Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Welke route is dit :? (sorry dat ik dit vraag)?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Zwolle-Roosendaal. Op de doorgaande treinserie (de 3600) werd vroeger het meest aftandse materieel wat er rondreed ingezet. Belgische rijtuigen, Duitse shitmeuk, Plan-V, ongemoderniseerd ICR (alhoewel dat hemels rijdt).KM46 schreef:Welke route is dit :? (sorry dat ik dit vraag)?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- AppleMoose
- Berichten: 6054
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Wat voor Duitse meuk heeft "hier" gereden dan en wanneer? Kan mij qua "exotisch" materieel alleen de Belgische rijtuigen herinneren (van foto's (A) ). De laatste jaren heeft de IJssellijn de bijnaam "Schrootlijn" wel aardig van zich af weten te schudden met het gemoderniseerde materieel dat hier nu planmatig rijdt.
(En sorry voor het offtopic gaan (A) )
(En sorry voor het offtopic gaan (A) )
Goh.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
In mijn herinnering heeft ICL vooral in de intercity Amsterdam - Amersfoort (- Deventer) en Den Haag - Arnhem gereden, met op het laatst nog ritten in de spitsintercity Schiphol - Duivendrecht - Lelystad. Van ICK staan mij eigenlijk geen andere treinseries dan Den Haag - Venlo bij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik heb in zowel ICL als ICK geforensd van Zwolle naar Deventer. Niet heel veel maar het was er wel met enige regelmaat. En dan heb ik het nog niet over de meuk die er daarvoor heeft gereden. Beneluxhondekoppen, laatste traject waar mat'54 überhaupt verdween, Plan E en Plan W deden er hun slagen tot ver na ze op alle plekken tot fietsrijtuig gedegradeerd waren.Ronaldussen schreef:Wat voor Duitse meuk heeft "hier" gereden dan en wanneer? Kan mij qua "exotisch" materieel alleen de Belgische rijtuigen herinneren (van foto's (A) ). De laatste jaren heeft de IJssellijn de bijnaam "Schrootlijn" wel aardig van zich af weten te schudden met het gemoderniseerde materieel dat hier nu planmatig rijdt.
(En sorry voor het offtopic gaan (A) )
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
ICK heeft planmatig, naast als losse rijtuigen in de 800/900 Haarlem-Sittard-Maastricht resp. Heerlen, ook in de 3500 Shl-Ehv gereden. En uiteraard de BD-rijtuigen ic.m. ICL.Bee schreef:In mijn herinnering heeft ICL vooral in de intercity Amsterdam - Amersfoort (- Deventer) en Den Haag - Arnhem gereden, met op het laatst nog ritten in de spitsintercity Schiphol - Duivendrecht - Lelystad. Van ICK staan mij eigenlijk geen andere treinseries dan Den Haag - Venlo bij.
ICL heeft Amsterdam-Deventer, Den Haag-Arnhem/Nijmegen, Schiphol-Duivendrecht-Lelystad (SpitsIC) gereden. Nadat ze weer na hun terzijdestelling weer in dienst kwamen, reden ze Schiphol-Maastricht (die spitsIC t3526-t3528/t3557-3559) en Den Haag-Venlo.
Het kwam wel eens voor dat een stam ICK in de omloop van ICL terrecht kwam, vanuit Den Haag-Venlo naar Den Haag- Arnhem, overnachten te Zutphen om daarna Deventer-Amsterdam te rijden. :D En andersom :)
Bij twijfel: gebruik beton.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Plan W heeft bij mijn weten langer in de s1900 gezeten dan in enig andere serie. Ik reisde in het begin van m'n studententijd 2002/2003 met zowel de 1900 als de s3600 waarbij de 3600 destijds al volledig met ICR reed. Wel een mix van oud en nieuw (enige tijd zaten er ook nog ex-Benelux AB's in, soms deels gedeklasseerd :) ), maar heb nog toen ik in Etten-Leur zat de instroom van de TD-stammen mee mogen maken (da's uiterlijk januari 2004 geweest zodoende).
De s1900 reed als ik me niet vergis tot eind 2002 nog met een willekeurige mix van ICR, ICRm, K4, ICK, Plan W en later ook nog een enkele bak DDM-1. Per dienstregeling 2003 werd dat volledig ICK.
De s1900 reed als ik me niet vergis tot eind 2002 nog met een willekeurige mix van ICR, ICRm, K4, ICK, Plan W en later ook nog een enkele bak DDM-1. Per dienstregeling 2003 werd dat volledig ICK.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
ICL in de s1900? Wanneer was dat dan, want dat kan ik me echt niet herinneren. :?MdJ schreef:Nadat ze weer na hun terzijdestelling weer in dienst kwamen, reden ze Schiphol-Maastricht (die spitsIC t3526-t3528/t3557-3559) en Den Haag-Venlo.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- AppleMoose
- Berichten: 6054
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
ICL/ICK heeft nooit over de IJssellijn gereden, behalve als ledig mat. naar Zutphen.deadlock schreef: Ik heb in zowel ICL als ICK geforensd van Zwolle naar Deventer. Niet heel veel maar het was er wel met enige regelmaat.
Ik bedoelde met exotisch materieel, materieel uit het buitenland. Niet afgerangeerd "NS-spul". Qua NS-materieel heeft hier inderdaad zo'n beetje alles wel gereden. Alleen SLT heet hier nog niet planmatig gereden. Dat zal vast wel gebeuren als hun diensttijd er bijna op zit (net als het SGM nu).En dan heb ik het nog niet over de meuk die er daarvoor heeft gereden. Beneluxhondekoppen, laatste traject waar mat'54 überhaupt verdween, Plan E en Plan W deden er hun slagen tot ver na ze op alle plekken tot fietsrijtuig gedegradeerd waren.
@Daniël: Die Benelux-rijtuigen in de ICR zaten er in ten tijde van de grote revisie van het ICR. In deze tijd stroomde ook de stuurstandrijtuigen in.
Goh.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
@Meltrain: Volgens mij vooral in de tijd dat het ICK nog niet geheel omgebouwd was.
🍉
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
2002/2003 was er nog heel veel Plan-V op die route. Ook heel veel ICR, klopt, maar ook veel Plan-V minstens twee omlopen gedurende de hele tijd maar meestal 3. De 3633 bijvoorbeeld. De 3635 was bijna altijd Plan-T. Als er geen vertraging was.Daniel schreef:Plan W heeft bij mijn weten langer in de s1900 gezeten dan in enig andere serie. Ik reisde in het begin van m'n studententijd 2002/2003 met zowel de 1900 als de s3600 waarbij de 3600 destijds al volledig met ICR reed. Wel een mix van oud en nieuw (enige tijd zaten er ook nog ex-Benelux AB's in, soms deels gedeklasseerd :) ), maar heb nog toen ik in Etten-Leur zat de instroom van de TD-stammen mee mogen maken (da's uiterlijk januari 2004 geweest zodoende).
De s1900 reed als ik me niet vergis tot eind 2002 nog met een willekeurige mix van ICR, ICRm, K4, ICK, Plan W en later ook nog een enkele bak DDM-1. Per dienstregeling 2003 werd dat volledig ICK.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ehm? :?Hainje schreef:@Meltrain: Volgens mij vooral in de tijd dat het ICK nog niet geheel omgebouwd was.
ICK rijdt sinds 2002 (zie Daniels onderschrift ) terwijl ICL pas eind 2006 op de baan kwam (omdat NS met ingang van Drgl 2007 ineens een materieeltekort had).
@deadlock: In het begin van Drgl 2007 was de 3700 (IC Zwolle - Nijmegen) toch zelfs (weer) geheel Mat '64?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het gaat toch om de 1900?
Wat er verder boven de sloten reed weet ik dan weer niet, aangezien ik daar eigenlijk niets te zoeken had.
Wat er verder boven de sloten reed weet ik dan weer niet, aangezien ik daar eigenlijk niets te zoeken had.
Laatst gewijzigd door Hainje op ma 30 mar 2015, 23:35, 3 keer totaal gewijzigd.
🍉
- AppleMoose
- Berichten: 6054
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik ben geen Deadlock maar kan wel bevestigen dat er destijds vrijwel volledig mat. 64 in de 3700 reed. (Ook in 2002/2003 trouwens)
Goh.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2 ... rectie.htmMeltrain schreef:ICL in de s1900? Wanneer was dat dan, want dat kan ik me echt niet herinneren. :?MdJ schreef:Nadat ze weer na hun terzijdestelling weer in dienst kwamen, reden ze Schiphol-Maastricht (die spitsIC t3526-t3528/t3557-3559) en Den Haag-Venlo.
Van december 2009 tot maart 2010
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Er was ook wel getrokken materieel! Ik heb tijdens mijn tweede zomer (2002) of mijn derde zomer (2003) heel vaak naar het wisselen van de loc staan kijken. Het was onder de overkapping uit, aan het einde van 5b.Ronaldussen schreef:Ik ben geen Deadlock maar kan wel bevestigen dat er destijds vrijwel volledig mat. 64 in de 3700 reed. (Ook in 2002/2003 trouwens)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Jullie, Ronald en Deadlock, hebben allbei gelijk. Mei 2001-Juni 2002 MAT64, Juni 2002-2003 ICRm
Bij twijfel: gebruik beton.
- AppleMoose
- Berichten: 6054
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
In mijn herinnering stroomde het ICR in 2003 in de 3600, daarvoor was het vooral mat. 64. Maar kan me vergissen natuurlijk.
Geen lokwissels meegemaakt, maar boeiend (en fijn!) materieel vond ik het ICR destijds zeker.
En nu nog vind ik ICR heel fijn, al is het eigenlijk net wat te traag voor de huidige 3600 en niet geschikt als spitstrein.
Edit: Dat kan prima kloppen Mdj!
Geen lokwissels meegemaakt, maar boeiend (en fijn!) materieel vond ik het ICR destijds zeker.
En nu nog vind ik ICR heel fijn, al is het eigenlijk net wat te traag voor de huidige 3600 en niet geschikt als spitstrein.
Edit: Dat kan prima kloppen Mdj!
Goh.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Oke, bedankt. Het ging dus om slechts enkele vaste treinen die dus vermoedelijk rond Rotterdam reden als ik niet reisde. ;)MdJ schreef:http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2 ... rectie.htmMeltrain schreef:ICL in de s1900? Wanneer was dat dan, want dat kan ik me echt niet herinneren. :?MdJ schreef:Nadat ze weer na hun terzijdestelling weer in dienst kwamen, reden ze Schiphol-Maastricht (die spitsIC t3526-t3528/t3557-3559) en Den Haag-Venlo.
Van december 2009 tot maart 2010
Ja, ik had het over de s1900.Hainje schreef:Het gaat toch om de 1900?
Wat er verder boven de sloten reed weet ik dan weer niet, aangezien ik daar eigenlijk niets te zoeken had.
Maar jij zegt dat ICL in die serie reed toen ICK verbouwd werd en ik zeg dat dat niet kan, omdat ICK veel eerder reed dan ICL en daarna niet meer verbouwd is.
Uit de post van MdJ blijkt dat ICL alleen begin 2010 even in de 1900 heeft gereden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Nu zetten ze het meest comfortabele materieel het vaakst in in de s3600, namelijk DDZ. Wat jammer is is dst NS het DDZ het meest in de zogenaamde regiosneltreinen inzet als de s3600 en de s8800 in plaats van de IC's naar Groningen, Leeuwarden, Enschede, Nijmegen, Maastricht en Vlissingen. Denk dat het daar meer tot z'n recht komt.Ronaldussen schreef:Wat voor Duitse meuk heeft "hier" gereden dan en wanneer? Kan mij qua "exotisch" madat ieel alleen de Belgische rijtuigen herinneren (van foto's (A) ). De laatste jaren heeft de IJssellijn de bijnaam "Schrootlijn" wel aardig van zich af weten te schudden met het gemoderniseerde materieel dat hier nu planmatig rijdt.
(En sorry voor het offtopic gaan (A) )
Overigens heeft toch SGM ook nooit planmatig in de s3600 gereden, of zou het soms een vroege/late rit zijn geweest.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik denk dat Hainje in de war was met de Duitse rijtuigen die er zijn geweest voor de komst van ICK. Voornaamste verschil: die reden in de oorspronkelijke Duitse kleurstelling en waren er puur als huurbakken tot ICK er was.Meltrain schreef:Maar jij zegt dat ICL in die serie reed toen ICK verbouwd werd en ik zeg dat dat niet kan, omdat ICK veel eerder reed dan ICL en daarna niet meer verbouwd is.
Die rijtuigen reden namelijk ook in de s1900 en waren nog echt een stukje nostalgie (menig ritje Dordrecht - Rotterdam mee gemaakt destijds)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- AppleMoose
- Berichten: 6054
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Nee, dat heeft nooit in de 3600 gereden, doelde met SGM op de s7600 (Zutphen - Nijmegen v.v.), dat rijdt immers ook over een deel van de IJssellijn. Dat had ik wat duidelijker moeten neerzetten.Berk-24 schreef:Overigens heeft toch SGM ook nooit planmatig in de s3600 gereden, of zou het soms een vroege/late rit zijn geweest.
Goh.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ai jawel. De eerste rit van Breda naar Roosendaal, die daarna over ging in de sprinter naar Den Haag ;)Berk-24 schreef:Overigens heeft toch SGM ook nooit planmatig in de s3600 gereden, of zou het soms een vroege/late rit zijn geweest.Ronaldussen schreef:Wat voor Duitse meuk heeft "hier" gereden dan en wanneer? Kan mij qua "exotisch" madat ieel alleen de Belgische rijtuigen herinneren (van foto's (A) ). De laatste jaren heeft de IJssellijn de bijnaam "Schrootlijn" wel aardig van zich af weten te schudden met het gemoderniseerde materieel dat hier nu planmatig rijdt.
(En sorry voor het offtopic gaan (A) )
Komt wel goed schatje.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Bedoel je niet andersom, van Roosendaal naar Breda? Want Breda is geen standplaats en Roosendaal juist wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten