Re: NS gaat 340 miljoen euro extra bezuinigen
Geplaatst: wo 26 mar 2014, 09:50
ZZP'ers onbetrouwbaar
Dus eigenlijk zuig je maar iets uit je duim en heb je geen enkel idee of het haalbaar is. Misschien moeten er juist mensen bij komen.deadlock schreef:Ik ben niet de saneerder en heb geen inzicht in de personeelsdossiers maar met automatiseren kan een heleboel. En er kan vast een hoop efficiënter.Dagren schreef:Waar wil je 100FTE weghalen?
Ja. Dat lijkt me ook vrij logisch.waldo79 schreef:ZZP'ers onbetrouwbaar
Euh, nee.Dagren schreef:Dus eigenlijk zuig je maar iets uit je duim en heb je geen enkel idee of het haalbaar is. Misschien moeten er juist mensen bij komen.
Nog nooit een willekeurige saneringsronde meegemaakt, merk ik? Sociale plannen gezien, met vakbonden om tafel gezeten? Wat ik zei is allemaal vrij standaard.Nou ja, goed, als we zo bezig gaan, denk ik dat ze 10 miljoen euro moeten besparen op bureaucratie en 20 miljoen aan efficiënter onderhoud. En een miljoen door kopieerapparaten te delen. :Y
Dat levert jammer genoeg vaak meer op dan het kost.En nog een paar ton op feestjes en recepties van bobo's!
Je hebt er geen inzicht in, maar wat je zei is vrij standaard. Genoeg saneringsrondes meegemaakt, maar ik begrijp dat ik niet bij de NS werk. Waar bij het ene bedrijf rustig 100 FTE weg kan, zal dit bij een ander bedrijf tot een catastrofe leiden. Maar, je kunt natuurlijk ook inhoudelijk aangeven waarom je 100 FTE geen uit de duim gezogen onzin is, ondanks dat je aangeeft geen inzicht te hebben in het personeelsbestand. Wel mooi dat je met het woord 'allemaal' in de laatste zin nog lijkt te verhullen dat je eigenlijk vrijwel niks gezegd hebt.deadlock schreef:Euh, nee.Dagren schreef:Dus eigenlijk zuig je maar iets uit je duim en heb je geen enkel idee of het haalbaar is. Misschien moeten er juist mensen bij komen.
Nog nooit een willekeurige saneringsronde meegemaakt, merk ik? Sociale plannen gezien, met vakbonden om tafel gezeten? Wat ik zei is allemaal vrij standaard.Nou ja, goed, als we zo bezig gaan, denk ik dat ze 10 miljoen euro moeten besparen op bureaucratie en 20 miljoen aan efficiënter onderhoud. En een miljoen door kopieerapparaten te delen. :Y
Dat levert jammer genoeg vaak meer op dan het kost.En nog een paar ton op feestjes en recepties van bobo's!
COBOL en FORTRAN programmeurs kunnen met 12 weken per jaar werken anderhalf keer modaal verdienen. Echt teh fuck.marlies schreef:Het helpt ook niet dat bedrijven/organisaties als NS bekend staan om gigantische legacysystemen en archaïsche technieken. De meeste jonge ICT-ers zien dat niet zo zitten. Denk dat het vinden van mensen die aan de reisplanner app of de website niet het probleem zal zijn, maar mensen vinden die bereid zijn een of andere COBOL-spaghetti in te duiken die bijv. personeelsdiensten produceert (ik noem maar wat) te onderhouden en uit te breiden is een ander verhaal.
Ik heb geen inzicht in welke FTE's er precies weg kunnen en op welke niveaus. Dát is wat er aan me gevraagd werd en dáár gaf ik antwoord op. Wat je nu doet is draaien om mijn verhaal ongeldig te laten lijken.Dagren schreef:Je hebt er geen inzicht in, maar wat je zei is vrij standaard.
Ik durf best te beweren dat bij ieder bedrijf waar 10.000 of meer mensen werken je wel 100 man zonder al te veel problemen kan schrappen.Genoeg saneringsrondes meegemaakt, maar ik begrijp dat ik niet bij de NS werk. Waar bij het ene bedrijf rustig 100 FTE weg kan, zal dit bij een ander bedrijf tot een catastrofe leiden. Maar, je kunt natuurlijk ook inhoudelijk aangeven waarom je 100 FTE geen uit de duim gezogen onzin is, ondanks dat je aangeeft geen inzicht te hebben in het personeelsbestand. Wel mooi dat je met het woord 'allemaal' in de laatste zin nog lijkt te verhullen dat je eigenlijk vrijwel niks gezegd hebt.
Ik hoef daar niks voor te draaien. Wat je zegt is gewoon onzin en dat mag je best verteld worden. :Ydeadlock schreef:Ik heb geen inzicht in welke FTE's er precies weg kunnen en op welke niveaus. Dát is wat er aan me gevraagd werd en dáár gaf ik antwoord op. Wat je nu doet is draaien om mijn verhaal ongeldig te laten lijken.Dagren schreef:Je hebt er geen inzicht in, maar wat je zei is vrij standaard.
Ik durf best te beweren dat bij ieder bedrijf waar 10.000 of meer mensen werken je wel 100 man zonder al te veel problemen kan schrappen.Genoeg saneringsrondes meegemaakt, maar ik begrijp dat ik niet bij de NS werk. Waar bij het ene bedrijf rustig 100 FTE weg kan, zal dit bij een ander bedrijf tot een catastrofe leiden. Maar, je kunt natuurlijk ook inhoudelijk aangeven waarom je 100 FTE geen uit de duim gezogen onzin is, ondanks dat je aangeeft geen inzicht te hebben in het personeelsbestand. Wel mooi dat je met het woord 'allemaal' in de laatste zin nog lijkt te verhullen dat je eigenlijk vrijwel niks gezegd hebt.
En nog wil niemand van onder de 40 het doendeadlock schreef:COBOL en FORTRAN programmeurs kunnen met 12 weken per jaar werken anderhalf keer modaal verdienen. Echt teh fuck.marlies schreef:Het helpt ook niet dat bedrijven/organisaties als NS bekend staan om gigantische legacysystemen en archaïsche technieken. De meeste jonge ICT-ers zien dat niet zo zitten. Denk dat het vinden van mensen die aan de reisplanner app of de website niet het probleem zal zijn, maar mensen vinden die bereid zijn een of andere COBOL-spaghetti in te duiken die bijv. personeelsdiensten produceert (ik noem maar wat) te onderhouden en uit te breiden is een ander verhaal.
De zondagmorgen is zeker voor het IC-vervoer helemaal geen dalurenperiode. Die onzin probeer je ons iedere keer opnieuw wijs te maken.Erno-BE schreef:Bij bezuiniging lijkt mij meer om de frequenties van slecht bezette treinseries `s avonds na 22 uur en zaterdagavond en zondagmorgen terug te schroeven. Dat op sommige trajecten 7 dagen per week tot middernacht een halfuursdienst of zelfs een kwartiersdienst gereden wordt is een raadsel.
Sorry, mijn zwakte. Ik ga maar door en door en door. :@waldo79 schreef:Maak de discussie niet te persoonlijk, zou ik zeggen :')
Zag vandaag nog een ronkend bericht over het belang van ICT bij NS voorbij komen in Intermediairwebguy schreef:Jullie horen het wel als ik weer een baan zoek door de bezuinigingen...
Utrecht-Rhenen, Utrecht-Baarn en Geldermalsen-Tiel rijden 7 dagen per week tot middernacht ieder half uur terwijl 's avonds na 22 uur, zaterdagavond en zondagmorgen een uursdienst volstaat.Frans F schreef:De zondagmorgen is zeker voor het IC-vervoer helemaal geen dalurenperiode. Die onzin probeer je ons iedere keer opnieuw wijs te maken.Erno-BE schreef:Bij bezuiniging lijkt mij meer om de frequenties van slecht bezette treinseries `s avonds na 22 uur en zaterdagavond en zondagmorgen terug te schroeven. Dat op sommige trajecten 7 dagen per week tot middernacht een halfuursdienst of zelfs een kwartiersdienst gereden wordt is een raadsel.
En in het sprintervervoer worden de diensten in de daluren al uitgedund. Wil je daar buiten de Randstad om de twee uur gaan rijden?
Verder is het probleem van lagere frequenties dat aansluitingen op grote schaal de mist in gaan omdat de huidige dienstregeling daar niet op ontworpen is.
Ja hoor, jij zal het weten, je hebt immers genoeg saneringsrondes meegemaakt en dat maakt je per definitie een expert :herp:Dagren schreef:En zo is het klaar, je hebt jehakkenkop toch in het zand.
Er rijden natuurlijk op zondagmorgen sowieso minder treinen dan op alle andere ochtenden. Mijn ervaring is dat de bezettingsgraad vanuit Friesland richting de randstad behoorlijk hoog is. Zeker als er wat te doen is in de Randstad: de eerste twee reismogelijkheden puilen echt uit qua reizigers. Dat zijn vooral mensen die een dagje uitgaan en nog wat aan hun dag willen hebben. Na de middag ontstaat de studentenpiek van studenten die teruggaan naar de stad waar ze een kamer hebben, waardoor veel vervoerbedrijven ook extra aanbod aanbieden.De zondagmorgen is zeker voor het IC-vervoer helemaal geen dalurenperiode. Die onzin probeer je ons iedere keer opnieuw wijs te maken.