NS Hispeed wordt NS International

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Somoht »

Vanaf 15 juni krijgt NS Hispeed een nieuwe naam: NS International.

Met de nieuwe naam en een nieuwe uitstraling zien we er straks een beetje anders uit. Maar verder verandert er niets. De internationale ticketverkoop wordt voortgezet onder de naam NS International. Onze service blijft hetzelfde.

Waarom een nieuwe naam?

NS Reizigers en NS Hispeed werken steeds meer samen als één reizigersbedrijf. Bovendien rijden er naast hogesnelheidstreinen zoals Thalys, ICE, TGV en Eurostar ook intercity’s naar internationale bestemmingen. Denk maar aan de IC Berlijn en IC Brussel. De naam NS Hispeed dekt dus de lading niet meer. De nieuwe naam vertelt veel duidelijker wie we zijn en wat we doen. NS Reizigers is er voor het binnenlandse treinverkeer. NS International voor uw treinreizen naar ruim 2700 bestemmingen in Europa. Internationale treintickets koopt u vanaf 15 juni dus snel, makkelijk en voordelig op NSInternational.nl

Intercity direct is een binnenlandse treindienst tussen Amsterdam en Breda en valt daarom per 15 juni onder NS. Vanaf deze datum kunt u de Intercity direct reis- en verkoopinformatie vinden op ns.nl. Bent u geïnteresseerd in het laatste nieuws en informatie over NS? Meld u dan aan voor de NS Nieuwsbrief
http://www.nshispeed.nl/nl/15juni2014

Tl;dr ICd gaat naar NSR, Rest hernoemt zich naar "NS International", back to the future ;)
Laatst gewijzigd door Somoht op ma 26 mei 2014, 15:28, 2 keer totaal gewijzigd.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS Hispeed wordt NS Internationaal

Bericht door iljitsch »

Ja, zo "high" is die "speed" immers niet van de treinen die NSHS/NSI laat rijden...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: NS Hispeed wordt NS Internationaal

Bericht door Justin »

Hadden ze dat niet vijf jaar geleden kunnen bedenken dat ze NSI bleven :roll: ?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: NS Hispeed wordt NS Internationaal

Bericht door Ennes »

Zoals bij vele grote bedrijven, vele miljoenen, namen, organisatievormen, verander managers, implementatie managers etc.etc. verder, is men weer gewoon terug waar men begon. :lol:

Het is dus net een echt bedrijf af en toe :X
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: NS Hispeed wordt NS Internationaal

Bericht door AppleMoose »

En alweer dacht ik even dat ik een bericht van De Speld las... :')

IC naar Berlijn en Brussel reden in de tijd dat het allemaal NS Hispeed werd ook al. Wat een lulkoek om die treinen als argument te gebruiken waarom je weer teruggaat naar de oude naam :N
Onze service blijft hetzelfde
Zwaar kut dus, net als 5 jaar geleden bij de overgang naar Hispeed.

Ik wil niet weten hoeveel geld er weer over de balk gesmeten wordt met "nieuwe" logo's, uniformen en de nodige bedrijfsborrels om dit heugelijke nieuws te vieren. :X
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS Hispeed wordt NS Internationaal

Bericht door Suus »

Justin schreef:Hadden ze dat niet vijf jaar geleden kunnen bedenken dat ze NSI bleven :roll: ?
Er is een verschil he, het is nu met één a in plaats van twee :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Klaasje »

De tijd om met de voeten op de grond te gaan staan is weer terug. Desondanks blijft het wel jammer dat de Benelux straks trager dan ooit wordt terwijl je ook zonder hoge snelheid best vlot van Amsterdam naar Brussel kunt komen over de HSL.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door iljitsch »

Klaasje schreef:De tijd om met de voeten op de grond te gaan staan is weer terug. Desondanks blijft het wel jammer dat de Benelux straks trager dan ooit wordt
Wordt? Maar hij is al trager dan ooit! 25 minuten voor Den Haag HS - Rotterdam CS. Vroeger was dit mijn favoriete trein omdat-ie in 25 minuten op schiphol was...

Wat gaat er veranderen dan?

Als ik 'm overigens voorbij zie rijden lijkt het niet alsof-ie erg vol zit tegenwoordig, of vergis ik me?
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door huibe »

Ik snap wel dat de icd onder binnenland gaat vallen. Scheelt weer veel geld terug bij vertraging.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Klaasje »

iljitsch schreef:
Klaasje schreef:De tijd om met de voeten op de grond te gaan staan is weer terug. Desondanks blijft het wel jammer dat de Benelux straks trager dan ooit wordt
Wordt? Maar hij is al trager dan ooit! 25 minuten voor Den Haag HS - Rotterdam CS. Vroeger was dit mijn favoriete trein omdat-ie in 25 minuten op schiphol was...

Wat gaat er veranderen dan?
Een heel eind omrijden in België via de luchthaven van Brussel en hij gaat een maximaal lange omweg rijden via zowel Den Haag als Breda.
Als ik 'm overigens voorbij zie rijden lijkt het niet alsof-ie erg vol zit tegenwoordig, of vergis ik me?
Klopt. Tot aan 2012 was het ook de snelste verbinding Amsterdam-Roosendaal en reed ie tussen Dordrecht en Roosendaal ook als aanvulling op de uurdienst van de IC uit Amsterdam. Sindsdien is een hoop gewijzigd omdat die laatste ieder half uur doorrijdt, de Benelux niet meer echt onderdeel is van het binnenlandse IC-net en de IC-direct wat toegankelijker is geworden als snelle verbinding tussen Amsterdam en Rotterdam. Dat bij elkaar opgeteld maakt dat je alleen de internationale reizigers en reizigers die de reguliere IC hebben gemist meepakt. Dan blijft er niet veel over.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door VIRM »

Dit was volgens mij vorig jaar al bekend. :) Maar ja, zelf vond ik NSH niet echt zo'n denderende naam...

Gaat ICD echt onder binnenland vallen? Wat gebeurt er dan met de 10% die KLM in HSA heeft gestoken?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Suus »

HSA vervalt eind dit jaar, de concessie voor de HSL loopt af/is afgekocht en wordt dan geïntegreerd in het HRN.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Ronald »

Klaasje schreef: Een heel eind omrijden in België via de luchthaven van Brussel en hij gaat een maximaal lange omweg rijden via zowel Den Haag als Breda.
De verbinding Amsterdam Centraal-Brussel Zuid wordt hoogstwaarschijnlijk sneller als je zowel in Rotterdam Centraal als Antwerpen Centraal overstapt.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Frans F »

Van Amsterdam naar Brussel gaat tegenwoordig sowieso 90% met de Thalys. Alleen in het lowcost-segment (studenten, dagjesmensen) is er nog wat te halen voor de Benelux.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Suus »

Ik denk dat je het een beetje onderschat, maar de eerste klas is wel altijd akelig leeg voor een internationale trein.

Overigens, het trajectdeel Den Haag - Rotterdam is niet echt representatief, omdat er toch veel overstappers zijn op Rotterdam, waaronder richting Amsterdam.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Frans F »

Een kreeg vanmorgen een email van NS met de aankondiging. Toegevoegd was een link naar de nieuwe website van NS-Internationaal die dus vervolgens niet bleek te werken.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Meltrain »

Frans F schreef:Van Amsterdam naar Brussel gaat tegenwoordig sowieso 90% met de Thalys. Alleen in het lowcost-segment (studenten, dagjesmensen) is er nog wat te halen voor de Benelux.
Waar haal je die gegevens vandaan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
benza

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door benza »

Ik was iets aan het zoeken voor een voorbereiding van een reisverslag, ik zag dit in het oude archief van de NS Highspeed plannen:
Afbeelding
Nou, weinig van dit is gekomen hoor; want ns heeft absoluut geen handel in Thalys die is SNCF + NMBS :)

Ik heb ook nog een photo van een oude TGV die is een paar jaar geleden in Den Haag gebracht. Het was daar geschreven in het Frans en Nederlands "Paris-Lyon in 2 uur, straks Paris-Den Haag in 2 uur ook!". Nou, ook niet :D

Dat was mijn nostalgie moment. :)
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door marlies »

Een dergelijk plaatje kregen we ook met Aardrijkskunde in de onderbouw bijna 20 jaar geleden. Heel lovend hoofdstuk over hoe Nederland aansluiting zou vinden op het Europese hogesnelheidsnet en hoe geweldig dat wel niet was. En ook: hoe belangrijk dat wel niet was want anders zou het snel gedaan zijn met zowel Schiphol als de Rotterdamse haven. Men had hoge verwachtingen van het spoor eind jaren '90 :P
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door webguy »

Ook grappig dat in het plaatje Haarlem als eindpunt van aantal series wordt genoemd. Alkmaar heeft het ingehaald...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Suus »

benza schreef:Nou, weinig van dit is gekomen hoor; want ns heeft absoluut geen handel in Thalys die is SNCF + NMBS :)
Dat was wel het plan (en dat NS een aantal Thalys-treinstellen bezit is daar nog een tastbaar bewijs van). Maar toen minister Netelenbos dacht dat het aanbesteden van de HSL een veel beter plan zou opleveren voor de consument en ze het oorspronkelijke plan van NS van tafel schoof zag SNCF haar kans rijk en hebben ze de verkoop van aandelen Thalys aan NS geblokkeerd. De NMBS heeft daar zelfs nog een ingezonden brief naar een krant over ingestuurd om NS te verdedigen tegenover het idiote plan van de minister.
Ik heb ook nog een photo van een oude TGV die is een paar jaar geleden in Den Haag gebracht. Het was daar geschreven in het Frans en Nederlands "Paris-Lyon in 2 uur, straks Paris-Den Haag in 2 uur ook!". Nou, ook niet :D
Thalys doet nu 197 minuten (3 uur 17 minuten) over Amsterdam - Parijs, maar de in de jaren 90 beoogde HSL Antwerpen - Brussel in de middenberm van de E19 is er op een gedeelte als 160 km/u-lijn na niet gekomen en ik denk ook niet dat het ooit nog van gaat komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
benza

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door benza »

Ik denk ook niet dat het ooit gaat komen. Wel is het thalys dienstregeling nu wel betrouwbaar, treinen zijn meestal op tijd.

Het foto van de tgv vond ik gewoon grappig op het historische oogpunt. Nu zijn er geen thalyssen in Den haag :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door webguy »

Vanaf vandaag officieel, dus vanalles wordt gelanceerd
Nieuwe website (met modernere look)

iPhone app
Android app
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door Thom91 »

Afbeelding

:')
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS Hispeed wordt NS International

Bericht door webguy »

Beetje jammer dat ja.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten