Korte vragen #6

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
nvdw
Berichten: 901
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor nvdw » Di 25 Mar 2014, 23:34

dennistd schreef:Dat zijn seinen die dubbel geel konden tonen misschien? Die hadden van boven naar beneden geel-groen-rood-geel


Die waren er ook, maar het gaat hier om seinen volgens stelsel 1955 met drie lampen, die kunnen logischerwijs geen dubbel geel tonen maar hebben wel dezelfde volgorde.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31517
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Suus » Di 25 Mar 2014, 23:49

Ardan schreef:Hierop inhakend: waarom hebben voorseinen ook drie lampen, terwijl een voorsein helemaal geen rode lamp nodig heeft?

Er zit misschien wel geen derde lamp in, maar het is goedkoper om slechts een type seinkap op voorraad te hebben dan twee. Standaardisatie enzo.
Rame à l'approche

microshit
Berichten: 1016
Lid geworden op: Wo 02 Feb 2011, 17:53
Locatie: Culemborg
Contact:

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor microshit » Wo 26 Mar 2014, 00:15

Ik stuitte op een vacature. Een deel van de tekst was:
Onze opdrachtgever is een vervoersmaatschappij in Utrecht. Het is een grote organisatie. De cultuur die heerst bij dit bedrijf is informeel. Van hun medewerkers verwachten zij dat er initiatief genomen wordt en dat er proactief gewerkt wordt.

De afdeling klantenservice is in Nieuwegein, op fietsafstand van Utrecht. Het is redelijk bereikbaar met het OV.
Het servicepunt is in het centrum van Utrecht.

Dit kan dan toch alleen om U-OV gaan?

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9091
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Michael » Wo 26 Mar 2014, 18:04

Lijkt mij inderdaad dat het om U-OV gaat.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Milco
Berichten: 3579
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Milco » Do 27 Mar 2014, 09:25

Morgen wil ik naar Groningen met de trein vanaf Almere Centrum. Ik heb een AH-dagkaart, maar ik wil eerst voor 9.00 uur met de IC van Almere naar Meppel en daar heb ik een overstap van 5 minuten op de sprinter naar Groningen. Aangezien ik van Almere nar Meppel met de ov-chipkaart reis (ik reis van nog voor 9.00 uur en dan is de dagkaart nog niet geldig), moet ik in Meppel uitchecken tijdens de overstap van vijf minuten. Alleen, weet iemand waar de in-/uitcheckpalen staan op station Meppel? Staan deze gewoon op het perron?
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor marlies » Do 27 Mar 2014, 10:18

Als ik het me goed herinner wel ja, maar anders is het hoe dan ook een mini-station, dus in die vijf minuten red je het even heen en weer lopen alsnog wel.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9091
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Michael » Do 27 Mar 2014, 14:16

Je kan ook gewoon een papieren kaartje Almere-Meppel kopen. Dan weet je tenminste zeker dat je overstap niet de mist in gaat.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9558
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Wubbo » Do 27 Mar 2014, 19:17

Als je voorin de trein gaat zitten, zit je in Meppel in ieder geval het dichtst bij de trap (en dus waarschijnlijk ook bij de paaltjes, maar ik weet niet waar die staan op Meppel).

Gekko123
OVNL-beheerder
Berichten: 1934
Lid geworden op: Za 25 Apr 2009, 22:12
Locatie: Nootdorp
Contact:

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Gekko123 » Do 27 Mar 2014, 19:22

Toevallig ben ik enkele weken nog even kort op het station van Meppel geweest. De paaltjes staan daar op het eilandperron (spoor 2/3) redelijk vooraan (vanaf Zwolle gezien), daar zit ook de trap naar de stationstunnel. Hoe het zit bij spoor 1 weet ik niet meer, aangezien ik toen echt alleen op het eilandperron ben geweest.
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3317
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Aking » Do 27 Mar 2014, 19:27

Volgens mij wordt spoor 1 überhaupt niet voor reizigerstreinen gebruikt, en ik meen me zelfs te herinneren dat er nog een laag perron ligt, maar dat weet ik niet zeker...
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor marlies » Do 27 Mar 2014, 19:29

Da's vorig jaar verhoogd zodat het weer in gebruik genomen kon worden omdat de sprinter vanuit Leeuwarden met de nieuwe dienstregeling is doorgetrokken tot Meppel (met overstap op de sprinter vanuit Groningen richting Zwolle).

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3317
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Aking » Do 27 Mar 2014, 19:34

Ah ok, dan loop ik achter :wink:
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Milco
Berichten: 3579
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Milco » Do 27 Mar 2014, 21:06

Bedankt voor de informatie, dan weet ik genoeg! :pos:
@Michael: dacht het niet... Ik kan niet goed overweg met die kaartautomaten en om nou in de rij te moeten staan bij de balie, dan moet ik nog eerder van huis... :lol:
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor marlies » Do 27 Mar 2014, 21:10

Homeprint ticket geen optie?

microshit
Berichten: 1016
Lid geworden op: Wo 02 Feb 2011, 17:53
Locatie: Culemborg
Contact:

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor microshit » Do 27 Mar 2014, 21:10

Treinkaartje online kopen en thuis printen ;)

Milco
Berichten: 3579
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Milco » Do 27 Mar 2014, 21:37

Op één of andere manier ben ik niet zo van 'online betalen' met zulke dingen als een vervoersbewijs. Ik ga gewoon zoveel mogelijk voorin de trein zitten; dan lukt het vast wel! :)
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Geert » Do 27 Mar 2014, 21:40

Zo eng is het niet hoor. Je vult je gegevens in, betaalt met iDeal en daarna print je een PDF uit. Kan niet missen.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9273
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Ardan » Do 27 Mar 2014, 23:21

Zó moeilijk zijn die kaartautomaten toch nou ook weer niet?
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Milco
Berichten: 3579
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Milco » Vr 28 Mar 2014, 23:14

Ik kan doordat ik slechtziend ben, best lastig overweg met kaartautomaten en zo ;)

De overstap was vanmorgen overigens makkelijk te halen! :)
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5589
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Hainje » Vr 28 Mar 2014, 23:16

Ja als je slechtziend bent, dan ben je in de huidige maatschappij best wel srewed inderdaad. :(
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 681
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 19:04
Contact:

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Mikos » Za 29 Mar 2014, 11:05

Het is zeker lastig als slechtziende, maar je weet dat iedere kaartautomaat tegenwoordig op afstand bestuurbaar is en je dus naar een speciaal telefoonnummer kunt bellen, zodat het voor je geregeld wordt? Het nummer staat op de automaat, bij het automaatnummer en is er zelfs voor slechtzienden/blinden als het goed is in braille op aangebracht. Je krijgt dan een medewerker van NS aan de lijn die vraagt naar het automaatnummer en het station waar je bent en vervolgens regelt die persoon alles samen met je. Scheelt je thuis e-tickets printen en meer van dat soort ongein.

Maar, dat moet je natuurlijk wel zelf willen. De mogelijkheid is er dus! :)

jellejh
Berichten: 1
Lid geworden op: Za 29 Mar 2014, 21:00

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor jellejh » Za 29 Mar 2014, 21:06

Als je de buzzer van Connexxion bij een servicebalie koopt, is deze dan alleen op de dag van aankoop geldig, of kan je het kaartje ook bewaren voor een andere dag?

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5589
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Hainje » Zo 30 Mar 2014, 13:35

In een artikel op bd.nl zegt iemand dat het vroeger de verantwoordelijkheid was van de NS om sloten te baggeren en de bermen te maaien rondom de spoorlijnen. In eerste instantie klinkt het plausibel, maar als je even nadenkt klinkt dat echt als de reinste onzin. Toch ga ik nu twijfelen. Wiens verantwoordelijkheid is het bijhouden van de bermen nu eigenlijk? ProRail of de Gemeente? De sloten baggeren lijkt mij sowieso de verantwoordelijkheid van de gemeente, maar voor mij klinkt het best aannemelijk dat het bijhouden van de bermen dan weer de verantwoordelijkheid is van ProRail.

Zie hier het betreffende artikel
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3317
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Aking » Zo 30 Mar 2014, 13:55

Ik denk dat het er vanaf hangt van wie de berm/sloot is. Als de berm/sloot van Prorail/NS is dan is het hun verantwoordelijkheid, is hij van de gemeente of een particulier dan is die verantwoordelijk
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Thom91 » Zo 30 Mar 2014, 14:22

Grootste deel is van prorail, zal een kilometer of 200 van anderen zijn.
Komt wel goed schatje.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast