Miljoenenboetes voor NS en Prorail

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25125
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Miljoenenboetes voor NS en Prorail

Berichtdoor Daniel » Wo 19 Feb 2014, 09:52

Miljoenenboetes voor NS en Prorail
Geplaatst op: woensdag 19 februari 2014 09:51
Laatst bijgewerkt: woensdag 19 februari 2014 09:52


De Nederlandse Spoorwegen moeten opnieuw een boete van 2,75 miljoen euro betalen, omdat reizigers niet tevreden genoeg zijn over de dienstverlening van het bedrijf.
Dat heeft staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) besloten, zo heeft ze woensdag aan de Tweede Kamer geschreven. Ook spoorbeheerder Prorail hangt een boete van 1,5 miljoen euro boven het hoofd als de prestaties dit jaar niet verbeteren.
De NS kreeg al in 2012 een voorlopige boete opgelegd, omdat het bedrijf niet aan alle afspraken met de overheid over klanttevredenheid voldeed.
Lees verder | Dossier Politiek en openbaar vervoer | Meer nieuws over Politiek en openbaar vervoer | Dossier ProRail | Meer nieuws over ProRail
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Miljoenenboetes voor NS en Prorail

Berichtdoor Geert » Wo 19 Feb 2014, 10:04

Misschien toch maar eens wat minder krap het materieel inplannen, NS?

Dennenboom
Berichten: 402
Lid geworden op: Ma 30 Jan 2012, 21:23

Re: Miljoenenboetes voor NS en Prorail

Berichtdoor Dennenboom » Wo 19 Feb 2014, 13:09

Voor 2,75 miljoen koop je niet zo heel erg veel materieel hoor.

VIRM
Berichten: 3408
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Miljoenenboetes voor NS en Prorail

Berichtdoor VIRM » Wo 19 Feb 2014, 13:23

Met 2,75 kun je wel weer wat extra schoonmakers inhuren om prullenbakken leeg te maken, toiletten schoon te maken en de vloer te soppen. ;)
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25125
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Miljoenenboetes voor NS en Prorail

Berichtdoor Daniel » Wo 19 Feb 2014, 19:10

Dennenboom schreef:Voor 2,75 miljoen koop je niet zo heel erg veel materieel hoor.

Kopen is ook niet nodig. Krappe treinen in de daluren lijken me verre van bevorderlijk voor de klanttevredenheid (in de spits zou je nog kunnen zeggen dat de klant begrijpt dat het druk is), maar er staat dan zat aan de kant waarmee je die treinen net wat groter kunt rijden.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

WSM
Berichten: 831
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:59

Re: Miljoenenboetes voor NS en Prorail

Berichtdoor WSM » Wo 19 Feb 2014, 19:49

Wat is goedkoper? Gewoon de boetes betalen of meer je best doen voor je klant (langere treinen, vaker schoonmaken, etc. etc)?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.

busburger
Berichten: 92
Lid geworden op: Za 19 Okt 2013, 21:38

Re: Miljoenenboetes voor NS en Prorail

Berichtdoor busburger » Za 22 Feb 2014, 17:12

Aan een boete op zichzelf heeft de ontevreden reiziger niets. Een betere sanctie zou kunnen zijn het inkorten van de concessieduur, maar ja, zoiets moet je dan van tevoren afspreken. Ook zou je in plaats van de boete een verplichte extra investering in verhoging van de vervoerkwaliteit kunnen afdwingen. De mate van "klanttevredenheid" moet dan wel op basis van objectievere criteria dan de uitslag van een enquête worden bepaald.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast