Pagina 5 van 11

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: ma 03 mar 2014, 12:28
door Karl
Dat is jammer. Nouja, CNL is toch pas drie maanden van te voren te boeken, dus ik heb nog even de tijd.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: ma 03 mar 2014, 12:34
door Hainje
Weet iemand nu hoe het precies zit met het afschaffen van de WGR-regio's (zoals het SRE)? Op de wiki staat bijvoorbeeld dat deze opgeheven word op 1-1-2015, maar dat is eigenlijk de enige bron die ik op Google kan vinden (of ik gebruik de verkeerde zoektermen). Verder is het ook oorverdovend stil rond die maatregel, dus ik begin te twijfelen of deze bezuiniging wel daadwerkelijk doorgevoerd gaat worden.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: ma 03 mar 2014, 12:37
door Suus
Karl schreef:Dat is jammer. Nouja, CNL is toch pas drie maanden van te voren te boeken, dus ik heb nog even de tijd.
Het is tegenwoordig 122 dagen, dus ongeveer vier maanden :)

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: ma 03 mar 2014, 12:52
door Karl
Oh, dat is wel goed om te weten. Bedankt voor de tip!

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: ma 03 mar 2014, 21:06
door Vinny
Bee schreef:Nee Thom91, ik had het over het feit dat het relais een symptoom is van het feit dat ProRail geen flauw benul heeft van de toestand van haar eigendom en dat is op zijn minst zorgwekkend en verontrustend en heeft in het verleden voor serieuze problemen gezorgd. Dat moet je niet af gaan zwakken tot een onbenullig relaisje.
Je weet dat je hier wel heel kort door de bocht gaat? Dit is een ernstige beschuldiging richting IM (dat nu volgens mij AM heet). Als voormalige betrokkene van deze tak van sport wil ik dit in sterke mate tegenspreken. Risico's voor de veiligheid worden beschreven door ter zake kundige inspecteurs en nauwgezet in de gaten gehouden door de organisatie. Als de veilige berijdbaarheid in het geding is wordt gewoon een rode vlag in het spoor geplant. Er rijdt dan geen trein meer.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: ma 03 mar 2014, 22:55
door Suus
Als ProRail wist hoe haar infrastructuur erbij lag hadden we in de eerste twee maanden van dit jaar niet allemaal van die wisseltoestanden gehad. Dat van vandaag kan misschien nog gebeuren door slijtage maar het halsoverkop uit dienst nemen van vier wissels vlak voor de avondspits in februari is toch wel een heel duidelijk teken dat er echt iets niet in orde is en het onderzoeksrapport van het ILT bevestigd dat ook.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: ma 03 mar 2014, 23:05
door ODRAIL
Is dit rapport op het internet te vinden?

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: ma 03 mar 2014, 23:46
door Suus
Er is hier ergens een topic over in dit forumonderdeel.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: wo 05 mar 2014, 21:46
door VIRM
klein vraagje over mijn eigen station, Zaandam. Waar wordt spoor 3 eigenlijk voor gebruikt? Vroeger, in het pre-IC tijdperk, vlogen daar regelmatig IC's overheen. Maar nu zie ik eigenlijk nooit een trein er overheen gaan.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: wo 05 mar 2014, 22:19
door Thom91
Leeg mat ritten vaak, vanwege roestrijden.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 08 mar 2014, 18:02
door Ardan
Waarom staat de s7000 richting Apd 7 minuten stil in Wdn? Of in ieder geval die van 16:50 tot 16:57?

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 08 mar 2014, 18:16
door Thom91
Pimpel?

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 08 mar 2014, 18:20
door Ardan
Lijkt me niet, die zit er een half uur achter. Er is inderdaad een Pimpelinhaling maar die is in Rsn richting Hgl.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 08 mar 2014, 18:28
door Thom91
Waarschijnlijk iets met werkzaamheden, hij vertrekt ook al vijf minuten eerder uit Aml ri Apd vandaag ten opzichte van de normale dienstregeling.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: zo 09 mar 2014, 00:06
door huibe
Iemand enig idee waarom de 5100 structureel te laat is in de avonduren richting Roosendaal? Of heb ik dit jaar al 5 van de 6 keer pech gehad?

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: zo 09 mar 2014, 01:06
door Geert
Op welk deel van het traject?

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: zo 09 mar 2014, 08:35
door huibe
Ik had vertrok vanaf Zevenbergen. Dus het laatste deel in Brabant.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: zo 09 mar 2014, 21:50
door BrengMe
mijack1985 schreef:Afbeelding
(citaat vanaf fotodomino)
Wat betekent die rode streep door het lijnnummer?

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: zo 09 mar 2014, 21:54
door Suus
De lijn rijdt dan een korttraject.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: ma 10 mar 2014, 09:36
door BrengMe
Wat is een korttraject? Betekent dat dat de lijn niet de volledige route rijdt?

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: ma 10 mar 2014, 10:16
door huibe
Dat heb je goed begrepen.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: ma 10 mar 2014, 15:13
door VIRM
Vraagje over een combo tussen reizen emt het OV en vliegen.
ik las dat passagiers die met het vliegtuig reizen vanaf het vliegveld van Hong Kong al kunnen inchecken en hun bagage kunnen afdroppen op het station (vanaf 1 dag tot uitererlijk 90 minuten voor vertrek). Dit staat in het volgende Wikipedia-artikel beschreven: http://www.hongkongairport.com/eng/tran ... press.html

Nu vroeg ik mij af: als er genoeg ruimte is op één of meerdere stations, waarom zou je geen samenwerkingsverband kunnen hebben tussen Schipho;/bagageafhandelaars en de NS om zoiets in Nederland te realiseren? Voordeel is dat Schipholgangers hun bagage niet aan boord van een trein mee hoeven te nemen, die vaak niet geschikt zijn voor bagage en sowieso al druk met doorgaande binnenlandse reizigers zijn.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: ma 10 mar 2014, 15:57
door Karl
In het oude Rotterdam Centraal waren voor zulke doeleinden (?) ooit wel loketten waar je bagage kon afgeven.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: ma 10 mar 2014, 16:06
door MLouter
VIRM schreef:Vraagje over een combo tussen reizen emt het OV en vliegen.
ik las dat passagiers die met het vliegtuig reizen vanaf het vliegveld van Hong Kong al kunnen inchecken en hun bagage kunnen afdroppen op het station (vanaf 1 dag tot uitererlijk 90 minuten voor vertrek). Dit staat in het volgende Wikipedia-artikel beschreven: [url][http://www.hongkongairport.com/eng/tran ... s.html/url]

Nu vroeg ik mij af: als er genoeg ruimte is op één of meerdere stations, waarom zou je geen samenwerkingsverband kunnen hebben tussen Schipho;/bagageafhandelaars en de NS om zoiets in Nederland te realiseren? Voordeel is dat Schipholgangers hun bagage niet aan boord van een trein mee hoeven te nemen, die vaak niet geschikt zijn voor bagage en sowieso al druk met doorgaande binnenlandse reizigers zijn.
Ik heb daar ooit wel wat over gehoord inderdaad, tijdens een gastcollege van iemand binnen Schiphol, maar die gaan het niet implementeren.
het idee is namelijk onderzocht, echter bleken de logistieke kosten & inspanningen niet op te wegen tegen de baten. Je moet namelijk een parallellen infrastructuur aanleggen, die ook volledig beveiligd is, immers mag er na inchecken en afgeven niks meer veranderen. Je kan niet zomaar een postwagon met bagage in opzending meesturen. Het kost dus heel veel geld en uit onderzoek bleek dat het amper gebruikt zal worden.

Je andere punt ben ik het wel mee eens, zeker de Schiphol specifieke diensten (s1600 , s3100 , s3500) zouden wel een grotere bagage ruimte mogen hebben, desnoods door een twee / vier zitje op het balkon van een VIRM te veranderen in een bagagerek.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: ma 10 mar 2014, 17:49
door Meltrain
BrengMe schreef:Wat is een korttraject? Betekent dat dat de lijn niet de volledige route rijdt?
Sommige ritten van lijn 95 reden 's avonds en op zondag door tot Heiligenborre omdat lijn 17 dan niet reed. De ritten tot Wiener (80% van het totaal) waren dus 'korte ritten'.
Sinds vandaag rijdt lijn 17 weer wel op alle ritten en rijdt lijn 95 altijd tot Wiener. Lijn 95 doorstreept komt dus sinds vandaag niet meer voor.