Pagina 9 van 11

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: ma 20 okt 2014, 22:37
door Daelea
Het verplaatsen van een trein van de a-zijde naar de b-zijde zou daar geen invloed op moeten hebben, de Benelux kan immers gebruik maken van de doorgaande sporen (6/7) in het midden van het station. Hooguit dat wisselen tussen resp. 4/5 en 8/9 kan schelen met uit de weg gaan vlak voor of na Ledn, maar ik denk dat de invloed van de Benelux hierop meevalt.

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: do 04 dec 2014, 17:46
door Meltrain
Is er al een lijst met van elke trein de geplande materieelinzet?

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: do 04 dec 2014, 18:01
door Daelea
Toevallig een half uurtje geleden online gezet op Somda:
http://temp.bemined.nl/hcs.txt

Grootste wijzigingen in de materieelinzet (gepland, dus hoeft niet zo uitgevoerd te worden - dit geldt zeker voor DD-AR):
* s1700 / s11700 geheel VIRM
* s2000 / s8800 bijna geheel DDZ (een rit ICM & een rit VIRM per dag)
* s3500 geheel ICM
* s3600 mix DDZ / ICR / VIRM (VIRM alleen weekend)
* s4000 mix SGMM / SLT met 's avonds drie ritten DD-AR
* s4400 / s9600 mix MAT / DD-AR
* s4800 mix DDZ / DD-AR / SGMM (SGMM alleen weekend)
* s5000 / s5100 geheel SLT
* s5400 geheel DD-AR
* s5500 op zondag mix SGMM / SLT; andere dagen geheel SGMM
* s7500 geheel SGMM

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: do 04 dec 2014, 18:18
door Hainje
Er staat in die lijst zowel IRM als VRM. Maar wat ik nu het verschil? Met Google kom ik bij beide types uit op VIRM.

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: do 04 dec 2014, 18:26
door mb90
IRM is een VIRM, maar VRM is een ICR-stam.

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: do 04 dec 2014, 18:32
door Hainje
En TPS2 en REG? :@ :@

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: do 04 dec 2014, 18:40
door Nitein-Repart
VIRM komt planmatig in Twente dus, vrij uniek te noemen

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: do 04 dec 2014, 18:40
door IC140
2 HC's ivm treinlengte resp risicotrein

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: do 04 dec 2014, 18:46
door Hainje
IC140 schreef:2 HC's ivm treinlengte resp risicotrein
Ok, maar als je de afkortingen voluit schrijft, wat staat er dan?
TPS2 = .....
REG = ......

Wat mij verder opvalt is dat de s3500 met ICM gereden gaat worden. :o

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: do 04 dec 2014, 18:51
door Suus
TreinPerSoneel 2, TreinPerSoneel 3, als de normale NS-logica van toepassing is.

REG zou ik ook niet weten, misschien staat dat op Somda.

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: do 04 dec 2014, 19:07
door Daniel
REG is een 2e HC voor een risicotrein aldus, inderdaad, Somda :P

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: do 04 dec 2014, 19:16
door Hainje
Sorry dat ik zo lastig ben (:@), maar TreinPersoneel2/3, wat moet ik mij daar dan bij voorstellen? Is dit dan dat er twee/drie teams op de trein zitten?

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: do 04 dec 2014, 20:16
door Daniel
Nee, 2 of 3 HCs :wink: (Aannemelijk bovenop wat voor de treinlengte nodig is?)

Wat nog niet in het lijstje staat: 12800 uiteraard ook volledig VIRM in het weekend door de koppeling aan de (1)1700. Minimaal 8 bakken VIRM in die series dus, aardige verruiming t.o.v. wat er nu soms rijdt.

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: do 04 dec 2014, 21:26
door SLToilet
Thom69 schreef:Toevallig een half uurtje geleden online gezet op Somda:
http://temp.bemined.nl/hcs.txt

Grootste wijzigingen in de materieelinzet (gepland, dus hoeft niet zo uitgevoerd te worden - dit geldt zeker voor DD-AR):
* s1700 / s11700 geheel VIRM
* s2000 / s8800 bijna geheel DDZ (een rit ICM & een rit VIRM per dag)
* s3500 geheel ICM
* s3600 mix DDZ / ICR / VIRM (VIRM alleen weekend)
* s4000 mix SGMM / SLT met 's avonds drie ritten DD-AR
* s4400 / s9600 mix MAT / DD-AR
* s4800 mix DDZ / DD-AR / SGMM (SGMM alleen weekend)
* s5000 / s5100 geheel SLT
* s5400 geheel DD-AR
* s5500 op zondag mix SGMM / SLT; andere dagen geheel SGMM
* s7500 geheel SGMM
s3500 over op ICM? Dat wordt dan echt wel staan, zelfs V-IRM-VI zit soms behoorlijk vol, dus tenzij er vaak drie stellen gekoppeld worden zal bijna niemand dit leuk gaan vinden.

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: do 04 dec 2014, 21:30
door waldo79
Hainje schreef: Wat mij verder opvalt is dat de s3500 met ICM gereden gaat worden. :o
Voor zover ik weet is dat sinds een aantal weken de praktijk 8-)

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: do 04 dec 2014, 21:57
door Daniel
In de s3500 gaan inderdaad diverse treinen met 3 stellen ICM gereden worden.

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: do 04 dec 2014, 22:33
door marlies
Veel meer VIRM in de 500 ook, of lijkt dat maar zo?

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: do 04 dec 2014, 22:37
door Thom91
Slag of twee extra

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: do 04 dec 2014, 22:39
door marlies
Oh wacht, ik keek verkeerd, valt mee inderdaad :P

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: do 04 dec 2014, 22:48
door Z2N
s8800 wordt intergraal DDZ, gelukkig! *O*

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: do 04 dec 2014, 23:27
door Daelea
waldo79 schreef:
Hainje schreef: Wat mij verder opvalt is dat de s3500 met ICM gereden gaat worden. :o
Voor zover ik weet is dat sinds een aantal weken de praktijk 8-)
Ehm? Naar mijn idee wordt de s3500 op het moment nog altijd met VIRM gereden, en is het best opvallend dat deze serie integraal ICM wordt. En natuurlijk een grotere kans op een verdwaalde ICM naar Ede-Wageningen! *O*

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 01:20
door dennistd
Erno-BE schreef:VIRM komt planmatig in Twente dus, vrij uniek te noemen
Dat was een paar jaar terug ook planmatig, hoewel het toen om slechts één omloop ging.

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 11:12
door Meltrain
Nee, weer SLT in de 5000/5100/15100. :(
Ik was juist zo blij met SGM. Waarom wordt dat nu weer aangepast? !
Ik zie ook niet waar dat SLT dan vandaan moet komen. :S

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 11:27
door Daelea
Volgens berichten op Somda wordt het SGMM in de series s5000 / s5100 / s15100 geruild tegen SLT uit de series s4000 / s4700 / s7400 / s17400, die dan met overwegend SGMM gaan rijden. Wat ik nog niet gemeld had, is dat de s5200 ook geheel met MAT gaat rijden, waardoor er ook vanuit Eindhoven dus SLT vrijkomt.

De SLT's in de s5000 / s5100 / s15100 worden vooral gebruikt wegens hun vermogen om korte halteringen te houden (snel afremmen, snel in- en uitstappen en snel optrekken - sneller dan SGMM), waardoor de rijdtijd tussen Brd - Gv met 1 minuut versneld kan worden. Deze treinen zullen dus 1 minuut eerder aankomen te Gv, waardoor de overstap op de s2200 / s2600 verbetert. Ook zullen door deze verschuiving weer alle sprinters stoppen te Ddzd en zullen de s2200 / s2600 en s1900 1 minuut eerder vertrekken uit Sdm / Dt en Rtd, respectievelijk.

Re: Dienstregeling 2015

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 11:30
door qiribi
In de s7000 komen ook weer een aantal omlopen SGMm (4 van de 6 volgens mij) terug in de plaats van het MAT'64 wat er nu rijdt.