Prestaties NS en ProRail moet vooral in spits/randstad beter

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Klaasje
Berichten: 5991
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Prestaties NS en ProRail moet vooral in spits/randstad b

Berichtdoor Klaasje » Za 29 Mar 2014, 13:31

Don't feed the troll VIRM.

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1652
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Prestaties NS en ProRail moet vooral in spits/randstad b

Berichtdoor Erno-BE » Za 29 Mar 2014, 13:48

Bee schreef:Ik vind dat nogal generaliserend. Als uit metingen blijkt dat het voldoende is zie ik er geen probleem in.

Het is onacceptabel dat reizigers moeten staan van Groningen naar Zwolle. Ook in het weekend.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3733
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Prestaties NS en ProRail moet vooral in spits/randstad b

Berichtdoor Z2N » Za 29 Mar 2014, 13:50

De huidige materieeltekorten zijn echt geen keuze: door het falen van de V250-stellen moeten de ICR-rijtuigen ineens in de revisie, om ingezet te kunnen worden op de HSL. Daardoor moet er ander materieel naar de s1900, s3500 en s3600, en dat moet dan ook weer ergens vandaan komen. In de komende paar maanden komt er extra materieel beschikbaar, doordat er weer DD-AR op de baan komt, maar het DDM-1 mág voorlopig de baan niet op, daar de revisietermijn al tijden verstreken is. Verder heeft de NS last van de problemen met het DDZ, waardoor er nu een hoop DDZ-rijtuigen ter zijde staan, totdat de problemen met de stoorstromen die optreden bij het DDZ-6 verholpen zijn.

En vergeet niet: NS is de afgelopen jaren ook een aantal lijnen kwijt geraakt (MLL, Vechtdallijn, Heuveldallijn), daar is ook minder materieel nodig..

Echt, alle haters moeten minder citroenen eten: NS kiest er niet voor om reizigers als haringen in een ton te vervoeren. Soms moeten er keuzes gemaakt worden, over of je extra materieel inzet op de ene drukke lijn of de andere, en of je materieel in onderhoud neemt in het weekend of extra laat rijden, wat ervoor zorgt dat het zomaar halverwege de week ineens ophoudt.Het is gewoon kiezen tussen twee kwaden op het ogenblik. :N
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1652
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Prestaties NS en ProRail moet vooral in spits/randstad b

Berichtdoor Erno-BE » Za 29 Mar 2014, 14:02

In het weekend is er minder materieel nodig, dan vindt ik wel de inzet van 1x ICM3 in de s500 reiziger pesten want er staat genoeg materieel in de stelling.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7693
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Prestaties NS en ProRail moet vooral in spits/randstad b

Berichtdoor webguy » Za 29 Mar 2014, 15:31

Zo voelt het wel, maar zonder te weten hoe het staat met een treinstel op een opstelterrein kan je er weinig over zeggen. Voor hetzelfde geld heeft de helft onderhoud nodig maar is er nog geen machinist om de boel naar werkplaats te rijden...
Reisinformatie/nerd

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9556
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Prestaties NS en ProRail moet vooral in spits/randstad b

Berichtdoor Wubbo » Za 29 Mar 2014, 17:14

Jammer dat de discussie zich toespitst op de materieelplanning van NS, die discussie hebben we namelijk al een paar keer gehad en levert nu dus geen nieuwe inzichten op.

Wat me opviel bij het gesprek met Mansveld bij Pauw en Witteman is dat de visie eigenlijk erg mager is. Ongeveer op elke vraag die gesteld werd was het antwoord 'Dat moeten NS en ProRail samen oplossen', terwijl er soms echt inhoudelijke vragen gesteld worden. Ik heb al door de kamerstukken gebladerd, maar daar kreeg ik ook niet echt een duidelijk beeld mee.

Ik vraag me af of dit de visie is waar we de komende 10 jaar mee verder kunnen, ik vind het tot nu toe vooral holle woorden.

Klaasje
Berichten: 5991
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Prestaties NS en ProRail moet vooral in spits/randstad b

Berichtdoor Klaasje » Za 29 Mar 2014, 17:17

Voor zoverre er sprake van een visie is, kan je die vinden in het plan van Prorail en NS. Ik mag ook hopen dat Beter en Meer ook als maatstaf genomen wordt want LTSA zelf is inderdaad niet veel meer dan een beleidsdocument dat aan elkaar hangt van vaagheden.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11007
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Prestaties NS en ProRail moet vooral in spits/randstad b

Berichtdoor Vinny » Za 29 Mar 2014, 17:19

Ik zou het zelf toejuichen als de NS eens afrekenbaar wordt op prestaties die het bedrijf al dan niet als vervoerder levert.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Klaasje
Berichten: 5991
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: Prestaties NS en ProRail moet vooral in spits/randstad b

Berichtdoor Klaasje » Za 29 Mar 2014, 17:25

Dat is er toch al jaren? :')

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Prestaties NS en ProRail moet vooral in spits/randstad b

Berichtdoor Daniel » Za 29 Mar 2014, 19:59

Frans F schreef:Los van het bovenstaande lijkt het er gezien de klachten steeds meer op dat de problemen met overvolle treinen in toenemende mate betrekking hebben op het weekend en op de uren tussen de spitsuren op werkdagen.

Het hangt een beetje van de verbinding af, maar op diverse plekken zie je dat inderdaad in behoorlijk sterke mate. Merk zelf ook behoorlijk sterk dat ik in de spits eigenlijk altijd wel een plekje kan vinden (tenzij ik echt last minute instap), maar dat het in de daluren soms behoorlijk zoeken is. Iets wat natuurlijk ook wel deels door de nieuwe dalurenabonnementen veroorzaakt wordt.
Zie het echter wel voornamelijk op de lange verbindingen en daar zit 'm waarschijnlijk ook een deel van de oorzaak: het materieel is er wel, maar als je er een daltrein mee verlengt is het niet op tijd terug om de spitstrein op lengte te kunnen rijden.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Prestaties NS en ProRail moet vooral in spits/randstad b

Berichtdoor Frans F » Za 29 Mar 2014, 20:23

Die laatste redenering begrijp ik voor werkdagen, maar niet voor het weekend.

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Prestaties NS en ProRail moet vooral in spits/randstad b

Berichtdoor Michael 1988 » Zo 30 Mar 2014, 01:20

Z2N schreef:En vergeet niet: NS is de afgelopen jaren ook een aantal lijnen kwijt geraakt (MLL, Vechtdallijn, Heuveldallijn), daar is ook minder materieel nodig..


Heuveldallijn???? Overigens vergat je ook de Valleilijn ;).
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11007
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Prestaties NS en ProRail moet vooral in spits/randstad b

Berichtdoor Vinny » Zo 30 Mar 2014, 10:56

Klaasje schreef:Dat is er toch al jaren? :')

Kun je wel emo doen, maar ze komen er wel al jaren mee weg ;)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

waldo79
Berichten: 3625
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Prestaties NS en ProRail moet vooral in spits/randstad b

Berichtdoor waldo79 » Zo 30 Mar 2014, 12:35

Frans F schreef:Die laatste redenering begrijp ik voor werkdagen, maar niet voor het weekend.

In het weekenden zijn er ook spitsen mede dankzij de dalurenabonnementen en de actiekaartjes :)
Mij best :)

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11007
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Prestaties NS en ProRail moet vooral in spits/randstad b

Berichtdoor Vinny » Zo 30 Mar 2014, 14:40

Probleem is meer dat lange treinseries lange uitlopers hebben. Maar het superdal (Leeuwarden/Groningen-Vlissingen) is een uitvinding van de NS zelf, niet een wens van de samenleving, noch een reflectie van een bepaalde vervoersbehoefte. Wanneer Vlissingen en Leeuwarden parkeerplaatsen worden van VIRM snap ik wel dat er elders in het netwerk problemen ontstaan...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 2 gasten