Pagina 2 van 2

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Geplaatst: di 27 mar 2018, 19:16
door Gekko123
Western Soldier schreef:
reisthijs schreef:Dat is sinds afgelopen december een overbodige vraag, IC naar in principe Leeuwarden stopt in principe altijd in Meppel.
Kijk daar was ik dan weer niet van op de hoogte. Waarom dan de IC naar Groningen niet?
De echte reden is het wel/niet rijden tussen Zwolle en Meppel van de sprinters. De sprinters uit Leeuwarden rijden niet verder dan Meppel, terwijl de sprinters uit Groningen wel doorrijden naar Zwolle. Een en ander heeft meen ik met de capaciteit tussen de aansluiting van de spoorlijn van/naar Emmen en Zwolle te maken.

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Geplaatst: di 27 mar 2018, 19:40
door cassie127
Er is momenteel inderdaad te weinig capaciteit om de sprinter uit Leeuwarden door te trekken naar Zwolle. Het perron (spoor 1B) is al wel beschikbaar

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Geplaatst: di 27 mar 2018, 23:36
door reisthijs
De nieuwe regel om altijd de werkelijke eindbestemming te tonen geldt blijkbaar toch niet voor alle treinen: In Den Bosch staat nog steeds Amsterdam C als eindbestemming op de borden, dat is toch vreemd als op de trein zelf de bestemming Hoorn staat aangegeven.

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Geplaatst: di 27 mar 2018, 23:59
door microshit
Eehm, is dat niet een heel ander scenario? Net als dat op Hoofddorp op de [serie=Sprinter|2018|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] nog steeds staat "Utrecht Centraal", maar de TBP ophoudt op "Hilversum" (of "Weesp", moet ik even uit m'n hoofd zeggen nu)...
De aanpassing lijkt enkel te gelden voor verkortingen door storingen, en dus niet als om een andere reden een eerder station als eindbestemming op de schermen staat.

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Geplaatst: wo 28 mar 2018, 08:58
door reisthijs
Dat vind ik dus erg inconsequent, waarom alleen bij verstoringen?

Bij de [serie=Sprinter|2018|Utrecht Centraal - Hilversum - Hoofddorp5700[/serie] is er een logische verklaring voor de afwijkende bestemmingen, die trein maakt een omweg, (men wil onnodig omreizen voorkomen) maar bij de [serie=Intercity|2018|Maastricht - Utrecht Centraal - Enkhuizen2900[/serie] / [serie=Intercity|2018|Heerlen - Utrecht Centraal - Enkhuizen3900[/serie] is dat niet het geval.

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Geplaatst: wo 28 mar 2018, 09:48
door Suus
Als er een ongeplande verstoring is, wordt de rode mededeling over inkorting gelukkig nog steeds gebruikt.

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Geplaatst: wo 28 mar 2018, 11:29
door webguy
Kennelijk heeft iemand bij NS bedacht dat het verwarrend is als je een IC naar Enkhuizen laat gaan en dat in het kader van ETMET mensen niet zouden snappen dat het om een trein naar Amsterdam gaat... Zou ook zo maar kunnen dat degene die het bedenkt in Den Bosch woont.

Re: RE: Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Geplaatst: wo 28 mar 2018, 12:02
door Jultar
En daarvoor moet in de toekomst een update uitgerold gaan worden, waarbij de daadwerkelijke eindbestemming gaat alterneren met een (groot) tussenliggend station. Je krijgt dan dus "Enkhuizen" "via Amsterdam Centraal", om op die manier toch beide stations groot aan te geven.

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Geplaatst: wo 28 mar 2018, 12:29
door webguy
Nee dat is duidelijk -o- Wordt steeds meer een kermis attractie daar :)

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Geplaatst: wo 28 mar 2018, 12:29
door Reiziger Delft
Is Schagen dan bekender dan Enkhuizen?

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Geplaatst: wo 28 mar 2018, 12:32
door webguy
Dat is natuurlijk weer een spits-uitzondering, maar inderdaad, het is nogal willekeurig allemaal.

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Geplaatst: wo 28 mar 2018, 12:32
door Hainje
Je kunt ook overdrijven webguy, op stads-en streekbussen wordt er vaak zat een alternerende bestemming gebruikt, daar hoor je verder ook niemand over. Op de treinen moet dit dan ook niet zo'n probleem zijn.

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Geplaatst: wo 28 mar 2018, 13:26
door dylanwild94
Ja dat gaat erg lekker op de bussen van Connexxion en dochters. Krijg je Gemert via Gemert of Spijkenisse via Spijkenisse. :mrgreen:

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Geplaatst: wo 28 mar 2018, 13:57
door SuperGhost
Hainje schreef:Je kunt ook overdrijven webguy, op stads-en streekbussen wordt er vaak zat een alternerende bestemming gebruikt, daar hoor je verder ook niemand over. Op de treinen moet dit dan ook niet zo'n probleem zijn.
Op de CTA's staan de tussenstations dan ook, op de bussen staan die er niet :wink:

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Geplaatst: wo 28 mar 2018, 14:19
door cassie127
Mijn trein kwam zojuist in Zwolle binnen op spoor 1b in plaats van spoor 9 maar ja als ik hem niet had zien aankomen rijden en vervolgens niet in de app had gekeken was ik zo naar spoor 9 gelopen omdat het op de schermen niet meer als spoorwijziging is vermeld

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Geplaatst: wo 28 mar 2018, 14:21
door Z2N
Als dat gepland zou zijn zou het niet vermeld worden ja, maar dan zouden er werkzaamheden zijn. Er is nu een wisselstoring op station Zl, dus wordt dat dan netjes aangekondigd.

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Geplaatst: wo 28 mar 2018, 14:22
door Reiziger Delft
Hier staat het toch echt als spoorwijziging. Het zou dus ook zo op de schermen/in de apps moeten staan.

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Geplaatst: wo 28 mar 2018, 15:04
door reisthijs
Hainje schreef:Je kunt ook overdrijven webguy, op stads-en streekbussen wordt er vaak zat een alternerende bestemming gebruikt, daar hoor je verder ook niemand over. Op de treinen moet dit dan ook niet zo'n probleem zijn.
Sterker nog, op sommige treinen gebeurt al, bijvoorbeeld bij SGMm: op de bovenste regel een belangrijk tussenstation, op de onderste regel het eindpunt, bijvoorbeeld:
Amsterdam Centraal
Uitgeest

Zoiets moet op TBP's ook best kunnen

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Geplaatst: wo 28 mar 2018, 17:38
door jelmerrr
Of
Wierden
Almelo
:mrgreen: :mrgreen:

Maar inderdaad zoiets is wel vaak handig ja, zeker als we ook de andere koersborden van treinen aan kunnen passen.

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Geplaatst: do 05 apr 2018, 11:39
door Suus
Natuurlijk is dit gedoe meer dan alleen reisinformatie: https://www.rover.nl/actueel/1445-rover ... rlijntrein

Maar de treinen die niet rijden zijn dus zonder mededeling uit de reisplanner verwijderd en op het station ook uit de reisinformatie verdwenen. En dit is dus een verbetering volgens het Locov. Ik zie hem echter niet.

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Geplaatst: do 05 apr 2018, 13:30
door reisthijs
Het Locov ging uit van de meer gebruikelijke situatie waarin NS een vervangende trein inzet. In dat geval is het wél een verbetering.

Zie het begin van dit topic:
Met deze wijziging lost NS eindelijk ook het probleem op van de verwarrende aankondiging van vervangende treinen, waarbij de trein tweemaal werd vermeld: eenmaal als ‘rijdt niet’ en daarna nog een keer als ‘extra trein’.
Dit voorval laat goed zien hoe lastig het is om met een geheel geautomatiseerd systeem altijd de reizigers goed te informeren: wat voor de ene situatie een verbetering is, kan voor een andere situatie weer een verslechtering zijn.

Re: Veranderingen bij vertrekschermen stations

Geplaatst: do 05 apr 2018, 16:48
door Durashift
Suus schreef:Natuurlijk is dit gedoe meer dan alleen reisinformatie: https://www.rover.nl/actueel/1445-rover ... rlijntrein

(..).
Nou, dát is helemaal een stunt.. :shock: