Pagina 33 van 198

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 21 mei 2017, 20:54
door ODRAIL
Misschien een bug van de reisplanner :idea: ?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 21 mei 2017, 21:08
door Wubbo
JWM schreef:Waarom krijg je bij een reis Zwolle - Maastricht eigenlijk de kwetsbare overstap in Den Bosch van 2 minuutjes terwijl in Utrecht er een zee van tijd is als de planner niet kijkt naar cross-platformaansluitingen?
Als ik die reis plan voor vandaag krijg ik inderdaad Den Bosch, maar dat heeft te maken met werkzaamheden tussen Utrecht en Amersfoort. Bij een reis voor morgen krijg ik inderdaad Utrecht met de zee van tijd (en de reis is 1 minuut sneller). Op welke dag plande jij 'm?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 21 mei 2017, 21:17
door Zugführer
Ik plande net voor morgen (in de avonduren), maar krijg dan ook die 2 minuten overstap in Den Bosch, terwijl de overstap van 27 minuten in Utrecht een exact even lange reistijd oplevert.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 21 mei 2017, 22:25
door Daniel
Owja, ik had er nog eentje in de categorie briljante overstapmeldingen in OBIS: onderweg met de IC richting Enschede verscheen bij Apeldoorn de optie in beeld om hier over te stappen op de IC naar Deventer van een kwartier later (oftewel de IC-Berlijn) :roll:
De mogelijkheid om op de Sprinter naar Deventer over te stappen, stuk nuttiger lijkt me, stond er dan weer niet bij.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 21 mei 2017, 22:28
door ODRAIL
In Amersfoort zie ik via OBIS wel altijd de overstap naar Ede-Wageningen staan, maar nooit die naar Barneveld Zuid als deze eerder gaat.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 21 mei 2017, 22:32
door JWM
Ik snap niet dat jullie uberhaupt nog op die dingen kijken. Overstappen zijn vaak totaal niet serieus te nemen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 21 mei 2017, 22:35
door ODRAIL
Vaak is het als je weinig tijd heb om over te stappen te weten naar welk perron je moet lopen (of beter gezegd moet vliegen :wink: ). Zeker als je ergens niet zo vaak overstapt.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 21 mei 2017, 22:36
door Daniel
Ik kijk er dan ook niet specifiek op voor een overstap, maarja, als dat scherm toevallig in je zichtveld zit valt er geregeld wel wat raars op.

Voor een overstap zoek ik de trein zelf wel op in een app.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: zo 21 mei 2017, 22:43
door dylanwild94
Ik kijk alleen op de obis om te weten hoelaat ik op het station aankom. Voor overstappen heb ik rijdende treinen voor.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 23 mei 2017, 23:02
door Geert
Nog even over de overstapstations (ik zat toevallig in de documentatie): er zijn een paar stations die aangemerkt zijn als 'niet gewenste overstapstations', en dat zijn Amsterdam Muiderpoort, Bijlmer, Amsterdam Zuid en Hilversum. Als je ergens kunt overstappen zal de reisplanner je op dat andere station laten overstappen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 23 mei 2017, 23:20
door JWM
En dat heeft alleen te maken met de manier waarop op die stations de poortjes zijn geplaatst :neg:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 23 mei 2017, 23:26
door Geert
Op Zuid toch niet? Of is dat veranderd?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 23 mei 2017, 23:36
door JWM
Ligt eraan, de roltrappen van beide perrons komen in het zelfde poortjesgebied terecht beneden, de trappen niet. Hoe het aan de VU-kant zit durf ik niet te zeggen.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: di 23 mei 2017, 23:46
door Suus
VU-kant is weinig relevant voor overstappen omdat de treinen helemaal aan de andere kant van het perron stoppen, maar dat is wel één gebied achter de poortjes.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: wo 24 mei 2017, 21:50
door Geert
JWM schreef:Ligt eraan, de roltrappen van beide perrons komen in het zelfde poortjesgebied terecht beneden, de trappen niet. Hoe het aan de VU-kant zit durf ik niet te zeggen.
Oh, dus toch. Ik stond vanmorgen op Zuid om over te stappen en dacht nog "ik had het verkeerd onthouden" omdat ik op de trappen uitkeek. Lekker wazig geregeld dan.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 26 mei 2017, 13:37
door cassie127
Er staat in de app een storing tussen Haarlem - Zandvoort aan Zee terwijl het eigenlijk een melding is dat er daar extra treinen rijden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 26 mei 2017, 15:05
door Wubbo
Op de site van NS staat die ook als storing, dus dat zit waarschijnlijk in de broninformatie fout.

Gisteren reden deze extra treinen trouwens ook zag ik op de actuele vertrektijden, maar toen heb ik er verder geen melding van gezien.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 26 mei 2017, 19:16
door JWM
Er rijden in de zomermaanden altijd toch extra pendeltreinen Haarlem - Zandvoort? Of is het daar nog te vroeg voor in het jaar.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 26 mei 2017, 19:17
door Wubbo
Daarvoor is het inderdaad nog te vroeg, dit zijn extra's die niet in het plan stonden maar door bijsturing zijn georganiseerd.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 26 mei 2017, 20:30
door webguy
Moest natuurlijk extra vermeld worden als tegengas hierop http://nieuws.ns.nl/ajax-wedstrijd/ waarbij mensen stranden (haha *O*)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 26 mei 2017, 20:33
door Hainje
Reden er eigenlijk geen 'veegtreinen'?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 26 mei 2017, 20:37
door Aking
Noodremmen, spoorlopen, deuren openduwen...

Allemaal weer de schuld van die vermaledijde reiziger natuurlijk...

Kunnen ze die niet eens afschaffen? :X
Ronkend Persbericht schreef:Mensen wilden zo graag mee dat ze de deuren van een vertrekkende trein openduwden.
Oh en kan iemand mij uitleggen hoe je, bij een vertrekkende trein, vanaf buiten deuren openduwt? :')

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 26 mei 2017, 20:56
door Hainje
Ik denk dat dit een beetje jargon is. Een vertrekkende trein is een trein waarbij reeds de vertrekprocedure is ingezet, dus fluiten en niet meer instappen, dat werk.

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 26 mei 2017, 21:28
door Mikos
Normaal negeer ik Aking wanneer hij met dergelijke reacties op de proppen komt. Maar daar maak ik eenmalig een uitzondering op om de feiten te benoemen
Aking schreef: Noodremmen, spoorlopen, deuren openduwen...
Allemaal weer de schuld van die vermaledijde reiziger natuurlijk...
Nee, dat lag natuurlijk aan het vervoerbedrijf dat ze straalbezopen massaal het station binnen komen lopen, daar volkomen schijf hebben aan alles en iedereen, aanwijzingen van het personeel negeren, het interieur verbouwen nog voor de trein een meter gereden heeft en de treinen die wel reden tot stilstand kwamen omdat men het zo grappig vindt aan de noodrem te trekken. Met alle gevolgen van dien.
Aking schreef:
Ronkend Persbericht schreef:Mensen wilden zo graag mee dat ze de deuren van een vertrekkende trein openduwden.
Oh en kan iemand mij uitleggen hoe je, bij een vertrekkende trein, vanaf buiten deuren openduwt? :')
Want wanneer je de deuren tegenhoudt vanaf het perron wanneer ze proberen te sluiten duw je ze niet open, wilde je zeggen?

De ME is er aan te pas gekomen om deze 'supporters' uit de treinen die naar aanleiding van al het bovenstaande niet konden vertrekken te halen. Treinen die niet werden opgeheven omdat ze te vol waren, maar omdat ze gesloopt werden, niet konden vertrekken vanwege noodremtrekkingen op het traject. Om het maar niet te hebben over pies, poep en kots wat deze 'reizigers' achter lieten. Nee, dat lag allemaal aan de vervoerder.

Het was weer een "leuke" avond!

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Geplaatst: vr 26 mei 2017, 22:42
door JWM
Er zijn altijd twee kanten aan zo'n verhaal. Dit soort reizigers kan je het beste zo snel mogelijk wegwerken anders wordt het zooitje inderdaad nog baldadiger dan het al is. Dat begint met genoeg afvoercapaciteit bieden en dat was niet op orde. Dat is natuurlijk ontzettend lastig want dit is een unieke gebeurtenis waar niet teruggegrepen kan worden op eerdere ervaringen en er zit ook nog een onzekere factor in hoe laat de wedstrijd is afgelopen en wat de uitslag is. Daarnaast is NS een commercieel bedrijf dat ook kritisch in de gaten houdt hoeveel kosten extra inzet met zich mee brengt in verhouding tot de inkomsten. Je kan dus niet van NS verwachten dat het woensdagavond een spitsdienstregeling rijdt met dito treinlengtes maar dat levert dan wel chaos op. Dat reizigers zich niet gedragen valt ook gewoon in te calculeren ook al blijft dat natuurlijk best wel treurig.