Pagina 10 van 11

Re: Korte vragen #8

Geplaatst: ma 02 jun 2014, 22:44
door Geert
Wat een rare trajectkeuze in de melding. Het betreft dus de verbinding Den Haag - Amersfoort e.v., Woerden heeft er niets mee te maken...

Re: Korte vragen #8

Geplaatst: di 03 jun 2014, 06:26
door webguy
Die 'keuze' hebben ze niet altijd, het kaartje moet geloof ik ook kloppen, en dan krijg je dit.

Re: Korte vragen #8

Geplaatst: di 03 jun 2014, 17:45
door CX1000
Klaasje schreef:Het toekomstbeeld voor Zwolle-Leeuwarden is dat de IC's overdag allemaal gaan stoppen op Meppel en Heerenveen. Steenwijk zal het met stoptreinen moeten doen.
Dit is voor mij als Meppeler natuurlijk goed om te horen!

Re: Korte vragen #8

Geplaatst: di 03 jun 2014, 21:47
door Wubbo
Thom91 schreef:Dan wordt het weer opgeheven, anders was de melding wel verder doorgetrokken :)
Nee, het blijft zo na 22 juni maar dan voor vast. Zal wel ergens verstopt op de NS-site komen onder een kopje met wijzigingen in de dienstregeling per die datum.

Re: Korte vragen #8

Geplaatst: di 03 jun 2014, 21:58
door Daniel
Het wijzigingsblad gaat toch een week eerder al in? Wat dat betreft is 22 juni dan een rare einddatum (en vast is natuurlijk ook slechts tot men met de ombouw voor DSSU klaar is)

Re: Korte vragen #8

Geplaatst: wo 04 jun 2014, 09:55
door Obus
Waarom rijden er koplopers op de s9100? Ik zag op Zl een koploper richting Gn. Ik dacht dat het de intercity uit Rotterdam/Den Haag was, het bleek de sprinter te zijn. Koplopers zijn intercitymaterieel, toch?

Re: Korte vragen #8

Geplaatst: wo 04 jun 2014, 10:01
door Z2N
Omdat de s9100 sneller is dan de gemiddelde Randstedelijke InterCity, Zwolle - Hoogeveen is bijvoorbeeld maar met een tussenstop (Meppel), maar duurt een halfuur. Als je dan toch lang onderweg beny, is een beetje Comfort prettig.

Re: Korte vragen #8

Geplaatst: wo 04 jun 2014, 10:27
door baladid
Volgens de interne beeldschermen in die trein bevind je je dan ook in de "Intercity naar Groningen".

Re: Korte vragen #8

Geplaatst: wo 04 jun 2014, 15:08
door MdJ
Dat is dan een foutje, ze kunnen gewoon netjes het sprinterlogo'tje tonen :)

Re: Korte vragen #8

Geplaatst: wo 04 jun 2014, 15:13
door Ardan
Wanneer is het ook alweer officieel middagspits in de trein? 16-18? 16:30-18:30? Zoiets?

Re: Korte vragen #8

Geplaatst: wo 04 jun 2014, 15:21
door Z2N
16:00 - 18:30.

Re: Korte vragen #8

Geplaatst: wo 04 jun 2014, 15:54
door Citaro
In een stukje op Somda of deze site dat ging over de intensiteiten per uur op Bd - Tb las ik dat er 'slechts' 2 goederenpaden/uur/richting bestaan? Ik heb echter vaker meegemaakt dat er kort achter elkaar (zeg binnen 15 min.) 2 cargo's door Bd ri. Tb kachelen. Twee paden/uur/richting lijkt mij dan sterk. Weet iemand hoeveel goederenpaden het zijn, wat zijn de tijden op punt Bd? En is er een plek op het www, waar ik de paden eenvoudig kan terug vinden per traject/punt?

Re: Korte vragen #8

Geplaatst: wo 04 jun 2014, 16:12
door casper_rzb
RET metro forum denk ik :Y

Re: Korte vragen #8

Geplaatst: wo 04 jun 2014, 17:00
door Thom91
Citaro schreef:In een stukje op Somda of deze site dat ging over de intensiteiten per uur op Bd - Tb las ik dat er 'slechts' 2 goederenpaden/uur/richting bestaan? Ik heb echter vaker meegemaakt dat er kort achter elkaar (zeg binnen 15 min.) 2 cargo's door Bd ri. Tb kachelen. Twee paden/uur/richting lijkt mij dan sterk. Weet iemand hoeveel goederenpaden het zijn, wat zijn de tijden op punt Bd? En is er een plek op het www, waar ik de paden eenvoudig kan terug vinden per traject/punt?
In planning zijn het er twee, maar in de praktijk kan er altijd door verstoring elders nog wat tussen geperst worden.

Verder zijn die paden niet publiekelijk beschikbaar.

Re: Korte vragen #8

Geplaatst: wo 04 jun 2014, 17:30
door Citaro
Ok, dank je. Mocht iemand nog de officiƫle doorkomsttijden van die paden weten in Bd, dan hoor ik het graag.

Re: Korte vragen #8

Geplaatst: wo 04 jun 2014, 21:49
door Wubbo
Citaro schreef:In een stukje op Somda of deze site dat ging over de intensiteiten per uur op Bd - Tb las ik dat er 'slechts' 2 goederenpaden/uur/richting bestaan? Ik heb echter vaker meegemaakt dat er kort achter elkaar (zeg binnen 15 min.) 2 cargo's door Bd ri. Tb kachelen. Twee paden/uur/richting lijkt mij dan sterk. Weet iemand hoeveel goederenpaden het zijn, wat zijn de tijden op punt Bd? En is er een plek op het www, waar ik de paden eenvoudig kan terug vinden per traject/punt?
Het zijn er zes: 2 rechtstreeks van Kijfhoek naar Venlo, 2 van Kijfhoek naar Venlo met stops onderweg (in Boxtel of Eindhoven en Tilburg) en 2 vanuit Roosendaal naar 's-Hertogenbosch en verder. Twee ervan zitten kort achter elkaar (ik meen het Roosendaalse en het stoppende pad vanaf Kijfhoek), de andere ligt zeg maar in het andere kwartier. De tijden weet ik zo niet, maar zijn wel te beredeneren: vanaf Breda naar Tilburg rijdt een trein om .10 (aankomst .23), een trein om .21 (aankomst .35) en een trein om .24 (aankomst .43). De meeste kans heb je dus vlak na de trein van .10 (zeg om .14) en vlak na de trein van .24 (dus .28).

Re: Korte vragen #8

Geplaatst: do 05 jun 2014, 10:23
door Citaro
Aha, zo zou het dus moeten zitten, bedankt!

Re: Korte vragen #8

Geplaatst: za 07 jun 2014, 23:04
door fogeltje
Vraagje voor de fotografen onder ons. Wat doen jullie als jullie foto's van bussen maken en de chauffeur herkenbaar op de foto staat (doordat je de foto van dichtbij neemt bijvoorbeeld). Bluren jullie het gezicht? En zo ja, hebben jullie daar een klein handig tooltje voor? Of zetten jullie het gewoon online?

Re: Korte vragen #8

Geplaatst: zo 08 jun 2014, 00:52
door dennistd
Ik heb alleen ervaring met treinen en die laat ik gewoon zo als ze zijn.

Re: Korte vragen #8

Geplaatst: zo 08 jun 2014, 19:00
door Daniel
Ik laat ze ook zoals ze zijn. Vaak is door spiegeling de chauffeur toch al bijna niet te herkennen.

Re: Korte vragen #8

Geplaatst: zo 08 jun 2014, 19:53
door Kevster
Nee. Waarom niet? Heel simpel; zij zijn niet pontificaal in beeld, vaak inderdaad niet eens herkenbaar en rijden op de openbare weg, dus er is geen sprake van inbreuk op de privacy en vaak ook niet van het portretrecht. Als een chauffeur (en dat heb ik ook wel eens meegemaakt) aangeeft liever niet op de foto te willen valt dat wel onder het portretrecht en kun je de foto niet openbaar maken, tenzij het om een relevante belangrijke (nieuws-)gebeurtenis gaat. Ik moet wel zeggen dat ik vaker heb meegemaakt dat chauffeurs vrolijk reageren (laatst had ik er eentje die zelf ook fotografeerde en wisselden we informatie uit over fototoestellen, perspectieven, bestandsindelingen enzo).

Waar je overigens wel mee uit moet kijken is het foto's maken in bussen. Dat is (ondanks de term openbaar vervoer) een besloten omgeving in eigendom van iemand anders en om hier foto's te mogen maken moet je officieel toestemming hebben (en daar hebben de meeste bussenspotters, ook ik, lak aan).

Re: Korte vragen #8

Geplaatst: ma 09 jun 2014, 16:07
door VIRM
Weet iemand toevallig wat een ticket van Amsterdam naar Londen St Pancrass met de Eurostar ongeveer kost, als je vroeg boekt?

Re: Korte vragen #8

Geplaatst: ma 09 jun 2014, 16:20
door Suus
Combiticket Thalys + Eurostar beginnen vanaf 59 euro voor non-flex en vanaf 99 euro voor semi-flex in de tweede klas en vanaf 109 euro voor semi-flex en 229 euro voor full flex in de eerste klas enkele reis. Maar deze tickets zijn maar zeer beperkt te koop.

Re: Korte vragen #8

Geplaatst: ma 09 jun 2014, 16:20
door marlies
Voor een retour is het geloof ik ergens tussen de 100 en 150 euro.

Re: Korte vragen #8

Geplaatst: ma 09 jun 2014, 16:26
door Suus
Naar Londen zijn package deals, waarbij de trein vanaf Elk Nederlands Station naar Eurostar Brussel - Londen en het hotel gecombineerd zijn, vaak goedkoper dan beide los kopen. Die kan je bijvoorbeeld boeken bij De Jong Intra.