Re: Betalende treinreizigers beboet
Geplaatst: di 16 sep 2014, 18:36
Noem het nou gewoon grijsrijden Vinny, tristanmethode is nog teveel eer. Beetje gaan promoten zwart te rijden :(
Bij mij zou je, net als bij nvdw, een goeie hebben.... Toch sneu als je zo door het leven moet.Tristan schreef:Maar goed, zoals waarschijnlijk bekend, heb ik inmiddels een veelvoud van € 7,50 uitgespaard door bij de chauffeur in te checken, naar achteren te lopen en zonder dat de chauffeur het merkt, daar direct weer uit te checken.
Dan hoop ik nooit bij jullie in de bus te zitten.Stefan schreef:Bij mij zou je, net als bij nvdw, een goeie hebben.... Toch sneu als je zo door het leven moet.Tristan schreef:Maar goed, zoals waarschijnlijk bekend, heb ik inmiddels een veelvoud van € 7,50 uitgespaard door bij de chauffeur in te checken, naar achteren te lopen en zonder dat de chauffeur het merkt, daar direct weer uit te checken.
Er zitten gewoon stickertjes op de deuren dat dat niet mag, of doen ze daar niet aan bij Hermes?Mr-W schreef:Hier bij Hermes wordt je al door sommige chauffeurs uitgescholden als je achterin instapt en gewoon incheckt :N
Nou als ik zie dat iemand onterecht uitcheckt en ik ben 100% zeker van mijn zaak, dan vlieg je er bij mijn bus toch ook uit hoor. Nog rapper dan een F16 kan vliegen en dat zonder ik jou aanraak. Het nadeel is alleen dat het vaak gebeurd in grote groepen en dan is het heel moeilijk bij te houden wie in en uitcheckt, als je niet uitkijkt spreek je nog de verkeerde aan en dan heb je wel hommeles.Mr-W schreef:Dan hoop ik nooit bij jullie in de bus te zitten.Stefan schreef:Bij mij zou je, net als bij nvdw, een goeie hebben.... Toch sneu als je zo door het leven moet.Tristan schreef:Maar goed, zoals waarschijnlijk bekend, heb ik inmiddels een veelvoud van € 7,50 uitgespaard door bij de chauffeur in te checken, naar achteren te lopen en zonder dat de chauffeur het merkt, daar direct weer uit te checken.
Chauffeurs die voor eigen rechter spelen zijn vaak dusdanig lomp en vervelend in de omgang dat ze een gevaar vormen voor reizigers.
Hier bij Hermes wordt je al door sommige chauffeurs uitgescholden als je achterin instapt en gewoon incheckt :N
Voor sommige forumers is het goed nieuws dat vooral scholieren en studenten hiermee te maken krijgen.
Nooit gezien.Bee schreef:Er zitten gewoon stickertjes op de deuren dat dat niet mag, of doen ze daar niet aan bij Hermes?Mr-W schreef:Hier bij Hermes wordt je al door sommige chauffeurs uitgescholden als je achterin instapt en gewoon incheckt :N
Wat is dit voor idiote reactie.Mr-W schreef: Dan hoop ik nooit bij jullie in de bus te zitten.
Chauffeurs die voor eigen rechter spelen zijn vaak dusdanig lomp en vervelend in de omgang dat ze een gevaar vormen voor reizigers.
Als je de boel belazert zoals Tristan doet, zal van dat zitten inderdaad weinig terechtkomen.Mr-W schreef: Dan hoop ik nooit bij jullie in de bus te zitten.
Inderdaad.avl schreef:Wat is dit voor idiote reactie.Mr-W schreef: Dan hoop ik nooit bij jullie in de bus te zitten.
Chauffeurs die voor eigen rechter spelen zijn vaak dusdanig lomp en vervelend in de omgang dat ze een gevaar vormen voor reizigers.
Heeft niets met eigen-rechter-spelen te doen. Als je voor incheckt en bij de midden deuren weer uitcheckt geef je aan dat je dus niet met die bus mee wil!! Omdat je dan geen geldig vervoersbewijs hebt is het logisch dat de chauf je dan niet meer wil meenemen. Hij/zij zit niet voor niets bij de instap te controleren of de reizigers betalen. Als je die dus zo wil belazeren >> opzouten en plaatsmaken voor reizigers die wel willen betalen :6
Is het langdurig opslaan van camera beelden eigenlijk wel toegestaan.Kan me voorstellen dat een privacywet dat verbied.Bee schreef:Precies, al op bepaalde kaarten vaak in- en uitchecktransacties zeer dicht op elkaar worden uitgevoerd kan je dat combineren met camerabeelden, daarmee maken ze een profiel aan en worden er gericht controleurs aangestuurd. In Nederland is controle echter vaak nog iets wat specifiek voor een bedrijf en regio is, maar men zou er natuurlijk voor kunnen opteren dat te centraliseren vanuit TransLink, zeker nu alle vervoerders daar aan meedoen.
Ik ken meerdere verhalen van reizigers die er onterecht uitgezet zijn vanwege hun leeftijd+kleurtje. 1x heb ik het zelf meegemaakt en vind daarom dat je er voorzichtig mee moet zijn en bij twijfel BOA's inschakelen of negeren.Zelfde verhaal bij groepen.Hainje schreef:Nou als ik zie dat iemand onterecht uitcheckt en ik ben 100% zeker van mijn zaak, dan vlieg je er bij mijn bus toch ook uit hoor. Nog rapper dan een F16 kan vliegen en dat zonder ik jou aanraak. Het nadeel is alleen dat het vaak gebeurd in grote groepen en dan is het heel moeilijk bij te houden wie in en uitcheckt, als je niet uitkijkt spreek je nog de verkeerde aan en dan heb je wel hommeles.Mr-W schreef:Dan hoop ik nooit bij jullie in de bus te zitten.Stefan schreef:Bij mij zou je, net als bij nvdw, een goeie hebben.... Toch sneu als je zo door het leven moet.Tristan schreef:Maar goed, zoals waarschijnlijk bekend, heb ik inmiddels een veelvoud van € 7,50 uitgespaard door bij de chauffeur in te checken, naar achteren te lopen en zonder dat de chauffeur het merkt, daar direct weer uit te checken.
Chauffeurs die voor eigen rechter spelen zijn vaak dusdanig lomp en vervelend in de omgang dat ze een gevaar vormen voor reizigers.
Hier bij Hermes wordt je al door sommige chauffeurs uitgescholden als je achterin instapt en gewoon incheckt :N
Voor sommige forumers is het goed nieuws dat vooral scholieren en studenten hiermee te maken krijgen.
Zonder stickers vind ik dat ik gewoon mag instappen. Bepaalde chauffeurs doen weer juist alleen de achterdeur open zodat de reizigers beter verdeelt zitten in een stadsbus.Hainje schreef:Nooit gezien.Bee schreef:Er zitten gewoon stickertjes op de deuren dat dat niet mag, of doen ze daar niet aan bij Hermes?Mr-W schreef:Hier bij Hermes wordt je al door sommige chauffeurs uitgescholden als je achterin instapt en gewoon incheckt :N
Extra personeel is niet eens nodig. Vroeger werd dit bij Hermes regelmatig gedaan.stapte de controleurs in bij de brug of uitstapperon in en reden dan enkele haltes mee tot dat iedereen was gecontroleerd.huibf schreef:Ik zie veel meer heil op extra contoleurs bijvoorbeeld direct na het vertrek v.d. bus bij Neckserspoel, bij de uitstaphalte controleurs binnen te laten CICO uit te zetten en te controleren.avl schreef:Wat is dit voor idiote reactie.Mr-W schreef: Dan hoop ik nooit bij jullie in de bus te zitten.
Chauffeurs die voor eigen rechter spelen zijn vaak dusdanig lomp en vervelend in de omgang dat ze een gevaar vormen voor reizigers.
Heeft niets met eigen-rechter-spelen te doen. Als je voor incheckt en bij de midden deuren weer uitcheckt geef je aan dat je dus niet met die bus mee wil!! Omdat je dan geen geldig vervoersbewijs hebt is het logisch dat de chauf je dan niet meer wil meenemen. Hij/zij zit niet voor niets bij de instap te controleren of de reizigers betalen. Als je die dus zo wil belazeren >> opzouten en plaatsmaken voor reizigers die wel willen betalen :6
Stoere taal,je weet dat je bij agressie tegen reizigers op staande voet ontslagen kunt worden.nvdw schreef:zal van dat zitten inderdaad weinig terechtkomen.Mr-W schreef: Dan hoop ik nooit bij jullie in de bus te zitten.
Of gewoon dat het niet -hoeft- te checken als je een abonnement heeft.Zugführer schreef:Is de oplossing niet heel eenvoudig? Een soort 'abonnement vergeten' regeling instellen waarmee je drie keer in het jaar mag vergeten in te checken?
Je heeft uiteraard gelijk (anders zou je geen moderator zijn )webguy schreef:Overigens staat inchecken gewoon in de wet he - een elektronisch vervoersbewijs is niet geldig tenzij gevalideerd, etc.
Algemene abonnement zijn geldig bij verschillende vervoerders. Het in- en uitchecken is daarbij ook nodig voor de verdeling van de opbrengsten. Of wil je toe naar een situatie waarbij je een algemeen abonnement per vervoerder moet gaan kopen.benza schreef: Of gewoon dat het niet -hoeft- te checken als je een abonnement heeft.
Zoals het was het geval met de oude abonnement. Je -mag- inchecken, maar het hoeft niet.
Ik begrijp dat ns wil altijd weten wanneer je reis (ivm verband met marketing acties, of volle trein melden), maar voor het reiziger biedt het altijd in/uitchecken geen voordeel, alleen maar oponthoud rond de paaltjes.
Het is sowieso het geval. Op mijn ns business card kan ik geen abonnement van andere vervoeders zetten. Ik moet een andere chipkaart hebben met een andere abonnement. Een jaar geleden was het niet het geval, met het oude business kaart kon je wel andere abonnement toevoegen.Frans F schreef:Algemene abonnement zijn geldig bij verschillende vervoerders. Het in- en uitchecken is daarbij ook nodig voor de verdeling van de opbrengsten. Of wil je toe naar een situatie waarbij je een algemeen abonnement per vervoerder moet gaan kopen.benza schreef: Of gewoon dat het niet -hoeft- te checken als je een abonnement heeft.
Zoals het was het geval met de oude abonnement. Je -mag- inchecken, maar het hoeft niet.
Ik begrijp dat ns wil altijd weten wanneer je reis (ivm verband met marketing acties, of volle trein melden), maar voor het reiziger biedt het altijd in/uitchecken geen voordeel, alleen maar oponthoud rond de paaltjes.
Joe, bedankt.Mr-W schreef:Chauffeurs die voor eigen rechter spelen zijn vaak dusdanig lomp en vervelend in de omgang dat ze een gevaar vormen voor reizigers.
Ook trajectabonnementen kunnen geldig zijn bij meerdere vervoerders, bijv. van Zevenaar naar Nijmegen.benza schreef: En ik had het ook over trein abonnement. Bijvoorbeld: traject vrij castricum-amsterdam. Met dit abonnement kan ik alleen maar met ns reizen. Wat is dus het punt van in/uitchecken? Het hele bedrag gaat toch naar ns?
Ik zou niet weten waarom, de gebruiksvoorwaarden lijken me duidelijk en als mensen die bewust aan hun laars lappen moeten ze niet zeuren als ze beboet worden.marlies schreef: Maar actief beboeten van mensen die het niet doen op het moment dat ze ook niet hadden moeten betalen is natuurlijk vanuit een PR-oogpunt en klantvriendelijkheid een ongelofelijke misser.
Als ik vroeger vergat om een Kruidvatkaartje af te stempelen ging ik ook op de bon.reisthijs schreef:Het gaat over mensen die het vergeten.
Ik heb het over imago en perceptie. Hoe dingen overkomen bij het merendeel van de mensen laat zich niet leiden door hoe het volgens de logisch gezien volledig correcte redenering van autisten geïnterpreteerd zouden moeten worden. De meeste mensen hebben geen Asperger, deal with it.Frans F schreef:Ik zou niet weten waarom, de gebruiksvoorwaarden lijken me duidelijk en als mensen die bewust aan hun laars lappen moeten ze niet zeuren als ze beboet worden.marlies schreef: Maar actief beboeten van mensen die het niet doen op het moment dat ze ook niet hadden moeten betalen is natuurlijk vanuit een PR-oogpunt en klantvriendelijkheid een ongelofelijke misser.