Pagina 3 van 11

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: do 13 feb 2014, 22:40
door VIRM
Vorig jaar kondigde de NS de 'Dienstenbladen' aan: dit waren dienbladen, gemaakt van gerecyclede informatieborden van de NS, versierd door kunststudenten van de Hogeschool Utrecht, dacht ik. Zijn deze dienstenbladen nog steeds te koop?

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: do 13 feb 2014, 22:41
door Suus
Als het goed is verkopen de stationswinkels van Paperchase ze nog steeds.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: do 13 feb 2014, 22:48
door Daniel
Ik heb er ook nogsteeds eentje "over", mocht er iemand specifiek naar een Goudse op zoek zijn.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 14 feb 2014, 05:33
door Tochjo
De Dienstblaadjes zijn ook online te bestellen.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 14 feb 2014, 11:00
door erjeebee
:(

Ik kan er maar max 99999 kopen

Laat maar dan

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 14 feb 2014, 12:38
door webguy
Jij bent zeker ooit begonnen als tester...

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 14 feb 2014, 21:19
door ODRAIL
Daniel schreef:Ik heb er ook nogsteeds eentje "over", mocht er iemand specifiek naar een Goudse op zoek zijn.
@ Daniel: Ik heb je hierover een pm gestuurd.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 14 feb 2014, 21:19
door ODRAIL
Bee schreef:Als het goed is verkopen de stationswinkels van Paperchase ze nog steeds.
Klopt.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 14 feb 2014, 22:10
door Daniel
Daniel schreef:Ik heb er ook nogsteeds eentje "over", mocht er iemand specifiek naar een Goudse op zoek zijn.
Correctie trouwens: het is een exemplaar Rotterdam Centraal waar heel vaak Gouda op staat

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 15 feb 2014, 10:59
door ODRAIL
Daarom van de koop afgezien.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 21 feb 2014, 21:13
door Ardan
Ik had eens ergens gelezen dat een goederentrein (of iig een bepaald loctype) maar maximaal 100 km/h mag rijden als de 'verkeerde' pantograaf opstaat, dus de pantograaf die met de punt naar achteren wijst. Ik dacht mede hierdoor dat het dan ook stelregel is dat de pantografen opmoeten die met de punt vooruit wijzen, lijkt me ook redelijk logisch. Toch zie ik net twee gekoppelde ICM's langsrijden met beide pantografen achteruit gericht.

Zit er dan toch geen regel/logica in welke panto op moet?

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 21 feb 2014, 21:19
door Daniel
Als ik me niet vergis zijn er vooral regels voor goederentreinen. Dat heeft dan te maken met zaken als dat het niet echt handig is om de achterste pantograaf op te hebben als er direct achter de loc een wagon met brandbare stoffen zit (vanwege eventuele vonken) enzo.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 22 feb 2014, 10:07
door hauptbahnhof
Ik heb eigenlijk nooit gesnapt waarom de NSR-treinen 2 panto's hebben. En dan vooral is er een regel welke op moet? Soms zie ik bij de mDDM beide op. Iemand die dit weet?

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 22 feb 2014, 10:24
door Thom91
Reserve bij defecten en dan hoef je je minder vaak naar binnen om de koolstrip te vervangen die er op zit.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 22 feb 2014, 10:30
door deadlock
hauptbahnhof schreef:Ik heb eigenlijk nooit gesnapt waarom de NSR-treinen 2 panto's hebben. En dan vooral is er een regel welke op moet? Soms zie ik bij de mDDM beide op. Iemand die dit weet?
Een van de aanloopproblemen van de nieuwe randstadrailtreinen was dat alles uitviel als er ijs op de bovenleiding zat. Foutje, bedankt.

Maar dat is niet de enige reden, er zijn er nog meer. De locomotieven hebben er twee omdat redundantie, de voorste moet bijvoorbeeld op bij autotreinen om vonken op de nieuwe auto's te minimaliseren, beiden moeten omhoog bij het optrekken omdat anders de kans bestaat dat de bovenleiding warm en zacht wordt waardoor hij makkelijk kapot te trekken is. Bij de treinstellen is het redundantie. NMBS-treinstellen en zelfs locomotieven hebben er soms maar één trouwens. ICE heeft er meer dan 2 want die gebruiken andere panto's voor andere landen/stroomsoorten.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 22 feb 2014, 11:47
door Daniel
deadlock schreef:Een van de aanloopproblemen van de nieuwe randstadrailtreinen was dat alles uitviel als er ijs op de bovenleiding zat. Foutje, bedankt.
Dat gebeurde ook met de E-GTWs van in elk geval Arriva, notabene van een fabrikant die uit z'n thuisland dat soort condities toch wel zou moeten kennen. Met één pantograaf wordt het nogal lastig ijzel van de bovenleiding af te schrapen immers...

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 22 feb 2014, 11:53
door marlies
Waarom doet iedereen alsof het heel erg is dat een relais dat allang vervangen had moeten worden door ProRail, dat niet is? Want op zich vind ik het ook wel slecht in de zin dat dat het risico op storingen daarmee nodeloos toeneemt, maar het is toch domme journalistenpraat dat daarmee de veiligheid in het geding komt? Want die shit is toch failsafe in de letterlijke zin dat als het kapot gaat, het dan op de veilige manier faalt (zeg maar, sein ten onrechte op rood ipv ten onrechte op groen)? Dus het is toch bullshit dat De Reiziger in Gevaar is geweest?

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 22 feb 2014, 11:59
door Thom91
Kans op storingen neemt toe, maar je hebt inderdaad volledig gelijk. Als hij stuk gaat valt het sein af.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 22 feb 2014, 12:06
door marlies
Het is shit als dit waarom ik vrijwel geen vertrouwen heb in journalisten...

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 22 feb 2014, 13:04
door webguy
Die journalisten schrijven maar wat joh - onderzoeksjournalisten hebben ze wegbezuinigd.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 22 feb 2014, 13:12
door Suus
Een antiek relais is meer een symptoom voor een probleem dan dat het zelf een probleem is. ProRail heeft gewoon zijn shit niet together, dat is het probleem, niet dat relais zelf.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 22 feb 2014, 13:56
door casper_rzb
HUSA stapte toch uit het railvervoer?
Heb gister nog een HUSA loc op foto gezet langs Rozenburg
Afbeelding

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 22 feb 2014, 14:01
door Thom91
Gewoon nog niet ontstickert.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 22 feb 2014, 14:02
door Thom91
Bee schreef:Een antiek relais is meer een symptoom voor een probleem dan dat het zelf een probleem is. ProRail heeft gewoon zijn shit niet together, dat is het probleem, niet dat relais zelf.
Ja vind je het zo zorgwekkend? Niemand heeft er last van gehad de afgelopen 14 jaar en nu is het ineens een issue.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 22 feb 2014, 14:08
door Suus
In 2006 is in Dordrecht een trein met styreenmonomeer ontspoord door slecht onderhoud en dat zal zeker niet het enige incident zijn, dus ja, het is zorgelijk dat er sinds die tijd nog steeds dingen niet in orde zijn.

http://www.nu.nl/algemeen/825370/statio ... trein.html
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... -2006.html