Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Z2N schreef:Wat betekent RE in het Nederlands, of RS?
Regio-Express resp. Regio-Sprinter.
Maar ik vind het zelf vooral onhandig dat ze allebei het "lijnnummer" 18 hebben, omdat je zo minder snel kunt zien met welke van de twee treinen je te maken hebt. Ik had liever gezien dat de RS het "lijnnummer" 17 heeft.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dit weekend zijn er werkzaamheden aan de Zaanlijn, waarbij het werkzaamhedenoverzicht Amsterdam C – Uitgeest aangeeft. Uit de beschrijving maak ik op dat er pas vanaf Zaandam noordwaarts wordt verbust. Echter is de laatste Sprinter naar Heerhugowaard van vanavond vanaf Amsterdam Sloterdijk per bus ingelegd, en de laatste IC naar Enkhuizen vanaf Amsterdam Centraal. In het overzicht wordt verder helemaal niks over werkzaamheden aan de Hoornse lijn gezegd.
Overigens, als ik voor zo meteen een reis van Zaandam naar Amsterdam Centraal plan, krijg ik wel een melding over werkzaamheden tussen Haarlem en Amsterdam Centraal. Ander traject lijkt mij.
Vandaag zag ik overigens in de actuele vertrektijden in de app een melding bij een rit van de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] staan, waarbij werd aangegeven dat een specifiek treinstel tot Eindhoven meeging. Is dit nieuw? Zo ja, dan is dat een goede ontwikkeling! :pos:
waldo79 schreef:Dat laatste staat toch al langer in de app?
Ja? Het viel mij nu pas op, terwijl ik toch wel eens in een [serie=Intercity|2019|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2019|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] zit waarvan een treinstel in Zwolle wordt afgetrapt.
Keolis heeft een nieuwe reden gevonden voor vertraging tijdens de herfst: "Tijdens de herfstmaanden kunnen de sporen glad zijn als gevolg van va0", aldus de infoschermen in de trein. Voor wie dat niet genoeg reden vindt, is er ook een variant die eindigt op "als gevolg van va1".
Vanmorgen waren er in Amersfoort drie verschillende omroepen te horen die verband hielden met Pimpel 143.
De eerste gaf aan dat de trein van spoor 1 vertrok, de tweede gaf aan dat de trein tot Hannover reed en de derde (die na "beste reizigers" nauwelijks te verstaan was en pas werd afgespeeld toen de trein al bijna aan het perron stond) gaf aan dat de trein in omgekeerde rijtuigvolgorde reed. Alle drie werden ze ingesproken door (verschillende) medewerkers. Dat was kennelijk geen reden om ze samen te voegen. :?
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op ma 04 nov 2019, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
De berichten van IC Berlijn vertrekt van spoor 1 zijn volgens mij automatisch geplande berichten die bij elk wijzigingsblad opnieuw worden ingesproken... Want als ik ze hoor is het eigenlijk altijd dezelfde stem.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
"We komen zo enkele minuten later aan dan gepland, omdat we wat langzamer rijden." Leuk, maar waarom rijden we dan langzamer? Dat het komt door het voorrijden van de [serie=Sprinter|2019|Tiel - Utrecht Centraal (- Woerden)6000[/serie] in Woerden is mij wel bekend, maar de gewone reiziger ziet zijn aansluiting verloren gaan zonder echte verklaring.
marvinkok schreef:De schermen die ik heb gezien in de trein bij Keolis maakten gewoon nette volzinnen over bladeren en mogelijke vertragingen daardoor...
Ik zit nu in de 7406 en daar gaat het ook goed op het scherm.
Voormalig buschauffeur Syntus Utrecht en Syntus Twente. Tegenwoordig ambtenaar bij de overheid. Afgestudeerd jurist.
Als je de trein in RijdendeTreinen verder bekijkt, is berekend dat hij tijd in gaat lopen. Wellicht moet de trein om een of andere reden eerder in Luik-Guillemins zijn, wat op deze onorthodoxe wijze opgelost wordt.
Of de NMBS weet niet hoe om te gaan met op tijd rijdende treinen /s.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Mikos schreef:Keolis heeft een nieuwe reden gevonden voor vertraging tijdens de herfst: "Tijdens de herfstmaanden kunnen de sporen glad zijn als gevolg van va0", aldus de infoschermen in de trein. Voor wie dat niet genoeg reden vindt, is er ook een variant die eindigt op "als gevolg van va1".
Nog even nagevraagd. Dit is geen bekend algemeen probleem, zijn geen verdere meldingen van geweest en de treinstellen die ik ben tegengekomen hadden dit verder niet.
Mocht het weer gebeuren graag met stelnummer, dan is er op ste- of scherm-niveau iets mis namelijk...
Met foto is altijd het beste natuurlijk :Y
Uit mijn hoofd de 7402, gisteren nog gezien. Of dat dan hetzelfde stel was als vorige keer durf ik niet te zeggen, maar ik zal het eens in de gaten houden.
Als ik in 9292 een reis met HTM bus 28 plan krijg ik bij intypen van Norfolk al snel die halte met toevoeging uitstaphalte.
Wil ik de terugreis plannen, dan kan 9292 geen info geven omdat de halte niet herkend wordt.
Met intypen van Zuiderstrandtheater krijg ik dat als haltenaam en reisinfo.
Waarom kent het systeem niet de looproute van de uitstaphalte naar die halte?
Bovendien heet de halte bij HTM > Norfolk.
Volgens de NS app zou de intercity van Rotterdam naar Dordrecht van 15:36 eerder in Dordrecht zijn dan de sprinter van 15:41. Op het eerste oog een overbodige melding, maar het bleek dat de intercity +13 had, waardoor juist de sprinter eerder in Dordrecht zou zijn.
Eerder vanmiddag bevond ik me op de waterbushalte Zwijndrecht Veerplein. Hier vertrekken lijn 21 naar Dordrecht Hooikade en 24 naar Dordrecht Merwekade, maar hebben de laatste afvaarten van lijn 21 een voetnoot dat ze naar Dordrecht Merwekade varen. Zet die dan in de dienstregeling van lijn 24 zou ik zeggen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
marvinkok schreef:
Nog even nagevraagd. Dit is geen bekend algemeen probleem, zijn geen verdere meldingen van geweest en de treinstellen die ik ben tegengekomen hadden dit verder niet.
Mocht het weer gebeuren graag met stelnummer, dan is er op ste- of scherm-niveau iets mis namelijk...
Met foto is altijd het beste natuurlijk :Y
Vandaag weer te zien in de 7402, eindigt op va2. Inclusief gehaaste foto
Gaat om het scherm bij de laatste deuren aan de Enschedese kant, scherm aan de kant van de tweede klas