NS en AnsaldoBreda bereiken akkoord over V250
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
NS en AnsaldoBreda bereiken akkoord over V250
De Nederlandse Spoorwegen (NS), AnsaldoBreda (AB) en haar moedermaatschappij Finmeccanica hebben een oplossing bereikt voor hun geschil ten aanzien van de V250-treinstellen. De bedrijven hebben een overeenkomst gesloten die inhoudt dat alle Fyra V250-treinstellen terug gaan naar AnsaldoBreda. NS krijgt bovendien 125 miljoen euro terugbetaald.
Lees verder op treinreiziger.nl
Lees verder op treinreiziger.nl
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: NS en AnsaldoBreda bereiken akkoord over V250
Is de Fyra moedwillig om zeep geholpen door de Belgen?
Als ik lees wat Descheemaecker in het boekje "Dwarsligger"te berde brengt.....
Als ik lees wat Descheemaecker in het boekje "Dwarsligger"te berde brengt.....
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: NS en AnsaldoBreda bereiken akkoord over V250
Voeg dit dan maar samen met dat topic.
"Een touringcar is geen bus"
Re: NS en AnsaldoBreda bereiken akkoord over V250
Ik vind dat er op dit forum best wel eens iets meer separate topics geplaatst mogen worden. Die neiging om alles wat ook maar iets te maken heeft met een overkoepelend onderwerp in één topic te douwen komt de overzichtelijkheid niet ten goede.
[/offtopic]
Is dit gunstig geweest voor de NS "all things considered"? Ik kan me haast niet voorstellen dat de Italianen hiermee akkoord zijn gegaan.
[/offtopic]
Is dit gunstig geweest voor de NS "all things considered"? Ik kan me haast niet voorstellen dat de Italianen hiermee akkoord zijn gegaan.
Re: NS en AnsaldoBreda bereiken akkoord over V250
Eens, daardoor lopen sommige discussies te veel door elkaar heenBram schreef:Ik vind dat er op dit forum best wel eens iets meer separate topics geplaatst mogen worden. Die neiging om alles wat ook maar iets te maken heeft met een overkoepelend onderwerp in één topic te douwen komt de overzichtelijkheid niet ten goede.
[/offtopic]
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: NS en AnsaldoBreda bereiken akkoord over V250
Mij maakt het verder niet uit wat met dit topic gebeurt. Ik was aan het kijken of iemand dit nieuws al geplaatst had, de link met de titel van het andere onderwerp had ik niet meteen gelegd.
Voor NS lijkt dit de beste oplossing. Ze maken nog steeds verlies, maar jarenlang geprocedeer met onzekere uitkomst had nog duurder kunnen uitpakken. Nu is er wel duidelijkheid en kan men dit hoofdstuk afsluiten. Wellicht hebben de Macaroni's al potentiële kopers op het oog in landen waar men het niet zo nauw neemt de regels?
Voor NS lijkt dit de beste oplossing. Ze maken nog steeds verlies, maar jarenlang geprocedeer met onzekere uitkomst had nog duurder kunnen uitpakken. Nu is er wel duidelijkheid en kan men dit hoofdstuk afsluiten. Wellicht hebben de Macaroni's al potentiële kopers op het oog in landen waar men het niet zo nauw neemt de regels?
"Een touringcar is geen bus"
Re: NS en AnsaldoBreda bereiken akkoord over V250
De treinen gaan nog aangepast worden aan de specificaties van een potentiële koper. Al lijkt de kans me klein dat ze daadwerkelijk verkocht worden :')
Re: NS en AnsaldoBreda bereiken akkoord over V250
Ik vraag mij ook af: wat is de afweging om akkoord te gaan met een deal waarbij je slechts de helft van je geld terugkrijgt? Of je hebt zelf steken laten vallen, of je hebt geen zin in een lange juridische procedure (al kun je met 150 miljoen euro extra natuurlijk wel andere treinen kopen of andere leuke dingen doen ;)).Bram schreef:Is dit gunstig geweest voor de NS "all things considered"? Ik kan me haast niet voorstellen dat de Italianen hiermee akkoord zijn gegaan.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: NS en AnsaldoBreda bereiken akkoord over V250
Als intercity's zijn het prima treinen. Je moet er alleen geen 250 mee willen rijden...waldo79 schreef:De treinen gaan nog aangepast worden aan de specificaties van een potentiële koper. Al lijkt de kans me klein dat ze daadwerkelijk verkocht worden :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS en AnsaldoBreda bereiken akkoord over V250
Voor 75-100 miljoen ga je wel een jaartje extra procederen als je denkt dat je juridisch een sterke positie hebt. Dus het antwoord ligt voor de hand.VIRM schreef:Ik vraag mij ook af: wat is de afweging om akkoord te gaan met een deal waarbij je slechts de helft van je geld terugkrijgt? Of je hebt zelf steken laten vallen, of je hebt geen zin in een lange juridische procedure.
Laatst gewijzigd door Frans F op wo 19 mar 2014, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: NS en AnsaldoBreda bereiken akkoord over V250
Er is met die treinen op zich niet zo veel mis. Het probleem is dat ze in aanschaf en exploitatie veel te duur zijn voor relatief korte afstanden als Amsterdam-Breda/Brussel. De tijdwinst is daar beperkt en dus gaan de reizigers geen hoge toeslagen betalen. Maar in grote landen zijn ze voor voor echt lange trajecten op basis van 200km/u prima inzetbaar, dus die worden wel weer verkocht.waldo79 schreef:Al lijkt de kans me klein dat ze daadwerkelijk verkocht worden :')
Re: NS en AnsaldoBreda bereiken akkoord over V250
Dat geldt natuurlijk voor beide bedrijven (die 125 miljoen die NS krijgt/niet betaalt is ook niet niks; plus dan nog imagoschade voor Ansaldo), dus de vraag blijft staan.Frans F schreef:Voor 75-100 miljoen ga je wel een jaartje extra procederen als je denkt dat je juridisch een sterke positie hebt. Dus het antwoord ligt voor de hand.VIRM schreef:Ik vraag mij ook af: wat is de afweging om akkoord te gaan met een deal waarbij je slechts de helft van je geld terugkrijgt? Of je hebt zelf steken laten vallen, of je hebt geen zin in een lange juridische procedure.
Dat is niet wat ik er van meegekregen heb. Volgens mij zijn ze niet uit de dienstregeling gehaald omdat ze duur waren, maar omdat ze stuk waren. Ik ben dus ook benieuwd naar de onderbouwing van de stelling dat er niet zo veel mis mee was/is.Frans F schreef:Er is met die treinen op zich niet zo veel mis.
Re: NS en AnsaldoBreda bereiken akkoord over V250
Ik denk dat de volgende problemen met het materieel aan de orde zijn:
- Te drastische bezuinigingen op het ontwerp (pennywise, pound foolish)
- Conflicterende eisen Nederlandse en Belgische overheden/spoorwegen
- Onervarenheid treinfabrikant
- Te weinig procesmatige bijsturing van de NS/NMBS. Ze hebben Hispeed maar wat lopen bungelen
Dan die bodemplaat. Dat is een dossier waar ik mijn vingers niet achter krijg, maar ik heb het vermoeden dat het best wel eens moedwillige sabotage geweest kan zijn. Ze moesten iets vinden waarmee ze de trein definitief tot de schroothoop veroordeeld kon worden. Het is op zich ook geen uniek probleem - VIRM en later SLT hadden precies dezelfde problemen (opzuiging van sneeuw waardoor onderdelen kapot gingen) en dat kon wel worden aangepast.
- Te drastische bezuinigingen op het ontwerp (pennywise, pound foolish)
- Conflicterende eisen Nederlandse en Belgische overheden/spoorwegen
- Onervarenheid treinfabrikant
- Te weinig procesmatige bijsturing van de NS/NMBS. Ze hebben Hispeed maar wat lopen bungelen
Dan die bodemplaat. Dat is een dossier waar ik mijn vingers niet achter krijg, maar ik heb het vermoeden dat het best wel eens moedwillige sabotage geweest kan zijn. Ze moesten iets vinden waarmee ze de trein definitief tot de schroothoop veroordeeld kon worden. Het is op zich ook geen uniek probleem - VIRM en later SLT hadden precies dezelfde problemen (opzuiging van sneeuw waardoor onderdelen kapot gingen) en dat kon wel worden aangepast.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NS en AnsaldoBreda bereiken akkoord over V250
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: NS en AnsaldoBreda bereiken akkoord over V250
Jammer dat ze dan niet als normale IC ingezet werden.Vinny schreef:Als intercity's zijn het prima treinen. Je moet er alleen geen 250 mee willen rijden...waldo79 schreef:De treinen gaan nog aangepast worden aan de specificaties van een potentiële koper. Al lijkt de kans me klein dat ze daadwerkelijk verkocht worden :')
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 188 gasten