Pagina 4 van 11

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 22 feb 2014, 14:20
door marlies
Je zou ook kunnen beargumenteren dat het goed is dat ze, bij gebrek aan middelen, zaken die geen veiligheidsproblemen kunnen opleveren (zoals dat relais) achterwege laten en die tijd en geld in het onderhouden van zaken steken die wél een gevaarlijke situatie als een ontsporing of een botsing kunnen opleveren. Maar dat is uiteraard niet wat er daadwerkelijk gebeurt.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 22 feb 2014, 14:26
door Thom91
Bee schreef:In 2006 is in Dordrecht een trein met styreenmonomeer ontspoord door slecht onderhoud en dat zal zeker niet het enige incident zijn, dus ja, het is zorgelijk dat er sinds die tijd nog steeds dingen niet in orde zijn.

http://www.nu.nl/algemeen/825370/statio ... trein.html
http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... -2006.html
Leuk met je bron, maar je leest duidelijk dat ik het over dat overdatum relais heb, waar jij het ook specifiek over had.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 22 feb 2014, 14:33
door Suus
Nee Thom91, ik had het over het feit dat het relais een symptoom is van het feit dat ProRail geen flauw benul heeft van de toestand van haar eigendom en dat is op zijn minst zorgwekkend en verontrustend en heeft in het verleden voor serieuze problemen gezorgd. Dat moet je niet af gaan zwakken tot een onbenullig relaisje.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 22 feb 2014, 14:35
door Thom91
Had je dat beter moeten omschrijven.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 22 feb 2014, 14:45
door casper_rzb
Thom91 schreef:Gewoon nog niet ontstickert.
is er ook bekend welke vervoerder het dan heeft overgenomen?

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: zo 23 feb 2014, 09:36
door deadlock
Thom91 schreef:Gewoon nog niet ontstickert.
De locs zijn toch simpelweg nog niet verkocht? HTRS blijft ook gewoon vervoer verzorgen maar gaat voor railvervoer partners inschakelen. Zo'n haast hebben ze er niet mee begreep ik uit RailMagazine.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: zo 23 feb 2014, 09:38
door deadlock
marlies schreef:Waarom doet iedereen alsof het heel erg is dat een relais dat allang vervangen had moeten worden door ProRail, dat niet is? Want op zich vind ik het ook wel slecht in de zin dat dat het risico op storingen daarmee nodeloos toeneemt, maar het is toch domme journalistenpraat dat daarmee de veiligheid in het geding komt? Want die shit is toch failsafe in de letterlijke zin dat als het kapot gaat, het dan op de veilige manier faalt (zeg maar, sein ten onrechte op rood ipv ten onrechte op groen)? Dus het is toch bullshit dat De Reiziger in Gevaar is geweest?
Eens. En waren die dingen niet redundant uitgevoerd allemaal?

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: zo 23 feb 2014, 09:51
door Thom91
deadlock schreef:
Thom91 schreef:Gewoon nog niet ontstickert.
De locs zijn toch simpelweg nog niet verkocht? HTRS blijft ook gewoon vervoer verzorgen maar gaat voor railvervoer partners inschakelen. Zo'n haast hebben ze er niet mee begreep ik uit RailMagazine.
Locs zijn geleased van AlphaTrains dus die zullen inmiddels alweer opnieuw geleased zijn zonder nieuwe stickers.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 28 feb 2014, 22:03
door hauptbahnhof
Op dit moment ben ik voor treintickets naar London voor in augustus aan het kijken.
Een enkele reis voor een volwassene (26 jaar en ouder) kost €59,50, terwijl die van een jongere €62,00 kost (Asd - London). Dit vind ik behoorlijk krom en vraag me af of iemand weet hoe dit kan.
En ook of een jongere verplicht is om een jongeren-ticket te kopen i.p.v. voor een volwassene.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 28 feb 2014, 22:20
door Suus
Volgens mij kan je nu überhaupt nog geen tickets voor augustus boeken, Eurostar gaat pas vier maanden van te voren open zover ik weet. Verder is mijn tip om een combiticket Thalys + Eurostar via Thalys.com te boeken, het schijnt dat die niet of zeer moeilijk van NSHispeed.nl te halen zijn ondanks dat het dezelfde backend is: die combitickets zijn er al vanaf 59 euro rond per persoon enkele reis en bespaart je de ellende van overstappen in Rotterdam.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 28 feb 2014, 22:26
door hauptbahnhof
Dat is een goede tip. Ga ik zo even kijken.

En nee, het is (tegenwoordig) 6 maanden van te voren. Ik had zelf op 3 maanden gerekend maar ging toevallig kijken een week of 2 geleden op wat voor tarief ik kan rekenen en zag dus dat een gedeelte van aug al beschikbaar is.
Het staat hier ook.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 28 feb 2014, 22:34
door hauptbahnhof
Even gekeken en nadeel is natuurlijk wel dat Thalys pas 3 maanden van te voren te boeken is.
Daarnaast heb ik een beetje tegen eind mei gekeken en de tickets voor €59 zijn heel beperkt beschikbaar. Vaak in de avond, terwijl ik nu zit te twijfelen om 14:03 of 16:03 aan te komen. :|

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 28 feb 2014, 22:39
door marlies
Een paar jaar geleden hadden we een tientje per persoon bespaard door in ponden met creditcard bij Eurostar e-tickets te boeken ipv nshispeed. Kon alleen met een adres in het Verenigd Koninkrijk had geloof ik, maar dat werd niet daadwerkelijk geverifieerd.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: vr 28 feb 2014, 23:42
door Reiziger Delft
hauptbahnhof schreef:Een enkele reis voor een volwassene (26 jaar en ouder) kost €59,50, terwijl die van een jongere €62,00 kost (Asd - London). Dit vind ik behoorlijk krom en vraag me af of iemand weet hoe dit kan.
Er zijn veel verschillende soorten kaartjes voor Eurostar en bijvoorbeeld ook TGV. De goedkoopste kaartjes zijn voor alle leeftijden gelijk en kennen dus niet ook nog eens jeugdkorting. Ga je dan naar de wat duurdere tarieven is er wel onderscheid in leeftijden. Deze kaartjes zijn vaak flexibeler met omboeken/annuleren dan de goedkoopste kaartjes; daarom zie je ze waarschijnlijk verschijnen tijdens je boeking.
hauptbahnhof schreef:En ook of een jongere verplicht is om een jongeren-ticket te kopen i.p.v. voor een volwassene.
Nee, een jongere mag altijd gewoon op een volwassenenticket reizen; dat moet in sommige gevallen zelfs als de jongerenkaartjes uitverkocht zijn. Andersom mag natuurlijk niet; een volwassene mag nooit op een jongerenticket reizen.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 01 mar 2014, 17:00
door Meltrain
Je kunt ook altijd nog met de Stena Lina van Hoek van Holland naar Harwich en dan met Greater Anglia naar London. :)

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 01 mar 2014, 17:09
door Karl
Andere vraag die gerelateerd is aan het boeken van tickets: in de zomer wil ik met de trein naar Oberalppass (Zwitserland). Maar ik wil een fiets meenemen, hoe/waar kan ik dan betaalbare kaartje(s) kopen?

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 01 mar 2014, 18:09
door MLouter
Ook een klein vraagje van mij betreft de toekomstige s1900 , als deze over de HSL gaat, blijft de trein dan stoppen in Delft?

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 01 mar 2014, 18:16
door Suus
Karl schreef:Andere vraag die gerelateerd is aan het boeken van tickets: in de zomer wil ik met de trein naar Oberalppass (Zwitserland). Maar ik wil een fiets meenemen, hoe/waar kan ik dan betaalbare kaartje(s) kopen?
Je kan je fiets meenemen in de CityNightLine, een kaartje kost 12 euro en is inclusief verplichte reservering. Met de ICE ligt het allemaal wat lastiger, dan moet hij uit elkaar en in een tas en dergelijke. Voor Zwitserland zou ik de details niet zo weten.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 01 mar 2014, 18:52
door Thom91
MLouter schreef:Ook een klein vraagje van mij betreft de toekomstige s1900 , als deze over de HSL gaat, blijft de trein dan stoppen in Delft?
Ja, volgens de huidige plannen wel.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 01 mar 2014, 19:03
door hauptbahnhof
Meltrain schreef:Je kunt ook altijd nog met de Stena Lina van Hoek van Holland naar Harwich en dan met Greater Anglia naar London. :)
Is op zich ook een optie. Ga ik wel even kijken naar de kosten aangezien het 2x trein is plus boot. Ben bang dat de trein met IC Brussel toch beter uitkomt (ook qua tijd).

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 01 mar 2014, 19:10
door Frans F
Meltrain schreef:Je kunt ook altijd nog met de Stena Lina van Hoek van Holland naar Harwich en dan met Greater Anglia naar London. :)
Ik heb daar pas geleden ook naar gekeken en ben weggevlucht toen ik de tarieven zag. Als je geen auto meeneemt ben je bij die jongens gewoon niet welkom.

De beste optie is om met EasyJet naar Southend te vliegen en vandaar de trein naar Londen te nemen. Het station Southend Airport ligt bij de aankomsthal. Tenzij je natuurlijk een keer door de tunnel wil.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 01 mar 2014, 19:32
door Karl
Een keer ben ik naar Londen heen en weer gegaan voor €99 en dan ben je van stad tot stad klaar en geen gezeik met bagage, veel eerder op het vliegveld komen en dergelijke.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 01 mar 2014, 19:33
door Karl
Bee schreef:(...) Je kan je fiets meenemen in de CityNightLine, een kaartje kost 12 euro en is inclusief verplichte reservering. Met de ICE ligt het allemaal wat lastiger, dan moet hij uit elkaar en in een tas en dergelijke. Voor Zwitserland zou ik de details niet zo weten.
Kan je dat ook via bahn.de of NSHispeed (website) kopen? Ik krijg zo'n optie niet, maar misschien klik ik gewoon steeds verkeerd ofzo. :@

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 01 mar 2014, 19:37
door Meltrain
Frans F schreef:
Meltrain schreef:Je kunt ook altijd nog met de Stena Lina van Hoek van Holland naar Harwich en dan met Greater Anglia naar London. :)
Ik heb daar pas geleden ook naar gekeken en ben weggevlucht toen ik de tarieven zag. Als je geen auto meeneemt ben je bij die jongens gewoon niet welkom.
Ik zie het ja. :shock:
Ik ga komend weekend met de Stena Line naar London, maar voor slechts €99,-- retour per persoon. Maar dat was ook een speciale aanbieding waarbij de hut gratis erbij zat (en ik niet het kaartje 'elk NS station - Hoek van Holland' erbij genomen heb).
Als je overdag vaart hoef je de hut niet te betalen, maar dan moet je je wel een paar uur zien te amuseren en kom je pas in de avond aan in Harwich.

Re: Korte vragen #5

Geplaatst: za 01 mar 2014, 20:21
door Suus
Karl schreef:
Bee schreef:(...) Je kan je fiets meenemen in de CityNightLine, een kaartje kost 12 euro en is inclusief verplichte reservering. Met de ICE ligt het allemaal wat lastiger, dan moet hij uit elkaar en in een tas en dergelijke. Voor Zwitserland zou ik de details niet zo weten.
Kan je dat ook via bahn.de of NSHispeed (website) kopen? Ik krijg zo'n optie niet, maar misschien klik ik gewoon steeds verkeerd ofzo. :@
Nee, moet je naar Teleservices bellen op 09009296 of bij het NS Hispeed loket in Asd, Shl, Rtd, Ut, Ah en Bd.