Pagina 62 van 128

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 26 apr 2018, 13:44
door Reiziger Delft
Waarom heeft men die DDARen niet een fatsoenlijke revisie gegeven toen ze weer in dienst kwamen? Ze zijn nu al jaren enorm onbetrouwbaar.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 27 apr 2018, 10:58
door ArrivaBas
Bemined heeft op Somda het volgende lijstje gepost, en ik zie wel wat vreemde inzetten:
[serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]: DDZ10
[serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie]: DDZ6/ICM6/ICM7
[serie=Intercity|2018|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/1800: DDZ8/ICM10/DDZ10
[serie=Intercity|2018|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie]: VIRM10
[serie=Intercity|2018|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal1500[/serie]/[serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Almere Centrum2600[/serie]: ICM10
[serie=Intercity|2018|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie]/[serie=Intercity|2018|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol Airport11600[/serie]: VIRM6/ICM7/ICM10
[serie=Intercity|2018|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie]/[serie=Intercity|2018|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie]: ICM10
[serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie]/[serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie]: DDZ4/ICM6
[serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie]: ICM12
[serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie]: VIRM10 (Splitst 1 keer per uur op Rotterdam Centraal. Het andere half uur op Roosendaal)
[serie=Intercity|2018|Dordrecht - Breda2300[/serie]: FLIRT6 :o
[serie=Intercity|2018|Dordrecht - Den Haag Hollands Spoor - Duivendrecht (- Lelystad Centrum)2400[/serie]: VIRM6/VIRM10
[serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie]: ICM6
[serie=Intercity|2018|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie]/[serie=Intercity|2018|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie]: VIRM10
[serie=Sprinter|2018|Leiden Centraal - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie]: SLT4
[serie=Intercity|2018|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie]: VIRM6/VIRM8
[serie=Intercity|2018|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie]: ICM10/DDAR6 :o
[serie=Intercity|2018|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie]: VIRM6/VIRM8
[serie=Sprinter|2018|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie]: SLT10 (Uitgeest - Amsterdam Centraal, dus zoals altijd geknipt.)
[serie=Sprinter|2018|(Lelystad Centrum -) Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Hoofddorp4300[/serie]: SLT10
[serie=Sprinter|2018|'s-Hertogenbosch - Arnhem4400[/serie]/[serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Tilburg - 's-Hertogenbosch6600[/serie]: FLIRT7
[serie=Sprinter|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Den Haag Centraal4600[/serie]/[serie=Sprinter|2018|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal14600[/serie]: SLT10
[serie=Sprinter|2018|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie]: SLT10
[serie=Sprinter|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Alkmaar (- Hoorn)4800[/serie]/5400: SGM6
[serie=Sprinter|2018|Utrecht Centraal - Almere Centrum4900[/serie]: SLT4
[serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie]: SGM5/SGM6 (De [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] is opgeheven)
[serie=Sprinter|2018|Eindhoven - Tilburg Universiteit5200[/serie]/6400: FLIRT4
[serie=Sprinter|2018|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie]: SLT6/SGM3
[serie=Sprinter|2018|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie]: DDAR/SLT6
[serie=Sprinter|2018|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie]: SLT6
[serie=Sprinter|2018|Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie]/[serie=Sprinter|2018|Amersfoort Vathorst - Weesp - Amsterdam Centraal15800[/serie]: SLT10
[serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie]: FLIRT3/FLIRT4
[serie=Sprinter|2018|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie]: SLT4
[serie=Sprinter|2018|Den Haag Centraal - Haarlem6300[/serie]: SGM3
[serie=Sprinter|2018|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal6900[/serie]/[serie=Sprinter|2018|Den Haag Centraal - Utrecht Centraal7800[/serie]: SGM5/SLT6
[serie=Sprinter|2018|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie]: DDAR3/SGM3
[serie=Sprinter|2018|Breukelen - Utrecht Centraal - Veenendaal Centrum7300[/serie]: SGM3/SLT4
[serie=Sprinter|2018|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie]: SGM6
[serie=Sprinter|2018|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie]: FLIRT6
[serie=Sprinter|2018|Zutphen - Nijmegen (- Wijchen)7600[/serie]: FLIRT6/SGM5
[serie=Sprinter|2018|Groningen - Zwolle8100[/serie]: SLT10 :o
[serie=Sprinter|2018|Leeuwarden - Meppel9000[/serie]: ICM3
[serie=Sprinter|2018|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie]: FLIRT7
28600: VIRM4 (Extra trein Breda - Roosendaal)
704000: SLT10 (Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 27 apr 2018, 11:16
door ovforens
Er zou 1 omloop op Winterswijk-Arnhem met 3 treinstellen Limburgse GTW rijden vandaag (zie So.da)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 27 apr 2018, 12:07
door rooddolfijn
Als je op de treinseries klikt zie je met welk materieel de treinserie rijdt. Soms is dat anders dan wat er in dat lijstje staat.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 27 apr 2018, 12:24
door Z2N
En wat was de naam van dit topic alweer... (A)

Maar waar halen ze ineens al dat DDAR vandaan dan? Van de week was er maar een stel of tien beschikbaar.. :o

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: vr 27 apr 2018, 12:41
door Bemined
Blijkbaar is al het DDAR weer hersteld, er zijn 14 stammen de dienst in gegaan, precies het geplande aantal. DDM1 mag sinds het einde van de ochtend ook meedoen in de [serie=Intercity|2018|Haarlem - Alkmaar3400[/serie] maar dat zijn slechts 3 stammen, dit materieel wordt dus niet volledig ingezet.
ArrivaBas schreef:[serie=Sprinter|2018|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie]: SGM6
Deze is ook bijzonder, SGM6 komt hier wel vaker voor, maar vandaag komt naast SGM 3+3 ook de combinatie SGM 2+2+2 voor.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 28 apr 2018, 12:28
door SLToilet
Was de inzet van SLT in de 8100 niet strafbaar? Ze hebben mij nog niet namelijk.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 28 apr 2018, 13:16
door waldo79
De [serie=Sprinter|2018|Groningen - Zwolle8100[/serie] is nog altijd een sprinter (A) Daarop is het mogelijk treinen te laten rijden zonder WC.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: za 28 apr 2018, 17:04
door Daniel
In de 703900 (die slechts Amsterdam - Enkhuizen pendelt dit weekend) rijdt een DDM-1 rond. Mooi even gebruik van gemaakt want met WeekendVrij een DDM-1 ritje maken kan maar zelden.
Zo zelden dat ik nog niet eerder had gezien dat ze nog best behoorlijk aangepakt zijn qua interieur.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: ma 30 apr 2018, 05:56
door mijack1985
Momenteel met 3319 onderweg richting Leiden. Met 5 bakken SGMm (2992 & 2115). En als alles blijft zoals het hoort heb ik SGMm ook terug met de 3328.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 01 mei 2018, 07:14
door Meltrain
De 2825 rijdt met 2x ICM-III. Normaal is dit altijd DDZ.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 01 mei 2018, 07:28
door MetroRET
En de 2818 daarintegen weer met een 'te lange' DDZ10.
Dus mogelijk iets in de DDZ-omloop mis.

2823-2818 normaal met DDZ8
2825-2820 normaal met DDZ6

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 01 mei 2018, 07:36
door Daniel
Op Utrecht Centraal zag ik rond 6.50 een lege VIRM-VI naar het tailtrack achter spoor 20/21 rijden. Dat zou dan t.b.v. de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] van 7.03 moeten zijn geweest. Kennelijk veel DDZ niet inzetbaar?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 01 mei 2018, 07:48
door MetroRET
Nee, want de 2816 rijdt gepland met VIRM8.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 01 mei 2018, 10:19
door Michael
Daniel schreef:Op Utrecht Centraal zag ik rond 6.50 een lege VIRM-VI naar het tailtrack achter spoor 20/21 rijden. Dat zou dan t.b.v. de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] van 7.03 moeten zijn geweest. Kennelijk veel DDZ niet inzetbaar?
Er is/was wel een sectiestoring bij een opstelterrein in Utrecht waardoor er geen treinen van/naar dat opstelterrein konden rijden. Wellicht heeft dat daarmee te maken?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 01 mei 2018, 11:35
door groningen
In de ochtend en avond van Koningsdag DDZ van en naar Groningen. Verder 2 keer 2 ICM3 (4017/4028 + 4035/4048) en verder alleen SLT als stoptrein van en naar Zwolle.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 01 mei 2018, 11:37
door dylanwild94
De enige afwijking die ik zie is de SLT op de sprinters. :roll:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 01 mei 2018, 11:55
door groningen
SLT is toch alleen voor Sprinters bedoeld.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 01 mei 2018, 11:58
door Z2N
Maar niet op die naar het noorden, want geen wc. En DDZ is tegenwoordig planmatig op de IC's naar het noorden, er zijn nog maar enkele ritten ICM over.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 01 mei 2018, 12:35
door Daniel
Michael schreef:
Daniel schreef:Op Utrecht Centraal zag ik rond 6.50 een lege VIRM-VI naar het tailtrack achter spoor 20/21 rijden. Dat zou dan t.b.v. de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] van 7.03 moeten zijn geweest. Kennelijk veel DDZ niet inzetbaar?
Er is/was wel een sectiestoring bij een opstelterrein in Utrecht waardoor er geen treinen van/naar dat opstelterrein konden rijden. Wellicht heeft dat daarmee te maken?
Die was bij OZ waarschijnlijk want de storing had effect op de sprinters tussen Breukelen en Veenendaal.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 01 mei 2018, 14:43
door Suus
Z2N schreef:Maar niet op die naar het noorden, want geen wc. En DDZ is tegenwoordig planmatig op de IC's naar het noorden, er zijn nog maar enkele ritten ICM over.
In Den Haag misschien, maar in Rotterdam is de 600 naar Leeuwarden nog voor het meerendeel ICM.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 01 mei 2018, 15:07
door Z2N
Groningen bedoelde de treinen naar Groningen, en daar is het toch vooral DDZ. (A)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: di 01 mei 2018, 15:12
door groningen
De stoptrein/Sprinter van de 8100 serie (Groningen - Zwolle) is normaal gesproken altijd ICM (soms uitzonderlijk DDZ). 2 stuks in de spits.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 03 mei 2018, 07:15
door Meltrain
De 2825 rijdt vandaag wederom niet met het geplande DDZ. Nadat er eergisteren 6 bakken ICM en gisteren 8 bakken VIRM reden, is het vandaag de beurt aan 8 bakken ICM.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet

Geplaatst: do 03 mei 2018, 08:25
door Milco
Met Koningsdag reed er inderdaad SLT in de [serie=Sprinter|2018|Groningen - Zwolle8100[/serie] om extra capaciteit te bieden. Dat gebeurde in nagenoeg iedere treinserie. ;)