Diverse materieelprojecten bij NS
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Dat geval (was dat niet trein t3613?) reed leeg van Roosendaal naar Breda, en met reizigers van Breda naar Roosendaal (om daar inderdaad wat anders te gaan doen).
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Mogen we het nu weer over toekomstige ontwikkelingen hebben?
Dit is de officiële versie van het SNG-filmpje:
Dit is de officiële versie van het SNG-filmpje:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Aldus (bevestigde) berichten op Somda is besloten het BD's project af te blazen en nog eens 20 extra TRAXX locomotieven te bestellen bij Bombardier..
Komt wel goed schatje.
- AppleMoose
- Berichten: 6054
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Diverse materieelprojecten bij NS
Goed lezen, het is vooralsnog alleen bevestigd dat dat gerucht bestaat.Thom91 schreef:Aldus (bevestigde) berichten op Somda is besloten het BD's project af te blazen en nog eens 20 extra TRAXX locomotieven te bestellen bij Bombardier..
Ze zijn prima te gebruiken als tussenrijtuig aan het einde van een stam.Ronaldussen schreef:En wat gaat er met de BD's gebeuren? Naar de sloop?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Staat niet voor niets tussen haakjes.Bee schreef:Goed lezen, het is vooralsnog alleen bevestigd dat dat gerucht bestaat.Thom91 schreef:Aldus (bevestigde) berichten op Somda is besloten het BD's project af te blazen en nog eens 20 extra TRAXX locomotieven te bestellen bij Bombardier..
Komt wel goed schatje.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Even een heel stomme vraag: waar staat BD in dit geval voor
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
BDs = rijtuig met tweede klas + bagageruimte + stuurstand.
Het gaat hier dus over het project om de stuurstandrijtuigen geschikt te maken om met de Traxx samen te werken.
Het gaat hier dus over het project om de stuurstandrijtuigen geschikt te maken om met de Traxx samen te werken.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Heel erg jammer om te horen, want dat met die TRAXX'en wisselen is een tijdrovende klus en vergt ook ruimte op het spoor.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Wel jammer als de ombouw niet doorgaat. Helemaal verrassend vind ik het ook weer niet. Toen de oude Benelux-locs buiten dienst gingen zijn ook de bijbehorende stuurstandruituigen (Bs) afgevoerd. Als het een fluitje van een cent was geweest om die geschikt te maken voor een 1700, dan was dat wel gebeurd. Dus kennelijk is het niet eenvoudig om de stuurstanden om te bouwen.
Ik vraag me wel af welke series dan met "sandwiches" gaan rijden. Sowieso de s9200, want die moet in de toekomst kop gaan maken in Bd. Weet iemand of er in Gvc en Eh ruimte is om een loc om te laten lopen. Dan zou de s1900 namelijk ook met een enkele loc kunnen rijden.
Ik vraag me wel af welke series dan met "sandwiches" gaan rijden. Sowieso de s9200, want die moet in de toekomst kop gaan maken in Bd. Weet iemand of er in Gvc en Eh ruimte is om een loc om te laten lopen. Dan zou de s1900 namelijk ook met een enkele loc kunnen rijden.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het gerucht is toch juist dat er (om die reden) extra TRAXX'en komen? Dus omlopen is dan toch niet aan de orde?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Volgens mij wel, want er waren sowieso niet genoeg BDs'en om elke stam er een te geven. In het oorspronkelijke plan waren dus sowieso stammen geweest waarvan de loc zou moeten omlopen. Ik neem aan dat dat niet verandert, want met dubbele locs rijden maakt de exploitatie een stuk duurder.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
De AmRo shuttle had sandwich, de Breda shuttle enkele tractie met wisselloc te breda en nu zal er waarschijnlijk voor de IC Eindhoven - Den Haag ook sandwich gezocht worden ipv met stuurstand. Loc omlopen te Den Haag gaat best wel lastig.
Komt wel goed schatje.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Met een kopspoortje even buiten station Den Haag CS moet het volgens mij wel passen om de IC Den Haag - Eindhoven te laten rijden met één enkele loc, maar ja, dan moet je nog wel een spoortje aanleggen achter de gebouwen op de Lekstraat. Een stuk spoor aanleggen van 45 meter, met een wissel, bovenleiding en beveiliging kost natuurlijk wel wat, maar minder dan een hele berg aan nieuwe locs. Met een kopspoortje ontstaat dan de volgende conflictvrije dienstregeling:
(LLT: Losse Loc-trein, de sprinters keren op zichzelf op spoor 1, de IC op spoor 2)
(LLT: Losse Loc-trein, de sprinters keren op zichzelf op spoor 1, de IC op spoor 2)
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Waarom zou je willen omlopen?Thom91 schreef:De AmRo shuttle had sandwich, de Breda shuttle enkele tractie met wisselloc te breda en nu zal er waarschijnlijk voor de IC Eindhoven - Den Haag ook sandwich gezocht worden ipv met stuurstand. Loc omlopen te Den Haag gaat best wel lastig.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als dat voorkomt dat je 20 locs extra moet kopen (met een waarde van 3,5 tot 4 miljoen euro per stuk), dan kan ik wel een reden bedenken... (A)
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Je moet wel, met één loc en geen stuurstand. (Dit gaat over de situatie vanaf het moment dat de s1900 over de HSL gaat, uiteraard.)
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Als je perse niet trek-trek wil rijden en trek-duw kan niet kan je in Den Haag C beter een wisselloc gebruiken. Trein komt binnen, loc van de Binckhorst erachteraan, met de nieuwe loc wegrijden en de oude loc RET'ten naar de Binckhorst voor de volgende trein.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Ik wou al zeggen, dat gebeurt nu toch ook al in Breda?
Ik doe ook maar wat
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Gebeurde bij Den Haag HS ook toen de Beneluxtrein dat station als begin- en eindpunt had.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het is dan ook een makkelijke manier om getrokken treinen in een druk station in te plannen :Y
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
We zijn hier wel in Nederland, niet in Frankrijk met hun lange keringen op Gare du Nord ;-)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Er zijn (op één slag in de spits van/naar Laon na) geen getrokken treinen meer op het Gare du Nord...
Die ene slag is overigens alleen maar omdat naar eigen zeggen van de SNCF de nieuwe Régiolis-stellen last hebben van ernstige afwijkingen... :')
Die ene slag is overigens alleen maar omdat naar eigen zeggen van de SNCF de nieuwe Régiolis-stellen last hebben van ernstige afwijkingen... :')
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Het idee van een wisselloc voor de s1900 kan in ieder geval flink wat besparen. In Eh zou je het kopspoor bij het stadion kunnen gebruiken om deze op te stellen. Ik hoop alleen dat het allemaal past qua perroncapaciteit...
Bedenk wel dat de locs weer verkocht kunnen worden, zodra het ICR vervangen wordt door IC-NG. Gezien de brede inzetbaarheid lijkt me dat geen onmogelijke opgave.Z2N schreef:Als dat voorkomt dat je 20 locs extra moet kopen (met een waarde van 3,5 tot 4 miljoen euro per stuk), dan kan ik wel een reden bedenken... (A)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten