Korte vragen #7

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
huibf
Berichten: 2515
Lid geworden op: Zo 07 Mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor huibf » Vr 04 Apr 2014, 22:48

Aking schreef:Aangezien de uiterst vriendelijke dame van de Breng klantenservice mij niet van een antwoord kon voorzien:
Weet iemand hier toevallig hoe het zit met de geldigheid van het studentenreisproduct op lijn 58 Emmerich - Nijmegen?


* Breng vrij is NIET geldig op lijn 58.
* Studentenreisrecht is WEL geldig op de GEHELE lijn 58.
* Kortingsproduct en andere abonnementen zijn WEL geldig.

Op de site van Breng staat iets wat niet helemaal klopt.
* Als je reist van Nederland NAAR Duitsland reist in incheckt IN Nederland betaal je het km tarief wat geldt in SAN, op het gehele traject (ook in Duitsland) Inchecken IN Duitsland en verder Duitsland in kost 21 ct/km
* Als je reist van Duitsland naar Nederland reist in incheckt IN Duitsland betaal je het km tarief wat geld in Duitsland (21 ct/km), op het gehele traject. Inchecken IN Nederland en verder Nederland in kost het normale SAN tarief

Het in het overzicht krijgen van de data kan best een paar dagen tot een week duren, omdat de dat niet dagelijks wordt uitgelezen, zoals bij veel handhelds.

Dat de rit van 58 duurder is op het Duitse deel, wat feitelijk niet helemaal klopt, maar wel vaak resulteert in een correcte prijs (immers meestal reis je retour) zit m in het feit dat over het gemiddelde de bus een stuk duurder is in Duitsland.
Zo ook de vreemde constructie op 44. Dat is alleen maar ontstaan om te voorkomen dat ASAEG geld misloopt.

avl
Berichten: 1449
Lid geworden op: Ma 20 Jun 2011, 00:38

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor avl » Vr 04 Apr 2014, 23:08

Ik was vandaag in Halberstad en zag daar een oud RET metro/sneltram stel staan. Als ik het in de snelheid goed heb gelezen de 5202.
Iemand enig idee waarom die daar staat?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31441
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Suus » Vr 04 Apr 2014, 23:26

Wat ik mij herinner zijn er van de 5200-serie 40 verkocht aan een Duits bedrijf dat er weer 25 heeft doorverkocht aan de Turkse stad Bursa.

Ik meen mij te herinneren dat er in Halberstadt een bedrijf zit dat trams kan opknappen, dus dat zou misschien een verklaring kunnen zijn, maar pin mij er zeker niet op vast.

Edit: check, bedrijf in Halberstadt lijkt mij http://www.vis-hbs.de
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3231
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Ronald » Vr 04 Apr 2014, 23:47

Bee schreef:
Daniel schreef:Doel je met laagstgelegen de ingang of de perrons? Anders zou Nieuwerkerk a/d IJssel wel een kanshebber zijn, gelegen nabij het laagste punt van Nederland.

Ik bedoel de perrons inderdaad.

Dat weten ze alleen bij Prorail denk ik, lijkt me vrijwel onmogelijk om zelf op te zoeken.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor deadlock » Za 05 Apr 2014, 00:48

Het lijkt me dat er wel meer instanties zijn die dat weten ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9240
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Ardan » Za 05 Apr 2014, 01:13

Daniel schreef:Blijdorp ligt op -18, diepste punt van de tunnel waar het in ligt is echter wel dieper met -28,6.

Diepste punt van de NZL gaat naar -31 :)
Dus 010, geniet nog maar even van het diepterecord want de rest van de ondergrondse in Amsterdam ligt op -11, spookperron van Weesperplein niet meegerekend.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Thom91 » Za 05 Apr 2014, 01:20

Ronald schreef:Aan Nieuwerkerk a/d IJssel zat ik ook te denken, maar het is inderdaad wel een relevant verschil of je de perrons neemt (+2) of het maaiveld (-5.5).

Ware het niet dat dat allemaal op een dijklichaam ligt.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor deadlock » Za 05 Apr 2014, 01:25

Ja dat zegt 'ie toch. Denk je dat de perrons 7,5 meter hoog zijn ofzo?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5572
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Hainje » Za 05 Apr 2014, 04:14

Monorail #yolo
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Thom91 » Za 05 Apr 2014, 08:22

deadlock schreef:Ja dat zegt 'ie toch. Denk je dat de perrons 7,5 meter hoog zijn ofzo?

Ja geen idee, zo las ik het niet iig.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor marlies » Za 05 Apr 2014, 10:33

Hoe zit het nou met WUBOs eigenlijk?

Schijnbaar moeten ze staan op plekken waar je een trein niet 30 seconden van te voren kan zien aankomen, maar ik heb het idee dat ze in de praktijk op plekken staan waar dat echt wel kan en ontbreken op plekken waar dat niet zo is.

Is die verplichting er niet meer? Zo ja, waarom worden die dingen dan nog onderhouden en niet gewoon afgekruisd of verwijderd als er een lampje vervangen moet worden?

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Thom91 » Za 05 Apr 2014, 10:54

WUBO's waren er vroeger voor baanwerkers, nu de regelgeving is aangescherpt zijn ze niet meer nodig. Ze worden nog wel onderhouden, maar bij verbouwingen veelal gesloopt en niet meer teruggeplaatst.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor marlies » Za 05 Apr 2014, 11:04

Check, dat eerste wist ik en dat tweede vermoedde ik al :)

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor deadlock » Za 05 Apr 2014, 13:13

Thom91 schreef:WUBO's waren er vroeger voor baanwerkers, nu de regelgeving is aangescherpt zijn ze niet meer nodig. Ze worden nog wel onderhouden, maar bij verbouwingen veelal gesloopt en niet meer teruggeplaatst.

Jammer want het is een heel handig hulpmiddel ook al is er verscherpte regelgeving.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Thom91 » Za 05 Apr 2014, 13:14

Helemaal met je eens. Overigens zijn de seinen op en langs perrons ook prima vervangers ;)
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor marlies » Za 05 Apr 2014, 13:14

Ik heb een paar keer gehad dat ik door een knipperende wubo wist dat ik even vlotter moest gaan fietsen om nog een overweg op tijd te halen, dus wat dat betreft vind ik ze nuttig :P

Freek
Berichten: 2452
Lid geworden op: Wo 26 Mar 2008, 14:40

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Freek » Za 05 Apr 2014, 13:24

Aking schreef:Ik heb gisteren vanaf Kleve helemaal niets betaald, en dit terwijl de chauffeur mij wel in en uitgecheckt heeft. *O*

Overigens sluit ik een foutje niet uit, want de rit is online nog niet terug te vinden. Maar dat kan misschien ook liggen aan het feit dat de betreffende PDA nog niet is uitgelezen?

Negen van de tien chauffeurs zijn te lui om de juiste halte in te stellen. Moet namelijk handmatig.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor deadlock » Za 05 Apr 2014, 13:45

Thom91 schreef:Helemaal met je eens. Overigens zijn de seinen op en langs perrons ook prima vervangers ;)

Ja maar P-seinen langs de baan niet en dan zijn die WUBO's die verderop in de bocht staan bij bijvoorbeeld Harderwijk wel handig.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Thom91 » Za 05 Apr 2014, 13:54

Absoluut, dan wel. Maar ik ging uit van Zwolle :P
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9240
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Ardan » Za 05 Apr 2014, 14:00

Niet meer nodig omdat nu toch beide sporen buiten dienst moeten als er aan ééntje gewerkt wordt? Maar het zal toch wel vaker gebeuren dat er spoormensen langs de baan lopen, ook als de sporen gewoon in dienst zijn?
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor deadlock » Za 05 Apr 2014, 14:01

Ja maar alle P-seinen verdwijnen met de invoering van ERTMS dus ze nemen alvast een voorschot.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor Thom91 » Za 05 Apr 2014, 15:41

Ardan schreef:Niet meer nodig omdat nu toch beide sporen buiten dienst moeten als er aan ééntje gewerkt wordt? Maar het zal toch wel vaker gebeuren dat er spoormensen langs de baan lopen, ook als de sporen gewoon in dienst zijn?

Het gaat om in de baan, en dat is er nog nauwelijks.
Komt wel goed schatje.

avl
Berichten: 1449
Lid geworden op: Ma 20 Jun 2011, 00:38

Re: Korte vragen #6

Berichtdoor avl » Za 05 Apr 2014, 23:07

Bee schreef:Wat ik mij herinner zijn er van de 5200-serie 40 verkocht aan een Duits bedrijf dat er weer 25 heeft doorverkocht aan de Turkse stad Bursa.

Ik meen mij te herinneren dat er in Halberstadt een bedrijf zit dat trams kan opknappen, dus dat zou misschien een verklaring kunnen zijn, maar pin mij er zeker niet op vast.

Edit: check, bedrijf in Halberstadt lijkt mij http://www.vis-hbs.de


Bedankt voor de link.
Als ik het kaartje van de locatie van het bedrijf zie dan klopt het.
Het RET-stel stond dan op hun bedrijfsterrein.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3721
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Korte vragen #7

Berichtdoor Z2N » Zo 06 Apr 2014, 14:10

Ik ga komende zaterdag op- en neer naar Lille, en wil daarbij tussen Roosendaal en Moeskroen reizen met een Go Pass 1. Maar heb ik er dan één nodig of twee? Dat wordt me namelijk niet duidelijk uit de NMBS-site..
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31441
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #7

Berichtdoor Suus » Zo 06 Apr 2014, 17:33

Je moet kiezen voor een Go Pass 1 VAN ROOSENDAAL en dan na je bestemming kiezen voor Heen en terug. Je krijgt dan één e-ticket geldig als retour.

Als de prijs 14,80 is zit je goed, een enkele Go Pass 1 Roosendaal is 7,40 :)
Rame à l'approche


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten