Pagina 8 van 11

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 21 mar 2014, 13:45
door marvinkok
Ja hoor, dat kan nog altijd :)

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 21 mar 2014, 13:56
door dylanwild94
is het mogelijk om met een papieren kaartje van schiphol naar rotterdam te reizen met de icd en de toeslag op de ovc te zetten. :?:

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 21 mar 2014, 14:00
door Daantje
marvinkok schreef:Ja hoor, dat kan nog altijd :)
Fijn (y) Dankjewel voor je snelle reactie :)

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 21 mar 2014, 15:15
door marvinkok
Is er überhaupt een plek in Nederland waar je geen kaartjes meer bij de chauffeur kunt krijgen?

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 21 mar 2014, 15:27
door Klaasje
Nee. Volgens mij niet. Tenminste, bij alle plekken met een open instapbeleid kan het ook nog gewoon.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 21 mar 2014, 15:28
door dylanwild94
dylanwild94 schreef:is het mogelijk om met een papieren kaartje van schiphol naar rotterdam te reizen met de icd en de toeslag op de ovc te zetten. :?:

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 21 mar 2014, 15:52
door dennistd
dylanwild94 schreef:
dylanwild94 schreef:is het mogelijk om met een papieren kaartje van schiphol naar rotterdam te reizen met de icd en de toeslag op de ovc te zetten. :?:
Ik denk het niet, maar waarom zou je dat willen?

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 21 mar 2014, 15:53
door marlies
Als je een papieren dagkaart (homeprint) hebt en je moet een stukje met de IC Direct zou het bijvoorbeeld wel handig zijn.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 21 mar 2014, 15:58
door reisthijs
Met een losse op je chipkaart geladen toeslag zal het niet werken (dat is het soort product dat wordt geactiveerd als je incheckt), maar kan dit niet met de toeslagzuil?

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 21 mar 2014, 17:29
door Ardan
Daantje schreef:Ik moet volgende week met mijn collega naar het Isalaziekenhuis in Zwolle. Ik heb een OV-chipkaart maar mijn collega niet. Kan je in de bus van het station naar het ziekenhuis gewoon nog een los kaartje kopen daar?
Kaartje kost 3 euro en je mag binnen een half uur na de stempeltijd overstappen of terugreizen, anders moet je weer een nieuwe kopen.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 21 mar 2014, 18:45
door marvinkok
Maar goed dat ik geen prijs gegokt heb dan :P
Hier in Twente is het (met dezelfde kaartjes) grofweg €1,50 per zone, zonder overstap... Spitstoeslag is ook €1,50..

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 21 mar 2014, 18:46
door Daantje
Ardan schreef:
Daantje schreef:Ik moet volgende week met mijn collega naar het Isalaziekenhuis in Zwolle. Ik heb een OV-chipkaart maar mijn collega niet. Kan je in de bus van het station naar het ziekenhuis gewoon nog een los kaartje kopen daar?
Kaartje kost 3 euro en je mag binnen een half uur na de stempeltijd overstappen of terugreizen, anders moet je weer een nieuwe kopen.
Ah, top (y) Ik had al een vermoeden dat jij het antwoord hierop wist ;)

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 21 mar 2014, 18:50
door Ardan
At your service :)
Tevens: nu nog steeds geen ovc hebben :')

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 21 mar 2014, 19:01
door Daantje
Mja, tis een collega die echt maar één keer per jaar met de bus reist en met de trein ook zoiets denk ik en dan koopt ze gewoon een los kaartje.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 21 mar 2014, 23:09
door Anne
Ik ga binnenkort naar de Harz.

Zie op de DB site dat er wordt gesproken over Sachsen-ticket, Turingen-Ticket en Sachsen Anhalt-ticket.
Voor het gebied waar de kaarten geldig zijn wordt naar deze kaart verwezen.

Op de kaart staan ook de Landergrenzen aangegeven. Zijn de regio-dagkaarten nu geldig in het gehele gebied (3 Bundeslander) of alleen in het betreffende Bundesland.

Wie weet het????

Ik heb al ontdekt dat de kaarten niet geldig zijn in de treinen van de HSB.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 21 mar 2014, 23:21
door Suus
Het Sachsen-Ticket, Thüringen-Ticket en Sachsen-Anhalt-Ticket zijn eigenlijk drie namen voor hetzelfde ticket, namelijk één ticket voor alle regionale treinen en de meeste lijnbussen in alle drie de deelstaten, ongeacht de naam van het ticket. Je zou eigenlijk beter van een Südost-Ticket kunnen spreken :wink:

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 22 mar 2014, 00:39
door Anne
Bee, bedankt voor je snelle reactie.

Zag dat de kaart ook in een aantal verkehrsverbunden, en de daarin gelegen tramsteden, geldig is.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 22 mar 2014, 00:45
door Suus
Er is een volledig overzicht gemaakt door DB, te vinden in deze PDF: http://www.bahn.de/regional/view/mdb/pv ... 010813.pdf

In Dresden (=VVO) is het dus niet geldig in de tram.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 22 mar 2014, 00:53
door mijack1985
Afbeelding
Vanavond spotte ik per toeval deze brute diesel. Wat een mooie loc zeg. Echte dieselpower. Enig idee wat hij hier doet of van wie hij is??? :mrgreen:

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 22 mar 2014, 01:04
door dennistd
Hij is van de fabrikant en doet nu detectieproefritten tussen Utrecht en Maarn (daar ligt testapparatuur daarvoor)

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: di 25 mar 2014, 18:42
door Michael
Vraagje: Waarom hebben sommige seinen het groene sein in het midden zitten ipv bovenaan? Valt me vooral op tussen Tilburg en Den Bosch. En vandaag zag ik het ook bij een sein ergens tussen Geldermalsen en Den Bosch

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: di 25 mar 2014, 19:29
door nvdw
Zie bijvoorbeeld http://www.nicospilt.com/lichtseinen.htm, scrollen naar 'Volgorde van de kleuren'. De volgorde geel-groen-rood werd toegepast vanaf de invoering van het seinstelsel in 1955, en is vanaf 1967 veranderd naar de internationale standaard groen-geel-rood. Deze seinen zijn blijkbaar van voor 1967.

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: di 25 mar 2014, 19:50
door dennistd
Dat zijn seinen die dubbel geel konden tonen misschien? Die hadden van boven naar beneden geel-groen-rood-geel

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: di 25 mar 2014, 20:27
door Michael
Nee. Want die seinen hebben 3 lampen en geen 4.

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: di 25 mar 2014, 22:44
door Ardan
Hierop inhakend: waarom hebben voorseinen ook drie lampen, terwijl een voorsein helemaal geen rode lamp nodig heeft?
Gewone seinen met twee lampen bestaan namelijk wel, bijvoorbeeld op Hoek van Holland Haven richting Hlds. Daar hoeft het sein nooit groen te tonen omdat het volgende sein in feite het stootblok van Hlds is.