Pagina 10 van 11

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: zo 30 mar 2014, 19:30
door Daantje
Het eigendom van sloten en bermen is heel divers en kan variëren tussen de gemeente, provincie, Rijkswaterstaat, het waterschap of een particulier.

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: zo 30 mar 2014, 21:47
door Rickingsh
jellejh schreef:Als je de buzzer van Connexxion bij een servicebalie koopt, is deze dan alleen op de dag van aankoop geldig, of kan je het kaartje ook bewaren voor een andere dag?
Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar het lijkt mij het meest voor de hand liggende dat dit gewoon mogelijk moet zijn. Denk dat ze het stempel wel een paar daagjes naar voren kunnen draaien als je daar vriendelijk om vraagt. Op de dag van reizen kun je deze dan gewoon aan de desbetreffende chauffeurs tonen, deze weten immers niet waar & wanneer je de kaart hebt verkregen, en hoeven dat ook helemaal niet te weten. Zolang het stempel maar klopt, daar gaat het om. Een ongestempelt exemplaar zul je waarschijnlijk niet verkrijgen, want dat zou voor verwarring kunnen zorgen bij de chauffeurs (diefstal, doorspelen van kaartjes enz.)

Hoop hiermee je vraag te hebben beantwoord :wink:

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: zo 30 mar 2014, 21:52
door Hainje
Weet wel dat Mart van OViB ooit ongestempelde Buzzers heeft verloot. Nu is dat natuurlijk al even geleden, maar ik denk dat er wat dat betreft niet veel veranderd is. Anders moet jellejh misschien even de klantenservice van CXX bellen?

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: di 01 apr 2014, 14:19
door Meltrain
Met de Buzzer in de voorverkoop heb ik geen ervaring, maar de landelijke dagkaart en de ZomerZwerfKaart werden alleen met stempel verkocht.
Laatstgenoemde heb ik ook eens voor twee dagen later gekocht en dat was geen probleem, toen werd de stempel gewoon even twee dagen vooruit gezet.

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: di 01 apr 2014, 17:11
door Aking
Aangezien de uiterst vriendelijke dame van de Breng klantenservice mij niet van een antwoord kon voorzien:

Weet iemand hier toevallig hoe het zit met de geldigheid van het studentenreisproduct op lijn 58 Emmerich - Nijmegen?

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: di 01 apr 2014, 18:05
door fogeltje
Vraag het even bij @BrengOV op Twitter, die weet meestal een zinnig (en correct) antwoord te formuleren, want ik zou het zo niet durven zeggen. Ik dacht dat het binnen Nederland geldig was (en ze hebben incheckdingen bij de chauffeur, dus je moet wel bliepen). Daarbuiten chipkaarttarief NRW.

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 09:24
door Freek
Geldig op het Nederlandse deel, in Duitsland betaal je het Duitse tarief. Dus Nijmegen inchecken tot aan de grens betaal je niets, vanaf de grens 20 cent per kilometer (tarief wellicht iets geïndexeerd). Vanaf Duitsland betaal je Duits instaptarief (twee euro) plus tot de grens het Duitse km-tarief.

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 15:19
door Hageneis
Is er al een reële invoerdatum bekend voor Traject Vrij (maand)? Eerdere berichten op de NS-site gaven aan dat het half maart geweest had moeten zijn.

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 15:23
door webguy
Wordt volgens mij paar maanden later

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 15:26
door Hageneis
webguy schreef:Wordt volgens mij paar maanden later
O, dan wordt zelfs eerste helft 2014 zoals ze nu aangeven nog een hele uitdaging. Persoonlijk lijkt het mij namelijk wel een verbetering door de standaardkorting buiten je traject en het reizen op rekening. Ik kan wat dat betreft niet wachten.

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 16:13
door dennistd
Freek schreef:Geldig op het Nederlandse deel, in Duitsland betaal je het Duitse tarief. Dus Nijmegen inchecken tot aan de grens betaal je niets, vanaf de grens 20 cent per kilometer (tarief wellicht iets geïndexeerd). Vanaf Duitsland betaal je Duits instaptarief (twee euro) plus tot de grens het Duitse km-tarief.
Waarom is het daar zo duur eigenlijk? Zijn losse kaartjes daar ook zo duur?

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 17:49
door Aking
De klantenservicemevrouw wist mij wel te vertellen dat een los kaarte 5,20 of 5,60 (iig iets in de 5 euro) was.





Freek schreef:Geldig op het Nederlandse deel, in Duitsland betaal je het Duitse tarief. Dus Nijmegen inchecken tot aan de grens betaal je niets, vanaf de grens 20 cent per kilometer (tarief wellicht iets geïndexeerd). Vanaf Duitsland betaal je Duits instaptarief (twee euro) plus tot de grens het Duitse km-tarief.
Dank :)

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 20:33
door Freek
Waarom is het daar zo duur eigenlijk? Zijn losse kaartjes daar ook zo duur?
Tarieven zouden normaal zijn in Duitsland en voor deze lijn niet hoger zijn. Wellicht wel dat het kunstmatig is omdat er normaal natuurlijk geen km-tarieg is in Duitsland. Maar om daar goed inzicht in te verkrijgen moet je eigenlijk alle prijzen eens vergelijken.

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: vr 04 apr 2014, 13:49
door Mr-W
Morgenvroeg wil ik van Hmbv naar Eindhoven. Volgens de reisplanner moet ik eerst terugreizen naar Helmond met een stopbus en daar overstappen op de snelbus. Heb ik daarvoor een via kaartje voor nodig / in en uitchecken op station Helmond?

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: vr 04 apr 2014, 14:32
door Ardan
Dat lijkt me vrij sterk. Als de planner dit aangeeft mag je het op één kaartje doen toch?

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: vr 04 apr 2014, 14:36
door Thom91
Sowieso chippen, de kans dat er een mobiele paal staat is waarschijnlijk erg klein dus kan je gewoon gratis reizen ;)

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: vr 04 apr 2014, 15:01
door Mr-W
Ardan schreef:Dat lijkt me vrij sterk. Als de planner dit aangeeft mag je het op één kaartje doen toch?
Het probleem is dat de ns planner niets aangeeft en de 9292 app wel,maar wel als via reisweg (5,10 ipv 2,50) alleen is er geen andere reisweg dan eerst terugreizen omdat de pendelbus alleen tussen Hm en Hmbv rijdt en tussen Hm en Eindhoven rijden wel rechtstreekse bussen. Als ik die 5,10 moet betalen kan ik beter de streekbus (lijn 24/20) nemen. Of rijden er wel rechtstreekse stopbussen tussen Hmh-Hmbv-Ehv en staan ze gewoon niet in de planner ?

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: vr 04 apr 2014, 15:14
door Ronald
Simpel: als de omweg niet jouw schuld is hoef je hem ook niet te betalen.

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: vr 04 apr 2014, 16:06
door Aking
Freek schreef:Geldig op het Nederlandse deel, in Duitsland betaal je het Duitse tarief. Dus Nijmegen inchecken tot aan de grens betaal je niets, vanaf de grens 20 cent per kilometer (tarief wellicht iets geïndexeerd). Vanaf Duitsland betaal je Duits instaptarief (twee euro) plus tot de grens het Duitse km-tarief.

Ik heb gisteren vanaf Kleve helemaal niets betaald, en dit terwijl de chauffeur mij wel in en uitgecheckt heeft. *O*

Overigens sluit ik een foutje niet uit, want de rit is online nog niet terug te vinden. Maar dat kan misschien ook liggen aan het feit dat de betreffende PDA nog niet is uitgelezen?

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: vr 04 apr 2014, 16:19
door webguy
PDAs duren soms een week...

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: vr 04 apr 2014, 19:36
door casper_rzb
Weet iemand waarom en hoelang er nog SLT treinen rijden op de s4100 en s4200

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: vr 04 apr 2014, 20:01
door Thom91
Tot in het ijnde der teiden.

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: vr 04 apr 2014, 20:02
door Ardan
Niet langer dan tot 2018 in ieder geval als de RET daar met metro's gaat reiden.

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: vr 04 apr 2014, 20:02
door deadlock
Thom91 schreef:Tot in het ijnde der teiden.
Dat leikt mei neit.

Re: Korte vragen #6

Geplaatst: vr 04 apr 2014, 20:04
door Hainje
Neem die jongen toch niet zo in de zijk door een tiepfoutje. :N