Die lijnen hebben toch gewoon vrijstelling voor de vluchtstrook daar?nvdw schreef: De Uithoflijnen van Syntus (of Pouw) reden vrolijk over de besneeuwde vluchtstrook van de A28. Stilstaan op de snelweg is niet leuk, ik weet er alles van, maar dit mag gewoon niet...
Het grote wintertopic
Re: Het grote wintertopic
Re: Het grote wintertopic
Qbuzz heeft in DMG minder problemen gehad met de sneeuw dan bij zijn opstart hier. :')
@Z2N De vrijstelling voor de vluchtstrook geldt alleen op de A27 tussen Gorinchem en Hilversum en (nutteloos) op de A1 voor Amersfoort. Van de A28 staat me niets bij van een vluchtstrookontheffing.
@Z2N De vrijstelling voor de vluchtstrook geldt alleen op de A27 tussen Gorinchem en Hilversum en (nutteloos) op de A1 voor Amersfoort. Van de A28 staat me niets bij van een vluchtstrookontheffing.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Het grote wintertopic
Ook op de A28 is er ontheffing, speciaal voor de Uithoflijnen van en naar de richting Amersfoort.
Bij sneeuw (en dichte mist, etc) is het echter jammer maar helaas: van de vluchtstrook af.
Bij sneeuw (en dichte mist, etc) is het echter jammer maar helaas: van de vluchtstrook af.
Laatst gewijzigd door nvdw op di 22 jan 2019, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Het grote wintertopic
Vanochtend iets vroeger op pad gegaan, en de 3323 reed met een solo SLT4. Dat was dus heerlijk knus. De aansluitende [serie=Intercity|2019|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] reed overigens met een I~ICM10.
Op de terugweg reed de [serie=Intercity|2019|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] met DDZ10. Op Schiphol kwam de 3356 ook met een solo SLT-treinstel aanzetten, waarbij ook de gangpaden al gevuld waren. De HC riep om dat dit kwam omdat er een probleem was met een ander treinstel, raadde aan de druktemelder in te vullen en wenste iedereen ondanks alles een fijne avond, want het was buiten volgens hem een prachtig plaatje. :pos: Tussen Sloterdijk en Zaandam was het erg langzaam rijden, aangezien een vertraagde [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie], [serie=Sprinter|2019|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] en [serie=Intercity|2019|Maastricht - Utrecht Centraal - Enkhuizen2900[/serie] (met extra stop op Zaandam) voor gingen. Aankomst in Zaandam was met ongeveer +10. Daar stond overigens NS-personeel op het perron.
Op de terugweg reed de [serie=Intercity|2019|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] met DDZ10. Op Schiphol kwam de 3356 ook met een solo SLT-treinstel aanzetten, waarbij ook de gangpaden al gevuld waren. De HC riep om dat dit kwam omdat er een probleem was met een ander treinstel, raadde aan de druktemelder in te vullen en wenste iedereen ondanks alles een fijne avond, want het was buiten volgens hem een prachtig plaatje. :pos: Tussen Sloterdijk en Zaandam was het erg langzaam rijden, aangezien een vertraagde [serie=Intercity|2019|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie], [serie=Sprinter|2019|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] en [serie=Intercity|2019|Maastricht - Utrecht Centraal - Enkhuizen2900[/serie] (met extra stop op Zaandam) voor gingen. Aankomst in Zaandam was met ongeveer +10. Daar stond overigens NS-personeel op het perron.
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het grote wintertopic
Die vertragingen worden gewoon veroorzaakt door de drukte op de weg, die bussen staan vast in dezelfde files als het autoverkeer. Uitdunnen had hier dan ook weinig effect gehad.Z2N schreef:Syntus Utrecht en U-OV waarschuwen voor vertragingen van een uur. Krijgt NS toch nog gelijk voor zijn keuze om uit voorzorg uit te dunnen, want daar gaat alles wel redelijk. :)
In het verleden hebben ze weleens de spitssneldiensten opgeheven bij Syntus Utrecht om de rest op gang te houden, maar als die bussen vervolgens ook vastlopen in het verkeer schiet je er alsnog weinig mee op.
Het gaat bij Syntus dit keer echter wel goed met de real-time dus op zich is er prima te reizen met de ontregelde diensten. Zelf heb ik bijvoorbeeld gewoon toen ik nog op 't werk was even in OVinfo gekeken en ben vervolgens een paar minuten eerder vertrokken om zo de bus van een half uur eerder die met +20 reed te kunnen pakken. Ging uitstekend, heb hooguit 5 minuten hoeven wachten.
Op weg naar Amersfoort was wel te zien dat de N224 de andere kant op aanmerkelijk drukker was met vooral langzaam rijdend verkeer (met aangepaste snelheid was er prima te rijden daar), maar tegemoetkomende bussen kwamen op redelijk normale momenten langs. Het niet op volle snelheid kunnen rijden zorgde echter wel dat de aankomst in Amersfoort met +27 was en dan moest de echte spitspiek nog beginnen. Dan loopt het snel op natuurlijk.
Het enige nadelige effect is dat je bij lijnen die kort trajectritten hebben de regelmaat kwijtraakt omdat die niet een soortgelijke vertraging oplopen. Mijn bus met +27 (X80 uit Rhenen) haalde bijvoorbeeld net voor Amersfoort de bus van 20 minuten erna (vanaf Scherpenzeel) in die met +10 reed.
In een telefoontje met de verkeersleiding kreeg de chauffeur van m'n bus overigens te horen dat er op dat moment al een leidinggevende van de vestiging op het station bezig was om de dienstregeling zover het kon weer op gang te krijgen, maar dan moet natuurlijk wel het verkeer meewerken.
In de tweets van Keolis zie je dat ook wel mooi terug: concessies met veel lijnen over de provinciale wegen (Veluwe en Utrecht) kenden zware vertragingen, Almere 5-10 minuten en verrassend was wel dat Twente erbij stond zonder noemenswaardige vertragingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Het grote wintertopic
Twente heeft dan ook amper sneeuw gezien, dus dat scheelt (A)
Re: Het grote wintertopic
Grappen te vertalen is altijd een beetje moeilijk, maar ik probeer het even:reisthijs schreef:Wat Aking zegt dus. Een hoop paniek om een klein beetje sneeuw.
Er zitten twee sneeuwvlokken op een wolk en praten over hun plannen voor deze dag. "Wat zijn jouw plannen voor vandaag?" "Ik vlieg naar Garmisch. Mooi wintersportweer maken, en jij?" "Ik heb zin in een beetje lol, en daarom zal ik tijdens de spits even langs de sporen vliegen en op de terugweg ook langs de snelwegen......!"
Re: Het grote wintertopic
Tja, onder Nederlanders zegt dat grapje niks
Re: Het grote wintertopic
Kun je hem ook in het duits posten? misschien dat ie dan wel bij me valt
Bij twijfel altijd klagen
-
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Het grote wintertopic
Onze OV goeroe Spithorst heeft er ook zo zijn mening over:
https://www.nporadio1.nl/dit-is-de-dag/ ... ecord-fileSpithorst vindt dat de NS mede verantwoordelijk is voor het record aantal van 2287 filekilometers.
Re: Het grote wintertopic
ICE11 schreef:Grappen te vertalen is altijd een beetje moeilijk, maar ik probeer het even:reisthijs schreef:Wat Aking zegt dus. Een hoop paniek om een klein beetje sneeuw.
Er zitten twee sneeuwvlokken op een wolk en praten over hun plannen voor deze dag. "Wat zijn jouw plannen voor vandaag?" "Ik vlieg naar Garmisch. Mooi wintersportweer maken, en jij?" "Ik heb zin in een beetje lol, en daarom zal ik tijdens de spits even langs de sporen vliegen en op de terugweg ook langs de snelwegen......!"
waldo79 schreef:Tja, onder Nederlanders zegt dat grapje niks
Ik zag hem voorbij komen als het ene sneeuwvlokje gaat chillen in de Alpen, de ander gaat paniek zaaien in NL/BE waar dan ook.Mdk schreef:Kun je hem ook in het duits posten? misschien dat ie dan wel bij me valt
Re: Het grote wintertopic
Kein Problem!Mdk schreef:Kun je hem ook in het duits posten? misschien dat ie dan wel bij me valt
Sitzen zwei Schneeflocken auf einer Wolke und unterhalten sich über ihre Pläne für den Tag. "Und, was hast Du heute vor?" "Ich fliege nach Garmisch, für schönes Wintersportwetter sorgen und Du?" "Ich hab Lust auf ein wenig Spaß und fliege daher zuerst zur Hauptverkehrszeit an Bahnstrecken vorbei und auf dem Rückweg auch noch an der Autobahn!"
Re: Het grote wintertopic
Ik snap de grap eigenlijk nog steeds niet. Of is het omdat Duitsers geen humor hebben?
Re: Het grote wintertopic
In Oostenrijk/Garmisch/de Alpen is men blij met een sneeuwvlok, in Nederland/Duitsland/België raakt men er van in paniek (op het spoor/de weg/overig)
Re: Het grote wintertopic
De paniek op het spoor is volledig aan de bezuinigen te wijten die in het verleden hebben plaats gevonden.
Re: Het grote wintertopic
Vergeleken met het verleden is er flink bezuinigd op sneeuw inderdaad. :X
Re: Het grote wintertopic
OkéKM46 schreef:De paniek op het spoor is volledig aan de bezuinigen te wijten die in het verleden hebben plaats gevonden.
Re: Het grote wintertopic
:pos:Aking schreef:In Oostenrijk/Garmisch/de Alpen is men blij met een sneeuwvlok, in Nederland/Duitsland/België raakt men er van in paniek (op het spoor/de weg/overig)
Re: Het grote wintertopic
Jaja, ondanks dat ik op de schaal van KM46 anders scoor, ben ik nog net niet helemoal een áchtelíjke Gládióól *O*
Re: Het grote wintertopic
Het is gemakkelijk om 'bron?' te roepen, maar ik ben wel benieuwd waar je dit vandaan haalt. Zelf denk dat ik de spoorwegen (IW, ProRail, NS) anders georganiseerd zouden moeten zijn, volgens mij is het namelijk geen hardware probleem maar een organisatieprobleem. Bij daadwerkelijke sneeuwval (of wind, of een aanslag, of...) kan er namelijk niet snel genoeg geschakeld worden.KM46 schreef:De paniek op het spoor is volledig aan de bezuinigen te wijten die in het verleden hebben plaats gevonden.
Het is een spectrum.
Re: Het grote wintertopic
Het belangrijkste probleem is de onderbezetting van de bijsturing in geval van grootschalige calamiteiten. De laatste jaren is er wel verbetering in gekomen door geautomatiseerde scenario's door te voeren, waardoor de personeel- en materieelplanning niet meer volledig in de puinpoeier loopt, maar volgens mij is het nog altijd niet op het gewenste niveau.
Overigens is de echte oorzaak in mijn ogen niet de bezuinigingen maar de gedeeltelijke automatisering van de verkeersleiding, waarbij om de kool en de geit te sparen er (nog) wel moeilijke en handmatig in te stellen materieel- en personeelsplanning gehandhaafd bleef. Juist dat is in geval van grootschalige calamiteiten een goed recept om een proces dat toch al niet vlekkeloos verloopt in no-time tot absolute puinhoop te doen veranderen.
Overigens is de echte oorzaak in mijn ogen niet de bezuinigingen maar de gedeeltelijke automatisering van de verkeersleiding, waarbij om de kool en de geit te sparen er (nog) wel moeilijke en handmatig in te stellen materieel- en personeelsplanning gehandhaafd bleef. Juist dat is in geval van grootschalige calamiteiten een goed recept om een proces dat toch al niet vlekkeloos verloopt in no-time tot absolute puinhoop te doen veranderen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Het grote wintertopicg
Tijdens een grote calamiteit verwachten dat het proces ongestoord door kan gaan.. Mag men dat wel verwachten??
Ik vind het van 'lerend vermogen' getuigen dat NS ervoor kiest om een aangepaste dienstregeling te draaien. Ja, niet optimaal voor een groep reizigers/ klanten.. maar beter dat dan op een veldbedje te moeten overnachten op een tochtig station, nietwaar?
Ik vind het van 'lerend vermogen' getuigen dat NS ervoor kiest om een aangepaste dienstregeling te draaien. Ja, niet optimaal voor een groep reizigers/ klanten.. maar beter dat dan op een veldbedje te moeten overnachten op een tochtig station, nietwaar?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het grote wintertopic
Ik vindt het alleen wat weinig klantgericht dat ze voor die aangepaste dienstregeling gewoon lukraak enkele treinseries laten vervallen. Juist voor dit soort situaties zou je een werkelijk ander plan moeten hebben klaarliggen dat bij verminderde frequenties ook nog wel rekening houdt met dingen als aansluitingen die nu soms wel heel lang kunnen worden.
En voor wie wil zeggen in Zwitserland lukt het ze ook... daar denken ze zo over sneeuw en spoor: https://www.dumpert.nl/mediabase/761222 ... iedje.html
En voor wie wil zeggen in Zwitserland lukt het ze ook... daar denken ze zo over sneeuw en spoor: https://www.dumpert.nl/mediabase/761222 ... iedje.html
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Het grote wintertopic
Morgen opnieuw een aangepaste dienstregeling wegens sneeuw.
Bron: NOS.
Bron: NOS.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het grote wintertopic
Dan waarschijnlijk vrijdag ook weer:
https://nos.nl/artikel/2269630-ns-rijdt ... neeuw.htmlDe kans op gladheid blijft, want ook in de nacht van donderdag op vrijdag trekt er een sneeuwfront over ons land.
Bron: NOS
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten