Korte vragen #6

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor marlies » Za 22 Feb 2014, 14:20

Je zou ook kunnen beargumenteren dat het goed is dat ze, bij gebrek aan middelen, zaken die geen veiligheidsproblemen kunnen opleveren (zoals dat relais) achterwege laten en die tijd en geld in het onderhouden van zaken steken die wél een gevaarlijke situatie als een ontsporing of een botsing kunnen opleveren. Maar dat is uiteraard niet wat er daadwerkelijk gebeurt.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Thom91 » Za 22 Feb 2014, 14:26

Bee schreef:In 2006 is in Dordrecht een trein met styreenmonomeer ontspoord door slecht onderhoud en dat zal zeker niet het enige incident zijn, dus ja, het is zorgelijk dat er sinds die tijd nog steeds dingen niet in orde zijn.

http://www.nu.nl/algemeen/825370/statio ... trein.html
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... -2006.html

Leuk met je bron, maar je leest duidelijk dat ik het over dat overdatum relais heb, waar jij het ook specifiek over had.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31537
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Suus » Za 22 Feb 2014, 14:33

Nee Thom91, ik had het over het feit dat het relais een symptoom is van het feit dat ProRail geen flauw benul heeft van de toestand van haar eigendom en dat is op zijn minst zorgwekkend en verontrustend en heeft in het verleden voor serieuze problemen gezorgd. Dat moet je niet af gaan zwakken tot een onbenullig relaisje.
Rame à l'approche

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Thom91 » Za 22 Feb 2014, 14:35

Had je dat beter moeten omschrijven.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contact:

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor casper_rzb » Za 22 Feb 2014, 14:45

Thom91 schreef:Gewoon nog niet ontstickert.

is er ook bekend welke vervoerder het dan heeft overgenomen?
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor deadlock » Zo 23 Feb 2014, 09:36

Thom91 schreef:Gewoon nog niet ontstickert.

De locs zijn toch simpelweg nog niet verkocht? HTRS blijft ook gewoon vervoer verzorgen maar gaat voor railvervoer partners inschakelen. Zo'n haast hebben ze er niet mee begreep ik uit RailMagazine.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor deadlock » Zo 23 Feb 2014, 09:38

marlies schreef:Waarom doet iedereen alsof het heel erg is dat een relais dat allang vervangen had moeten worden door ProRail, dat niet is? Want op zich vind ik het ook wel slecht in de zin dat dat het risico op storingen daarmee nodeloos toeneemt, maar het is toch domme journalistenpraat dat daarmee de veiligheid in het geding komt? Want die shit is toch failsafe in de letterlijke zin dat als het kapot gaat, het dan op de veilige manier faalt (zeg maar, sein ten onrechte op rood ipv ten onrechte op groen)? Dus het is toch bullshit dat De Reiziger in Gevaar is geweest?

Eens. En waren die dingen niet redundant uitgevoerd allemaal?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Thom91 » Zo 23 Feb 2014, 09:51

deadlock schreef:
Thom91 schreef:Gewoon nog niet ontstickert.

De locs zijn toch simpelweg nog niet verkocht? HTRS blijft ook gewoon vervoer verzorgen maar gaat voor railvervoer partners inschakelen. Zo'n haast hebben ze er niet mee begreep ik uit RailMagazine.

Locs zijn geleased van AlphaTrains dus die zullen inmiddels alweer opnieuw geleased zijn zonder nieuwe stickers.
Komt wel goed schatje.

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor hauptbahnhof » Vr 28 Feb 2014, 22:03

Op dit moment ben ik voor treintickets naar London voor in augustus aan het kijken.
Een enkele reis voor een volwassene (26 jaar en ouder) kost €59,50, terwijl die van een jongere €62,00 kost (Asd - London). Dit vind ik behoorlijk krom en vraag me af of iemand weet hoe dit kan.
En ook of een jongere verplicht is om een jongeren-ticket te kopen i.p.v. voor een volwassene.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31537
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Suus » Vr 28 Feb 2014, 22:20

Volgens mij kan je nu überhaupt nog geen tickets voor augustus boeken, Eurostar gaat pas vier maanden van te voren open zover ik weet. Verder is mijn tip om een combiticket Thalys + Eurostar via Thalys.com te boeken, het schijnt dat die niet of zeer moeilijk van NSHispeed.nl te halen zijn ondanks dat het dezelfde backend is: die combitickets zijn er al vanaf 59 euro rond per persoon enkele reis en bespaart je de ellende van overstappen in Rotterdam.
Rame à l'approche

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor hauptbahnhof » Vr 28 Feb 2014, 22:26

Dat is een goede tip. Ga ik zo even kijken.

En nee, het is (tegenwoordig) 6 maanden van te voren. Ik had zelf op 3 maanden gerekend maar ging toevallig kijken een week of 2 geleden op wat voor tarief ik kan rekenen en zag dus dat een gedeelte van aug al beschikbaar is.
Het staat hier ook.

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor hauptbahnhof » Vr 28 Feb 2014, 22:34

Even gekeken en nadeel is natuurlijk wel dat Thalys pas 3 maanden van te voren te boeken is.
Daarnaast heb ik een beetje tegen eind mei gekeken en de tickets voor €59 zijn heel beperkt beschikbaar. Vaak in de avond, terwijl ik nu zit te twijfelen om 14:03 of 16:03 aan te komen. :|

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor marlies » Vr 28 Feb 2014, 22:39

Een paar jaar geleden hadden we een tientje per persoon bespaard door in ponden met creditcard bij Eurostar e-tickets te boeken ipv nshispeed. Kon alleen met een adres in het Verenigd Koninkrijk had geloof ik, maar dat werd niet daadwerkelijk geverifieerd.

Reiziger Delft
Berichten: 1014
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Reiziger Delft » Vr 28 Feb 2014, 23:42

hauptbahnhof schreef:Een enkele reis voor een volwassene (26 jaar en ouder) kost €59,50, terwijl die van een jongere €62,00 kost (Asd - London). Dit vind ik behoorlijk krom en vraag me af of iemand weet hoe dit kan.

Er zijn veel verschillende soorten kaartjes voor Eurostar en bijvoorbeeld ook TGV. De goedkoopste kaartjes zijn voor alle leeftijden gelijk en kennen dus niet ook nog eens jeugdkorting. Ga je dan naar de wat duurdere tarieven is er wel onderscheid in leeftijden. Deze kaartjes zijn vaak flexibeler met omboeken/annuleren dan de goedkoopste kaartjes; daarom zie je ze waarschijnlijk verschijnen tijdens je boeking.
hauptbahnhof schreef:En ook of een jongere verplicht is om een jongeren-ticket te kopen i.p.v. voor een volwassene.

Nee, een jongere mag altijd gewoon op een volwassenenticket reizen; dat moet in sommige gevallen zelfs als de jongerenkaartjes uitverkocht zijn. Andersom mag natuurlijk niet; een volwassene mag nooit op een jongerenticket reizen.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11162
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Meltrain » Za 01 Mar 2014, 17:00

Je kunt ook altijd nog met de Stena Lina van Hoek van Holland naar Harwich en dan met Greater Anglia naar London. :)
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Karl
Berichten: 3646
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Karl » Za 01 Mar 2014, 17:09

Andere vraag die gerelateerd is aan het boeken van tickets: in de zomer wil ik met de trein naar Oberalppass (Zwitserland). Maar ik wil een fiets meenemen, hoe/waar kan ik dan betaalbare kaartje(s) kopen?
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
MLouter
Berichten: 92
Lid geworden op: Za 01 Mar 2014, 18:04
Locatie: Delft/Oss

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor MLouter » Za 01 Mar 2014, 18:09

Ook een klein vraagje van mij betreft de toekomstige s1900 , als deze over de HSL gaat, blijft de trein dan stoppen in Delft?
Regelmatige bezoeker van de 1900 en 3600

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31537
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Suus » Za 01 Mar 2014, 18:16

Karl schreef:Andere vraag die gerelateerd is aan het boeken van tickets: in de zomer wil ik met de trein naar Oberalppass (Zwitserland). Maar ik wil een fiets meenemen, hoe/waar kan ik dan betaalbare kaartje(s) kopen?

Je kan je fiets meenemen in de CityNightLine, een kaartje kost 12 euro en is inclusief verplichte reservering. Met de ICE ligt het allemaal wat lastiger, dan moet hij uit elkaar en in een tas en dergelijke. Voor Zwitserland zou ik de details niet zo weten.
Rame à l'approche

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Thom91 » Za 01 Mar 2014, 18:52

MLouter schreef:Ook een klein vraagje van mij betreft de toekomstige s1900 , als deze over de HSL gaat, blijft de trein dan stoppen in Delft?

Ja, volgens de huidige plannen wel.
Komt wel goed schatje.

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor hauptbahnhof » Za 01 Mar 2014, 19:03

Meltrain schreef:Je kunt ook altijd nog met de Stena Lina van Hoek van Holland naar Harwich en dan met Greater Anglia naar London. :)

Is op zich ook een optie. Ga ik wel even kijken naar de kosten aangezien het 2x trein is plus boot. Ben bang dat de trein met IC Brussel toch beter uitkomt (ook qua tijd).

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Frans F » Za 01 Mar 2014, 19:10

Meltrain schreef:Je kunt ook altijd nog met de Stena Lina van Hoek van Holland naar Harwich en dan met Greater Anglia naar London. :)

Ik heb daar pas geleden ook naar gekeken en ben weggevlucht toen ik de tarieven zag. Als je geen auto meeneemt ben je bij die jongens gewoon niet welkom.

De beste optie is om met EasyJet naar Southend te vliegen en vandaar de trein naar Londen te nemen. Het station Southend Airport ligt bij de aankomsthal. Tenzij je natuurlijk een keer door de tunnel wil.

Karl
Berichten: 3646
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Karl » Za 01 Mar 2014, 19:32

Een keer ben ik naar Londen heen en weer gegaan voor €99 en dan ben je van stad tot stad klaar en geen gezeik met bagage, veel eerder op het vliegveld komen en dergelijke.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Karl
Berichten: 3646
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Karl » Za 01 Mar 2014, 19:33

Bee schreef:(...) Je kan je fiets meenemen in de CityNightLine, een kaartje kost 12 euro en is inclusief verplichte reservering. Met de ICE ligt het allemaal wat lastiger, dan moet hij uit elkaar en in een tas en dergelijke. Voor Zwitserland zou ik de details niet zo weten.
Kan je dat ook via bahn.de of NSHispeed (website) kopen? Ik krijg zo'n optie niet, maar misschien klik ik gewoon steeds verkeerd ofzo. :@
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11162
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Meltrain » Za 01 Mar 2014, 19:37

Frans F schreef:
Meltrain schreef:Je kunt ook altijd nog met de Stena Lina van Hoek van Holland naar Harwich en dan met Greater Anglia naar London. :)

Ik heb daar pas geleden ook naar gekeken en ben weggevlucht toen ik de tarieven zag. Als je geen auto meeneemt ben je bij die jongens gewoon niet welkom.

Ik zie het ja. :shock:
Ik ga komend weekend met de Stena Line naar London, maar voor slechts €99,-- retour per persoon. Maar dat was ook een speciale aanbieding waarbij de hut gratis erbij zat (en ik niet het kaartje 'elk NS station - Hoek van Holland' erbij genomen heb).
Als je overdag vaart hoef je de hut niet te betalen, maar dan moet je je wel een paar uur zien te amuseren en kom je pas in de avond aan in Harwich.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31537
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #5

Berichtdoor Suus » Za 01 Mar 2014, 20:21

Karl schreef:
Bee schreef:(...) Je kan je fiets meenemen in de CityNightLine, een kaartje kost 12 euro en is inclusief verplichte reservering. Met de ICE ligt het allemaal wat lastiger, dan moet hij uit elkaar en in een tas en dergelijke. Voor Zwitserland zou ik de details niet zo weten.
Kan je dat ook via bahn.de of NSHispeed (website) kopen? Ik krijg zo'n optie niet, maar misschien klik ik gewoon steeds verkeerd ofzo. :@

Nee, moet je naar Teleservices bellen op 09009296 of bij het NS Hispeed loket in Asd, Shl, Rtd, Ut, Ah en Bd.
Rame à l'approche


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 5 gasten