Korte vragen #6

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Karl » Ma 03 Mar 2014, 12:28

Dat is jammer. Nouja, CNL is toch pas drie maanden van te voren te boeken, dus ik heb nog even de tijd.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5587
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Hainje » Ma 03 Mar 2014, 12:34

Weet iemand nu hoe het precies zit met het afschaffen van de WGR-regio's (zoals het SRE)? Op de wiki staat bijvoorbeeld dat deze opgeheven word op 1-1-2015, maar dat is eigenlijk de enige bron die ik op Google kan vinden (of ik gebruik de verkeerde zoektermen). Verder is het ook oorverdovend stil rond die maatregel, dus ik begin te twijfelen of deze bezuiniging wel daadwerkelijk doorgevoerd gaat worden.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31498
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Suus » Ma 03 Mar 2014, 12:37

Karl schreef:Dat is jammer. Nouja, CNL is toch pas drie maanden van te voren te boeken, dus ik heb nog even de tijd.

Het is tegenwoordig 122 dagen, dus ongeveer vier maanden :)
Rame à l'approche

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Karl » Ma 03 Mar 2014, 12:52

Oh, dat is wel goed om te weten. Bedankt voor de tip!
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Vinny » Ma 03 Mar 2014, 21:06

Bee schreef:Nee Thom91, ik had het over het feit dat het relais een symptoom is van het feit dat ProRail geen flauw benul heeft van de toestand van haar eigendom en dat is op zijn minst zorgwekkend en verontrustend en heeft in het verleden voor serieuze problemen gezorgd. Dat moet je niet af gaan zwakken tot een onbenullig relaisje.

Je weet dat je hier wel heel kort door de bocht gaat? Dit is een ernstige beschuldiging richting IM (dat nu volgens mij AM heet). Als voormalige betrokkene van deze tak van sport wil ik dit in sterke mate tegenspreken. Risico's voor de veiligheid worden beschreven door ter zake kundige inspecteurs en nauwgezet in de gaten gehouden door de organisatie. Als de veilige berijdbaarheid in het geding is wordt gewoon een rode vlag in het spoor geplant. Er rijdt dan geen trein meer.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31498
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Suus » Ma 03 Mar 2014, 22:55

Als ProRail wist hoe haar infrastructuur erbij lag hadden we in de eerste twee maanden van dit jaar niet allemaal van die wisseltoestanden gehad. Dat van vandaag kan misschien nog gebeuren door slijtage maar het halsoverkop uit dienst nemen van vier wissels vlak voor de avondspits in februari is toch wel een heel duidelijk teken dat er echt iets niet in orde is en het onderzoeksrapport van het ILT bevestigd dat ook.
Rame à l'approche

KM46
Berichten: 8078
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor KM46 » Ma 03 Mar 2014, 23:05

Is dit rapport op het internet te vinden?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31498
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Suus » Ma 03 Mar 2014, 23:46

Er is hier ergens een topic over in dit forumonderdeel.
Rame à l'approche

VIRM
Berichten: 3404
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor VIRM » Wo 05 Mar 2014, 21:46

klein vraagje over mijn eigen station, Zaandam. Waar wordt spoor 3 eigenlijk voor gebruikt? Vroeger, in het pre-IC tijdperk, vlogen daar regelmatig IC's overheen. Maar nu zie ik eigenlijk nooit een trein er overheen gaan.
Beul van de blindegeleidelijn

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Thom91 » Wo 05 Mar 2014, 22:19

Leeg mat ritten vaak, vanwege roestrijden.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9266
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Ardan » Za 08 Mar 2014, 18:02

Waarom staat de s7000 richting Apd 7 minuten stil in Wdn? Of in ieder geval die van 16:50 tot 16:57?
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Thom91 » Za 08 Mar 2014, 18:16

Pimpel?
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9266
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Ardan » Za 08 Mar 2014, 18:20

Lijkt me niet, die zit er een half uur achter. Er is inderdaad een Pimpelinhaling maar die is in Rsn richting Hgl.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Thom91 » Za 08 Mar 2014, 18:28

Waarschijnlijk iets met werkzaamheden, hij vertrekt ook al vijf minuten eerder uit Aml ri Apd vandaag ten opzichte van de normale dienstregeling.
Komt wel goed schatje.

huibe
Berichten: 1094
Lid geworden op: Di 29 Sep 2009, 15:54

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor huibe » Zo 09 Mar 2014, 00:06

Iemand enig idee waarom de 5100 structureel te laat is in de avonduren richting Roosendaal? Of heb ik dit jaar al 5 van de 6 keer pech gehad?
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Geert » Zo 09 Mar 2014, 01:06

Op welk deel van het traject?

huibe
Berichten: 1094
Lid geworden op: Di 29 Sep 2009, 15:54

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor huibe » Zo 09 Mar 2014, 08:35

Ik had vertrok vanaf Zevenbergen. Dus het laatste deel in Brabant.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln

Gebruikersavatar
BrengMe
Berichten: 1380
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Arnhem

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor BrengMe » Zo 09 Mar 2014, 21:50

mijack1985 schreef:Afbeelding
(citaat vanaf fotodomino)

Wat betekent die rode streep door het lijnnummer?
---

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31498
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Suus » Zo 09 Mar 2014, 21:54

De lijn rijdt dan een korttraject.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
BrengMe
Berichten: 1380
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Arnhem

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor BrengMe » Ma 10 Mar 2014, 09:36

Wat is een korttraject? Betekent dat dat de lijn niet de volledige route rijdt?
---

huibe
Berichten: 1094
Lid geworden op: Di 29 Sep 2009, 15:54

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor huibe » Ma 10 Mar 2014, 10:16

Dat heb je goed begrepen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln

VIRM
Berichten: 3404
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor VIRM » Ma 10 Mar 2014, 15:13

Vraagje over een combo tussen reizen emt het OV en vliegen.
ik las dat passagiers die met het vliegtuig reizen vanaf het vliegveld van Hong Kong al kunnen inchecken en hun bagage kunnen afdroppen op het station (vanaf 1 dag tot uitererlijk 90 minuten voor vertrek). Dit staat in het volgende Wikipedia-artikel beschreven: http://www.hongkongairport.com/eng/transport/to-from-airport/airport-express.html

Nu vroeg ik mij af: als er genoeg ruimte is op één of meerdere stations, waarom zou je geen samenwerkingsverband kunnen hebben tussen Schipho;/bagageafhandelaars en de NS om zoiets in Nederland te realiseren? Voordeel is dat Schipholgangers hun bagage niet aan boord van een trein mee hoeven te nemen, die vaak niet geschikt zijn voor bagage en sowieso al druk met doorgaande binnenlandse reizigers zijn.
Beul van de blindegeleidelijn

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Karl » Ma 10 Mar 2014, 15:57

In het oude Rotterdam Centraal waren voor zulke doeleinden (?) ooit wel loketten waar je bagage kon afgeven.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
MLouter
Berichten: 92
Lid geworden op: Za 01 Mar 2014, 18:04
Locatie: Delft/Oss

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor MLouter » Ma 10 Mar 2014, 16:06

VIRM schreef:Vraagje over een combo tussen reizen emt het OV en vliegen.
ik las dat passagiers die met het vliegtuig reizen vanaf het vliegveld van Hong Kong al kunnen inchecken en hun bagage kunnen afdroppen op het station (vanaf 1 dag tot uitererlijk 90 minuten voor vertrek). Dit staat in het volgende Wikipedia-artikel beschreven: [url][http://www.hongkongairport.com/eng/transport/to-from-airport/airport-express.html/url]

Nu vroeg ik mij af: als er genoeg ruimte is op één of meerdere stations, waarom zou je geen samenwerkingsverband kunnen hebben tussen Schipho;/bagageafhandelaars en de NS om zoiets in Nederland te realiseren? Voordeel is dat Schipholgangers hun bagage niet aan boord van een trein mee hoeven te nemen, die vaak niet geschikt zijn voor bagage en sowieso al druk met doorgaande binnenlandse reizigers zijn.


Ik heb daar ooit wel wat over gehoord inderdaad, tijdens een gastcollege van iemand binnen Schiphol, maar die gaan het niet implementeren.
het idee is namelijk onderzocht, echter bleken de logistieke kosten & inspanningen niet op te wegen tegen de baten. Je moet namelijk een parallellen infrastructuur aanleggen, die ook volledig beveiligd is, immers mag er na inchecken en afgeven niks meer veranderen. Je kan niet zomaar een postwagon met bagage in opzending meesturen. Het kost dus heel veel geld en uit onderzoek bleek dat het amper gebruikt zal worden.

Je andere punt ben ik het wel mee eens, zeker de Schiphol specifieke diensten (s1600 , s3100 , s3500) zouden wel een grotere bagage ruimte mogen hebben, desnoods door een twee / vier zitje op het balkon van een VIRM te veranderen in een bagagerek.
Regelmatige bezoeker van de 1900 en 3600

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11142
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Meltrain » Ma 10 Mar 2014, 17:49

BrengMe schreef:Wat is een korttraject? Betekent dat dat de lijn niet de volledige route rijdt?

Sommige ritten van lijn 95 reden 's avonds en op zondag door tot Heiligenborre omdat lijn 17 dan niet reed. De ritten tot Wiener (80% van het totaal) waren dus 'korte ritten'.
Sinds vandaag rijdt lijn 17 weer wel op alle ritten en rijdt lijn 95 altijd tot Wiener. Lijn 95 doorstreept komt dus sinds vandaag niet meer voor.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten