Spooragenda te veel een Randstadagenda

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
The best
Berichten: 435
Lid geworden op: Wo 01 Jun 2011, 10:21

Re: Spooragenda te veel een Randstadagenda

Berichtdoor The best » Ma 21 Apr 2014, 20:34

Grote ergernis op de vrijdagmiddag altijd. Was de trein al belachelijk druk, haalden ze in Deventer het laatste stel er ook nog af. Lekker als haring in een tonnetje richting Twente.

CamilleKreemers
Berichten: 2318
Lid geworden op: Vr 04 Jan 2013, 20:10

Re: Spooragenda te veel een Randstadagenda

Berichtdoor CamilleKreemers » Ma 21 Apr 2014, 20:39

Had LOCOV daar niet een opmerking over geplaatst dat op drukke momenten ook de mogelijkheid geboden moet worden om de trein op een langere lengte door te laten rijden naar de eindbestemming bij de NS?

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Spooragenda te veel een Randstadagenda

Berichtdoor Vinny » Ma 21 Apr 2014, 20:42

ijn de situaties waarbij je maar 1x per uur iets kan zeldzaam,
Cynisme: in dgl 2013 kon ik 2x per uur van Z.W-Friesland naar de Randstad reizen. Als het niet per trein via Leeuwarden kon, dan was de optie om vanuit Sneek de bus te nemen naar Heerenveen en vice versa, want die sloot aan op de andere trein (die daarnaast ook sneller was). Nu kan dat niet meer, de Q-liner Lelystad-Emmeloord-Joure-Sneek, de streeklijn Heerenveen-Sneek en de sprinter Leeuwarden-Stavoren sluiten allen aan op dezelfde IC(IR) Den Haag-Schiphol-Leeuwarden, zodat het allemaal geen bal uitmaakt wat je doet: die vier uur zit je toch wel in het openbaar vervoer :roll:
Laatst gewijzigd door Vinny op Di 22 Apr 2014, 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: Spooragenda te veel een Randstadagenda

Berichtdoor marlies » Ma 21 Apr 2014, 20:44

CamilleKreemers schreef:Had LOCOV daar niet een opmerking over geplaatst dat op drukke momenten ook de mogelijkheid geboden moet worden om de trein op een langere lengte door te laten rijden naar de eindbestemming bij de NS?

Maar dan kan je die bakken weer niet planmatig ergens anders voor gebruiken. Bespaart alsnog wel geld, maar een heel stuk minder.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Spooragenda te veel een Randstadagenda

Berichtdoor Vinny » Ma 21 Apr 2014, 20:49

The best schreef:Grote ergernis op de vrijdagmiddag altijd. Was de trein al belachelijk druk, haalden ze in Deventer het laatste stel er ook nog af. Lekker als haring in een tonnetje richting Twente.

Dat is onbebrijpelijk maar vanuit "modelspoortechnisch" oogpunt nog een soort van voorstelbaar. Ik heb ook meegemaakt dat ze de IC Leeuwarden-Den Haag in richting Randstad te Zwolle verkorten. Dat soort acties zijn nou net volkomen belachelijk m.i.. Als daar een treintechnische reden voor bestaat moeten ze de NS onmiddellijk aanschrijven en ergens tussen Almere en Lelystad maar een nieuw herstel-, schoonmaak- en opstelpunt voor VIRM-treinstellen bouwen, zodat die dingen tenminste worden ingezet op plaatsen waar het het hardst nodig is. Niet tussen Grou-Jirnsum en Akkrum. Echt niet. :roll:
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

waldo79
Berichten: 3624
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Spooragenda te veel een Randstadagenda

Berichtdoor waldo79 » Ma 21 Apr 2014, 22:43

@vinny: volgens mij verwar je eerder dgl 2014 met die van 2013.
Mij best :)

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Spooragenda te veel een Randstadagenda

Berichtdoor Vinny » Di 22 Apr 2014, 08:05

:oops: aangepast.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast