Fyra keert niet voor 2014 terug
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
En Rond 21:30 was hij weg.
En ik vraag mij af hoeveel tijd de fabrikant nog krijgt om een deugelijke trein af te leveren. De drie maanden zijn immers al voorbij.
En ik vraag mij af hoeveel tijd de fabrikant nog krijgt om een deugelijke trein af te leveren. De drie maanden zijn immers al voorbij.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Die v250 zal daar niet 6 uur gestaan hebben, die heeft gewoon meerdere retourtjes gemaakt ;)
Komt wel goed schatje.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Er zijn verbeteringen geweest maar men wacht het rapport van Mott Macdonald af.KM46 schreef:En Rond 21:30 was hij weg.
En ik vraag mij af hoeveel tijd de fabrikant nog krijgt om een deugelijke trein af te leveren. De drie maanden zijn immers al voorbij.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Is voor dat rapport al een datum bekend?
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Doelstelling is juni.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Nu.nl schreef:'Belgie stopt met Fyra'
Het Belgische spoorbedrijf NMBS wil stoppen met de Fyra-hogesnelheidstrein. NMBS gaat dat waarschijnlijk vrijdagmiddag bekendmaken.
Dat meldt de Belgische krant Gazet van Antwerpen op basis van bronnen. Om 16.00 uur wordt er persconferentie gegeven.
De Fyra V250 van het Italiaanse AnsaldoBreda is na de introductie veel geplaagd door problemen en sinds januari uit de dienstregeling genomen.
AnsaldoBreda heeft drie maanden de tijd gekregen om met een oplossing voor de problemen te komen, maar die lijkt voorlopig niet in zicht. Er worden wel zo nu en dan testritten met de trein gemaakt.
De Fyra had Amsterdam en Brussel met elkaar moeten verbinden. In december reed de trein even, maar er waren al snel problemen. Nadat tijdens winterweer een bodemplaat van een Fyra afviel, werd de trein uit de roulatie genomen.
Inmiddels rijdt acht keer per dag een vervangende intercity tussen Den Haag en Brussel. Die moet op termijn 16 keer per dag gaan rijden, vindt Mansveld. Dit lukt echter niet meer dit jaar, volgend jaar wellicht wel.
Het is nog steeds onduidelijk of en wanneer de Fyra V250 weer kan gaan rijden. De NS verwacht in juni te kunnen zeggen hoe de trein er technisch voor staat.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Dat zou dan de eerste keer in een paar decennia zijn dat de NMBS zo snel een besluit neemt. Alleen niet op het juiste moment, want het technisch onderzoeksrapport komt binnen een paar weken en als dan blijkt dat het allemaal niet zo erg is hebben ze zichzelf opnieuw in de voet geschoten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Technisch onderzoek is in opdracht van NS [en eigenlijk ook al vertraagd]. NMBS had als deadline mei gesteld.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Dat het rapport van de NS komt weet ik ook wel. Dat is ook niet zo vreemd want de NMBS heeft nog geen stellen afgenomen. De vorige keer kondigde de NMBS echter uitstel aan omdat men het technisch onderzoek zou afwachten, dat men dat nu volgens de roddels niet gaat doen is in mijn optiek uitermate dom.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Ik ben benieuwd wat er dan gaat gebeuren, zowel bij NMBS als bij NS:
- Gaan de stellen terug naar Italie en wordt het geld teruggehaald?
- Komt er een nieuwe aanbestedingsprocedure voor treinen?
- Als de V250'jes definities weggaan, wat is dan de interimoplossing? Zijn er nog bruikbare, tweedehands HSL-treinen ergens op de kop te tikken?
- Gaan de stellen terug naar Italie en wordt het geld teruggehaald?
- Komt er een nieuwe aanbestedingsprocedure voor treinen?
- Als de V250'jes definities weggaan, wat is dan de interimoplossing? Zijn er nog bruikbare, tweedehands HSL-treinen ergens op de kop te tikken?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
'Fyra keert helemaal niet meer terug' Hahahaha. Weer een paar miljard achter de wagen. Geld terugeisen en deugdelijke tteinen kopen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Op de site van het VRT Nieuws stonden nog wat plaatjes:
Link en meer
Overigens wel een overbodige "on that bomshell"-opmerking: "De schade wijst erop dat in de treinstellen van AnsaldoBreda mogelijk minderwaardig materiaal is gebruikt."
Link en meer
Overigens wel een overbodige "on that bomshell"-opmerking: "De schade wijst erop dat in de treinstellen van AnsaldoBreda mogelijk minderwaardig materiaal is gebruikt."
Laatst gewijzigd door Z2N op vr 31 mei 2013, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Die eerste foto heb ik ook gezien, op Asd.
Komt wel goed schatje.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
NMBS exit uit de V250.
EDIT: NMBS wil eurostar op de route naar amsterdam.
EDIT: NMBS wil eurostar op de route naar amsterdam.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Dat is wel erg vooruit lopend op de zaken.
Marc heeft gezegd dat per september/oktober de Brusselaar naar 10x moet, en per december naar 12.
Verder heeft hij aan President-Directeur van Thalys gevraagd om meer Thalys treinen te laten rijden tussen Amsterdam en Parijs, 12 stuks in totaal. Toename van 3 -> 33%.
Verder is er een studie gaande naar extra intercity's op Roosendaal - Antwerpen in de zomer vanwege het grotere aanbod van reizigers.
Daar bovenop het verzoek aan Eurostar om een studie te starten naar het doortrekken van de Eurostar naar Rotterdam en Amsterdam 2 keer per dag per richting.
Marc heeft gezegd dat per september/oktober de Brusselaar naar 10x moet, en per december naar 12.
Verder heeft hij aan President-Directeur van Thalys gevraagd om meer Thalys treinen te laten rijden tussen Amsterdam en Parijs, 12 stuks in totaal. Toename van 3 -> 33%.
Verder is er een studie gaande naar extra intercity's op Roosendaal - Antwerpen in de zomer vanwege het grotere aanbod van reizigers.
Daar bovenop het verzoek aan Eurostar om een studie te starten naar het doortrekken van de Eurostar naar Rotterdam en Amsterdam 2 keer per dag per richting.
Komt wel goed schatje.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Dus nu kunnen wel ineens alle opties uit de kast worden gehaald...
- IC Antwerpen-Roosendaal is mooi. Maar betekent dat dan dat de IC naar Amsterdam (s2600) en de IC naar Zwolle versterkt gaan rijden vanaf Roosendaal? Anders verplaats je het probleem van het stukje over de grens naar de binnenlandse treinen.
- Als Eurostar iets zou willen doen op het traject Londen-Nederland, is er dan ergens een stukje perron in Rotterdam die af kan worden gegrendeld voor paspoortcontrole? Als de prijs laag genoeg is, lijkt mij dit een mooie aanvulling op het vliegtuig. :)
- IC Antwerpen-Roosendaal is mooi. Maar betekent dat dan dat de IC naar Amsterdam (s2600) en de IC naar Zwolle versterkt gaan rijden vanaf Roosendaal? Anders verplaats je het probleem van het stukje over de grens naar de binnenlandse treinen.
- Als Eurostar iets zou willen doen op het traject Londen-Nederland, is er dan ergens een stukje perron in Rotterdam die af kan worden gegrendeld voor paspoortcontrole? Als de prijs laag genoeg is, lijkt mij dit een mooie aanvulling op het vliegtuig. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
- De capaciteit van de 3600 en 2600 is ruim voldoende om dat te kunnen opvangen.
- Of we versoepelen de grenscontrole? ;)
- Of we versoepelen de grenscontrole? ;)
Komt wel goed schatje.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Nee en nee. Er rijden nu al twee tot drie IC's per uur tussen Roosendaal en Dordrecht, er is daar eerder sprake van overcapaciteit dan ondercapaciteit.VIRM schreef:IC Antwerpen-Roosendaal is mooi. Maar betekent dat dan dat de IC naar Amsterdam (s2600) en de IC naar Zwolle versterkt gaan rijden vanaf Roosendaal? Anders verplaats je het probleem van het stukje over de grens naar de binnenlandse treinen.
Overigens is er nog geen bericht dat NS Hispeed ook stopt, het is niet ontdenkbaar dat NS Hispeed in zijn eentje de Fyra gaat rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Dat klinkt als een prima plan. Maar één klein probleempje: de Britten zitten niet in Schengen. ;) Totdat dat verandert, moet je toch nog door de paspoortcontrole. :)Thom91 schreef:- Of we versoepelen de grenscontrole? ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Alsof er nog iemand in dat ding stapt. Ik zet er geen voet meer in.Bee schreef:Nee en nee. Er rijden nu al twee tot drie IC's per uur tussen Roosendaal en Dordrecht, er is daar eerder sprake van overcapaciteit dan ondercapaciteit.VIRM schreef:IC Antwerpen-Roosendaal is mooi. Maar betekent dat dan dat de IC naar Amsterdam (s2600) en de IC naar Zwolle versterkt gaan rijden vanaf Roosendaal? Anders verplaats je het probleem van het stukje over de grens naar de binnenlandse treinen.
Overigens is er nog geen bericht dat NS Hispeed ook stopt, het is niet ontdenkbaar dat NS Hispeed in zijn eentje de Fyra gaat rijden.
Komt wel goed schatje.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Voor de mensen die de persconferentie (deels) gemist hebben, dit zijn slechts dertien van de vele snoeiharde quotes van NMBS-topman Marc Descheemaecker:
*“Roestende assen kunnen leiden tot versnelde asbreuk en dat is geen goed idee bij een rijdende trein.”
*“Ik aanvaard dat er in Italië minder sneeuwval is, maar vochtinbrenging in elektronische componenten blijft af te raden”
*“Zelfs met bijkomende bescherming was er versnelde veroudering vastgesteld.”
*“De hoorn die alarm zou moeten geven bij noodgevallen is volgelopen met sneeuw en kan dus geen geluid meer maken.”
*“Dit is het plaatje dat aantoont dat de batterijen gewoon in brand vlogen.”
*“Die batterijen bevinden zich onder de passagierszone, dat is gevaarlijk.”
*“Dan komen we aan de remmen. Het remsysteem is eigenlijk ontworpen voor klassieke treinen die 160 per uur rijden. Niet voor treinen die 250 rijden.”
*“De treinen zijn al aan het roesten voordat ze ook maar 1 maand de reiziger hebben kunnen dienen.”
*“Na 4 maanden kunnen we nog twee treinen testen, de rest is kapot.”
*“Wij schatten in dat het 22 tot 24 maanden duurt om alle problemen op te lossen, als alles goed gaat, dan zouden we pas in 2015 kunnen rijden, 7 a 8 jaar na de beloofde leveringsdatum.”
*“Het productiemanagement in de fabrieken is ondermaats, anders zou niet iedereen aan de trein kunnen bouwen op zijn eigen manier.”
*“AnsaldoBreda heeft een cashflow van min 500 miljoen in 2011 bij een omzet 300 miljoen, dat is niet goed.”
*“Het zou humoristisch zijn, mocht het niet zo pijnlijk zijn.”
Wordt nog feest voor NS.. :N
*“Roestende assen kunnen leiden tot versnelde asbreuk en dat is geen goed idee bij een rijdende trein.”
*“Ik aanvaard dat er in Italië minder sneeuwval is, maar vochtinbrenging in elektronische componenten blijft af te raden”
*“Zelfs met bijkomende bescherming was er versnelde veroudering vastgesteld.”
*“De hoorn die alarm zou moeten geven bij noodgevallen is volgelopen met sneeuw en kan dus geen geluid meer maken.”
*“Dit is het plaatje dat aantoont dat de batterijen gewoon in brand vlogen.”
*“Die batterijen bevinden zich onder de passagierszone, dat is gevaarlijk.”
*“Dan komen we aan de remmen. Het remsysteem is eigenlijk ontworpen voor klassieke treinen die 160 per uur rijden. Niet voor treinen die 250 rijden.”
*“De treinen zijn al aan het roesten voordat ze ook maar 1 maand de reiziger hebben kunnen dienen.”
*“Na 4 maanden kunnen we nog twee treinen testen, de rest is kapot.”
*“Wij schatten in dat het 22 tot 24 maanden duurt om alle problemen op te lossen, als alles goed gaat, dan zouden we pas in 2015 kunnen rijden, 7 a 8 jaar na de beloofde leveringsdatum.”
*“Het productiemanagement in de fabrieken is ondermaats, anders zou niet iedereen aan de trein kunnen bouwen op zijn eigen manier.”
*“AnsaldoBreda heeft een cashflow van min 500 miljoen in 2011 bij een omzet 300 miljoen, dat is niet goed.”
*“Het zou humoristisch zijn, mocht het niet zo pijnlijk zijn.”
Wordt nog feest voor NS.. :N
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Dat is mensen een worst voorhouden. Er is ook gezegd dat dat pas kan als de nieuwe generatie Eurostartreinen zijn geleverd maar Siemens heeft extreem grote problemen met de softwarematige afwerkingen van deze treinen (goh, waar hebben we dat eerder gehoord?) en de levering daarvan is dan ook fors vertraagd (dezelfde problemen die ook de DB ondervindt met de 407 trouwens).Thom91 schreef:Daar bovenop het verzoek aan Eurostar om een studie te starten naar het doortrekken van de Eurostar naar Rotterdam en Amsterdam 2 keer per dag per richting.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1685
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
“De hoorn die alarm zou moeten geven bij noodgevallen is volgelopen met sneeuw en kan dus geen geluid meer maken.”
Daar had de 1600 ook last van. Bouw je er gewoon een konijnenhokje omheen.
Daar had de 1600 ook last van. Bouw je er gewoon een konijnenhokje omheen.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Die vertraging is minder ernstig dan jij schetst, getuige het volgende artikel van acht dagen geleden:Bee schreef:Dat is mensen een worst voorhouden. Er is ook gezegd dat dat pas kan als de nieuwe generatie Eurostartreinen zijn geleverd maar Siemens heeft extreem grote problemen met de softwarematige afwerkingen van deze treinen (goh, waar hebben we dat eerder gehoord?) en de levering daarvan is dan ook fors vertraagd (dezelfde problemen die ook de DB ondervindt met de 407 trouwens).Thom91 schreef:Daar bovenop het verzoek aan Eurostar om een studie te starten naar het doortrekken van de Eurostar naar Rotterdam en Amsterdam 2 keer per dag per richting.
http://www.ft.com/intl/cms/s/0/f5dc1128 ... z2Ussccoe2
Komt wel goed schatje.
Re: Fyra keert niet voor 2014 terug
Ja, en nu de inhoud van dat artikel in plaats van zes woorden...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten