Dienstregeling 2015
Re: Dienstregeling 2015
Het verplaatsen van een trein van de a-zijde naar de b-zijde zou daar geen invloed op moeten hebben, de Benelux kan immers gebruik maken van de doorgaande sporen (6/7) in het midden van het station. Hooguit dat wisselen tussen resp. 4/5 en 8/9 kan schelen met uit de weg gaan vlak voor of na Ledn, maar ik denk dat de invloed van de Benelux hierop meevalt.
Re: Dienstregeling 2015
Is er al een lijst met van elke trein de geplande materieelinzet?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2015
Toevallig een half uurtje geleden online gezet op Somda:
http://temp.bemined.nl/hcs.txt
Grootste wijzigingen in de materieelinzet (gepland, dus hoeft niet zo uitgevoerd te worden - dit geldt zeker voor DD-AR):
* s1700 / s11700 geheel VIRM
* s2000 / s8800 bijna geheel DDZ (een rit ICM & een rit VIRM per dag)
* s3500 geheel ICM
* s3600 mix DDZ / ICR / VIRM (VIRM alleen weekend)
* s4000 mix SGMM / SLT met 's avonds drie ritten DD-AR
* s4400 / s9600 mix MAT / DD-AR
* s4800 mix DDZ / DD-AR / SGMM (SGMM alleen weekend)
* s5000 / s5100 geheel SLT
* s5400 geheel DD-AR
* s5500 op zondag mix SGMM / SLT; andere dagen geheel SGMM
* s7500 geheel SGMM
http://temp.bemined.nl/hcs.txt
Grootste wijzigingen in de materieelinzet (gepland, dus hoeft niet zo uitgevoerd te worden - dit geldt zeker voor DD-AR):
* s1700 / s11700 geheel VIRM
* s2000 / s8800 bijna geheel DDZ (een rit ICM & een rit VIRM per dag)
* s3500 geheel ICM
* s3600 mix DDZ / ICR / VIRM (VIRM alleen weekend)
* s4000 mix SGMM / SLT met 's avonds drie ritten DD-AR
* s4400 / s9600 mix MAT / DD-AR
* s4800 mix DDZ / DD-AR / SGMM (SGMM alleen weekend)
* s5000 / s5100 geheel SLT
* s5400 geheel DD-AR
* s5500 op zondag mix SGMM / SLT; andere dagen geheel SGMM
* s7500 geheel SGMM
Re: Dienstregeling 2015
Er staat in die lijst zowel IRM als VRM. Maar wat ik nu het verschil? Met Google kom ik bij beide types uit op VIRM.
🍉
Re: Dienstregeling 2015
IRM is een VIRM, maar VRM is een ICR-stam.
-
- Berichten: 3585
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2015
VIRM komt planmatig in Twente dus, vrij uniek te noemen
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Dienstregeling 2015
2 HC's ivm treinlengte resp risicotrein
Re: Dienstregeling 2015
Ok, maar als je de afkortingen voluit schrijft, wat staat er dan?IC140 schreef:2 HC's ivm treinlengte resp risicotrein
TPS2 = .....
REG = ......
Wat mij verder opvalt is dat de s3500 met ICM gereden gaat worden. :o
🍉
Re: Dienstregeling 2015
TreinPerSoneel 2, TreinPerSoneel 3, als de normale NS-logica van toepassing is.
REG zou ik ook niet weten, misschien staat dat op Somda.
REG zou ik ook niet weten, misschien staat dat op Somda.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2015
REG is een 2e HC voor een risicotrein aldus, inderdaad, Somda
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2015
Sorry dat ik zo lastig ben (:@), maar TreinPersoneel2/3, wat moet ik mij daar dan bij voorstellen? Is dit dan dat er twee/drie teams op de trein zitten?
🍉
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2015
Nee, 2 of 3 HCs (Aannemelijk bovenop wat voor de treinlengte nodig is?)
Wat nog niet in het lijstje staat: 12800 uiteraard ook volledig VIRM in het weekend door de koppeling aan de (1)1700. Minimaal 8 bakken VIRM in die series dus, aardige verruiming t.o.v. wat er nu soms rijdt.
Wat nog niet in het lijstje staat: 12800 uiteraard ook volledig VIRM in het weekend door de koppeling aan de (1)1700. Minimaal 8 bakken VIRM in die series dus, aardige verruiming t.o.v. wat er nu soms rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2015
s3500 over op ICM? Dat wordt dan echt wel staan, zelfs V-IRM-VI zit soms behoorlijk vol, dus tenzij er vaak drie stellen gekoppeld worden zal bijna niemand dit leuk gaan vinden.Thom69 schreef:Toevallig een half uurtje geleden online gezet op Somda:
http://temp.bemined.nl/hcs.txt
Grootste wijzigingen in de materieelinzet (gepland, dus hoeft niet zo uitgevoerd te worden - dit geldt zeker voor DD-AR):
* s1700 / s11700 geheel VIRM
* s2000 / s8800 bijna geheel DDZ (een rit ICM & een rit VIRM per dag)
* s3500 geheel ICM
* s3600 mix DDZ / ICR / VIRM (VIRM alleen weekend)
* s4000 mix SGMM / SLT met 's avonds drie ritten DD-AR
* s4400 / s9600 mix MAT / DD-AR
* s4800 mix DDZ / DD-AR / SGMM (SGMM alleen weekend)
* s5000 / s5100 geheel SLT
* s5400 geheel DD-AR
* s5500 op zondag mix SGMM / SLT; andere dagen geheel SGMM
* s7500 geheel SGMM
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Dienstregeling 2015
Voor zover ik weet is dat sinds een aantal weken de praktijkHainje schreef: Wat mij verder opvalt is dat de s3500 met ICM gereden gaat worden. :o
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2015
In de s3500 gaan inderdaad diverse treinen met 3 stellen ICM gereden worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2015
Veel meer VIRM in de 500 ook, of lijkt dat maar zo?
Re: Dienstregeling 2015
Oh wacht, ik keek verkeerd, valt mee inderdaad
Re: Dienstregeling 2015
s8800 wordt intergraal DDZ, gelukkig! *O*
Re: Dienstregeling 2015
Ehm? Naar mijn idee wordt de s3500 op het moment nog altijd met VIRM gereden, en is het best opvallend dat deze serie integraal ICM wordt. En natuurlijk een grotere kans op een verdwaalde ICM naar Ede-Wageningen! *O*waldo79 schreef:Voor zover ik weet is dat sinds een aantal weken de praktijkHainje schreef: Wat mij verder opvalt is dat de s3500 met ICM gereden gaat worden. :o
Re: Dienstregeling 2015
Dat was een paar jaar terug ook planmatig, hoewel het toen om slechts één omloop ging.Erno-BE schreef:VIRM komt planmatig in Twente dus, vrij uniek te noemen
Re: Dienstregeling 2015
Nee, weer SLT in de 5000/5100/15100. :(
Ik was juist zo blij met SGM. Waarom wordt dat nu weer aangepast? !
Ik zie ook niet waar dat SLT dan vandaan moet komen. :S
Ik was juist zo blij met SGM. Waarom wordt dat nu weer aangepast? !
Ik zie ook niet waar dat SLT dan vandaan moet komen. :S
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2015
Volgens berichten op Somda wordt het SGMM in de series s5000 / s5100 / s15100 geruild tegen SLT uit de series s4000 / s4700 / s7400 / s17400, die dan met overwegend SGMM gaan rijden. Wat ik nog niet gemeld had, is dat de s5200 ook geheel met MAT gaat rijden, waardoor er ook vanuit Eindhoven dus SLT vrijkomt.
De SLT's in de s5000 / s5100 / s15100 worden vooral gebruikt wegens hun vermogen om korte halteringen te houden (snel afremmen, snel in- en uitstappen en snel optrekken - sneller dan SGMM), waardoor de rijdtijd tussen Brd - Gv met 1 minuut versneld kan worden. Deze treinen zullen dus 1 minuut eerder aankomen te Gv, waardoor de overstap op de s2200 / s2600 verbetert. Ook zullen door deze verschuiving weer alle sprinters stoppen te Ddzd en zullen de s2200 / s2600 en s1900 1 minuut eerder vertrekken uit Sdm / Dt en Rtd, respectievelijk.
De SLT's in de s5000 / s5100 / s15100 worden vooral gebruikt wegens hun vermogen om korte halteringen te houden (snel afremmen, snel in- en uitstappen en snel optrekken - sneller dan SGMM), waardoor de rijdtijd tussen Brd - Gv met 1 minuut versneld kan worden. Deze treinen zullen dus 1 minuut eerder aankomen te Gv, waardoor de overstap op de s2200 / s2600 verbetert. Ook zullen door deze verschuiving weer alle sprinters stoppen te Ddzd en zullen de s2200 / s2600 en s1900 1 minuut eerder vertrekken uit Sdm / Dt en Rtd, respectievelijk.
Re: Dienstregeling 2015
In de s7000 komen ook weer een aantal omlopen SGMm (4 van de 6 volgens mij) terug in de plaats van het MAT'64 wat er nu rijdt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 gasten