Wijzigingsblad 15 juni 2014

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
wouter15
Berichten: 847
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Wijzigingsblad 15 juni 2014

Berichtdoor wouter15 » Wo 21 Mei 2014, 18:34

In dit topic kan gediscussieerd worden over de veranderingen in de dienstregeling die per 15 juni 2014 ingaan.

Hier is in ieder geval alvast de adviesaanvraag van NS Reizigers aan het LOCOV te vinden.

Gebruikersavatar
Z2N
Berichten: 3731
Lid geworden op: Za 10 Mar 2012, 23:51
Locatie: Apn

Re: Wijzigingsblad 15 juni 2014

Berichtdoor Z2N » Wo 21 Mei 2014, 19:23

Niet al te veel schokkends dit wijzigingblad:
*de strandsprinter Haarlem - Zandvoort rijdt weer;
* de s5800 komt in Amersfoort (zonder meer) een minuutje later aan vanuit Vathorst, naar Amsterdam;
* de s3600 naar Roosendaal gaat een minuut later vanuit Tilburg;
* de s2200 gaat een minuut eerder uit Haarlem;
* de s8800 gaat alweer een minuut eerder uit Utrecht Centraal weg, door de koppeling van de s8800 en de s2000;
* de s1400 krijgt drie keer per week, een keer per nacht een extra stop in Amsterdam Sloterdijk.
Le personnel d'accompagnement des CFF vous souhaitent un agréable voyage!

Flickr!

2016 (9-7): trein: 34137,1 km; bus: 1008,1 km; boot: 249,5 km, metro: 30,3 km; tram: 16,8 km; - 2015: 31646,7 km - 2014: 16486 km

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9555
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Wijzigingsblad 15 juni 2014

Berichtdoor Wubbo » Wo 21 Mei 2014, 19:30

De grootste wijzigingen zijn te vinden rond Utrecht, waar in het kader van DoorStroomStation Utrecht veel wissels verwijderd worden de komende tijd.

wouter15
Berichten: 847
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Wijzigingsblad 15 juni 2014

Berichtdoor wouter15 » Wo 21 Mei 2014, 19:59

Die minuut eerder uit Utrecht weggaan van de 8800 is meer omdat ze de 2800 ook op 18a willen laten keren.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Wijzigingsblad 15 juni 2014

Berichtdoor Daniel » Wo 21 Mei 2014, 20:37

De aansluiting tussen de s2000 en de (12)500 en v.v. vervalt door de werkzaamheden in Utrecht ook de komende tijd. Dit doordat als gevolg van de werkzaamheden aan DSSU de Sprinters richting Driebergen tijdelijk allemaal via spoor 12 moeten.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9555
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Wijzigingsblad 15 juni 2014

Berichtdoor Wubbo » Wo 21 Mei 2014, 21:24

Dat is niet de oorzaak. Die sprinters kunnen prima op spoor 14 staan, maar het is straks niet meer mogelijk om gelijktijdig uit Woerden op spoor 12 en vanaf het perron van Utrecht Zuilen op spoor 14 te komen. Daarom is er voor gekozen om de kerende treinen uit Woerden allemaal af te handelen op de sporen 9, 18a en 19a en niet meer op spoor 12. Daardoor ontstond ruimte om de sprinters uit Maarssen op spoor 12 af te handelen, wat voor wat lucht op het vrij vol geplande spoor 14 moet zorgen.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Wijzigingsblad 15 juni 2014

Berichtdoor Daniel » Wo 21 Mei 2014, 21:32

Ehm, maar die treinen zijn daar toch helemaal niet gelijktijdig?! Althans, in de praktijk zie ik de s7400 steeds voor of tegelijk met de (12)500 binnenkomen en de s2000 komt daarna pas binnen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

ICE105
Berichten: 219
Lid geworden op: Ma 19 Dec 2011, 15:34

Re: Wijzigingsblad 15 juni 2014

Berichtdoor ICE105 » Zo 25 Mei 2014, 12:10

Daniel schreef:Ehm, maar die treinen zijn daar toch helemaal niet gelijktijdig?! Althans, in de praktijk zie ik de s7400 steeds voor of tegelijk met de (12)500 binnenkomen en de s2000 komt daarna pas binnen.

Maar het is wel het vermengen van 2 corridors en dat mag niet. Daarnaast de s2000 komt 4 min binnen na de s7400. bij kleine vertragingen van s7400 heb je dus al hinder. Nu denk ik zelf dat het kort keren van s2800 veel meer hinder op gaat leveren, maar dat is binnen 1 corridor en dus geen probleem volgens de DSSU voorstanders.

wouter15
Berichten: 847
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Wijzigingsblad 15 juni 2014

Berichtdoor wouter15 » Wo 28 Mei 2014, 21:37

Ik kwam net dit tegen: http://www.rijdendetreinen.nl/werkzaamh ... t-centraal Als daarbij de reisplanner bekijk keert de s2000 vanaf dat moment al op de serie s8800 op spoor 18a in Utrecht C. en gaat de s6100 naar spoor 19a. Weet iemand waarom dat dan al gebeurt en niet per 15 juni? Of heeft het iets met de werkzaamheden bij Ut drie dagen ervoor te maken?

KM46
Berichten: 8078
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: Wijzigingsblad 15 juni 2014

Berichtdoor KM46 » Wo 28 Mei 2014, 21:45

Goed ... en waarom staat deze info nog niet op de site van de ns?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Wijzigingsblad 15 juni 2014

Berichtdoor Daniel » Wo 28 Mei 2014, 22:15

@Wouter15: eerste fase DSSU wordt in het Pinksterweekend aan gewerkt, daarom daarna dus al die beperking inderdaad i.p.v. pas vanaf het wijzigingsblad.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

wouter15
Berichten: 847
Lid geworden op: Di 24 Jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Wijzigingsblad 15 juni 2014

Berichtdoor wouter15 » Wo 28 Mei 2014, 22:58

KM46 schreef:Goed ... en waarom staat deze info nog niet op de site van de ns?

In de reisplanner staat het al wel. En bij werkzaamheden op rijdendetreinen.nl staat ook een lekker vaag stukje.


Terug naar “OV in Geheel Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten