Dienstregeling 2015

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door reisthijs »

Het is nog te vroeg voor conclusies.
De gegevens in de planner zijn mogelijk nog niet helemaal compleet.
Het zou ook kunnen dat er nog geen definitief besluit is genomen in het overleg tussen NS en regio Utrecht.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Frank »

Heb wat door de data gespit op hafas. Nijmegen Goffert is nog niet in de dienstregeling opgenomen, weet niet of dat de bedoeling was. De nieuwe Sprinter Nijmegen - Wijchen staat er wel in.

Vanuit Nijmegen: vertrek 6:37 tot 9:07 en van 14:37 tot 17:37 elke dertig minuten; reistijd 10 minuten
Vanuit Wijchen: vertrek 6:41 tot 9:41 en van 15:11 tot 17:41 elke dertig minuten; reistijd 11 minuten

Op het traject Arnhem - Ede-Wageningen doordeweeks inderdaad een halfuursdienst. Vanuit Arnhem laatste trein in halfuursdienst om 19:37, daarna elk uur een trein; vanuit Ede laatste trein in halfuursdienst om 20:06, daarna elk uur een trein. In het weekend altijd elk uur een trein.

Nachttreinen tussen Nijmegen en Utrecht, in de nachten van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag.
Vanuit Nijmegen, trein 23402: Nm V 0:57, Ah V 1:17, Ed V 1:27, Ut A, 1:53
Vanuit Nijmegen, trein 23406: Nm V 1:57, Ah V 2:17, Ed V, 2:27, Ut V, 2:53
Vanuit Utrecht, trein 23403: Ut V 1:57, Db V 2:06, Klp V 2:17, Ed V 2:23, Ah V 2:39, Est V 2:46, Nm A 2:43
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Nitein-Repart »

Waarom niet op de nacht van donderdag op vrijdag een nachtrein? Een gat van 6 uur (tussen 23:42 en 5:35) is erg groot. Een Nachttrein naar Utrecht vertrek om 2:35 met aansluitend een Arriva-trein naar Doetinchem vult dit gat mooi.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door waldo79 »

Mensen die teveel vragen, worden overgeslagen :')
Een nachtgat is over het algemeen een heel realistisch iets. Prorail moet nog ruimte hebben om te werken; er is nagenoeg geen vraag naar OV en om voor 3 man en een paardenkop een trein te laten rijden kost tienduizenden euro's :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Suus »

Erno-BE schreef:Waarom niet op de nacht van donderdag op vrijdag een nachtrein? Een gat van 6 uur (tussen 23:42 en 5:35) is erg groot. Een Nachttrein naar Utrecht vertrek om 2:35 met aansluitend een Arriva-trein naar Doetinchem vult dit gat mooi.
Geen vraag, onderhoudsroosters, wat moet iemand in Doetinchem om kwart over drie 's nachts?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door waldo79 »

Zie ook mijn reactie.
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Nitein-Repart »

Zo'n nachtgat van 6 uur is niet handig als je een keer wilt stappen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Hainje »

#firstworldproblems.

Zo'n nachtgat is daarentegen wel weer verdomd handig om onderhoud te plegen. :D
🍉
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Frans F »

Erno-BE schreef:Zo'n nachtgat van 6 uur is niet handig als je een keer wilt stappen.
De ervaring met de nachttreinen in Brabant was dat er in de nacht donderdag/vrijdag maar heel weinig vervoer was.
De vraag is of dat op Utrecht-Nijmegen wel veel anders is.
Frank schreef: Vanuit Nijmegen: vertrek 6:37 tot 9:07 en van 14:37 tot 17:37 elke dertig minuten; reistijd 10 minuten
Vanuit Wijchen: vertrek 6:41 tot 9:41 en van 15:11 tot 17:41 elke dertig minuten; reistijd 11 minuten
's Middags had een verschuiving van een halfuur naar achteren me wat logischer geleken.
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door starx »

Wordt de s7600 eigenlijk gekoppeld aan de s17600?
Qua perrongebruik zou dat volgens mij moeten kunnen, want ze zijn beiden nooit tegelijk met de s3600's in Nijmegen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Thom91 »

Erno-BE schreef:Zo'n nachtgat van 6 uur is niet handig als je een keer wilt stappen.
Het nachtgat voor onderhoud is vier uur, geen zes.
Komt wel goed schatje.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Freek »

starx schreef:Wordt de s7600 eigenlijk gekoppeld aan de s17600?
Qua perrongebruik zou dat volgens mij moeten kunnen, want ze zijn beiden nooit tegelijk met de s3600's in Nijmegen.
Nee is niet de bedoeling voor komend jaar. Op termijn wel en gaat de 7600 door naar Wijchen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door webguy »

Lijkt me ook redelijk funest voor de omloop: s7600 keert kort in Nijmegen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Klaasje »

Een trein die op zo'n korte afstand als Nijmegen-Wijchen twee keer keert zal het ook wel niet zo goed doen voor de omloop, tenzij het toevallig zo uitvalt dat je twee korte keringen hebt.
verfmeer
Berichten: 783
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door verfmeer »

Nijmegen-Wijchen is zo'n 10 minuten rijden. Dus met twee keringen van 5 minuten kan dat precies met 1 trein. De vraag is dan wanneer je hem moet schoonmaken...
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Nitein-Repart »

Alleen kun je hem nooit in kwartiersdienst krijgen met de s4400 en nooit aansluiten op de s3000 of a3100.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Frans F »

verfmeer schreef:Nijmegen-Wijchen is zo'n 10 minuten rijden. Dus met twee keringen van 5 minuten kan dat precies met 1 trein.
De keringen in Wijchen en in Nijmegen zijn beide 20 minuten anders krijg je tussen Wijchen en Nijmegen geen kwartierdienst. Ik vermoed dat de pendeldiensten met een losse Plan V gereden gaan worden.

Een koppeling met de 7600 is natuurlijk zeer onhandig want dan rijden de beide sprinters tussen Nijmegen en Wijchen 5 minuten na elkaar. De 4400 verschuiven is ook geen optie in verband met de aansluitingen in Den Bosch.
Laatst gewijzigd door Frans F op wo 17 sep 2014, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door reisthijs »

Koppeling van die twee series hoeft niet te betekenen dat je in Nijmegen meteen doorrijdt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Nitein-Repart »

Het is wel bijzonder krap in Nijmegen voor nog een extra lang kerende of stilstaande treinserie. Je bent verplicht om de s3000 op de s3100 te laten krijgen om zo een sectie op spoor 3 vrij te krijgen voor een extra trein naar Wijchen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Freek »

De s3000 en s3100 keren toch ook op elkaar, dat is dus toch geen probleem?
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door starx »

Qua perrongebruik in Nijmegen is het geen probleem om te koppelen: de s3000 , s3100 en s4400 blijven zoals ze zijn en verder worden de sporen zo bezet:
4a:
s3600 : X:12-X:18 en X:42-X:48
s7600 : X:27-X:37 en X:57-X:07
3:
s3600 : X:12-X:18 en X:42-X:48
s7600 : X:22-X:33 en X:52-X:03

Maar ik denk dat het probleem vooral het materieel is. De s17600 zal inderdaad wel met losse stellen gaan rijden, terwijl dat voor de s7600 echt te weinig is in de spits.
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Nitein-Repart »

Freek schreef:De s3000 en s3100 keren toch ook op elkaar, dat is dus toch geen probleem?
Alleen in de spits, buiten de spits wordt er op zichzelf gekeerd waarbij de s3100 naar het opstalterrein rijdt. De s3000 rijdt doorgaans met een VIRM6 en de s3100 met een VIRM4 en om te voorkomen dat er een solo VIRM4 in de s3000 komt keert men buiten de spits op zichzelf.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Nitein-Repart
Berichten: 3521
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Nitein-Repart »

starx schreef:Qua perrongebruik in Nijmegen is het geen probleem om te koppelen: de s3000 , s3100 en s4400 blijven zoals ze zijn en verder worden de sporen zo bezet:
4a:
s3600 : X:12-X:18 en X:42-X:48
s7600 : X:27-X:37 en X:57-X:07
3:
s3600 : X:12-X:18 en X:42-X:48
s7600 : X:22-X:33 en X:52-X:03

Maar ik denk dat het probleem vooral het materieel is. De s17600 zal inderdaad wel met losse stellen gaan rijden, terwijl dat voor de s7600 echt te weinig is in de spits.
Kun je de s17600 op spoor 3b laten keren. De s3600 pakkeert in beide richtingen op de a-sectie.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door waldo79 »

Even tipje tussendoor: gebruik een t voor de treinserie, die je wilt laten zien :idea: t1500 leidt dan tot de IC Amersfoort - Enkhuizen :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Suus »

De t is voor een specifieke trein, de s voor een serie en de m voor een treinstel. Echter, het gaat vaker mis bij Erno dus wellicht staat er bij hem een instelling verkeerd.

Anyway, zover ik kan zien wordt er gewoon langs het perron gekeerd in Nijmegen, in ieder geval in het weekend heb ik dat ook gewoon meerdere keren zelf waargenomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten