Korte vragen #8

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11939
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Korte vragen #8

Berichtdoor Geert » Ma 02 Jun 2014, 22:44

Wat een rare trajectkeuze in de melding. Het betreft dus de verbinding Den Haag - Amersfoort e.v., Woerden heeft er niets mee te maken...

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7695
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: Korte vragen #8

Berichtdoor webguy » Di 03 Jun 2014, 06:26

Die 'keuze' hebben ze niet altijd, het kaartje moet geloof ik ook kloppen, en dan krijg je dit.
Reisinformatie/nerd

CX1000
Berichten: 147
Lid geworden op: Di 19 Nov 2013, 15:24
Locatie: City of Meppel
Contact:

Re: Korte vragen #8

Berichtdoor CX1000 » Di 03 Jun 2014, 17:45

Klaasje schreef:Het toekomstbeeld voor Zwolle-Leeuwarden is dat de IC's overdag allemaal gaan stoppen op Meppel en Heerenveen. Steenwijk zal het met stoptreinen moeten doen.

Dit is voor mij als Meppeler natuurlijk goed om te horen!

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9572
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Korte vragen #8

Berichtdoor Wubbo » Di 03 Jun 2014, 21:47

Thom91 schreef:Dan wordt het weer opgeheven, anders was de melding wel verder doorgetrokken :)
Nee, het blijft zo na 22 juni maar dan voor vast. Zal wel ergens verstopt op de NS-site komen onder een kopje met wijzigingen in de dienstregeling per die datum.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen #8

Berichtdoor Daniel » Di 03 Jun 2014, 21:58

Het wijzigingsblad gaat toch een week eerder al in? Wat dat betreft is 22 juni dan een rare einddatum (en vast is natuurlijk ook slechts tot men met de ombouw voor DSSU klaar is)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: Ma 31 Mar 2014, 13:14

Re: Korte vragen #8

Berichtdoor Obus » Wo 04 Jun 2014, 09:55

Waarom rijden er koplopers op de s9100? Ik zag op Zl een koploper richting Gn. Ik dacht dat het de intercity uit Rotterdam/Den Haag was, het bleek de sprinter te zijn. Koplopers zijn intercitymaterieel, toch?
De mortuis nil nisi bene

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3736
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Korte vragen #8

Berichtdoor Z2N » Wo 04 Jun 2014, 10:01

Omdat de s9100 sneller is dan de gemiddelde Randstedelijke InterCity, Zwolle - Hoogeveen is bijvoorbeeld maar met een tussenstop (Meppel), maar duurt een halfuur. Als je dan toch lang onderweg beny, is een beetje Comfort prettig.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Gebruikersavatar
baladid
Berichten: 1367
Lid geworden op: Ma 30 Dec 2013, 13:00
Locatie: Gießen

Re: Korte vragen #8

Berichtdoor baladid » Wo 04 Jun 2014, 10:27

Volgens de interne beeldschermen in die trein bevind je je dan ook in de "Intercity naar Groningen".
«Das Beste an Gießen ist sein Bahnhof» ‍‍— Justus von Liebig, beroemdste Gießenaar

MdJ
Berichten: 3804
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: Korte vragen #8

Berichtdoor MdJ » Wo 04 Jun 2014, 15:08

Dat is dan een foutje, ze kunnen gewoon netjes het sprinterlogo'tje tonen :)
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Ardan
Berichten: 9276
Lid geworden op: Wo 10 Jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer
Contact:

Re: Korte vragen #8

Berichtdoor Ardan » Wo 04 Jun 2014, 15:13

Wanneer is het ook alweer officieel middagspits in de trein? 16-18? 16:30-18:30? Zoiets?
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3736
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Korte vragen #8

Berichtdoor Z2N » Wo 04 Jun 2014, 15:21

16:00 - 18:30.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Citaro
Berichten: 202
Lid geworden op: Di 01 Nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Korte vragen #8

Berichtdoor Citaro » Wo 04 Jun 2014, 15:54

In een stukje op Somda of deze site dat ging over de intensiteiten per uur op Bd - Tb las ik dat er 'slechts' 2 goederenpaden/uur/richting bestaan? Ik heb echter vaker meegemaakt dat er kort achter elkaar (zeg binnen 15 min.) 2 cargo's door Bd ri. Tb kachelen. Twee paden/uur/richting lijkt mij dan sterk. Weet iemand hoeveel goederenpaden het zijn, wat zijn de tijden op punt Bd? En is er een plek op het www, waar ik de paden eenvoudig kan terug vinden per traject/punt?

Gebruikersavatar
casper_rzb
Berichten: 368
Lid geworden op: Di 17 Dec 2013, 10:03
Locatie: Rozenburg
Contact:

Re: Korte vragen #8

Berichtdoor casper_rzb » Wo 04 Jun 2014, 16:12

RET metro forum denk ik :Y
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Korte vragen #8

Berichtdoor Thom91 » Wo 04 Jun 2014, 17:00

Citaro schreef:In een stukje op Somda of deze site dat ging over de intensiteiten per uur op Bd - Tb las ik dat er 'slechts' 2 goederenpaden/uur/richting bestaan? Ik heb echter vaker meegemaakt dat er kort achter elkaar (zeg binnen 15 min.) 2 cargo's door Bd ri. Tb kachelen. Twee paden/uur/richting lijkt mij dan sterk. Weet iemand hoeveel goederenpaden het zijn, wat zijn de tijden op punt Bd? En is er een plek op het www, waar ik de paden eenvoudig kan terug vinden per traject/punt?

In planning zijn het er twee, maar in de praktijk kan er altijd door verstoring elders nog wat tussen geperst worden.

Verder zijn die paden niet publiekelijk beschikbaar.
Komt wel goed schatje.

Citaro
Berichten: 202
Lid geworden op: Di 01 Nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Korte vragen #8

Berichtdoor Citaro » Wo 04 Jun 2014, 17:30

Ok, dank je. Mocht iemand nog de officiële doorkomsttijden van die paden weten in Bd, dan hoor ik het graag.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9572
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Korte vragen #8

Berichtdoor Wubbo » Wo 04 Jun 2014, 21:49

Citaro schreef:In een stukje op Somda of deze site dat ging over de intensiteiten per uur op Bd - Tb las ik dat er 'slechts' 2 goederenpaden/uur/richting bestaan? Ik heb echter vaker meegemaakt dat er kort achter elkaar (zeg binnen 15 min.) 2 cargo's door Bd ri. Tb kachelen. Twee paden/uur/richting lijkt mij dan sterk. Weet iemand hoeveel goederenpaden het zijn, wat zijn de tijden op punt Bd? En is er een plek op het www, waar ik de paden eenvoudig kan terug vinden per traject/punt?
Het zijn er zes: 2 rechtstreeks van Kijfhoek naar Venlo, 2 van Kijfhoek naar Venlo met stops onderweg (in Boxtel of Eindhoven en Tilburg) en 2 vanuit Roosendaal naar 's-Hertogenbosch en verder. Twee ervan zitten kort achter elkaar (ik meen het Roosendaalse en het stoppende pad vanaf Kijfhoek), de andere ligt zeg maar in het andere kwartier. De tijden weet ik zo niet, maar zijn wel te beredeneren: vanaf Breda naar Tilburg rijdt een trein om .10 (aankomst .23), een trein om .21 (aankomst .35) en een trein om .24 (aankomst .43). De meeste kans heb je dus vlak na de trein van .10 (zeg om .14) en vlak na de trein van .24 (dus .28).

Citaro
Berichten: 202
Lid geworden op: Di 01 Nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: Korte vragen #8

Berichtdoor Citaro » Do 05 Jun 2014, 10:23

Aha, zo zou het dus moeten zitten, bedankt!

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Korte vragen #8

Berichtdoor fogeltje » Za 07 Jun 2014, 23:04

Vraagje voor de fotografen onder ons. Wat doen jullie als jullie foto's van bussen maken en de chauffeur herkenbaar op de foto staat (doordat je de foto van dichtbij neemt bijvoorbeeld). Bluren jullie het gezicht? En zo ja, hebben jullie daar een klein handig tooltje voor? Of zetten jullie het gewoon online?
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

dennistd
Berichten: 1388
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Korte vragen #8

Berichtdoor dennistd » Zo 08 Jun 2014, 00:52

Ik heb alleen ervaring met treinen en die laat ik gewoon zo als ze zijn.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25126
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Korte vragen #8

Berichtdoor Daniel » Zo 08 Jun 2014, 19:00

Ik laat ze ook zoals ze zijn. Vaak is door spiegeling de chauffeur toch al bijna niet te herkennen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Kevster
Berichten: 729
Lid geworden op: Di 04 Jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: Korte vragen #8

Berichtdoor Kevster » Zo 08 Jun 2014, 19:53

Nee. Waarom niet? Heel simpel; zij zijn niet pontificaal in beeld, vaak inderdaad niet eens herkenbaar en rijden op de openbare weg, dus er is geen sprake van inbreuk op de privacy en vaak ook niet van het portretrecht. Als een chauffeur (en dat heb ik ook wel eens meegemaakt) aangeeft liever niet op de foto te willen valt dat wel onder het portretrecht en kun je de foto niet openbaar maken, tenzij het om een relevante belangrijke (nieuws-)gebeurtenis gaat. Ik moet wel zeggen dat ik vaker heb meegemaakt dat chauffeurs vrolijk reageren (laatst had ik er eentje die zelf ook fotografeerde en wisselden we informatie uit over fototoestellen, perspectieven, bestandsindelingen enzo).

Waar je overigens wel mee uit moet kijken is het foto's maken in bussen. Dat is (ondanks de term openbaar vervoer) een besloten omgeving in eigendom van iemand anders en om hier foto's te mogen maken moet je officieel toestemming hebben (en daar hebben de meeste bussenspotters, ook ik, lak aan).

VIRM
Berichten: 3409
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: Korte vragen #8

Berichtdoor VIRM » Ma 09 Jun 2014, 16:07

Weet iemand toevallig wat een ticket van Amsterdam naar Londen St Pancrass met de Eurostar ongeveer kost, als je vroeg boekt?
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31530
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #8

Berichtdoor Suus » Ma 09 Jun 2014, 16:20

Combiticket Thalys + Eurostar beginnen vanaf 59 euro voor non-flex en vanaf 99 euro voor semi-flex in de tweede klas en vanaf 109 euro voor semi-flex en 229 euro voor full flex in de eerste klas enkele reis. Maar deze tickets zijn maar zeer beperkt te koop.
Laatst gewijzigd door Suus op Ma 09 Jun 2014, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
marlies
Berichten: 2060
Lid geworden op: Za 10 Aug 2013, 15:34

Re: Korte vragen #8

Berichtdoor marlies » Ma 09 Jun 2014, 16:20

Voor een retour is het geloof ik ergens tussen de 100 en 150 euro.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31530
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Korte vragen #8

Berichtdoor Suus » Ma 09 Jun 2014, 16:26

Naar Londen zijn package deals, waarbij de trein vanaf Elk Nederlands Station naar Eurostar Brussel - Londen en het hotel gecombineerd zijn, vaak goedkoper dan beide los kopen. Die kan je bijvoorbeeld boeken bij De Jong Intra.
Rame à l'approche


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast