Pagina 4 van 11

Re: Korte vragen #7

Geplaatst: do 10 apr 2014, 14:13
door matti93
deadlock schreef:Het is nog steeds T-Mobile.
Daar heeft ie wat aan inderdaad. Overigens, voor zover ik gelezen heb is de NS wel degelijk verantwoordelijk voor de uitvoering van het gratis internet (het wifi in de trein dus), het loopt alleen nog via het netwerk van T-Mobile (http://forum.ov-ervaringen.nl/viewtopic ... 5936#p5936) :neg:

Ik heb regelmatig dat het niet werkt, soms helpt het om mijn wifi uit en weer aan te zetten, maar regelmatig helpt dat ook niet. Ik gok op een storing o.i.d. in het systeem...

Re: Korte vragen #7

Geplaatst: do 10 apr 2014, 14:25
door deadlock
Ik beweer ook nergens dat 'ie er iets aan heeft, NS heeft alleen het contract met T-Mobile verlengd. Het blijft bagger en het gaat niet op 4G werken waardoor de beschikbare bandbreedte beperkte blijft. Sucks.

Re: Korte vragen #7

Geplaatst: do 10 apr 2014, 19:35
door Meltrain
Op de terugweg had ik toevallig weer een DDZ en toen deed het internet het wel.

Re: Korte vragen #7

Geplaatst: do 10 apr 2014, 22:45
door Fles
deadlock schreef:Het is nog steeds T-Mobile.
Het wordt treinstel voor treinstel omgezet. Ik had 2 weken geleden al Wifi in de Trein.

Re: Korte vragen #7

Geplaatst: do 10 apr 2014, 23:02
door Aking
Volgens mij bedoelt ie dat de verbinding achter het naampje "wifi in de trein" nog steeds door dat zelfde t-mobile geleverd wordt. :wink:

Re: Korte vragen #7

Geplaatst: vr 11 apr 2014, 12:20
door webguy
Verbinding technisch is er als het goed is niets veranderd, dat was idd o.a. Tmobile

Re: Korte vragen #7

Geplaatst: vr 11 apr 2014, 13:22
door Fles
webguy schreef: o.a. Tmobile
"o.a."? :?:

Re: Korte vragen #7

Geplaatst: vr 11 apr 2014, 13:36
door deadlock
Terechte vraag.

Re: Korte vragen #7

Geplaatst: vr 11 apr 2014, 13:49
door webguy
There's more magic...
Wordt overigens ook gewerkt aan uitbreidingen hoor - toepassingen in de trein zijn natuurlijk eindeloos, ook voor de NS bedrijfsprocessen.

Re: Korte vragen #7

Geplaatst: vr 11 apr 2014, 14:39
door Fles
LEG DAN EENS UIT

Re: Korte vragen #7

Geplaatst: vr 11 apr 2014, 16:00
door Geert
Via OBIS kunnen ook allerlei treinparameters gelogd worden, defecte onderdelen enzo. Weet niet of dat al in productie gebruikt wordt, maar zag een tijd terug een filmpje waarin dat wel werd geshowd.

Zou ook leuk zijn als de trein via OBIS doorgeeft dat de deuren gesloten zijn en zo de TBP sneller leeggemaakt wordt. Scheelt weer onnodig rennen voor mensen die denken de trein nog te halen :)

Re: Korte vragen #7

Geplaatst: vr 11 apr 2014, 22:09
door Fles
Die mensen kijken daar toch niet naar. Overigens is er een veel archaïscher systeem dat dat wel aangeeft, namelijk de lampjes boven de deuren bij ICR.

Re: Korte vragen #7

Geplaatst: vr 11 apr 2014, 23:56
door Geert
Bedoel meer TBP's in een tunnel ofzo (waar je de trein niet ziet).

Re: Korte vragen #7

Geplaatst: zo 13 apr 2014, 21:24
door rww
Weet iemand of het plus kaartje in het vaste assortiment zit van de veolia limburg chauffeurs?

Re: Korte vragen #7

Geplaatst: zo 13 apr 2014, 21:30
door Thom91
Geeft meer, veel meer.

Re: Korte vragen #7

Geplaatst: zo 13 apr 2014, 22:47
door Hainje
rww schreef:Weet iemand of het plus kaartje in het vaste assortiment zit van de veolia limburg chauffeurs?
Waarom zou dat niet het geval zijn?

Re: Korte vragen #7

Geplaatst: zo 13 apr 2014, 22:54
door rww
Veolia heeft maar een zeer beperkt assortiment in de bus.

Re: Korte vragen #7

Geplaatst: ma 14 apr 2014, 10:46
door huibe
Van de website van Veolia:
Er zijn verschillende papieren kaartsoorten, namelijk Ritkaarten, Dagkaarten Noord- en Midden-Limburg, Dagkaarten Zuid-Limburg en het Euregioticket. Deze kaartjes zijn te koop bij de chauffeur in de bus.
PLUSkaart - Tarief € 2,50

Deze PLUSkaart is alleen geldig in combinatie met een gelijktijdig afgestempelde Daldagkaart
Dus technisch gezien zou de chauffeur de pluskaart bij zich moeten hebben.

Re: Korte vragen #7

Geplaatst: ma 14 apr 2014, 20:25
door Vinny
Daarnet in "De wereld draait door": Een bordje "Wilt u blijven leven, wacht dan even" met als onderbordje "uitgezonderd fietsers". Weet iemand waar deze bordcombinatie staat. Is er een foto van?
Dit is een jammerlijke blunder...

Re: Korte vragen #7

Geplaatst: ma 14 apr 2014, 20:25
door Suus
Die bordencombinatie bestaat niet, het is een fotowinkel-manipulatie.

Re: Korte vragen #7

Geplaatst: ma 14 apr 2014, 22:03
door Vinny
Ah dat kan natuurlijk ook :) Was het te kort voor in beeld om te kunnen zien. Mollenstreek dus :wink:

Re: Korte vragen #7

Geplaatst: di 15 apr 2014, 18:26
door VIRM
Morgen ga ik met de IC Berlin naar Berlijn Hbf. Twee vraagjes hierover:
- Heb je op Hbf bagagekluizen?
- En mijn reisgenoot wil graag weten of er stopcontacten in de trein zijn (2de klasse). Weet iemand dat? :)

Re: Korte vragen #7

Geplaatst: di 15 apr 2014, 18:28
door Ardan
1. Ja
2. Alleen bij de vierzitters.
3. Veel plezier!

Re: Korte vragen #7

Geplaatst: di 15 apr 2014, 18:47
door rww
huibe schreef:Van de website van Veolia:
Er zijn verschillende papieren kaartsoorten, namelijk Ritkaarten, Dagkaarten Noord- en Midden-Limburg, Dagkaarten Zuid-Limburg en het Euregioticket. Deze kaartjes zijn te koop bij de chauffeur in de bus.
PLUSkaart - Tarief € 2,50

Deze PLUSkaart is alleen geldig in combinatie met een gelijktijdig afgestempelde Daldagkaart
Dus technisch gezien zou de chauffeur de pluskaart bij zich moeten hebben.
De veolia website had ik al gelezen, de praktijk is anders, pluskaartjes zijn verkrijgbaar bij de voorverkoop, nadat ik meerdere keren moest uitleggen wat een plus kaartje inhoud.

Re: Korte vragen #7

Geplaatst: di 15 apr 2014, 18:54
door hauptbahnhof
Waarschijnlijk heb ej geen vierzitter. Ik weet niet of je reisgenoot ook slechtziend is maar anders laat je hem even kijken of de stoelen rond het midden van de rijtuig (bij de stopcontacten) gereserveerd zijn. Zo niet, ga je daar zitten.

Viel Spaß!