Dienstregeling 2018
Re: Dienstregeling 2018
Wachteffe. [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] met stop in Blaak? Zal wel zijn omdat het anders niet past allemaal? :')
Ik doe ook maar wat
Re: Dienstregeling 2018
Dat wil men al een tijdje maar dat past vooralsnog niet.
Re: Dienstregeling 2018
De stop op Blaak is voor de overstap op de metro, voor veel reizigers is via Rtd namelijk om. Het verlies van de stop van twee minuten wordt zo ruimschoots gecompenseerd door de reistijdwinst voor veel reizigers.
Re: Dienstregeling 2018
Dat vind ik sowieso een goed plan omdat daarmee ook de overstap op Rotterdam Centraal tussen de Sprinters naar/van Dordrecht en de IC's van/naar Utrecht hersteld wordt. ;)Bemined schreef:Als je structurele dingen wilt veranderen zul je ergens anders overstappen moeten schrappen, of je moet treinen trager maken (bijvoorbeeld de [serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] weer een stop in Duivendrecht geven zodat de knoop in Leiden kan opschuiven)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2018
Maar waarom dan ook niet voor de Amsterdam - Eindhoven? Zo krijg je natuurlijk nooit strakke kwartierdiensten.Z2N schreef:De stop op Blaak is voor de overstap op de metro, voor veel reizigers is via Rtd namelijk om. Het verlies van de stop van twee minuten wordt zo ruimschoots gecompenseerd door de reistijdwinst voor veel reizigers.
Re: Dienstregeling 2018
Je bedoelt de verlengde IC-Direct vanaf 2022? Nou ik was al blij dat we tenminste nog een snelle trein krijgen zonder de drek van extra stops, waarom laten we die krengen anders over de HSL rijden?
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Dienstregeling 2018
Inmiddels is bekend dat de sneltrein Zwolle-Enschede er volgend jaar nog niet gaat komen. Maar dat zat hem vooral in het feit dat daar in Zwolle nog geen perron voor is en kennelijk niet in het feit dat het in Twente een draak van een dienstregeling op zou leveren.
-
- Berichten: 3662
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2018
Dus de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) - Almelo - Apeldoorn7000[/serie] kan zonder vervelende inhalingen in de spits doorrijden naar Enschede?
Het begint immers traditie te worden, allerlei dienstregelingsvoorstellen worden niet uitgevoerd doordat de benodigde infrastructuur/materiel niet beschikbaar is. Wanneer ging dan die spitssprinter Groningen-Assen rijden dan?
Het begint immers traditie te worden, allerlei dienstregelingsvoorstellen worden niet uitgevoerd doordat de benodigde infrastructuur/materiel niet beschikbaar is. Wanneer ging dan die spitssprinter Groningen-Assen rijden dan?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Dienstregeling 2018
De inhaling hoeft sowieso niet, want de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) - Almelo - Apeldoorn7000[/serie] kan tussen Aml en Es het pad van sneltrein krijgen. Ik vraag me alleen af of [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) - Almelo - Apeldoorn7000[/serie] tijdens de daluren nu wel kan keren in Aml of dat die alsnog leeg naar Hgl door moet rijden.
Volgens mij is de oplossing simpel: leg een extra zijperron in Aml aan voor de [serie=Stoptrein|2017|Mariënberg - Almelo31000[/serie] en laat de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) - Almelo - Apeldoorn7000[/serie] op spoor 3 keren. Dan ben je in één klap van alle mogelijke conflicten af. En voor de punctualiteit is het ook een vooruitgang.
Volgens mij is de oplossing simpel: leg een extra zijperron in Aml aan voor de [serie=Stoptrein|2017|Mariënberg - Almelo31000[/serie] en laat de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) - Almelo - Apeldoorn7000[/serie] op spoor 3 keren. Dan ben je in één klap van alle mogelijke conflicten af. En voor de punctualiteit is het ook een vooruitgang.
Re: Dienstregeling 2018
Gaat hij in zijn geheel niet rijden of gaat hij een deel van het traject niet rijden?starx schreef:Inmiddels is bekend dat de sneltrein Zwolle-Enschede er volgend jaar nog niet gaat komen. Maar dat zat hem vooral in het feit dat daar in Zwolle nog geen perron voor is en kennelijk niet in het feit dat het in Twente een draak van een dienstregeling op zou leveren.
Daarvan is de infra conform plan opgeleverd eind april, en het materieel is ook beschikbaar, maar het personeel niet.Erno-BE schreef:Het begint immers traditie te worden, allerlei dienstregelingsvoorstellen worden niet uitgevoerd doordat de benodigde infrastructuur/materiel niet beschikbaar is. Wanneer ging dan die spitssprinter Groningen-Assen rijden dan?
Dat levert langere overstappen op uit Mariënberg, waardoor een deel van de overstappen verloren gaat. Dat zijperron komt namelijk ver weg te liggen van het bestaande perron aangezien er op het emplacement nog het een en ander gebeurt qua goederenvervoer.starx schreef:Volgens mij is de oplossing simpel: leg een extra zijperron in Aml aan voor de [serie=Stoptrein|2017|Mariënberg - Almelo31000[/serie] en laat de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) - Almelo - Apeldoorn7000[/serie] op spoor 3 keren. Dan ben je in één klap van alle mogelijke conflicten af. En voor de punctualiteit is het ook een vooruitgang.
-
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Dienstregeling 2018
Assen is nog niet helemaal af, dus er kunnen nog tegenvallers komen....
https://www.assercourant.nl/algemeen/49 ... andag.html
https://www.assercourant.nl/algemeen/49 ... andag.html
Re: Dienstregeling 2018
Als je het goed wil oplossen (en de dienstregeling en dan met name de keertijd de eerste jaren niet wijzigt) zou ik kiezen overloopwissels en een extra perronspoor '0' op Almelo de Riet, aan de noordzijde van het huidige spoor 1. Op die manier verbeter je meteen de bereikbaarheid van De Riet fors.Wubbo schreef:Dat levert langere overstappen op uit Mariënberg, waardoor een deel van de overstappen verloren gaat. Dat zijperron komt namelijk ver weg te liggen van het bestaande perron aangezien er op het emplacement nog het een en ander gebeurt qua goederenvervoer.starx schreef:Volgens mij is de oplossing simpel: leg een extra zijperron in Aml aan voor de [serie=Stoptrein|2017|Mariënberg - Almelo31000[/serie] en laat de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) - Almelo - Apeldoorn7000[/serie] op spoor 3 keren. Dan ben je in één klap van alle mogelijke conflicten af. En voor de punctualiteit is het ook een vooruitgang.
-
- Berichten: 3662
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2018
Wordt de situatie in Twente nu dan niet ongeveer gelijk met de situatie in 2013, toen reed er ook vanuit Hengelo een RB naar Duitsland? Het verschil is dat de [serie=Sprinter|2017|(Enschede -) - Almelo - Apeldoorn7000[/serie] buiten de spits slechts tot Almelo rijdt, maar voor de rest is er weinig veranderd lijkt mij.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Dienstregeling 2018
Klopt, al zullen er verwacht ik wel wat minutenwijzigingen komen om de Hengelose stoptreinknoop weer volledig en robuust te maken. Daar is met de FLIRT aardig de ruimte voor door het veel snellere optrekken dan DM'90. Daarnaast zal de RB61 wel iets later uit Hgl vertrekken en eerder aankomen, omdat er in Bh niet overgestapt hoeft te worden zoals met de Grensland destijds.
Re: Dienstregeling 2018
Ik dacht dat op het nieuwe kopspoor 2 in Assen ook nog geen bovenleiding hing? Volgens mij wordt die pas volgende maand geplaatst.Wubbo schreef:Daarvan is de infra conform plan opgeleverd eind april, en het materieel is ook beschikbaar, maar het personeel niet.Erno-BE schreef:Het begint immers traditie te worden, allerlei dienstregelingsvoorstellen worden niet uitgevoerd doordat de benodigde infrastructuur/materiel niet beschikbaar is. Wanneer ging dan die spitssprinter Groningen-Assen rijden dan?
Re: Dienstregeling 2018
Daar zit natuurlijk ook geen enkele druk achter nu, gezien het niet rijden van die extra treinen.
Re: Dienstregeling 2018
GroenLinks en PvdA in Haarlem willen nog meer nachttreinen naar Haarlem:
http://www.nhnieuws.nl/nieuws/207578/Gr ... -Amsterdam
http://www.nhnieuws.nl/nieuws/207578/Gr ... -Amsterdam
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Men heeft dus nog zes maanden nodig nadat de nieuwe software er is. Zo lang zal het installeren van de software in de locs niet duren, testritten lijken me ook niet zo schokkend dat je daar een half jaar mee bezig bent voor die paar meter nog nooit bereden spoor.
Zit het dan puur in de opleiding van het personeel die een tijd duurt? En waarom kan die niet deels nu al plaatsvinden? Als je nadat er materieel beschikbaar komt alleen wat wegleerritten nodig hebt ben je aannemelijk korter bezig.
Zit het dan puur in de opleiding van het personeel die een tijd duurt? En waarom kan die niet deels nu al plaatsvinden? Als je nadat er materieel beschikbaar komt alleen wat wegleerritten nodig hebt ben je aannemelijk korter bezig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2018
NS is actief opzoek naar machinisten, specifiek voor de IC Brussel. Ik hoop niet dat het een aan het ander gelinkt is, dat bijvoorbeeld door onbedoeld personeelstekort er te weinig personeel vrij gespeeld kan worden voor opleidingen.
Re: Dienstregeling 2018
Machinist worden voor de IC Brussel is niet zomaar wat, zijn er waarschijnlijk best wel wat die er voor zakken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2018
Ach, wellicht is de huidige route over Roosendaal zo slecht nog niet. De dienstverlening van de binnenlandse HSL-diensten is al niet geweldig dus dat belooft voor de gammele Benelux al helemaal weinig goeds.
Re: Dienstregeling 2018
Die HSL is nog nooit wat geweest.
Re: Dienstregeling 2018
Eind vorig jaar ging het eigenlijk best goed, totdat de IC Den Haag - Eindhoven over de HSL ging en een nieuw blik personeel op de HSL werd losgelaten. Heel langzaam gaat het nu weer vooruit, de laatste tijd is het vooral de infrastructuur geweest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2018
Is de combinatie loc-ICR-loc al toegelaten op de HSL, zowel in Nederland als in België? In Nederland vermoed ik dat meegelift kan worden op bestaande toelatingen, in België weet ik dat niet.Daniel schreef:Men heeft dus nog zes maanden nodig nadat de nieuwe software er is. Zo lang zal het installeren van de software in de locs niet duren, testritten lijken me ook niet zo schokkend dat je daar een half jaar mee bezig bent voor die paar meter nog nooit bereden spoor.
Zit het dan puur in de opleiding van het personeel die een tijd duurt? En waarom kan die niet deels nu al plaatsvinden? Als je nadat er materieel beschikbaar komt alleen wat wegleerritten nodig hebt ben je aannemelijk korter bezig.
En moest er niet ook wat aan die rijtuigen gebeuren?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten