Pagina 1 van 1

hoe wordt precies de hoogte van mijn busreis bepaald?

Geplaatst: di 01 apr 2014, 15:19
door jor177
Hallo,

ik ben erg benieuwd hoe de hoogte van mijn busreis wordt bepaald.
Dit omdat de halte waar ik het dichtstbij woon niet direct naar mijn eindbestemming reist.
Als voorbeeld deze kaart:
1.Leiden, Centraal Station
2. Leiden, Steenstraat
3. Leiden, Breestraat
4. Leiden, Korevaarstraat
5. Leiden, Leliestraat
6. Leiden, Station Lammenschans
7. Leiden, Cronesteinflat
8. ......

Stel, ik moet bij nummer 4 zijn, maar ik sta bij 7. Als ik in de bus blijf zitten tot de laatste halte en dan de reis vanaf het ´begin´ tot halte 4 doe, betaal ik dan per afgelegde kilometer, of per afgelegde kilometer gezien vanaf het begin tot eindpunt???

Gr, Jordi

Re: hoe wordt precies de hoogte van mijn busreis bepaald?

Geplaatst: di 01 apr 2014, 15:22
door dennistd
Als je van 7 naar 4 reist via 1 dan betaal je zowel de kilometers van 7 naar 1 als die van 1 naar 4.

Re: hoe wordt precies de hoogte van mijn busreis bepaald?

Geplaatst: di 01 apr 2014, 15:57
door Thom91
Aan de hand van gis data, zoveel meter boven of onder NAP.

Re: hoe wordt precies de hoogte van mijn busreis bepaald?

Geplaatst: di 01 apr 2014, 16:13
door isadora
Thom91 schreef:Aan de hand van gis data, zoveel meter boven of onder anp.
Veel correcter kan het antwoord niet zijn, mijns inziens.

Re: hoe wordt precies de hoogte van mijn busreis bepaald?

Geplaatst: di 01 apr 2014, 16:16
door Meltrain
Thom91 schreef:Aan de hand van gis data, zoveel meter boven of onder anp.
ANP = Algemeen Nederlands Persbureau. :P
Je zult wel NAP bedoelen.

Re: hoe wordt precies de hoogte van mijn busreis bepaald?

Geplaatst: di 01 apr 2014, 16:42
door Thom91
:@

Re: hoe wordt precies de hoogte van mijn busreis bepaald?

Geplaatst: di 01 apr 2014, 16:52
door deadlock
Thom91 schreef:Aan de hand van gis data, zoveel meter boven of onder NAP.
Allemaal GPS tegenwoordig.

Re: hoe wordt precies de hoogte van mijn busreis bepaald?

Geplaatst: di 01 apr 2014, 17:57
door huibf
Per afgelegde kilometer....

Re: hoe wordt precies de hoogte van mijn busreis bepaald?

Geplaatst: di 01 apr 2014, 18:14
door jor177
Oke, het lijkt me nu wel duidelijk. Ik ben dus duurder uit dan mijn voorbeeldingen.

Re: hoe wordt precies de hoogte van mijn busreis bepaald?

Geplaatst: di 01 apr 2014, 18:35
door Somoht
GIS is wel het juiste antwoord ja :P. Voor de hoogte het AHN (actueel hoogte bestand) en voor de lengte een GIS bestand zoals het NWB (nationaal wegen bestand).
De lijntjes die daaruit kan komen kun je ook zien op OVradar.nl
Bij Arriva kun je overigens tarieftabellen vinden op de website.
Hier voor ZHN

http://www.google.nl/url?sa=t&source=we ... 4634,d.d2k

Er zitten soms overigens wel eens foutjes in de lengtes maar daar heeft Skinkie weer goede verhalen over.

Re: hoe wordt precies de hoogte van mijn busreis bepaald?

Geplaatst: di 01 apr 2014, 19:52
door huibf
volgensmij wil jor177 helemaal niet weten wat GIS en GPS is en al die andere zaken.

Het enige juiste antwoord is gewoon per afgelegde weg.

Dus als de route (halten) A (beginpunt),B,C,D,E,F,G,H,I,J,K (eindpunt/retourpunt bus) is en ik ben vergeten op halte I uit te stappen en ik reis door naar K en met dezelfde fysieke bus weer terug naar I dan betaal je A-K-I

Simpel zat en logisch. Dat zou voor busfanaten onder ons anders wel prettig zijn A-K-A zou dan alleen het instaptarief zijn.

Re: hoe wordt precies de hoogte van mijn busreis bepaald?

Geplaatst: di 01 apr 2014, 22:09
door waldo79
huibf schreef:volgensmij wil jor177 helemaal niet weten wat GIS en GPS is en al die andere zaken.

Het enige juiste antwoord is gewoon per afgelegde weg.
Als je naar de hoogte vraagt, dan krijg je dit flauwe antwoorden :lol: Hoewel het wel duidelijk was dat het om de prijs van de busreis ging :Y

Re: hoe wordt precies de hoogte van mijn busreis bepaald?

Geplaatst: di 01 apr 2014, 23:13
door DPDelft
huibf schreef:Dus als de route (halten) A (beginpunt),B,C,D,E,F,G,H,I,J,K (eindpunt/retourpunt bus) is en ik ben vergeten op halte I uit te stappen en ik reis door naar K en met dezelfde fysieke bus weer terug naar I dan betaal je A-K-I

Simpel zat en logisch. Dat zou voor busfanaten onder ons anders wel prettig zijn A-K-A zou dan alleen het instaptarief zijn.
Bij Veolia Haaglanden heeft dit wel gewerkt,
reizigers die in- en uitstapten bij dezelfde halte kregen "Free Exit" van Prodata.
Of het nog steeds werkt weet ik niet....