Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Obus schreef:En vanaf vandaag heeft Eijsden (ruim 7000 inwoners) een intercitystation! Ieder uur een IC naar Maastricht en Luik.
Maar wel een die overal stopt. Dus wat is het verschil.
Hebben ze de trein gemoderniseerd, want volgensmij was dat het meest aftandse materieel wat ze konden inzetten.
Voor de reiziger is er in de praktijk helemaal niets veranderd inderdaad. Materieel, treinnummer en de vertrektijden (iig in het weekend) zijn hetzelfde gebleven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Volgens de NS reisplanner en AV is het overigens nog gewoon een stoptrein en ook de vertrekstaat spreekt over een stoptrein naar Hasselt.
De Deutsche Bahn planner heeft het over regionalzug 53xx met vanuit Maastricht gezien bij Visé een vermelding dat de trein doorrijdt als IC 53xx.
Wat een zottigheid eigenlijk om deze trein die precies 0 stations overslaat een intercity te noemen.
Vertrek Maastricht 13:48, Intercity Liège-Guillemins - Hasselt: stopt tot Hasselt op alle tussengelegen stations?
Wat het nog 'zottiger' maakt is dat NMBS voor een IC een hogere kilometerprijs betaalt dan voor een L-trein. Het enige dat ze er voor terug krijgen is een hogere prioriteit bij verstoringen.
Bij het doorlezen van het spoorboekje 2015 viel het me op dat de Hoekse Lijn alleen nog maar tussen 10:30 en 18:00 1x/u van/naar HvH Strand rijdt (tegen 2x/u van 8:30 tot 21:00 in dienstregeling 2014). Nu kan ik me dat op zich in de winter voorstellen (was vroeger ook zo meen ik me te herinneren), maar er staat nergens in de dienstregeling dat hij in de zomer wel vaker naar Strand zal rijden.
Gaat de hoekse Lijn inderdaad in de zomer ook zo weinig naar Strand? Of komen er vanaf maart/april nieuwe PDFjes op ns.nl met de zomerdienstregeling waarin hij wel vaker naar Strand rijdt?
Meestal worden er in dit soort gevallen volgens mij inderdaad nieuwe vertrekstaten gepubliceerd, wijzigingen in de treindienst die langer duren dan een paar dagen maar korter dan een jaar worden altijd verwerkt in wijzigingsbladen. Ik gok dus dat er bij het wijzigingsblad vlak voor de zomer extra treinen ingelegd worden.
Wat is eigenlijk de reden dat Hoek van Holland strand beperkt bediend wordt? Snap dat er weinig reizigers zijn, maar de treinen staan op Haven dik 20 minuten te niksen.
donny2290 schreef:Wat is eigenlijk de reden dat Hoek van Holland strand beperkt bediend wordt? Snap dat er weinig reizigers zijn, maar de treinen staan op Haven dik 20 minuten te niksen.
Helemaal begrijpen doe ik dat ook niet, maar de infraheffing zal wel duurder zijn dan de verwachte opbrengsten. Qua personeel en materieel scheelt het inderdaad niks (muv de ochtendspits).
Elk station moet per DRGL 2015 2x per uur worden aangedaan? Geldt dit alleen in spits en dal? Want Wolvega (jaja) wordt in de avonduren en ook op zondag als ik mij niet vergis maar 1x per uur aangedaan...
De vier trajecten (Ed - Ah / Bd - Ddr / Rsd - Ddr / Hrl - Std) die deze DRGL een frequentieverhoging gekregen hebben, worden 's avonds en in het weekend ook maar 1x per uur bediend.
Net als een handvol sprinterdiensten die dat al hadden (zoals Apeldoorn-Almelo en 's-Hertogenbosch-Nijmegen). Hoe zit dat eigenlijk met Hoek van Holland Strand? Hoeft het daar niet omdat het niet aan het hoofdrailnet ligt?
Daarin stond een aangename verassing: De middagtreinen van de s14500 gaan weer stoppen in Kersenboogerd *O*. Toegegeven, de ochtend was leuker geweest, maar toch.
In ieder geval weer een vurige wens ingewilligd (alleen richting Enkhuizen zullen er misschien enkelen balen). Maar ik zie helaas alleen wijzigingen in Noord-Holland. Zijn er ook dingen bekend over kleine wijzigingen in andere delen van het land (misschien andere publicaties)?
SLToilet schreef:In ieder geval weer een vurige wens ingewilligd (alleen richting Enkhuizen zullen er misschien enkelen balen). Maar ik zie helaas alleen wijzigingen in Noord-Holland. Zijn er ook dingen bekend over kleine wijzigingen in andere delen van het land (misschien andere publicaties)?