker dubbel moeten rijden, maar ik denk niet allemaal.Erno-BE schreef:Plus de Sprinter Oss-'s Hertogenbosch maakt 33.Bemined schreef:Nog niet alles zal direct met FLIRT gaan rijden. Ik heb een snelle scan door de materieelomloop van 2017 gedaan en kom op de volgende aantallen uit:
5900 Ddr - Rsd: 3 composities
6600 Ddr - Ht: 5 composities
5200-6400 Tbu-Ehv-Wt: 5 composities
4400-9600 Ah-Ht-Dn: 11 composities
7600 Zp-Wc: 5 composities
7500 Ah-Ed: 2 composities
In totaal dus 31 composities in de series die met FLIRT gaan rijden, waarvan dan ongeveer de helft uit twee stellen zal bestaan (uitgaande dat de materieelinzet integraal wordt er niet gemixt met ander materieel).
Arnhem-Den Bosch-Deurne dubbel wordt 44
Tilburg-Eindhoven-Weert dubbel wordt 49
Dordrecht-Breda-Den Bosch dubbel wordt 54
Twee drukste ritten van de [serie=Sprinter|2016|Zutphen - Nijmegen7600[/serie] versterken wordt 56
Dus je houd 2 reserve over.
Ingang nieuwe dienstregeling hoeft voor NS geen harde grens te zijn (wat het voor andere concessies wel is).Hainje schreef:Als die FLIRTS pas met ingang van de nieuwe dienstregeling gaan rijden, dan weet ik wel zeker dat ze nog niet op 10-12 rijden.
Maar zonder dollen, NS zou wel gek zijn als ze het de stellen niet over een langere termijn in dienst zet.
Die kwartiersdienst lost niet alles op. Voor de komst van de dubbeldekkers waren er nog altijd klachten over te volle treinen in de (top)spits bij Wijchen, maar dan ri. 's-Hertogenbosch. En dat was nog met langere treinen. Dubbele treinen zullen dus wel nodig blijven. Vergeet niet dat die kwartiersdienst (rijdt nu al in de spits) hard nodig was omdat een sprinter op volle lengte het al niet meer aan kon.Bemined schreef:Voor men met dubbeldekkers liep te smijten in het oosten van het land reed lang niet elke compositie op volle sterkte. Er was ook gewoon solo SGM te vinden in de 4400/9600 en in de 7600, dus dat kan dan solo FLIRT4 worden. En met een kwartierdienst tussen Arnhem en Wijchen en tussen Oss en Den Bosch zullen er mogelijk nog minder treinen op volle sterkte hoeven te rijden.