Storend idd, beide haltes hebben haltenummer 60150200 en zijn foutief gelinkt tot een timingpointcode. Gemeld bij GOVI. Kan er zelf verder niet veel aan corrigeren helaas.fogeltje schreef:En nu wel een storende fout.
Lijn 99 ri Nijmegen ritten Arriva hebben Station Dukenburg niet in hun haltelijst. Op de plaats daarvan staat Oude Nijmeegseweg Overasselt van lijn 9. Lijn 99 komt hier niet.
Het grote OVInfo-app topic
Re: Het grote OVInfo-app topic
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Het grote OVInfo-app topic
Vreemd dat ze allebei hetzelfde haltenummer hebben. Ik dacht juist dat de bedoeling was dat haltenummers uniek zijn. Vast een typefout. 9292 geeft het overigens wel goed weer, dus de vervoerder kan het blijkbaar wel goed aanleveren. Maar hopen dat het snel gefixt wordt. Want het werkte in 2013 namelijk wel goed! De fout zal er ingeslopen zijn toen de Brengdata voor lijn 9 aangeleverd werd als ik je verhaal zo hoor.
Nog iets: je mag de omschrijving in de Android store wel aanpassen, de meeste gebieden staan er immers nu in ;)
Iets voor de moderators: moet dit topic wel in Reiservaringen staan?
Nog iets: je mag de omschrijving in de Android store wel aanpassen, de meeste gebieden staan er immers nu in ;)
Iets voor de moderators: moet dit topic wel in Reiservaringen staan?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Het grote OVInfo-app topic
Elke vervoerder heeft zijn eigen haltenummers en GOVI voegt deze samen tot één haltenummer namelijk timingpointcode. Op basis van die timingpointcodes worden DRIS'sen aangestuurd. Eigenlijk had GOVI deze haltenummers niet moeten samenvoegen op basis van de afstand. Het was idd geen probleem toen er geen Breng data was omdat er toen het CXX/Breng haltenummer voor wat GOVI betref niet bestond.fogeltje schreef:Vreemd dat ze allebei hetzelfde haltenummer hebben. Ik dacht juist dat de bedoeling was dat haltenummers uniek zijn. Vast een typefout. 9292 geeft het overigens wel goed weer, dus de vervoerder kan het blijkbaar wel goed aanleveren. Maar hopen dat het snel gefixt wordt. Want het werkte in 2013 namelijk wel goed! De fout zal er ingeslopen zijn toen de Brengdata voor lijn 9 aangeleverd werd als ik je verhaal zo hoor.
Nog iets: je mag de omschrijving in de Android store wel aanpassen, de meeste gebieden staan er immers nu in ;)
Iets voor de moderators: moet dit topic wel in Reiservaringen staan?
Dit jaar komt er via ND-OV een databank met fysieke haltelocaties waarbij dit getackeld moet worden met als het goed is wel unieke haltenummers en namen.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Het grote OVInfo-app topic
Dat wist ik niet, ik dacht elke halte uit zichzelf een unieke code had. Lekker afgestemd op elkaar weer.
Kun je "Arriva" in plaats van "Bus" tonen bij Arrivalijnen?
Kun je "Arriva" in plaats van "Bus" tonen bij Arrivalijnen?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Het grote OVInfo-app topic
Oh ja en dat. Dat veldje is voor de productformule/transporttype, en dat is toevallig voor alle Breng lijnen "Breng". Kun je ook zien op de Connexxion website als je op lijnen zoekt. Eigenlijk moet Breng eens wat productformule's aanmaken voor BrengTrolley, BrengNacht,BrengBuurt, BrengDirect.fogeltje schreef:Dat wist ik niet, ik dacht elke halte uit zichzelf een unieke code had. Lekker afgestemd op elkaar weer.
Kun je "Arriva" in plaats van "Bus" tonen bij Arrivalijnen?
Vervoerder kun je zien door hem in landscape te draaien.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Het grote OVInfo-app topic
Tof hartstikke prima. Was me nooit opgevallen omdat ik beeldschermrotatie uit heb staan op mijn mobiel.
Nog iets. Lijn 10 in Nijmegen is een ringlijn en stopt zodoende twee keer bij Station Heyendaal. In jouw app staan beide ritten als Lijn 10 Nijmegen CS. Breng maakt in hun app onderscheid in de richting. De rit die het rondje Heyendaal nog moet maken heeft daar bestemming Heyendaal. Is dat in jouw app mogelijk? Nu moet je erop klikken om te kijken welke rechtstreeks naar CS gaat voordat je de keuze maakt om misschien toch naar de trein te lopen of bij het Huygensgebouw te gaan wachten op een andere lijn
Nog iets. Lijn 10 in Nijmegen is een ringlijn en stopt zodoende twee keer bij Station Heyendaal. In jouw app staan beide ritten als Lijn 10 Nijmegen CS. Breng maakt in hun app onderscheid in de richting. De rit die het rondje Heyendaal nog moet maken heeft daar bestemming Heyendaal. Is dat in jouw app mogelijk? Nu moet je erop klikken om te kijken welke rechtstreeks naar CS gaat voordat je de keuze maakt om misschien toch naar de trein te lopen of bij het Huygensgebouw te gaan wachten op een andere lijn
"Een touringcar is geen bus"
Re: Het grote OVInfo-app topic
Lijn 231 stopt sinds 15 december ook bij de halte Apeldoorn, Landdrostlaan. Richting Apeldoorn Busstation/NS zegt de app dat deze al vertrokken is een kwartier voor vertrektijd, terwijl er 20 minuten rijtijd is tussen de halte Arnhem, Golflinks en Apeldoorn, Landdostlaan. (Lijkt erop of die halte "bij" Arnhem, ligt)
Ik weet niet of dat komt door Syntus?
Ik weet niet of dat komt door Syntus?
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Staan er DRIS'sen langs deze route? Wat tonen die?fogeltje schreef:Tof hartstikke prima. Was me nooit opgevallen omdat ik beeldschermrotatie uit heb staan op mijn mobiel.
Nog iets. Lijn 10 in Nijmegen is een ringlijn en stopt zodoende twee keer bij Station Heyendaal. In jouw app staan beide ritten als Lijn 10 Nijmegen CS. Breng maakt in hun app onderscheid in de richting. De rit die het rondje Heyendaal nog moet maken heeft daar bestemming Heyendaal. Is dat in jouw app mogelijk? Nu moet je erop klikken om te kijken welke rechtstreeks naar CS gaat voordat je de keuze maakt om misschien toch naar de trein te lopen of bij het Huygensgebouw te gaan wachten op een andere lijn
Connexxion moet eigenlijk gewoon tot Station Heyendaal aangeven "Via Heyendaal". Ik ga niet tot op dat niveau lopen prutsen aan de brondata, dat gaat leiden tot fouten.
Klinkt als een fout ergens, heb je een specifieke tijd/ritnummer dat het gebeurt? Ik heb voor Syntus-data zelf geen logdata,MdJ schreef:Lijn 231 stopt sinds 15 december ook bij de halte Apeldoorn, Landdrostlaan. Richting Apeldoorn Busstation/NS zegt de app dat deze al vertrokken is een kwartier voor vertrektijd, terwijl er 20 minuten rijtijd is tussen de halte Arnhem, Golflinks en Apeldoorn, Landdostlaan. (Lijkt erop of die halte "bij" Arnhem, ligt)
Ik weet niet of dat komt door Syntus?
Laatst gewijzigd door Somoht op ma 06 jan 2014, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Heb ik:
(De rijtijd tussen de Landdrostlaan en de Kapelmeestershoeve is 16 seconde volgens Syntus. )
(De rijtijd tussen de Landdrostlaan en de Kapelmeestershoeve is 16 seconde volgens Syntus. )
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Het grote OVInfo-app topic
CS via Heyendaal. Op de gehele route, maar dat is zo statisch als wat. Lijn 10 rijdt vaker niet dan wel volgens dienstregeling. Bussen verdwijnen na vertrektijd van DRIS tenzij bus toevallig wel in juiste rit+rittijd rijdt.Somoht schreef: Staan er DRIS'sen langs deze route? Wat tonen die?
Connexxion moet eigenlijk gewoon tot Station Heyendaal aangeven "Via Heyendaal". Ik ga niet tot op dat niveau lopen prutsen aan de brondata, dat gaat leiden tot fouten.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Klinkt als geweldig DRIS beheer daar... Bestemming klapt dus wel om gedurende de rit? In de brondata die ik heb is daar niets van terug te zien, dus dan heeft 9292 misschien zelf lopen rommelen. Heerlijk..Freek schreef:CS via Heyendaal. Op de gehele route, maar dat is zo statisch als wat. Lijn 10 rijdt vaker niet dan wel volgens dienstregeling. Bussen verdwijnen na vertrektijd van DRIS tenzij bus toevallig wel in juiste rit+rittijd rijdt.Somoht schreef: Staan er DRIS'sen langs deze route? Wat tonen die?
Connexxion moet eigenlijk gewoon tot Station Heyendaal aangeven "Via Heyendaal". Ik ga niet tot op dat niveau lopen prutsen aan de brondata, dat gaat leiden tot fouten.
Code: Selecteer alles
operator_id | name | name | shortname | vianame
--------------+------------------------------------+--------------+-------------+---------
CXX:60001013 | Nijmegen, Centraal Station (M) | Nijmegen CS | Nijmegen CS |
CXX:60001630 | Nijmegen, Station Heyendaal | Nijmegen CS | Nijmegen CS |
CXX:60003770 | Nijmegen, Huygensgebouw | Nijmegen CS | Nijmegen CS |
CXX:60009630 | Nijmegen, Erasmusgebouw | Nijmegen CS | Nijmegen CS |
CXX:60009650 | Nijmegen, Spinozageb/Tandheelkunde | Nijmegen CS | Nijmegen CS |
CXX:60001280 | Nijmegen, UMC Sint Radboud | Nijmegen CS | Nijmegen CS |
CXX:60001670 | Nijmegen, HAN | Nijmegen CS | Nijmegen CS |
CXX:60001640 | Nijmegen, Station Heyendaal | Nijmegen CS | Nijmegen CS |
CXX:60001002 | Nijmegen, Centraal Station (B) | Nijmegen CS | Nijmegen CS |
/edit
Oh dit is fascinerender. Connexxion.nl toont "Heyendaal", http://connexxion.nl/dienstregeling/hal ... y/60001630 en er is een niet gebruikte bestemming "Heyendaal" in de brondata. Dat heb ik eens voorgelegd aan Connexxion.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Met bestemming bedoel je die voor op de bus? Daar staat gewoon de hele rit "Heyendaalshuttle", maakt niet uit waar in het rondje de bus zich bevindt.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Nee, bedoelde op de DRIS'sen. Ergens op een punt van de rit waar de bestemming van de rit plots anders is.Freek schreef:Met bestemming bedoel je die voor op de bus? Daar staat gewoon de hele rit "Heyendaalshuttle", maakt niet uit waar in het rondje de bus zich bevindt.
Bestemming op koersbord en dienstregeling hoeft niet gelijk te zijn bij CXX, is wel vaker het geval bij andere vervoerders.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Nee, Dris vertoond altijd hetzelfde. Dus altijd en op alle locaties 10 CS via Heyendaal xx minuten
Re: Het grote OVInfo-app topic
OK dank.Freek schreef:Nee, Dris vertoond altijd hetzelfde. Dus altijd en op alle locaties 10 CS via Heyendaal xx minuten
Heb het idee dat er iets niet goed gaat bij het exporteren van de brondata door Connexxion, omdat hun eigen website het wel goed doet, die toont namelijk Heyendaal als de bus het lusje ingaat. Ligt nu bij de applicatiemanager van Connexxion.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Hetgene wat ik mis is een functie hoe ik vanaf mijn huidige locatie op dat moment het snelste bij de bushalte kan komen. Een tracking functie dus.
Komt wel goed schatje.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Tracking is bijhouden waar je nu precies bent en geen planning naar je volgende reisdoel.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Het grote OVInfo-app topic
Ik heb een idee van wat je wilt maar hebt de software (nog) niet daarvoor.Thom91 schreef:Hetgene wat ik mis is een functie hoe ik vanaf mijn huidige locatie op dat moment het snelste bij de bushalte kan komen. Een tracking functie dus.
Re: Het grote OVInfo-app topic
Dank, uit onderzoek bij GOVI lijkt er mogelijk een bug te zitten in de Koppelvlak6 (conversie) bij Syntus. Ligt nu bij Syntus ter onderzoek.MdJ schreef:Heb ik:
(De rijtijd tussen de Landdrostlaan en de Kapelmeestershoeve is 16 seconde volgens Syntus. )
Re: Het grote OVInfo-app topic
Somoht,
Vanochtend viel rit 1005 van lijn 155 Almere - Amsterdam-ZO uit, alhoewel zo leek het in eerste instantie, wat later bleek was dat de eerste haltes (station Parkwijk t/m Danswijk) waren overgeslagen om de vertraging door een niet werkende bus weg te poetsen. Want vanaf Walt Disneyplantsoen was de rit opeens weer live in de app.
Connexxion lijkt dat dus goed door te geven aan de instanties waardoor het goed in de app komt. Alleen kwam ik nog wel dit bugje tegen, de laatste halte blijft doorgestreept:
Vanochtend viel rit 1005 van lijn 155 Almere - Amsterdam-ZO uit, alhoewel zo leek het in eerste instantie, wat later bleek was dat de eerste haltes (station Parkwijk t/m Danswijk) waren overgeslagen om de vertraging door een niet werkende bus weg te poetsen. Want vanaf Walt Disneyplantsoen was de rit opeens weer live in de app.
Connexxion lijkt dat dus goed door te geven aan de instanties waardoor het goed in de app komt. Alleen kwam ik nog wel dit bugje tegen, de laatste halte blijft doorgestreept:
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: Het grote OVInfo-app topic
07:34 is de hele rit uitgevallen geweest. Om 07:35 is uitgevallen weer ingetrokken en vervangen door een inkorting tot Walt Disneyplantsoen. Eindhalte lijkt idd issue te zijn, is naar GOVI ter onderzoek.Edwin schreef:Somoht,
Vanochtend viel rit 1005 van lijn 155 Almere - Amsterdam-ZO uit, alhoewel zo leek het in eerste instantie, wat later bleek was dat de eerste haltes (station Parkwijk t/m Danswijk) waren overgeslagen om de vertraging door een niet werkende bus weg te poetsen. Want vanaf Walt Disneyplantsoen was de rit opeens weer live in de app.
Connexxion lijkt dat dus goed door te geven aan de instanties waardoor het goed in de app komt. Alleen kwam ik nog wel dit bugje tegen, de laatste halte blijft doorgestreept:
Re: Het grote OVInfo-app topic
Wat is een DM902 precies? (A)
DM'90 (2) zou al beter zijn, hoewel die 2 overbodig is (DM'90 is altijd 2 bakken)
DM'90 (2) zou al beter zijn, hoewel die 2 overbodig is (DM'90 is altijd 2 bakken)
Re: Het grote OVInfo-app topic
Allereerst:
Ik heb hem nu een week of 2/3 in gebruik denk ik, en hij bevalt erg goed!
Een paar dingetjes die mij opvielen, of die misschien nóg beter kunnen :
- Bij de sneltram in Utrecht (lijn 60/61/26X(0/1?) komt er bij de wachttijd een busje te staan als de tram bijna komt/de wachttijd minimaal is.
- Het is mij niet volstrekt duidelijk wat de tijdkleuren betekenen, rood = vertraagd, groen is op tijd, lichtgroen/wit is geen info?
Tot slot lijkt het mij persoonlijk handig om een favorietenlijstje (met haltes) te hebben. Je kunt de laatst gebruikte haltes wel terugvinden op de lijst in je beginscherm maar die lijst blijft bij mij groeien, en wordt dus steeds minder overzichtelijk. Daarnaast staan daar ook halte's in in bijvoorbeeld Schubbekutterveenschemond waar ik 1 keer geweest ben maar waarschijnlijk de komende jaren niet meer kom...
Maar verder, nogmaals: Hulde! *O*
Ik heb hem nu een week of 2/3 in gebruik denk ik, en hij bevalt erg goed!
Een paar dingetjes die mij opvielen, of die misschien nóg beter kunnen :
- Bij de sneltram in Utrecht (lijn 60/61/26X(0/1?) komt er bij de wachttijd een busje te staan als de tram bijna komt/de wachttijd minimaal is.
- Het is mij niet volstrekt duidelijk wat de tijdkleuren betekenen, rood = vertraagd, groen is op tijd, lichtgroen/wit is geen info?
Tot slot lijkt het mij persoonlijk handig om een favorietenlijstje (met haltes) te hebben. Je kunt de laatst gebruikte haltes wel terugvinden op de lijst in je beginscherm maar die lijst blijft bij mij groeien, en wordt dus steeds minder overzichtelijk. Daarnaast staan daar ook halte's in in bijvoorbeeld Schubbekutterveenschemond waar ik 1 keer geweest ben maar waarschijnlijk de komende jaren niet meer kom...
Maar verder, nogmaals: Hulde! *O*
Re: Het grote OVInfo-app topic
Bus'je is volledig volgens Mijksenaar anders ;) Al weet ik niet of die DRIS'jes bij de sneltram een tram-icoon tonen.Aking schreef:Allereerst:
Ik heb hem nu een week of 2/3 in gebruik denk ik, en hij bevalt erg goed!
Een paar dingetjes die mij opvielen, of die misschien nóg beter kunnen :
- Bij de sneltram in Utrecht (lijn 60/61/26X(0/1?) komt er bij de wachttijd een busje te staan als de tram bijna komt/de wachttijd minimaal is.
- Het is mij niet volstrekt duidelijk wat de tijdkleuren betekenen, rood = vertraagd, groen is op tijd, lichtgroen/wit is geen info?
Tot slot lijkt het mij persoonlijk handig om een favorietenlijstje (met haltes) te hebben. Je kunt de laatst gebruikte haltes wel terugvinden op de lijst in je beginscherm maar die lijst blijft bij mij groeien, en wordt dus steeds minder overzichtelijk. Daarnaast staan daar ook halte's in in bijvoorbeeld Schubbekutterveenschemond waar ik 1 keer geweest ben maar waarschijnlijk de komende jaren niet meer kom...
Maar verder, nogmaals: Hulde! *O*
Rood vertraagd, blauw te vroeg, donkergroen is actuele info beschikbaar, licht-groen is statische info. Wit is geen actuele informatie: geen (werkend) voertuigvolgsysteem of wijkt af van route.
Geen favorietenlijst is een doelbewuste keuze, met de recente lijst heb je een soort automatische favorieten-lijst die altijd bijgewerkt is. Als je nooit naar Schubbekutterveenschemond gaat valt ie uiteindelijk gewoon weg, hij zou alleen de 50 laatste haltes moeten tonen. Daarnaast is er de mogelijkheid om snelkoppelingen naar haltes te maken.
Laatst gewijzigd door Somoht op vr 10 jan 2014, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6241
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Het grote OVInfo-app topic
Mijn recente lijst van haltes is opeens weg, iig op mijn telefoon (niet gekeken op tablet) sinds nieuwe update vandaag. Is dat een bug?
"Een touringcar is geen bus"
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten