Miljoenenboetes voor NS en Prorail
Geplaatst op: woensdag 19 februari 2014 09:51
Laatst bijgewerkt: woensdag 19 februari 2014 09:52
De Nederlandse Spoorwegen moeten opnieuw een boete van 2,75 miljoen euro betalen, omdat reizigers niet tevreden genoeg zijn over de dienstverlening van het bedrijf.
Dat heeft staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) besloten, zo heeft ze woensdag aan de Tweede Kamer geschreven. Ook spoorbeheerder Prorail hangt een boete van 1,5 miljoen euro boven het hoofd als de prestaties dit jaar niet verbeteren.
De NS kreeg al in 2012 een voorlopige boete opgelegd, omdat het bedrijf niet aan alle afspraken met de overheid over klanttevredenheid voldeed.
Lees verder | Dossier Politiek en openbaar vervoer | Meer nieuws over Politiek en openbaar vervoer | Dossier ProRail | Meer nieuws over ProRail
Miljoenenboetes voor NS en Prorail
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39190
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Miljoenenboetes voor NS en Prorail
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Miljoenenboetes voor NS en Prorail
Misschien toch maar eens wat minder krap het materieel inplannen, NS?
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Miljoenenboetes voor NS en Prorail
Voor 2,75 miljoen koop je niet zo heel erg veel materieel hoor.
Re: Miljoenenboetes voor NS en Prorail
Met 2,75 kun je wel weer wat extra schoonmakers inhuren om prullenbakken leeg te maken, toiletten schoon te maken en de vloer te soppen. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39190
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Miljoenenboetes voor NS en Prorail
Kopen is ook niet nodig. Krappe treinen in de daluren lijken me verre van bevorderlijk voor de klanttevredenheid (in de spits zou je nog kunnen zeggen dat de klant begrijpt dat het druk is), maar er staat dan zat aan de kant waarmee je die treinen net wat groter kunt rijden.Dennenboom schreef:Voor 2,75 miljoen koop je niet zo heel erg veel materieel hoor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Miljoenenboetes voor NS en Prorail
Wat is goedkoper? Gewoon de boetes betalen of meer je best doen voor je klant (langere treinen, vaker schoonmaken, etc. etc)?
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Miljoenenboetes voor NS en Prorail
Aan een boete op zichzelf heeft de ontevreden reiziger niets. Een betere sanctie zou kunnen zijn het inkorten van de concessieduur, maar ja, zoiets moet je dan van tevoren afspreken. Ook zou je in plaats van de boete een verplichte extra investering in verhoging van de vervoerkwaliteit kunnen afdwingen. De mate van "klanttevredenheid" moet dan wel op basis van objectievere criteria dan de uitslag van een enquête worden bepaald.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten