InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor gehaald

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
wouter15
Berichten: 850
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor gehaald

Berichtdoor wouter15 » Di 08 Apr 2014, 15:02

InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor gehaald

De InterCity Direct (voorheen genaamd Fyra) is dinsdagmiddag per direct uit de dienstregeling gehaald. De 18 locomotieven zijn teruggeroepen door fabriekant Bombardier. Volgens de fabrikant zijn er problemen gevonden bij de stroomafnemers.

De InterCity Direct riidt normaal ieder half uur tussen Amsterdam en Breda. Wanneer de treindienst weer hervat kan worden is op dit moment nog onduidelijk. Het spoorbedrijf hoopt later vanmiddag een prognose te kunnen geven. Reizigers moeten nu gebruik maken van de conventionele intercity via Leiden en Den Haag, die is zo'n half uur langzamer dan de InterCity Direct. Lees verder

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3747
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh

Berichtdoor JeffreyMeijer » Di 08 Apr 2014, 16:13

Weer problemen met de binnenlandse HSL dienst? Het begint zo langzaam maar zeker op gefaal te lijken
Leven, en laten leven.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh

Berichtdoor deadlock » Di 08 Apr 2014, 16:20

Ik vind dit eigenlijk niet zo spannend. Denk dat het niet belachelijk lang duurt voordat alles weer op de baan is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Dennenboom
Berichten: 402
Lid geworden op: Ma 30 Jan 2012, 21:23

Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh

Berichtdoor Dennenboom » Di 08 Apr 2014, 16:45

Zoiets komt bij ander materieel ook wel voor. Dan trekken we een blik Plan V open. Alleen rijdt het een beetje lastig met Plan V over de HSL.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5591
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh

Berichtdoor Hainje » Di 08 Apr 2014, 16:47

D'r zit natuurlijk geen ATB op de HSL?
En er is natuurlijk niet ander IC-materieel die ERTMS heeft ingebouwd?
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31530
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh

Berichtdoor Suus » Di 08 Apr 2014, 16:47

Er is geen ander materieel dat de afwijkende spanning aankan :wink:
Rame à l'approche

Dennenboom
Berichten: 402
Lid geworden op: Ma 30 Jan 2012, 21:23

Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh

Berichtdoor Dennenboom » Di 08 Apr 2014, 16:50

Maar de Abellio treinen voor Arnhem - Duitsland zouden er wel kunnen rijden.

Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 5591
Lid geworden op: Za 31 Aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh

Berichtdoor Hainje » Di 08 Apr 2014, 16:51

Staan er niet ergens nog wat diesellocs die wel op ERTMS kunnen?
Nood breekt wet hoor, zo lang het niet voor al te lange tijd is.
Of zit dat zo gecompliceerd in elkaar (lease-contracten met goederenvervoerders ofzo) dat dit op de zeer korte termijn gewoon geen optie is?
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

waldo79
Berichten: 3632
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh

Berichtdoor waldo79 » Di 08 Apr 2014, 16:53

Dennenboom schreef:Maar de Abellio treinen voor Arnhem - Duitsland zouden er wel kunnen rijden.
Dat is nog toekomstmuziek. Ga ervan uit dat de hervatting van de dienstverlening niet zo lang op zich laat wachten 8-)
Mij best :)

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1463
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh

Berichtdoor marvinkok » Di 08 Apr 2014, 16:53

Zijn het specifiek de NSH TRAXX-en of zijn er ook in andere landen TRAXX-en aan de kant gezet met het probleem?
Het HSL-imago wordt er zo niet beter op...

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9276
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh

Berichtdoor Ardan » Di 08 Apr 2014, 16:56

marvinkok schreef:Zijn het specifiek de NSH TRAXX-en of zijn er ook in andere landen TRAXX-en aan de kant gezet met het probleem?
Het HSL-imago wordt er zo niet beter op...

Specifiek deze ja.
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3328
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh

Berichtdoor Aking » Di 08 Apr 2014, 17:15

Wijken de ICD-locs trouwens nog zo veel af van andere traxxen dan, dat het alleen deze zijn? Of is er hier sprake van toeval?
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Karl
Berichten: 3645
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh

Berichtdoor Karl » Di 08 Apr 2014, 17:20

Op de HSL-TRAXX'en zag ik laatst wel toelatingen voor België, Oostenrijk (?) en Duitsland afgekruisd, dus er is wel iets anders dan bij 'de rest'.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh

Berichtdoor deadlock » Di 08 Apr 2014, 17:39

Karl schreef:Op de HSL-TRAXX'en zag ik laatst wel toelatingen voor België, Oostenrijk (?) en Duitsland afgekruisd, dus er is wel iets anders dan bij 'de rest'.

Het zijn gewoon F140MS2's alleen omdat ze 160 mogen mogen ze weer niet naar Duitsland en Oostenrijk geloof ik.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31530
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh

Berichtdoor Suus » Di 08 Apr 2014, 17:43

In België hebben ze (nog) geen toelating voor de HSL 4.
Rame à l'approche

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh

Berichtdoor Thom91 » Di 08 Apr 2014, 18:10

Aking schreef:Wijken de ICD-locs trouwens nog zo veel af van andere traxxen dan, dat het alleen deze zijn? Of is er hier sprake van toeval?

Ja, draaistelmodificatie & stroomafnemer modificatie.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh

Berichtdoor Daniel » Di 08 Apr 2014, 18:12

Het probleem schijnt volgens een bericht op Somda in scheurvorming in de stroomafnemers te zitten, naar het schijnt mede veroorzaakt door het vaak omschakelen van spanning op de HSL.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh

Berichtdoor deadlock » Di 08 Apr 2014, 18:20

Thom91 schreef:Ja, draaistelmodificatie & stroomafnemer modificatie.

Dan wijken ze dus niet veel af, ze wijken iets af.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9572
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh

Berichtdoor Wubbo » Di 08 Apr 2014, 18:56

Morgen rijdt de helft van de treinen alweer.

avl
Berichten: 1454
Lid geworden op: Ma 20 Jun 2011, 00:38

Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh

Berichtdoor avl » Di 08 Apr 2014, 20:09

En anders kan een Italiaanse firma wel wat treinstellen leveren! Ze hebben ze op voorraad staan :mrgreen:

KM46
Berichten: 8092
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh

Berichtdoor KM46 » Di 08 Apr 2014, 22:13

Wubbo schreef:Morgen rijdt de helft van de treinen alweer.

En donderdag moet er weer de normale dienstregeling gereden worden. Dit werd in het journaal van 8 uur gezegd.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31530
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh

Berichtdoor Suus » Wo 09 Apr 2014, 13:59

Vanaf 16:25 wordt de reguliere dienstregeling weer hervat.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh

Berichtdoor deadlock » Wo 09 Apr 2014, 14:01

Nou wat een draaaaama was dit inderdaad.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Carlos0_0
Berichten: 130
Lid geworden op: Wo 29 Jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh

Berichtdoor Carlos0_0 » Wo 09 Apr 2014, 15:30

Dennenboom schreef:Zoiets komt bij ander materieel ook wel voor. Dan trekken we een blik Plan V open. Alleen rijdt het een beetje lastig met Plan V over de HSL.


Goeie manier om er vanaf te komen nou eens, ik denk niet dat die ouwgies die hele hoge spanning leuk gaan vinden :P.
Ze blijven maar rijden zijn niet kapot te krijgen zowat.

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: InterCity Direct op verzoek van Bombardier van spoor geh

Berichtdoor marlies » Wo 09 Apr 2014, 15:45

Zie her en der zuur gedoe over dit hele verhaal maar om eerlijk te zijn denk ik dat het NS(H) het zo toch keurig heeft gedaan? Meteen handelen, vrij snel weer iig een uursdienstregeling op touw zetten en daarna ook weer vrij vlot weer gewoon terug op de reguliere. Vervelend, sure, maar dit soort dingen gebeuren en je onderscheidt je als bedrijf imho middels de manier waarop je er mee omgaat.

Snap ook niet dat mensen zeuren dat ze de toeslag tijdelijk hadden moeten opschorten toen ze een uursdienstregeling reden. Op het moment dat je op halve capaciteit zit wil je toch juist niet nog eens extra reizigers trekken? Ookal is het niet de bedoeling van het opschorten van de toeslag, het is wel een van de effecten.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 2 gasten