Pagina 1 van 1

Miljoenenboetes voor NS en Prorail

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 09:52
door Daniel
Miljoenenboetes voor NS en Prorail
Geplaatst op: woensdag 19 februari 2014 09:51
Laatst bijgewerkt: woensdag 19 februari 2014 09:52


De Nederlandse Spoorwegen moeten opnieuw een boete van 2,75 miljoen euro betalen, omdat reizigers niet tevreden genoeg zijn over de dienstverlening van het bedrijf.
Dat heeft staatssecretaris Wilma Mansveld (Infrastructuur) besloten, zo heeft ze woensdag aan de Tweede Kamer geschreven. Ook spoorbeheerder Prorail hangt een boete van 1,5 miljoen euro boven het hoofd als de prestaties dit jaar niet verbeteren.
De NS kreeg al in 2012 een voorlopige boete opgelegd, omdat het bedrijf niet aan alle afspraken met de overheid over klanttevredenheid voldeed.
Lees verder | Dossier Politiek en openbaar vervoer | Meer nieuws over Politiek en openbaar vervoer | Dossier ProRail | Meer nieuws over ProRail

Re: Miljoenenboetes voor NS en Prorail

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 10:04
door Geert
Misschien toch maar eens wat minder krap het materieel inplannen, NS?

Re: Miljoenenboetes voor NS en Prorail

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 13:09
door Dennenboom
Voor 2,75 miljoen koop je niet zo heel erg veel materieel hoor.

Re: Miljoenenboetes voor NS en Prorail

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 13:23
door VIRM
Met 2,75 kun je wel weer wat extra schoonmakers inhuren om prullenbakken leeg te maken, toiletten schoon te maken en de vloer te soppen. ;)

Re: Miljoenenboetes voor NS en Prorail

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 19:10
door Daniel
Dennenboom schreef:Voor 2,75 miljoen koop je niet zo heel erg veel materieel hoor.
Kopen is ook niet nodig. Krappe treinen in de daluren lijken me verre van bevorderlijk voor de klanttevredenheid (in de spits zou je nog kunnen zeggen dat de klant begrijpt dat het druk is), maar er staat dan zat aan de kant waarmee je die treinen net wat groter kunt rijden.

Re: Miljoenenboetes voor NS en Prorail

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 19:49
door WSM
Wat is goedkoper? Gewoon de boetes betalen of meer je best doen voor je klant (langere treinen, vaker schoonmaken, etc. etc)?

Re: Miljoenenboetes voor NS en Prorail

Geplaatst: za 22 feb 2014, 17:12
door busburger
Aan een boete op zichzelf heeft de ontevreden reiziger niets. Een betere sanctie zou kunnen zijn het inkorten van de concessieduur, maar ja, zoiets moet je dan van tevoren afspreken. Ook zou je in plaats van de boete een verplichte extra investering in verhoging van de vervoerkwaliteit kunnen afdwingen. De mate van "klanttevredenheid" moet dan wel op basis van objectievere criteria dan de uitslag van een enquĂȘte worden bepaald.