Pagina 140 van 266

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 27 dec 2018, 11:54
door Daniel
Ik zit nu in de 300634 van Amersfoort naar Rotterdam en wilde even m'n reis plannen om bij de druktemelder te komen, maar dat gaat niet omdat de hele trein onzichtbaar is in de reisplanner van NS zelf. In bv. Rijden de Treinen is die wel gewoon zichtbaar.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 27 dec 2018, 12:13
door Pim-AllianceB95
Mikos schreef:Voorgelegd aan de dienstregelingenexperts. :pos:
Dankjewel!

Misschien te algemeen, of te technisch, maar niet geschoten is altijd mis: hoewel ik SNG als erg comfortabel ervaar, vind ik de verwarming/ventilatie erg irritant. Die wisselt namelijk voortdurend tussen wel en niet blazen, waarbij dat blazen toch op een behoorlijk volume gebeurt. Ongeveer om de twee minuten slaat de verwarming aan om vervolgens slechts een seconde of 15 te blazen. Daarbij slaat ook nog eens de ene keer de verwarming links en de andere keer rechts in het compartiment aan. Het lawaai an sich zal wel weinig aan te doen zijn, maar misschien kan er wel een wat grotere temperatuurdifferentiatie worden ingesteld zodat het wat langer achter elkaar stil of lawaaiig is?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 27 dec 2018, 12:40
door Mikos
Pim-AllianceB95 schreef:Trein 1884 en 2284 sluiten niet op alle dagen van de week op elkaar aan in Ledn (zo ook niet op zondag, dus). Dat komt doordat de 2284 al om :43 vertrekt ipv conform patroontijd (45). Nu vind ik voor patroontijd vertrekken sowieso al niet zo'n fijne oplossing, zeker op die tijd, want reizigers die de patroontijden uit hun hoofd kennen lopen zo het risico hun la(a)t(st)e verbinding te missen.
De officiële reactie:
"Mooi is het niet maar een echte mooie oplossing is er ook niet... 2284 vertrekt in een aantal nachten iets voor patroontijd vanwege een onderhoudsrooster op het baanvak richting Rotterdam. En ja, vreemd genoeg is dat echt minutenwerk. De 1884 komt in die nachten ook iets eerder aan in Leiden (zoals je zelf ook al noemde) om in ieder geval de overstap wel aan te blijven bieden. Ik zie dan ook niet dat planmatig de overstap is verbroken (maar in de praktijk kan dat natuurlijk anders zijn).

Die onderhoudsroosters gaan niet schuiven (geloof me, daar hebben we in het verleden al heel veel moeite gestopt, niet alleen hier). Zelfs het inkorten van enkele minuten in voor ProRail geen optie. Dan blijft dit de beste optie die over is..."

In de reisplanner is ook terug te vinden dat deze reis iedere dag gemaakt kan worden, inclusief overstap in Leiden. De ene keer kom je om 01.10 uur aan, de andere keer om 01.13 uur. Dus planmatig klopt het hele verhaal wel.

De 300634 geef ik door, de vraag over de ventilatie in SNG zet ik ook door. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 27 dec 2018, 13:31
door Pim-AllianceB95
Dank voor je snelle reactie! Ik zie het inderdaad als ik in de tweede week van januari kijk, dat op die vervroegingsdagen de 1884 en 2284 keurig op elkaar zijn afgestemd. Gisteren en vandaag was de afstemming er echter niet: 1884 komt 43 aan, 2284 vertrekt om 43. Misschien een schoonheidsfoutje met de feestdagdienstregelingen dan, maar het lijkt er in de basis dus toch goed in te staan :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 27 dec 2018, 17:26
door cassie127
Op spoor 2/3 Van station Olst is de tl-lamp in het gelijknamige bord kapot, gaat om de eerste die je tegenkomt als je het perron op loopt

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: do 27 dec 2018, 18:32
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 29 dec 2018, 13:35
door Suus
Yo Mikos, ik zit in de Klaas* en één scherm toont geen R-NET Info maar een trein op een spoorbrug.

Afbeelding

Ik heb geen deurnummer maar de trein is zo klein, dat vinden ze wel toch? ;-)

*2014

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 29 dec 2018, 14:30
door Mikos
Veel voorkomend probleem, bij alle Flirts. Hier hebben we toevallig een lopend draadje over, dus deze gaat er rechtstreeks naartoe :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 29 dec 2018, 14:44
door ODRAIL
In treinstel 4212 zit bij deur 6 een zwart scherm. De rest voor zover ik het heb kunnen zien) functioneert normaal.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 29 dec 2018, 14:53
door cassie127
Mikos schreef:Veel voorkomend probleem, bij alle Flirts. Hier hebben we toevallig een lopend draadje over, dus deze gaat er rechtstreeks naartoe :pos:
Volgens mij speelt dat probleem zelfs bij de andere vervoerders

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 29 dec 2018, 15:02
door Meltrain
Terug van weggeweest: de zakdoekenlegger.
Ditmaal in trein 653.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 29 dec 2018, 15:09
door Milco
Ik denk dat je dit beter bij de conducteur van die trein kan aangeven. Tegen de tijd dat Mikos dit leest en intern door wil geven is de vogel gevlogen...

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 29 dec 2018, 15:14
door Mikos
Allemaal doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: za 29 dec 2018, 23:46
door Hainje
Milco schreef:Ik denk dat je dit beter bij de conducteur van die trein kan aangeven. Tegen de tijd dat Mikos dit leest en intern door wil geven is de vogel gevlogen...
Mikos kan er ook wat mee dacht ik, in die zin dat ze op die manier het werkgebied van de zakdoekjesleggers in kaart kunnen brengen.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 30 dec 2018, 13:32
door Daniel
In treinstel 7635 geven de OBIS schermen een melding "This site can't be reached" weer, lijkt sterk op een 404-foutmelding in je browser thuis.
Eens in de zoveel tijd gaan ze opnieuw opstarten, tonen dan even een VIRM tussen het riet, vervolgens een egaal wit scherm en daarna weer diezelfde melding.

Betreft in elk geval allebei de schermen boven in de AB-bak in het midden van deze DDZ, maar gezien het als een verbindingsprobleem oogt waarschijnlijk alle schermen in dit stel.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 30 dec 2018, 13:41
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 30 dec 2018, 13:56
door Jultar
Daniel schreef:In treinstel 7635 geven de OBIS schermen een melding "This site can't be reached" weer, lijkt sterk op een 404-foutmelding in je browser thuis.
Het is dan ook gewoon een webbrowser die een specifieke pagina weergeeft ;)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 30 dec 2018, 15:26
door dennistd
Een losse ICM-III in trein 1653 is geen succes: bij vertrek uit Amersfoort zowel 2e als 1e klas staanplaatsen...

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 30 dec 2018, 17:34
door Mikos
Doorgegeven. :pos:

Doorgeefluik

Geplaatst: wo 02 jan 2019, 14:04
door Suus
Rijtuig 20 211 in stam 16234. De coupédeur het verst verwijderd van het bagagerek wil alleen open als je er heel veel kracht op zet. En als je haar dan eindelijk open hebt, klinkt er een hoop gesis.

Edit: voeg de andere coupédeur ook maar toe aan het lijstje. Daar heeft zich een dronken geit in verschanst.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 02 jan 2019, 15:58
door Meltrain
In stel 9431 blijven bij deur 20 de klapstoelen naar beneden staan (en klappen dus niet in).

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 02 jan 2019, 17:21
door Wubbo
MdJ schreef:Het formulier om die defecte schermen te vragen is tegenwoordig gewijzigd.

De eerste vraag is nu
- gaat uw melding over scherm 30068 te Gvc?
Ja
MdJ schreef:-} ja, wat is er nu stuk?
Toonde om 16.53 als eerste trein die van 05.39

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 02 jan 2019, 17:38
door Mikos
Alles doorgegeven. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 02 jan 2019, 21:56
door Gothic-Writer
Hoi Mikos.

Op station Gilze Rijen werken en tweetal schermen niet.

Scherm11880: is compleet zwart
Scherm(-en) 10140: verlichting werkt wel aan beide zijden, geeft geen informatie, maar systeemtekst.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: wo 02 jan 2019, 22:09
door Mikos
Doorgegeven. :pos: