Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5583
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Berichtdoor Hainje » Wo 02 Apr 2014, 16:13

Hmm, oh ja, daar had ik even niet bij stil gestaan.
Raar dat er dan is gecommuniceerd dat ook naast Arriva ook DB interesse had getoond in Brabant. We zullen het maar op een verkeerd overgenomen citaat houden.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Berichtdoor Frans F » Wo 02 Apr 2014, 16:19

nvdw schreef:Bij een openbare aanbesteding houd je dus nog maar een handvol spelers over: Arriva, Qbuzz, Syntus en een van de Transdev-bedrijven. De kans dat er maar één of twee vervoerders inschrijven op je concessie wordt dus steeds groter.

Dat is een gevolg van de hele grote concessies. Kleinere spelers krijgen de benodigde financiering niet rond voor zulke grote gebieden.

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Berichtdoor Michael 1988 » Wo 02 Apr 2014, 16:26

Frans F schreef:Dat de zweminstructeur nog de naam BBA gebruikt betekent dat hij de laatste 10 jaar waarschijnlijk niet meer in de bus heeft gezeten.


Het ging mij niet alleen om die persoon. Ook mensen die nog wel met de bus reizen gebruiken wel eens BBA. Maar mijn punt was dat een naam van een vervoerder vaak wordt gebruikt i.p.v. het woord lijnbus (zie ook de foto die ik plaatste in fotoquiz 16 of 17). Net zoals dat een touringcar door veel mensen een bus genoemd wordt. Als een bepaalde naam of verwijzing eenmaal in je hoofd zit, gaat het er moeilijk uit. Als Hermes gaat verdwijnen, zullen veel mensen in SRE gewoon nog Hermes blijven roepen, geldt misschien ook nog voor Connexxion. Voor Veolia Transport daarentegen weet ik het zo nog niet, want die bestaat nog maar 10 jaar in Nederland (of minder).

JeffreyMeijer schreef:Als je je niet interesseert voor openbaar vervoer en er heeft een vervoerder als BBA jarenlang rond gereden. Dan ken ik mij best voorstellen dat je die naam gebruikt en niet die van de huidige vervoerder. Daar komt bij dat de zweminstructeur niet per sé in dat gebied hoeft te wonen.


Instructeur woont in hetzelfde gebied. Woont zelfs gewoon in Uden op steenworp afstand van het station.

Frans F schreef:
nvdw schreef:Bij een openbare aanbesteding houd je dus nog maar een handvol spelers over: Arriva, Qbuzz, Syntus en een van de Transdev-bedrijven. De kans dat er maar één of twee vervoerders inschrijven op je concessie wordt dus steeds groter.

Dat is een gevolg van de hele grote concessies. Kleinere spelers krijgen de benodigde financiering niet rond voor zulke grote gebieden.


Daarom ben ik ook blij dat GD nog kleinere concessies blijft houden om andere spelers ook op de OV-markt te kunnen brengen. Nu alleen nog stimulering om van daaruit ook op andere (grotere) concessies in te schrijven. Als zoiets nu in elke concessie in Nederland gebeurt, kleinere concessies in een grote concessie (bijvoorbeeld in Rivierenland de lijnen met een midibus en de lijnen naar 's-Hertogenbosch als een kleine concessie). Veel lijnen worden nu uitbesteed aan derden. Als die lijnen nu kleinere concessies vormen, krijg je misschien op den duur meer spelers. TCR is nu ook al flink gegroeid namelijk, alleen jammer dat die niet echt meer een echte eigen concessie heeft (afgezien van de seizoensgebonden concessie rondom Renesse).
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Berichtdoor Karl » Wo 02 Apr 2014, 18:07

Staat Veolia nog in de etalage? Aan welke rechtspersoon worden nieuwe gewonnen concessies toebedeeld?
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 20:40

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Berichtdoor Frans F » Wo 02 Apr 2014, 19:01

Ja, officieel wel. Alleen zal ook Transdev inmiddels wel door hebben dat het niet makkelijk te verkopen is en dan komt de vraag of je het niet beter kunt integreren binnen je eigen organisatie.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11003
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Berichtdoor Vinny » Wo 02 Apr 2014, 20:43

BrengMe schreef:
huibf schreef:we kunnen natuurlijk ook connexxion als merknaam opheffen.

:neg:

Merknamen komen en gaan. Vaak ook met rechtsopvolgers en zo. Ik wil mijn "Centraal Nederland" terug :lol: :wink:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
BrengMe
Berichten: 1378
Lid geworden op: Za 04 Aug 2012, 22:02
Locatie: Arnhem

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Berichtdoor BrengMe » Wo 02 Apr 2014, 21:43

Geef mij dan maar de GVM :lol:
---

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5583
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Berichtdoor Hainje » Wo 02 Apr 2014, 21:45

Zullen we maar weer ontopic gaan? :)
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Berichtdoor Michael 1988 » Do 03 Apr 2014, 04:39

Ontopic: Veolia en Connexxion gaan voortaan onder de naam Transdev inschrijven en meer samenwerken (al dan niet voor elkaar ritten rijden). Ze zeggen wel dat het geen fusie is, maar het ziet er bijna naar uit dat je ze dan beter kunt fuseren op deze manier. Maar wat kun je er nog meer over zeggen?

Offtopic: Veolia als naam zijnde zullen de mensen in Limburg denk ik niet zo gauw gaan missen ;).
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: Di 15 Mei 2012, 16:12

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Berichtdoor Dagren » Do 03 Apr 2014, 13:16

Michael 1988 schreef:Ontopic: Veolia en Connexxion gaan voortaan onder de naam Transdev inschrijven en meer samenwerken (al dan niet voor elkaar ritten rijden). Ze zeggen wel dat het geen fusie is, maar het ziet er bijna naar uit dat je ze dan beter kunt fuseren op deze manier. Maar wat kun je er nog meer over zeggen?

Offtopic: Veolia als naam zijnde zullen de mensen in Limburg denk ik niet zo gauw gaan missen ;).


Niet in alle gevallen he? ;)

Connexxion en Veolia kunnen zich nog steeds onder eigen naam inschrijven. Alleen bij aanbestedingen waar zowel Connexxion als Veolia zich op in zouden schrijven, zal altijd de naam TransDev worden gebruikt.

Somoht
Berichten: 1188
Lid geworden op: Di 11 Sep 2012, 22:03

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Berichtdoor Somoht » Do 03 Apr 2014, 16:36

In Zeeland wordt er al op een aantal lijnen intensief samengewerkt overigens. Hoop overigens dat het gehele Veolia IT systeem zsm wordt vervangen door het Connexxion systeem ;)

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5583
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Berichtdoor Hainje » Do 03 Apr 2014, 16:41

Zolang er maar wel bakjes zijn voor kort verkeer. Want dat vind ik het grote minpunt van het CXX beleid. Verder ben ik het met je eens dat Infoxx prima werkt.
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: Di 15 Mei 2012, 16:12

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Berichtdoor Dagren » Vr 04 Apr 2014, 09:20

Hainje schreef:Zolang er maar wel bakjes zijn voor kort verkeer. Want dat vind ik het grote minpunt van het CXX beleid. Verder ben ik het met je eens dat Infoxx prima werkt.


Bedoel je taxibusjes? Je zou verwachten dat ze die genoeg hebben.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3729
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Berichtdoor Z2N » Vr 04 Apr 2014, 12:41

Ik geloof dat hij met 'kort verkeer' de Korte Afstands-radio bedoelt, waarmee de chauffeurs met elkaar kunnen communiceren (en gewoon beppen..).
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: Di 15 Mei 2012, 16:12

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Berichtdoor Dagren » Vr 04 Apr 2014, 12:58

Z2N schreef:Ik geloof dat hij met 'kort verkeer' de Korte Afstands-radio bedoelt, waarmee de chauffeurs met elkaar kunnen communiceren (en gewoon beppen..).


Aaaaaah, ja, dat klinkt logischer. :D

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5583
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Berichtdoor Hainje » Vr 04 Apr 2014, 13:07

Z2N schreef:Ik geloof dat hij met 'kort verkeer' de Korte Afstands-radio bedoelt, waarmee de chauffeurs met elkaar kunnen communiceren (en gewoon beppen..).

Ja, dit dus inderdaad. :P
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

huibe
Berichten: 1089
Lid geworden op: Di 29 Sep 2009, 15:54

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Berichtdoor huibe » Zo 06 Apr 2014, 10:44

Korte Afstands Radio (KAR) is weer iets heel anders. Betere vergelijk is de 27mc.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln

Gebruikersavatar
Erno-BE
Berichten: 1651
Lid geworden op: Zo 03 Nov 2013, 22:06
Locatie: Doetinchem
Contact:

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Berichtdoor Erno-BE » Zo 06 Apr 2014, 10:54

Offtopic: Veolia als naam zijnde zullen de mensen in Limburg denk ik niet zo gauw gaan missen ;).

Heeft/had Veolia uberhaupt ergens in Nederland een goede naam?

Pim-AllianceB95
Berichten: 753
Lid geworden op: Ma 27 Sep 2010, 22:27

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Berichtdoor Pim-AllianceB95 » Do 10 Apr 2014, 19:59

Hainje schreef:Zolang er maar wel bakjes zijn voor kort verkeer. Want dat vind ik het grote minpunt van het CXX beleid. Verder ben ik het met je eens dat Infoxx prima werkt.


Cxx in Zeeland heeft (gelukkig) wel bakkies.

Gebruikersavatar
Michael 1988
Berichten: 2111
Lid geworden op: Ma 17 Mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel
Contact:

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Berichtdoor Michael 1988 » Vr 11 Apr 2014, 00:42

Erno-BE schreef:
Offtopic: Veolia als naam zijnde zullen de mensen in Limburg denk ik niet zo gauw gaan missen ;).

Heeft/had Veolia uberhaupt ergens in Nederland een goede naam?


Zie dit nu pas. In Brabant heb ik niet direct klachten over Veolia.
Arriva Noord-Brabant reiziger.

Favoriete bus: Mercedes-Benz Cito
Favoriete treinstel: V-IRM
Favoriete rijtuig: ICRm

De domste uitvinding in het OV is de OV-chipkaart. De enige goede kaart is een papieren kaart

Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: Di 15 Mei 2012, 16:12

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Berichtdoor Dagren » Vr 11 Apr 2014, 09:10

Michael 1988 schreef:
Erno-BE schreef:
Offtopic: Veolia als naam zijnde zullen de mensen in Limburg denk ik niet zo gauw gaan missen ;).

Heeft/had Veolia uberhaupt ergens in Nederland een goede naam?
Zie dit nu pas. In Brabant heb ik niet direct klachten over Veolia.


In elk concessiegebied zijn mensen die vinden dat de vervoerder daar nergens zou moeten rijden, en mensen die exact het tegenovergestelde vinden. :P

Uitzonderingen daargelaten, zoals een vervoerder die door constante verleningen van de concessie met bussen rijdt die met ductape bij elkaar gehouden worden. ;)

rww
Berichten: 164
Lid geworden op: Vr 28 Feb 2014, 23:00

Re: Connexxion en Veolia gaan onder Transdev inschrijven

Berichtdoor rww » Zo 13 Apr 2014, 11:24

Ik zou niet weten wat er mis is met veolia in zuid limburg.


Ik reis er dagelijks mee, nette schone bussen en bijna altijd op tijd,


Veolia heeft de dienstregeling en de heuvellandlijn flink opgepimpt in vergelijking met hermes en de ns.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten