Korte vragen #6

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor marvinkok » Vr 21 Mar 2014, 13:45

Ja hoor, dat kan nog altijd :)

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 2281
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor dylanwild94 » Vr 21 Mar 2014, 13:56

is het mogelijk om met een papieren kaartje van schiphol naar rotterdam te reizen met de icd en de toeslag op de ovc te zetten. :?:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

In schoolperiodes vast traject: Laan van nieuw blankenburg, Rozenburg - Anthony fokkerweg/ parmertierplein, Rotterdam.

Gebruikersavatar
Daantje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 4450
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Daantje » Vr 21 Mar 2014, 14:00

marvinkok schreef:Ja hoor, dat kan nog altijd :)

Fijn (y) Dankjewel voor je snelle reactie :)
Interrail Frankrijk 2007
(Bijna) dagelijks Rotterdam Centraal - Delft vv

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor marvinkok » Vr 21 Mar 2014, 15:15

Is er überhaupt een plek in Nederland waar je geen kaartjes meer bij de chauffeur kunt krijgen?

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Klaasje » Vr 21 Mar 2014, 15:27

Nee. Volgens mij niet. Tenminste, bij alle plekken met een open instapbeleid kan het ook nog gewoon.

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 2281
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor dylanwild94 » Vr 21 Mar 2014, 15:28

dylanwild94 schreef:is het mogelijk om met een papieren kaartje van schiphol naar rotterdam te reizen met de icd en de toeslag op de ovc te zetten. :?:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

In schoolperiodes vast traject: Laan van nieuw blankenburg, Rozenburg - Anthony fokkerweg/ parmertierplein, Rotterdam.

dennistd
Berichten: 1376
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor dennistd » Vr 21 Mar 2014, 15:52

dylanwild94 schreef:
dylanwild94 schreef:is het mogelijk om met een papieren kaartje van schiphol naar rotterdam te reizen met de icd en de toeslag op de ovc te zetten. :?:

Ik denk het niet, maar waarom zou je dat willen?
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor marlies » Vr 21 Mar 2014, 15:53

Als je een papieren dagkaart (homeprint) hebt en je moet een stukje met de IC Direct zou het bijvoorbeeld wel handig zijn.

Gebruikersavatar
reisthijs
Berichten: 3992
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor reisthijs » Vr 21 Mar 2014, 15:58

Met een losse op je chipkaart geladen toeslag zal het niet werken (dat is het soort product dat wordt geactiveerd als je incheckt), maar kan dit niet met de toeslagzuil?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9250
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Ardan » Vr 21 Mar 2014, 17:29

Daantje schreef:Ik moet volgende week met mijn collega naar het Isalaziekenhuis in Zwolle. Ik heb een OV-chipkaart maar mijn collega niet. Kan je in de bus van het station naar het ziekenhuis gewoon nog een los kaartje kopen daar?

Kaartje kost 3 euro en je mag binnen een half uur na de stempeltijd overstappen of terugreizen, anders moet je weer een nieuwe kopen.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor marvinkok » Vr 21 Mar 2014, 18:45

Maar goed dat ik geen prijs gegokt heb dan :P
Hier in Twente is het (met dezelfde kaartjes) grofweg €1,50 per zone, zonder overstap... Spitstoeslag is ook €1,50..

Gebruikersavatar
Daantje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 4450
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Daantje » Vr 21 Mar 2014, 18:46

Ardan schreef:
Daantje schreef:Ik moet volgende week met mijn collega naar het Isalaziekenhuis in Zwolle. Ik heb een OV-chipkaart maar mijn collega niet. Kan je in de bus van het station naar het ziekenhuis gewoon nog een los kaartje kopen daar?

Kaartje kost 3 euro en je mag binnen een half uur na de stempeltijd overstappen of terugreizen, anders moet je weer een nieuwe kopen.

Ah, top (y) Ik had al een vermoeden dat jij het antwoord hierop wist ;)
Interrail Frankrijk 2007
(Bijna) dagelijks Rotterdam Centraal - Delft vv

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9250
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Ardan » Vr 21 Mar 2014, 18:50

At your service :)
Tevens: nu nog steeds geen ovc hebben :')
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Daantje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 4450
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contact:

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Daantje » Vr 21 Mar 2014, 19:01

Mja, tis een collega die echt maar één keer per jaar met de bus reist en met de trein ook zoiets denk ik en dan koopt ze gewoon een los kaartje.
Interrail Frankrijk 2007
(Bijna) dagelijks Rotterdam Centraal - Delft vv

avl
Berichten: 1449
Lid geworden op: Ma 20 Jun 2011, 00:38

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor avl » Vr 21 Mar 2014, 23:09

Ik ga binnenkort naar de Harz.

Zie op de DB site dat er wordt gesproken over Sachsen-ticket, Turingen-Ticket en Sachsen Anhalt-ticket.
Voor het gebied waar de kaarten geldig zijn wordt naar deze kaart verwezen.

Op de kaart staan ook de Landergrenzen aangegeven. Zijn de regio-dagkaarten nu geldig in het gehele gebied (3 Bundeslander) of alleen in het betreffende Bundesland.

Wie weet het????

Ik heb al ontdekt dat de kaarten niet geldig zijn in de treinen van de HSB.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31461
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Suus » Vr 21 Mar 2014, 23:21

Het Sachsen-Ticket, Thüringen-Ticket en Sachsen-Anhalt-Ticket zijn eigenlijk drie namen voor hetzelfde ticket, namelijk één ticket voor alle regionale treinen en de meeste lijnbussen in alle drie de deelstaten, ongeacht de naam van het ticket. Je zou eigenlijk beter van een Südost-Ticket kunnen spreken :wink:
Rame à l'approche

avl
Berichten: 1449
Lid geworden op: Ma 20 Jun 2011, 00:38

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor avl » Za 22 Mar 2014, 00:39

Bee, bedankt voor je snelle reactie.

Zag dat de kaart ook in een aantal verkehrsverbunden, en de daarin gelegen tramsteden, geldig is.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31461
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Suus » Za 22 Mar 2014, 00:45

Er is een volledig overzicht gemaakt door DB, te vinden in deze PDF: http://www.bahn.de/regional/view/mdb/pv ... 010813.pdf

In Dresden (=VVO) is het dus niet geldig in de tram.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
mijack1985
Berichten: 949
Lid geworden op: Za 22 Jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor mijack1985 » Za 22 Mar 2014, 00:53

Afbeelding
Vanavond spotte ik per toeval deze brute diesel. Wat een mooie loc zeg. Echte dieselpower. Enig idee wat hij hier doet of van wie hij is??? :mrgreen:
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."

dennistd
Berichten: 1376
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor dennistd » Za 22 Mar 2014, 01:04

Hij is van de fabrikant en doet nu detectieproefritten tussen Utrecht en Maarn (daar ligt testapparatuur daarvoor)
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9073
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Michael » Di 25 Mar 2014, 18:42

Vraagje: Waarom hebben sommige seinen het groene sein in het midden zitten ipv bovenaan? Valt me vooral op tussen Tilburg en Den Bosch. En vandaag zag ik het ook bij een sein ergens tussen Geldermalsen en Den Bosch
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 893
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor nvdw » Di 25 Mar 2014, 19:29

Zie bijvoorbeeld http://www.nicospilt.com/lichtseinen.htm, scrollen naar 'Volgorde van de kleuren'. De volgorde geel-groen-rood werd toegepast vanaf de invoering van het seinstelsel in 1955, en is vanaf 1967 veranderd naar de internationale standaard groen-geel-rood. Deze seinen zijn blijkbaar van voor 1967.

dennistd
Berichten: 1376
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor dennistd » Di 25 Mar 2014, 19:50

Dat zijn seinen die dubbel geel konden tonen misschien? Die hadden van boven naar beneden geel-groen-rood-geel
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9073
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Michael » Di 25 Mar 2014, 20:27

Nee. Want die seinen hebben 3 lampen en geen 4.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9250
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Ardan » Di 25 Mar 2014, 22:44

Hierop inhakend: waarom hebben voorseinen ook drie lampen, terwijl een voorsein helemaal geen rode lamp nodig heeft?
Gewone seinen met twee lampen bestaan namelijk wel, bijvoorbeeld op Hoek van Holland Haven richting Hlds. Daar hoeft het sein nooit groen te tonen omdat het volgende sein in feite het stootblok van Hlds is.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten