Pagina 2 van 11

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: di 16 jul 2013, 21:57
door Srananbloke
Ik stap over van de auto op de stadtbahn bij station Altenessen, dus als het goed is vind ik daar wel een DB kaartautomaat. Bedankt Bee.

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: di 16 jul 2013, 22:35
door Vinny
Bee schreef:Ik weet niet precies wat voor automaten de EVAG heeft, maar het kaartassortiment van de VRR (waar de EVAG aan deelneemt) is ook te koop bij de kaartautomaten van DB waar het VRR-sextant op staat en die accepteren wel Nederlandse pinpassen.
In Berlijn kun je metrokaartjes met een Nederlandse pinpas uit de automaat vissen sinds minimaal 2006. Maar dat beantwoord je vraag helaas niet...

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: di 16 jul 2013, 22:48
door Thom91
Milco schreef:Vraagje: ik zie dat trein t859 in Maastricht om 18.32 uur op spoor 1 hoort aan te komen, maar dat trein t870 om 18.58 uur op spoor 3 vertrekt. Hoe kan dit? Is dit een fout in de reisplanner of vindt er een materieelwisseling plaats tussen deze twee treinen? Ik dacht namelijk altijd dat de s800 op Maastricht een kering had van 26 minuten. Iemand die weet hoe dit zit?
Rangeeractie.

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: di 16 jul 2013, 23:29
door Milco
Ik bedoelde trouwens t872, sorry...

Maar hoe bedoel je: wat heeft het dan voor nut om vanaf spoor 1 weggerangeerd te worden en zo'n 25 minuten later weer op spoor 3 aan te komen? Of snap ik iets niet? (Kan best hoor.)

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: di 16 jul 2013, 23:50
door Geert
Waarschijnlijk wordt de aankomende trein omgewisseld met een trein van het opstelterrein (bijvoorbeeld voor schoonmaak, onderhoud, ...).

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: wo 17 jul 2013, 00:08
door Milco
Oh, op die manier dus. Maar is het niet een beetje raar dat een treinstel dan rond die tijd (18.58 uur) met z'n dienst begint? Een keer naar Amsterdam en terug en de avond is zowat voorbij... Of kan het eventueel zijn dat hij vanuit Heerlen komt als tweede stel van een s3500 en dan leeg naar Maastricht komt?

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: wo 17 jul 2013, 06:49
door zone5324bericht...
deadlock schreef:
zone5324bericht... schreef:
Srananbloke schreef:Ik ben zaterdag een paar uurtjes in Essen (D). Kun je bij kaartautomaten van de EVAG met een Nederlandse pinpas betalen?

als je op een automaat in het buitenland (EU/eurozone) al kunt pinnen, kan dat ook met een Nederlandse pinpas als zowel op je pas als op de automaat het Maesteo-logo staat.
Nee. Dat kan niet zomaar.
als op jouw pinpas het maestro logo staat en dit logo staat ook op de automaat, zou het volgens DNB moeten kunneh, omdat dit logo aangeeft, dat aangesloten banken elkaars passen accepteren voor pin-betalingen.
maar wil je dat zeker weten moet je eerst maar even contact opnemen mmet je eigen bank.
het kan wel zijn, dat er kosten in rekening worden gebracht (hoewel dit binnen de Eurozone) eigenlijk niet zou mogen of het moeten kosten van de aanbieder zijn).

ik heb een paar jaar geleden al met m'n pin pas kaartjes uit de automaat in Spanje kunnen halen.
dus ik weet, dat het kan.

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: wo 17 jul 2013, 06:53
door zone5324bericht...
Milco schreef:Oh, op die manier dus. Maar is het niet een beetje raar dat een treinstel dan rond die tijd (18.58 uur) met z'n dienst begint? Een keer naar Amsterdam en terug en de avond is zowat voorbij... Of kan het eventueel zijn dat hij vanuit Heerlen komt als tweede stel van een s3500 en dan leeg naar Maastricht komt?

tja, dan zou je het omloopschema moeten kunneh bekijken, want misschien gaat dat stel in Amsterdam wel verder als andere trin en komt niet eens meer terug naar het zuiden.

er zal in ieder geval vast wel een reden voor zijn die voor NS logisch is, maar die de reiziger nooit teweten zal komen...

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: wo 17 jul 2013, 10:21
door Thom91
Milco schreef:Oh, op die manier dus. Maar is het niet een beetje raar dat een treinstel dan rond die tijd (18.58 uur) met z'n dienst begint? Een keer naar Amsterdam en terug en de avond is zowat voorbij... Of kan het eventueel zijn dat hij vanuit Heerlen komt als tweede stel van een s3500 en dan leeg naar Maastricht komt?
Overdag onderhoud gehad in Maastricht en dan een uitwisseling van materieel is niet raar hoor. Die lui bij Nedtrain werken ook overdag...

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: wo 17 jul 2013, 16:05
door Edwin
Iemand enig idee waarom ik op de NS App de werkzaamheden t/m 11 augustus kan zien en online op ns.nl maar tot en met eind juli?

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: wo 17 jul 2013, 16:11
door Suus
De werkzaamheden na 29 juli zijn internationale werkzaamheden, die worden eerder bekend gemaakt.

De binnenlandse werkzaamheden zijn natuurlijk ook wel eerder bekend, maar de uitwerking en het invoeren van de dienstregeling is pas op kortere termijn gereed.

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: wo 17 jul 2013, 16:54
door Geert
De vraag is denk ik waarom op ns.nl (en in de NS API) deze werkzaamheden niet vermeld zijn en in de NS app wel. Het is toch niet zo dat deze werkzaamheden wel relevant zijn op je smartphone maar niet als je NS.nl bezoekt?

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: wo 17 jul 2013, 17:50
door JWM
Krijg je vast een heel verhaal over een ander systeem waar nog converter zus en zo tussen zit en het allemaal heel complex is om dat te synchroniseren maar men in 2016 op z'n vroegst een oplossing voor heeft.

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: do 18 jul 2013, 14:45
door Geert
Het antwoord van NS is minder complex: ;)
Ik heb even het een en ander nagevraagd: in de private API (die achter de reisplanner xtra zit) gebruiken we een periode van de aankomende 4 weken. In de public API gebruiken we echter 2 weken. Vandaar dat er een verschil inzit. We gaan die twee periodes gelijktrekken naar 4 weken.
Probleem wordt dus binnenkort opgelost, er wordt hier gesproken over de NS-API maar allicht zal men dat dan ook gelijktrekken voor m.ns.nl en NS.nl.

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: do 18 jul 2013, 23:33
door Milco
Vraagje: zijn er nog plannen om de s4900 in de nabije toekomst altijd ieder half uur te laten rijden, dus ook 's avonds en op zondag? Ik zat vanavond in de t4976 (v. Ut om 21.11 uur) en het SLT-IV'tje was best goed gevuld. En dan heb ik het niet eens over hoe irritant ik het persoonlijk vind om de s4900 op Ut te missen en dan via Wp te moeten reizen. Ik vind Wp 's avonds nou niet echt een prettig station om tien minuten vanuit de s5700 op de s4300 te moeten wachten...

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: do 18 jul 2013, 23:35
door Thom91
Niet per aanstaande dienstregeling in ieder geval.

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: vr 19 jul 2013, 00:06
door NintendoC
Van mij mogen er sowieso wel meer treinen op de Flevolijn/Hanzelijn gaan komen. De 4300 doortrekken naar Zwolle lijkt mij een mooie eerste stap. Ik vind 4 treinen per uur per richting op een gloednieuw spoortraject nou niet echt veel. Hebben reizigers richting Schiphol vanuit Dronten/Kampen ook niet meer een overstap van een kwartier op Lelystad.

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: vr 19 jul 2013, 09:56
door Edwin
Geert schreef:Het antwoord van NS is minder complex: ;)
Ik heb even het een en ander nagevraagd: in de private API (die achter de reisplanner xtra zit) gebruiken we een periode van de aankomende 4 weken. In de public API gebruiken we echter 2 weken. Vandaar dat er een verschil inzit. We gaan die twee periodes gelijktrekken naar 4 weken.
Probleem wordt dus binnenkort opgelost, er wordt hier gesproken over de NS-API maar allicht zal men dat dan ook gelijktrekken voor m.ns.nl en NS.nl.
Waar een vraag op dit forum naar kan leiden. Vond het inderdaad vreemd dat er een verschil tussen ns.nl en de NS App qua weken was. Ik had inderdaad wel gezien dat week 3 en 4 alleen internationaal was, maar alsnog zou het bij beide gelijk moeten zijn. Dank :D

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: vr 19 jul 2013, 09:58
door Edwin
NintendoC schreef:Van mij mogen er sowieso wel meer treinen op de Flevolijn/Hanzelijn gaan komen. De 4300 doortrekken naar Zwolle lijkt mij een mooie eerste stap. Ik vind 4 treinen per uur per richting op een gloednieuw spoortraject nou niet echt veel. Hebben reizigers richting Schiphol vanuit Dronten/Kampen ook niet meer een overstap van een kwartier op Lelystad.
1 sprinter per half uur tussen Almere Centrum en Lelystad Centrum (vooral voor reizigers vanaf Parkwijk, Buiten en Oostvaarders) is inderdaad wel mager.

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: za 20 jul 2013, 23:45
door Justin
Heb ik iets gemist, of zie ik iets over het hoofd, maar sinds wanneer rijdt de s4900 weer door naar Almere Oostvaarders?

En welke klootviool heeft al die werkzaamheden tegelijkertijd gepland op de assen:
Amsterdam Zuid - Amsterdam RAI (metro)
Amsterdam Centraal - Amsterdam Bijlmer Arena (trein)
Amsterdam Centraal - Amsterdam Amstel (metro)

???

Ik meen me te herinneren dat ook Schiphol paar weken terug erg amused was (NOT) toen EN de A4 deels afgesloten was voor wegverkeer en op de zuidas geen treinen reden.

Mijn wederhelft komt elke dag zwaar chagrijnig thuis van al dat extra gereis op die lullige afstanden. Hij moet naar Oud-West en ging dan meestal vanaf Weesperplein met tram 7 er naar toe. Daarop stuur ik hem tegenwoordig maar naar Lelylaan om de 17 te pakken, wat niet zo gek veel langer is. Maar ja, met die metrowerkzaamheden tussen Zuid en RAI gaat dat ook niet zo snel meer. Voortaan maar naar Amstel en hem de tram 12 in dirigeren....

Als ik nu vanuit Zuidoost naar Centraal moet, moet ik eerst op de metro naar v/d Madenweg, dan weer naar Amstel, dan op pendelbus (en die vermijd ik liever). Alternatief is maar naar Weesp fietsen ofzo (tja, mijn fiets staat in Zaltbommel, kom daar niet ver mee nu), en dan op de extra treinen naar Centraal. Gedoe ook allemaal :\.

(Ach ben allang blij dat er OV is, ik ben dat lullige rotbusje in uursdienst in Zwijndrecht gewend die nergens aansluiting op bood :mrgreen: )

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: za 20 jul 2013, 23:54
door Milco
Justin schreef:Heb ik iets gemist, of zie ik iets over het hoofd, maar sinds wanneer rijdt de s4900 weer door naar Almere Oostvaarders?
Al sinds 09-12-12, de eerste dag van dienstregeling 2013 ;-)

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: zo 21 jul 2013, 09:51
door Justin
Zow hey, dan lag ik flink te slapen haha.

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: zo 21 jul 2013, 10:14
door Michael
Bij Tilburg op spoor 1 in de richting van Eindhoven/Den Bosch staat een sein dat 4 lampen heeft in plaats van 3. Weet iemand misschien waarvoor dat is?

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: zo 21 jul 2013, 10:17
door Daniel
Dat zal een sein zijn wat het oude seinbeeld hoog groen kon tonen. Iets wat niet meer gebruikt wordt, maar de seinen die het konden tonen staan er nog (bij station Bilthoven aan het spoor ri. Amersfoort staat er ook nog eentje)

Re: Korte vragen #2

Geplaatst: zo 21 jul 2013, 10:18
door Michael
Ah okee. Bedankt. En wat hield dat hoog groen dan in?