Dienstregeling 2015
Dienstregeling 2015
De adviesaanvraag voor dienstregeling 2015 staat op de pagina van het locov: http://www.locov.nl .
Ook op de wiki heb ik vast een beginnetje aan een artikel gemaakt: Dienstregeling 2015
Punten uit de dienstregeling zijn:
* Aantal treinseries rijdt doordeweeks tot acht uur 's avonds tweemaal per uur
* Driemaal per uur intercity Amersfoort - Deventer in het dal
* Minder treinen in het dal op relatie Haarlem - Uitgeest, betere bediening voor sommige stations in de spits.
* Latere treinen in de nachten van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag op diverse trajecten. Nachtnet tussen Utrecht en Nijmegen afhankelijk van overleg met regionale overheden.
* Uitbreiding Beneluxtrein
* Nieuwe Spinterserie Nijmegen - Wijchen in de spits
Ook op de wiki heb ik vast een beginnetje aan een artikel gemaakt: Dienstregeling 2015
Punten uit de dienstregeling zijn:
* Aantal treinseries rijdt doordeweeks tot acht uur 's avonds tweemaal per uur
* Driemaal per uur intercity Amersfoort - Deventer in het dal
* Minder treinen in het dal op relatie Haarlem - Uitgeest, betere bediening voor sommige stations in de spits.
* Latere treinen in de nachten van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag op diverse trajecten. Nachtnet tussen Utrecht en Nijmegen afhankelijk van overleg met regionale overheden.
* Uitbreiding Beneluxtrein
* Nieuwe Spinterserie Nijmegen - Wijchen in de spits
-
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2015
3x/uur is een rare frequentie, betekent zeker dat de s1500 1x/2 uur doorrijdt naar Deventer (ander uur Berlijn-IC). Dan krijg je intervallen van 15/15/30. Maak dan tussen 6:30-9:00 en tussen 13:30 en 19:00 een kwartiersdienst van tussen Amersfoort en Deventer.* Driemaal per uur intercity Amersfoort - Deventer in het dal
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Dienstregeling 2015
Ja, inderdaad 15/15/30, maar is dat niet altijd nog beter dan 30/30 het ene uur en het andere uur 15/15/30? Die 15' is er al, beperkter dan dat jij zegt overigens.
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 24 feb 2014, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Re: Dienstregeling 2015
Minder treinen in het dal betreft de relatie Amsterdam Centraal - Haarlem - Uitgeest (de serie s4800 vervalt in het dal). De huidige s3400 wordt een sprinter, stopt dus overal en rijdt voortaan de hele dag door (ik neem aan de hele dag door elk half uur, misschien met uitzondering van tussen Alkmaar en Hoorn).Frank schreef:* Minder treinen in het dal op relatie Haarlem - Uitgeest, betere bediening voor sommige stations in de spits.
-
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2015
Dan wordt de sprinterdienst tussen Amsterdam en Haarlem toch ook gehalveerd? Of rijdt de s3400 of de s6300 door naar Amsterdam?Wubbo schreef:Minder treinen in het dal betreft de relatie Amsterdam Centraal - Haarlem - Uitgeest (de serie s4800 vervalt in het dal). De huidige s3400 wordt een sprinter, stopt dus overal en rijdt voortaan de hele dag door (ik neem aan de hele dag door elk half uur, misschien met uitzondering van tussen Alkmaar en Hoorn).Frank schreef:* Minder treinen in het dal op relatie Haarlem - Uitgeest, betere bediening voor sommige stations in de spits.
Lijkt mij als je de directe verbinding Amsterdam-Beverwijk wilt behouden je de s3400 moet doortrekken naar Amsterdam. Krijg je precies de s14800 maar dan onder een ander nummertje.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Dienstregeling 2015
Ik had stiekeme hoop op een halfuurdienst voor de sprinter Groningen-Zwolle op zondagochtend, maar helaas :(
Re: Dienstregeling 2015
Is daar vraag naar dan?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2015
Ja.Erno-BE schreef:Dan wordt de sprinterdienst tussen Amsterdam en Haarlem toch ook gehalveerd?
Even de adviesaanvraag lezen voor je reageert is handig. Dit scenario is ook door NS overwogen, maar omdat je door het enkelspoor tussen Heerhugowaard en Hoorn vast zit aan een bepaalde tijdligging kan je dan geen kwartiersdienst meer vormen tussen Haarlem en Amsterdam. Daarom is die variant als ongewenst bestempeld.Lijkt mij als je de directe verbinding Amsterdam-Beverwijk wilt behouden je de s3400 moet doortrekken naar Amsterdam. Krijg je precies de s14800 maar dan onder een ander nummertje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2015
Ik snap het verminderen van het aantal treinen en het extra stoppen van de s3400 wel, maar het is de volgende klap voor reizigers tussen Alkmaar en Den Haag, die hun rechtstreekse sneltrein in minder dan vijf jaar hebben zien degraderen tot een stoptrein met een verplichte overstap.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2015
Ja, ik vind het best raar dat tot half 3 's middags er maar één reismogelijkheid per uur is naar de sprinterstations tussen Groningen en Zwolle. Op dat moment een IC op de tussengelegen stations laten stoppen lijkt me vrij gemakkelijk (tijd zat namelijk) en goedkoop te realiseren en maakt toch wel een behoorlijk verschil.The best schreef:Is daar vraag naar dan?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2015
Hoe zit het eigenlijk met het reizigersaanbod van Halfweg-Zwanenburg en Haarlem Spaarnwoude in het dal? De adviesaanvraag maakt wel heel weinig woorden vuil aan de frequentie-halvering voor die stations in de daluren namelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2015
Ik zou de IC niet laten stoppen op die tussengelegen stations. Je bent nu namelijk eindelijk af van ade intercities die op al die stations stoppen, dat zou ik dan weer niet opnieuw invoeren eigenlijk.marlies schreef:Ja, ik vind het best raar dat tot half 3 's middags er maar één reismogelijkheid per uur is naar de sprinterstations tussen Groningen en Zwolle. Op dat moment een IC op de tussengelegen stations laten stoppen lijkt me vrij gemakkelijk (tijd zat namelijk) en goedkoop te realiseren en maakt toch wel een behoorlijk verschil.The best schreef:Is daar vraag naar dan?
Re: Dienstregeling 2015
Op zondagochtend is dat niet zo erg...
Re: Dienstregeling 2015
Als er vraag was geweest naar meer dan één trein per uur in Haren, Beilen en Hoogeveen had die trein wel gereden. Of de provincies moeten extra geld bijdragen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2015
Geld is wel beter te besteden dan een extra trein op zondagochtend.
Re: Dienstregeling 2015
Waarbij het alternatief wel benoemd moet worden: dat is 4x/uur reizen met een overstap op Amsterdam Sloterdijk. Reistijdverschil Alkmaar - Den Haag Centraal tussen 1x overstappen in Haarlem of 1x overstappen in Amsterdam Sloterdijk is nu (in dienstregeling 2014) maar 5 minuten.Bee schreef:Ik snap het verminderen van het aantal treinen en het extra stoppen van de s3400 wel, maar het is de volgende klap voor reizigers tussen Alkmaar en Den Haag, die hun rechtstreekse sneltrein in minder dan vijf jaar hebben zien degraderen tot een stoptrein met een verplichte overstap.
Re: Dienstregeling 2015
Je moet je roes uitslapen en pas om 3 uur wakker wordenmarlies schreef:Ik had stiekeme hoop op een halfuurdienst voor de sprinter Groningen-Zwolle op zondagochtend, maar helaas :(
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2015
Hoeveel reizigers zouden dat zijn? Ze zullen er vast zijn, maar kan me niet voorstellen dat het een enorm aanbod is.Bee schreef:reizigers tussen Alkmaar en Den Haag,
Re: Dienstregeling 2015
Ze neemt overigens nooit de stopper, aldus Marlies.Vinny schreef:Je moet je roes uitslapen en pas om 3 uur wakker wordenmarlies schreef:Ik had stiekeme hoop op een halfuurdienst voor de sprinter Groningen-Zwolle op zondagochtend, maar helaas :(
Komt wel goed schatje.
Re: Dienstregeling 2015
Overigens ook een goed plan om de IC van 19u uit Amsterdam naar Bentheim alleen nog op Amsterdam-Hengelo te laten rijden, en in plaats daarvan een IC Amsterdam-Berlijn met vertrek om 5u uit Amsterdam in te leggen. Op die manier heb je meer aan deze trein, en is Twente vanuit het westen een stuk vroeger bereikbaar. Deze trein reed trouwens altijd al vanaf Bentheim naar Berlijn met het materieel dat daar de vorige avond aangekomen was. Overigens ben ik wel benieuwd waar die trein op maandagochtend naar Amsterdam ineens wegkomt.
Re: Dienstregeling 2015
Waarschijnlijk wordt de trein die nu 's avonds nog terug naar Bad Bentheim gaat tot de volgende ochtend bewaard.
Re: Dienstregeling 2015
Jep. Trein '2243' van DB (Bad Bentheim 7:21 - Berlin Ost 11:26) wordt op dinsdag t/m zaterdag gereden met het materieel uit trein 243 (Amsterdam 19:01 - Bad Bentheim 21:16), maar op maandag wordt hij gereden met het mat uit trein 2242 wat zondagavond leeg uit Münster wordt aangevoerd. Op zondag nog naar Amsterdam is onmogelijk door onderhoudsroosters en op maandagmorgen kan hij nog binnenlandse reizigers meenemen.
-
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2015
Ik weet niet hoe groot het reizigersaanbod op Haarlem Spaarnwoude en Halfweg-Zwanenburg is, maar is verlenging van de s6300 niet mogelijk?
Of anders als Heerhugowaard-Hoorn probleem is, dienst knippen in Amsterdam-Haarlem-Alkmaar en Alkmaar-Hoorn met aansluiting op s800 of s3000.
Of anders als Heerhugowaard-Hoorn probleem is, dienst knippen in Amsterdam-Haarlem-Alkmaar en Alkmaar-Hoorn met aansluiting op s800 of s3000.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Dienstregeling 2015
Spaarndam is buiten de spits minimaal (omgeving is voornamelijk bedrijventerrein). Voor Halfweg-Zwanenburg is het wel wat meer (1300 per dag), alhoewel dat ook tegenvalt, wellicht door het concurrerende busvervoer. De DDZ naar Zandvoort heeft buiten de spits wel voldoende capaciteit. Alles bij elkaar denk ik dat NS dus kiest voor een verstandige oplossing.Erno-BE schreef:Ik weet niet hoe groot het reizigersaanbod op Haarlem Spaarnwoude en Halfweg-Zwanenburg is, maar is verlenging van de s6300 niet mogelijk?
Laatst gewijzigd door Frans F op wo 26 feb 2014, 15:27, 7 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregeling 2015
Maar waarom dan niet tot Enschede?dennistd schreef:Overigens ook een goed plan om de IC van 19u uit Amsterdam naar Bentheim alleen nog op Amsterdam-Hengelo te laten rijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 178 gasten