Buiten de spits reizen of verhuizen door thuiswerken?

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: (Eventuele) plannen in het Noordelijk net:

Bericht door Frans F »

@Marlies
Ik kom de zelf uit de ICT (technisch automatisering HW/SW) en het beeld van hippe ICT-bedrijven waar alles vrijheid-blijheid is is totaal misplaatst. Het is gewoon een keiharde cowboy-sector met een moordende concurrentie waar alles gericht is op geld verdienen, waar je ergens snel binnenkomt en er eventueel weer even snel uitvliegt. Voor veel schoolverlaters is het in de ICT in het begin even flink schrikken en slikken.
Laatst gewijzigd door Frans F op vr 25 apr 2014, 18:05, 3 keer totaal gewijzigd.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: (Eventuele) plannen in het Noordelijk net:

Bericht door marlies »

Dan zal ik wel hallucineren, want ik ben bij zat van dat soort bedrijven over de vloer geweest. Maar als jij zegt dat ze niet bestaan heb je ongetwijfeld gelijk.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (Eventuele) plannen in het Noordelijk net:

Bericht door Vinny »

Frans F schreef:@Marlies
Ik kom de zelf uit de ICT (technisch automatisering HW/SW) en het beeld van hippe ICT-bedrijven waar alles vrijheid-blijheid is is totaal misplaatst. Het is gewoon een keiharde cowboy-sector met een moordende concurrentie waar alles gericht is op geld verdienen, waar je ergens snel binnenkomt en er eventueel weer even snel uitvliegt. Voor veel schoolverlaters is het in de ICT in het begin even flink schrikken en slikken.
Je schetst nu wel een wat zwart beeld van de sector. Ik werk inmiddels ook al een tijdje in de ICT branche (moet wel zeggen dat mijn functie feitelijk niet zoveel met programmeren ofzo te maken heeft) en ik herken me daar niet in. Mijn werkgever is een familiebedrijfje met 11 betrokken medewerkers die het leuk vinden om zich met het product bezig te houden dat we ontwikkelen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: (Eventuele) plannen in het Noordelijk net:

Bericht door waldo79 »

Hele interessante discussie, maar de link met het topic ontgaat me.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (Eventuele) plannen in het Noordelijk net:

Bericht door Suus »

iljitsch schreef:
Vinny schreef:De lonen zijn in de randstad ook hoger.
Volgens mij maakt het voor de CAO niet uit waar je woont.

Maar als het waar is reden te meer om de huurprijzen te verlagen in krimpregio's. Als je huurders kan trekken heb je ook meer kans dat mensen later in die regio gaan kopen.
Huren gaan niet omlaag, maar in populaire gebieden heb je sinds 2011 de zogenaamde Donnerpunten/schaarstepunten waarmee de huur in bijvoorbeeld de Randstad verhoogd kon worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (Eventuele) plannen in het Noordelijk net:

Bericht door Daniel »

Frans F schreef:Feit is dat als bedrijven hun eigen broek moeten ophouden de cultuur op de werkvloer in het algemeen toch wat harder en zakelijker wordt en er minder rekening wordt gehouden met allerlei sociale wensen van het personeel.
Da's wel erg generaliserend hoor. Ik werk zelf bij een enorme multinational met > 10.000 werknemers, maar hard en zakelijk is daar toch niet de overheersende cultuur. We hebben juist gewoon ontzettend veel vrijheid: zolang je je werk maar doet maakt het niet uit hoe.
Frans F schreef:Ik heb ook wel eens thuiswerker meegemaakt die bij een vergadering inbelde en dan hoorde je een uur lang een krijsend kind op de speaker. Dan wordt je als werknemer echt niet meer serieus genomen.
Is een heel simpele oplossing voor anders. 'tis op mijn werk niet meer dan normaal om de telefoon op mute te zetten zolang je niets te zeggen hebt in een vergadering waarbij je inbelt. Kwestie van een druk op de knop zodra je iets moet zeggen en het zorgt voor een stuk meer rust.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Buiten de spits reizen of verhuizen door thuiswerken?

Bericht door deadlock »

Frans F, serieus, projecteer je eigen ervaringen niet als algemeen geldend beeld. Als iemand met een stuk of negen werkgevers die geen ZZP'er is en bij een stuk of 90 bedrijven een flinke afnemer is van personeel; Je hebt geen idee.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

verhuizen door thuiswerken

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Huren gaan niet omlaag, maar in populaire gebieden heb je sinds 2011 de zogenaamde Donnerpunten/schaarstepunten waarmee de huur in bijvoorbeeld de Randstad verhoogd kon worden.
Het probleem in de Randstad is dat heel veel mensen (nog) aangewezen zijn op sociale huurwoningen terwijl ze allang uit die fase ontgroeid zijn. Dat is het hele scheefwonen idee. Aangezien de meeste woningbouwcorporaties redelijk kostendekkend opereren tegenwoordig kun je eigenlijk net zo goed het hele labeltje "sociaal" laten vervallen, dan kan het communistische puntensysteem gewoon vervangen worden door normale prijsvorming op de vrije markt. Door de verhuurdersheffing die Rutte-II heeft ingevoerd is het daarnaast onontkoombaar dat de huren verhoogd worden.

Maar goed de discussie gaat over verhuizen door thuiswerken: als ik meer zou kunnen thuiswerken dan zou ik eerder naar de randstad verhuizen dan er vandaan.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten