Korte vragen #6

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
VIRM
Berichten: 3407
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor VIRM » Do 13 Feb 2014, 22:40

Vorig jaar kondigde de NS de 'Dienstenbladen' aan: dit waren dienbladen, gemaakt van gerecyclede informatieborden van de NS, versierd door kunststudenten van de Hogeschool Utrecht, dacht ik. Zijn deze dienstenbladen nog steeds te koop?
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31510
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Suus » Do 13 Feb 2014, 22:41

Als het goed is verkopen de stationswinkels van Paperchase ze nog steeds.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Daniel » Do 13 Feb 2014, 22:48

Ik heb er ook nogsteeds eentje "over", mocht er iemand specifiek naar een Goudse op zoek zijn.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Tochjo
Berichten: 911
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 11:12

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Tochjo » Vr 14 Feb 2014, 05:33

De Dienstblaadjes zijn ook online te bestellen.

Gebruikersavatar
erjeebee
Berichten: 451
Lid geworden op: Do 07 Jan 2010, 15:41
Locatie: Leudal

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor erjeebee » Vr 14 Feb 2014, 11:00

:(

Ik kan er maar max 99999 kopen

Laat maar dan
Op de zijkant "12 Geleen", op de voorkant "12 Geleen". Komt mevrouw langsgelopen, kijkt op zijkant, kijkt op voorkant, komt de bus in: "Chauffeur, gaat deze bus naar Geleen?"

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7694
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor webguy » Vr 14 Feb 2014, 12:38

Jij bent zeker ooit begonnen als tester...
Reisinformatie/nerd

KM46
Berichten: 8084
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor KM46 » Vr 14 Feb 2014, 21:19

Daniel schreef:Ik heb er ook nogsteeds eentje "over", mocht er iemand specifiek naar een Goudse op zoek zijn.

@ Daniel: Ik heb je hierover een pm gestuurd.

KM46
Berichten: 8084
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor KM46 » Vr 14 Feb 2014, 21:19

Bee schreef:Als het goed is verkopen de stationswinkels van Paperchase ze nog steeds.

Klopt.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Daniel » Vr 14 Feb 2014, 22:10

Daniel schreef:Ik heb er ook nogsteeds eentje "over", mocht er iemand specifiek naar een Goudse op zoek zijn.

Correctie trouwens: het is een exemplaar Rotterdam Centraal waar heel vaak Gouda op staat
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

KM46
Berichten: 8084
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor KM46 » Za 15 Feb 2014, 10:59

Daarom van de koop afgezien.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9273
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Ardan » Vr 21 Feb 2014, 21:13

Ik had eens ergens gelezen dat een goederentrein (of iig een bepaald loctype) maar maximaal 100 km/h mag rijden als de 'verkeerde' pantograaf opstaat, dus de pantograaf die met de punt naar achteren wijst. Ik dacht mede hierdoor dat het dan ook stelregel is dat de pantografen opmoeten die met de punt vooruit wijzen, lijkt me ook redelijk logisch. Toch zie ik net twee gekoppelde ICM's langsrijden met beide pantografen achteruit gericht.

Zit er dan toch geen regel/logica in welke panto op moet?
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Daniel » Vr 21 Feb 2014, 21:19

Als ik me niet vergis zijn er vooral regels voor goederentreinen. Dat heeft dan te maken met zaken als dat het niet echt handig is om de achterste pantograaf op te hebben als er direct achter de loc een wagon met brandbare stoffen zit (vanwege eventuele vonken) enzo.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor hauptbahnhof » Za 22 Feb 2014, 10:07

Ik heb eigenlijk nooit gesnapt waarom de NSR-treinen 2 panto's hebben. En dan vooral is er een regel welke op moet? Soms zie ik bij de mDDM beide op. Iemand die dit weet?

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Thom91 » Za 22 Feb 2014, 10:24

Reserve bij defecten en dan hoef je je minder vaak naar binnen om de koolstrip te vervangen die er op zit.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor deadlock » Za 22 Feb 2014, 10:30

hauptbahnhof schreef:Ik heb eigenlijk nooit gesnapt waarom de NSR-treinen 2 panto's hebben. En dan vooral is er een regel welke op moet? Soms zie ik bij de mDDM beide op. Iemand die dit weet?

Een van de aanloopproblemen van de nieuwe randstadrailtreinen was dat alles uitviel als er ijs op de bovenleiding zat. Foutje, bedankt.

Maar dat is niet de enige reden, er zijn er nog meer. De locomotieven hebben er twee omdat redundantie, de voorste moet bijvoorbeeld op bij autotreinen om vonken op de nieuwe auto's te minimaliseren, beiden moeten omhoog bij het optrekken omdat anders de kans bestaat dat de bovenleiding warm en zacht wordt waardoor hij makkelijk kapot te trekken is. Bij de treinstellen is het redundantie. NMBS-treinstellen en zelfs locomotieven hebben er soms maar één trouwens. ICE heeft er meer dan 2 want die gebruiken andere panto's voor andere landen/stroomsoorten.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Daniel » Za 22 Feb 2014, 11:47

deadlock schreef:Een van de aanloopproblemen van de nieuwe randstadrailtreinen was dat alles uitviel als er ijs op de bovenleiding zat. Foutje, bedankt.

Dat gebeurde ook met de E-GTWs van in elk geval Arriva, notabene van een fabrikant die uit z'n thuisland dat soort condities toch wel zou moeten kennen. Met één pantograaf wordt het nogal lastig ijzel van de bovenleiding af te schrapen immers...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor marlies » Za 22 Feb 2014, 11:53

Waarom doet iedereen alsof het heel erg is dat een relais dat allang vervangen had moeten worden door ProRail, dat niet is? Want op zich vind ik het ook wel slecht in de zin dat dat het risico op storingen daarmee nodeloos toeneemt, maar het is toch domme journalistenpraat dat daarmee de veiligheid in het geding komt? Want die shit is toch failsafe in de letterlijke zin dat als het kapot gaat, het dan op de veilige manier faalt (zeg maar, sein ten onrechte op rood ipv ten onrechte op groen)? Dus het is toch bullshit dat De Reiziger in Gevaar is geweest?

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Thom91 » Za 22 Feb 2014, 11:59

Kans op storingen neemt toe, maar je hebt inderdaad volledig gelijk. Als hij stuk gaat valt het sein af.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor marlies » Za 22 Feb 2014, 12:06

Het is shit als dit waarom ik vrijwel geen vertrouwen heb in journalisten...

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7694
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor webguy » Za 22 Feb 2014, 13:04

Die journalisten schrijven maar wat joh - onderzoeksjournalisten hebben ze wegbezuinigd.
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31510
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Suus » Za 22 Feb 2014, 13:12

Een antiek relais is meer een symptoom voor een probleem dan dat het zelf een probleem is. ProRail heeft gewoon zijn shit niet together, dat is het probleem, niet dat relais zelf.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contact:

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor casper_rzb » Za 22 Feb 2014, 13:56

HUSA stapte toch uit het railvervoer?
Heb gister nog een HUSA loc op foto gezet langs Rozenburg
Afbeelding
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Thom91 » Za 22 Feb 2014, 14:01

Gewoon nog niet ontstickert.
Komt wel goed schatje.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Thom91 » Za 22 Feb 2014, 14:02

Bee schreef:Een antiek relais is meer een symptoom voor een probleem dan dat het zelf een probleem is. ProRail heeft gewoon zijn shit niet together, dat is het probleem, niet dat relais zelf.

Ja vind je het zo zorgwekkend? Niemand heeft er last van gehad de afgelopen 14 jaar en nu is het ineens een issue.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31510
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Suus » Za 22 Feb 2014, 14:08

In 2006 is in Dordrecht een trein met styreenmonomeer ontspoord door slecht onderhoud en dat zal zeker niet het enige incident zijn, dus ja, het is zorgelijk dat er sinds die tijd nog steeds dingen niet in orde zijn.

http://www.nu.nl/algemeen/825370/statio ... trein.html
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... -2006.html
Rame à l'approche


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten