NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
waldo79
Berichten: 3632
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen

Berichtdoor waldo79 » Wo 26 Mar 2014, 09:50

ZZP'ers onbetrouwbaar :?:
Mij best :)

Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: Di 15 Mei 2012, 16:12

Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen

Berichtdoor Dagren » Wo 26 Mar 2014, 10:12

deadlock schreef:
Dagren schreef:Waar wil je 100FTE weghalen?

Ik ben niet de saneerder en heb geen inzicht in de personeelsdossiers maar met automatiseren kan een heleboel. En er kan vast een hoop efficiënter.


Dus eigenlijk zuig je maar iets uit je duim en heb je geen enkel idee of het haalbaar is. Misschien moeten er juist mensen bij komen. :lol:

Nou ja, goed, als we zo bezig gaan, denk ik dat ze 10 miljoen euro moeten besparen op bureaucratie en 20 miljoen aan efficiënter onderhoud. En een miljoen door kopieerapparaten te delen. :Y

En nog een paar ton op feestjes en recepties van bobo's!

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen

Berichtdoor deadlock » Wo 26 Mar 2014, 11:31

waldo79 schreef:ZZP'ers onbetrouwbaar :?:

Ja. Dat lijkt me ook vrij logisch.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen

Berichtdoor deadlock » Wo 26 Mar 2014, 11:34

Dagren schreef:Dus eigenlijk zuig je maar iets uit je duim en heb je geen enkel idee of het haalbaar is. Misschien moeten er juist mensen bij komen. :lol:

Euh, nee.

Nou ja, goed, als we zo bezig gaan, denk ik dat ze 10 miljoen euro moeten besparen op bureaucratie en 20 miljoen aan efficiënter onderhoud. En een miljoen door kopieerapparaten te delen. :Y

Nog nooit een willekeurige saneringsronde meegemaakt, merk ik? Sociale plannen gezien, met vakbonden om tafel gezeten? Wat ik zei is allemaal vrij standaard.

En nog een paar ton op feestjes en recepties van bobo's!

Dat levert jammer genoeg vaak meer op dan het kost.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen

Berichtdoor marlies » Wo 26 Mar 2014, 16:09

Het helpt ook niet dat bedrijven/organisaties als NS bekend staan om gigantische legacysystemen en archaïsche technieken. De meeste jonge ICT-ers zien dat niet zo zitten. Denk dat het vinden van mensen die aan de reisplanner app of de website niet het probleem zal zijn, maar mensen vinden die bereid zijn een of andere COBOL-spaghetti in te duiken die bijv. personeelsdiensten produceert (ik noem maar wat) te onderhouden en uit te breiden is een ander verhaal.

Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: Di 15 Mei 2012, 16:12

Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen

Berichtdoor Dagren » Wo 26 Mar 2014, 16:24

deadlock schreef:
Dagren schreef:Dus eigenlijk zuig je maar iets uit je duim en heb je geen enkel idee of het haalbaar is. Misschien moeten er juist mensen bij komen. :lol:

Euh, nee.

Nou ja, goed, als we zo bezig gaan, denk ik dat ze 10 miljoen euro moeten besparen op bureaucratie en 20 miljoen aan efficiënter onderhoud. En een miljoen door kopieerapparaten te delen. :Y

Nog nooit een willekeurige saneringsronde meegemaakt, merk ik? Sociale plannen gezien, met vakbonden om tafel gezeten? Wat ik zei is allemaal vrij standaard.

En nog een paar ton op feestjes en recepties van bobo's!

Dat levert jammer genoeg vaak meer op dan het kost.


Je hebt er geen inzicht in, maar wat je zei is vrij standaard. Genoeg saneringsrondes meegemaakt, maar ik begrijp dat ik niet bij de NS werk. Waar bij het ene bedrijf rustig 100 FTE weg kan, zal dit bij een ander bedrijf tot een catastrofe leiden. Maar, je kunt natuurlijk ook inhoudelijk aangeven waarom je 100 FTE geen uit de duim gezogen onzin is, ondanks dat je aangeeft geen inzicht te hebben in het personeelsbestand. Wel mooi dat je met het woord 'allemaal' in de laatste zin nog lijkt te verhullen dat je eigenlijk vrijwel niks gezegd hebt.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen

Berichtdoor deadlock » Wo 26 Mar 2014, 19:45

marlies schreef:Het helpt ook niet dat bedrijven/organisaties als NS bekend staan om gigantische legacysystemen en archaïsche technieken. De meeste jonge ICT-ers zien dat niet zo zitten. Denk dat het vinden van mensen die aan de reisplanner app of de website niet het probleem zal zijn, maar mensen vinden die bereid zijn een of andere COBOL-spaghetti in te duiken die bijv. personeelsdiensten produceert (ik noem maar wat) te onderhouden en uit te breiden is een ander verhaal.

COBOL en FORTRAN programmeurs kunnen met 12 weken per jaar werken anderhalf keer modaal verdienen. Echt teh fuck.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen

Berichtdoor deadlock » Wo 26 Mar 2014, 19:48

Dagren schreef:Je hebt er geen inzicht in, maar wat je zei is vrij standaard.

Ik heb geen inzicht in welke FTE's er precies weg kunnen en op welke niveaus. Dát is wat er aan me gevraagd werd en dáár gaf ik antwoord op. Wat je nu doet is draaien om mijn verhaal ongeldig te laten lijken.

Genoeg saneringsrondes meegemaakt, maar ik begrijp dat ik niet bij de NS werk. Waar bij het ene bedrijf rustig 100 FTE weg kan, zal dit bij een ander bedrijf tot een catastrofe leiden. Maar, je kunt natuurlijk ook inhoudelijk aangeven waarom je 100 FTE geen uit de duim gezogen onzin is, ondanks dat je aangeeft geen inzicht te hebben in het personeelsbestand. Wel mooi dat je met het woord 'allemaal' in de laatste zin nog lijkt te verhullen dat je eigenlijk vrijwel niks gezegd hebt.

Ik durf best te beweren dat bij ieder bedrijf waar 10.000 of meer mensen werken je wel 100 man zonder al te veel problemen kan schrappen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1652
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen

Berichtdoor Erno-BE » Wo 26 Mar 2014, 23:39

Bij bezuiniging lijkt mij meer om de frequenties van slecht bezette treinseries `s avonds na 22 uur en zaterdagavond en zondagmorgen terug te schroeven. Dat op sommige trajecten 7 dagen per week tot middernacht een halfuursdienst of zelfs een kwartiersdienst gereden wordt is een raadsel.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen

Berichtdoor Suus » Do 27 Mar 2014, 00:18

Ben je ook bekend met de situatie ter plekke voordat je riep dat de kwartierdiensten die ook na 22:00 rijden een overbodige luxe zijn? Ik ben die mening namelijk totaal niet toegedaan.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1652
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen

Berichtdoor Erno-BE » Do 27 Mar 2014, 07:38

Dat niet

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen

Berichtdoor Suus » Do 27 Mar 2014, 08:22

Dan stap je dus te makkelijk over de praktijk heen om in theorie een besparing te bedenken. Gaat niet werken. :N
Rame à l'approche

Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: Di 15 Mei 2012, 16:12

Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen

Berichtdoor Dagren » Do 27 Mar 2014, 09:19

deadlock schreef:
Dagren schreef:Je hebt er geen inzicht in, maar wat je zei is vrij standaard.

Ik heb geen inzicht in welke FTE's er precies weg kunnen en op welke niveaus. Dát is wat er aan me gevraagd werd en dáár gaf ik antwoord op. Wat je nu doet is draaien om mijn verhaal ongeldig te laten lijken.

Genoeg saneringsrondes meegemaakt, maar ik begrijp dat ik niet bij de NS werk. Waar bij het ene bedrijf rustig 100 FTE weg kan, zal dit bij een ander bedrijf tot een catastrofe leiden. Maar, je kunt natuurlijk ook inhoudelijk aangeven waarom je 100 FTE geen uit de duim gezogen onzin is, ondanks dat je aangeeft geen inzicht te hebben in het personeelsbestand. Wel mooi dat je met het woord 'allemaal' in de laatste zin nog lijkt te verhullen dat je eigenlijk vrijwel niks gezegd hebt.

Ik durf best te beweren dat bij ieder bedrijf waar 10.000 of meer mensen werken je wel 100 man zonder al te veel problemen kan schrappen.


Ik hoef daar niks voor te draaien. Wat je zegt is gewoon onzin en dat mag je best verteld worden. :Y

En zo is het klaar, je hebt je hakken kop toch in het zand.

waldo79
Berichten: 3632
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen

Berichtdoor waldo79 » Do 27 Mar 2014, 09:30

Maak de discussie niet te persoonlijk, zou ik zeggen :')
Mij best :)

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen

Berichtdoor marlies » Do 27 Mar 2014, 10:16

deadlock schreef:
marlies schreef:Het helpt ook niet dat bedrijven/organisaties als NS bekend staan om gigantische legacysystemen en archaïsche technieken. De meeste jonge ICT-ers zien dat niet zo zitten. Denk dat het vinden van mensen die aan de reisplanner app of de website niet het probleem zal zijn, maar mensen vinden die bereid zijn een of andere COBOL-spaghetti in te duiken die bijv. personeelsdiensten produceert (ik noem maar wat) te onderhouden en uit te breiden is een ander verhaal.

COBOL en FORTRAN programmeurs kunnen met 12 weken per jaar werken anderhalf keer modaal verdienen. Echt teh fuck.

En nog wil niemand van onder de 40 het doen :P

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7694
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen

Berichtdoor webguy » Do 27 Mar 2014, 10:39

Jullie horen het wel als ik weer een baan zoek door de bezuinigingen...
Reisinformatie/nerd

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen

Berichtdoor Frans F » Do 27 Mar 2014, 10:43

Erno-BE schreef:Bij bezuiniging lijkt mij meer om de frequenties van slecht bezette treinseries `s avonds na 22 uur en zaterdagavond en zondagmorgen terug te schroeven. Dat op sommige trajecten 7 dagen per week tot middernacht een halfuursdienst of zelfs een kwartiersdienst gereden wordt is een raadsel.

De zondagmorgen is zeker voor het IC-vervoer helemaal geen dalurenperiode. Die onzin probeer je ons iedere keer opnieuw wijs te maken.

En in het sprintervervoer worden de diensten in de daluren al uitgedund. Wil je daar buiten de Randstad om de twee uur gaan rijden?

Verder is het probleem van lagere frequenties dat aansluitingen op grote schaal de mist in gaan omdat de huidige dienstregeling daar niet op ontworpen is.

Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: Di 15 Mei 2012, 16:12

Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen

Berichtdoor Dagren » Do 27 Mar 2014, 11:05

waldo79 schreef:Maak de discussie niet te persoonlijk, zou ik zeggen :')


Sorry, mijn zwakte. Ik ga maar door en door en door. :@

@webguy, misschien kunnen we van plekje wisselen dan. :P

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen

Berichtdoor Suus » Do 27 Mar 2014, 11:38

webguy schreef:Jullie horen het wel als ik weer een baan zoek door de bezuinigingen...

Zag vandaag nog een ronkend bericht over het belang van ICT bij NS voorbij komen in Intermediair :P
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1652
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen

Berichtdoor Erno-BE » Do 27 Mar 2014, 12:41

Frans F schreef:
Erno-BE schreef:Bij bezuiniging lijkt mij meer om de frequenties van slecht bezette treinseries `s avonds na 22 uur en zaterdagavond en zondagmorgen terug te schroeven. Dat op sommige trajecten 7 dagen per week tot middernacht een halfuursdienst of zelfs een kwartiersdienst gereden wordt is een raadsel.

De zondagmorgen is zeker voor het IC-vervoer helemaal geen dalurenperiode. Die onzin probeer je ons iedere keer opnieuw wijs te maken.

En in het sprintervervoer worden de diensten in de daluren al uitgedund. Wil je daar buiten de Randstad om de twee uur gaan rijden?

Verder is het probleem van lagere frequenties dat aansluitingen op grote schaal de mist in gaan omdat de huidige dienstregeling daar niet op ontworpen is.

Utrecht-Rhenen, Utrecht-Baarn en Geldermalsen-Tiel rijden 7 dagen per week tot middernacht ieder half uur terwijl 's avonds na 22 uur, zaterdagavond en zondagmorgen een uursdienst volstaat.

MdJ
Berichten: 3804
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen

Berichtdoor MdJ » Do 27 Mar 2014, 13:08

Geen idee of ik nu moet reageren, maargoed... Je wilt van 22 tot 00 een uursdienst aanbieden. Dat is een schrapping van 2/3 treinen...

*Utrecht-Tiel: Voorheen was Utrecht-Geldermalsen in de avond, afgelopen dienstregeling is dit een kwartierdienst geworden. (Geldermalsen-Den Bosch is nog steeds een uursdienst, terwijl materieeltechnisch + personeeltechnisch doorrijden niks extra's kost) Inkorten heeft geen zin: materieeltechnisch levert het niks op. Ja, je kunt Utrecht-Geldermalsen een halfuursdienst geven door of naar Den Bosch of naar Tiel te rijden. Vraag me af of dat wel wenselijk is (patroonverlegging +

*Utrecht-Baarn ga je de mist in doordat je vervelend zit met kerinen: bij een uursdienst houd je van de 3 omlopen 2 overeind + je personeel staat een half uur uit zijn neus te eten. Of staat in Utrecht een perronspoor bezet te houden. Dat zal afrangeren worden (!rangeerpersoneel!)

*Utrecht-Rhenen was in de jaren 90-00 al een uursdienst 's avonds. Ik kan me goed voorstellen dat Utrecht-Veenendaal nog een redelijk gevraagde verbinding is. Materieeltechnisch ga je dan hier weer geen (ik krijg ineens een deejarvu-moment) materieel+personeel opleveren.
Bij twijfel: gebruik beton.

waldo79
Berichten: 3632
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen

Berichtdoor waldo79 » Do 27 Mar 2014, 14:20

Gdm -Tl zou ik lekker op een halfuursdienst houden. Je krijgt anders veel te veel kerende treinseries in Gdm en doorrijden biedt ten minste nog een aansluiting naar Est en Ah. Daarnaast zijn de Sprinters tussen Ut en Gdm op de latere uren nog goed gevuld, zeker als ze met een losse SLT-IV gereden worden :Y
Mij best :)

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen

Berichtdoor deadlock » Do 27 Mar 2014, 18:41

Dagren schreef:En zo is het klaar, je hebt je hakken kop toch in het zand.

Ja hoor, jij zal het weten, je hebt immers genoeg saneringsrondes meegemaakt en dat maakt je per definitie een expert :herp:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen

Berichtdoor Vinny » Do 27 Mar 2014, 20:05

De zondagmorgen is zeker voor het IC-vervoer helemaal geen dalurenperiode. Die onzin probeer je ons iedere keer opnieuw wijs te maken.
Er rijden natuurlijk op zondagmorgen sowieso minder treinen dan op alle andere ochtenden. Mijn ervaring is dat de bezettingsgraad vanuit Friesland richting de randstad behoorlijk hoog is. Zeker als er wat te doen is in de Randstad: de eerste twee reismogelijkheden puilen echt uit qua reizigers. Dat zijn vooral mensen die een dagje uitgaan en nog wat aan hun dag willen hebben. Na de middag ontstaat de studentenpiek van studenten die teruggaan naar de stad waar ze een kamer hebben, waardoor veel vervoerbedrijven ook extra aanbod aanbieden.
Zondag is allang niet meer enkel een rustdag. :wink:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen

Berichtdoor fogeltje » Do 27 Mar 2014, 20:56

Vanuit het zuiden richting Randstad is het ook druk op zondagochtend, vooral inderdaad als er wat te doen is in het saaie gedeelte van het land. Dan puilt de trein meestal uit van de Limburgse huisvrouwen. Dan baal ik altijd dat ik geen priem bij heb om mijn trommelvliezen door te prikken. Een halfuursdienst zou dan niet volstaan, vooral omdat op zondag de treinen soms ook korter zijn in mijn beleving.

Andere pieken zijn het weekend waarin de geldigheid van een Kruidvatkaartje oid afloopt.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast