Betalende treinreizigers beboet

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Betalende treinreizigers beboet

Bericht door huibe »

Allemaal leuk en aardig, maar nog steeds geen reden om niet in en uit te checken bij een abonnement.

Behalve het non argumenten van hbf natuurlijk.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Betalende treinreizigers beboet

Bericht door Frans F »

@benza
Je bent niet verplicht een abonnenent te kopen bij NS, als je het niet eens bent met de voorwaarden doe je het toch gewoon niet.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Betalende treinreizigers beboet

Bericht door marlies »

Dat zeggen en vervolgens woest stampij maken als benza een uitkering heeft en een baan aangeboden krijgt in een andere stad maar deze afwijst omdat 'ie geen auto kan betalen en het niet eens is met de voorwaarden van NS.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Betalende treinreizigers beboet

Bericht door Frans F »

Benza kan ook op saldo reizen. Je kunt moeilijk verwachten dat NS de voorwaarden aan iedereens individuele wensen gaat aanpassen.
Laatst gewijzigd door Frans F op do 18 sep 2014, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
benza

Re: Betalende treinreizigers beboet

Bericht door benza »

Frans F schreef:@benza
Je bent niet verplicht een abonnenent te kopen bij NS, als je het niet eens bent met de voorwaarden doe je het toch gewoon niet.
Ns heeft het monopolie op trein vervoer. Het is niet zo dat ik het keuze heeft toch? :)
Concurrentie bestaat niet in nederland, en ook bijna niet in europa. Er zijn concessies, maar dit is een andere verhaal dan echte concurrentie. In friesland is er bijvoorbeld arriva, maar ik kan niet kiezen tussen arriva en ns.

In tchechie kan je soms bijvoorbeld kiezen tussen cd/regiojet/leo, dat is echt concurrentie (al ben ik tegen dit)

En ik zeg niet dat ik vind alles bij ns slecht, alleen maar dat het bedrijf gaat achter qua voorwaarden en klantvriendelijkheid.

In het algemeen ben ik tegen concurrentie op het treinvervoer, want ik zie juist treinvervoer als iets die hoort bij het openbaar domein, zoals wegen,snelwegen, dijken enz.. Daarom ben ik van mening dat ik kan wel opmerkingen maken als mijn ervaring als reiziger wordt verslechterd. Zoals automobilisten klagen als zij kunnen alleen maar 80 rijden op de ring :mrgreen:

Ns is toch eigenbaar van het staat, dus het nederlandse volk, je mag dus wel je mening geven? .
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Betalende treinreizigers beboet

Bericht door Frans F »

Als je tegen concurrehtie bent moet je ook niet klagen over een monopolist.

Je mag best je mening geven, maar je moet niet verwachten dat iedereen zich aan jouw wensen moet aanpassen.
benza

Re: Betalende treinreizigers beboet

Bericht door benza »

Frans F schreef:Als je tegen concurrehtie bent moet je ook niet klagen over een monopolist.

Je mag best je mening geven, maar je moet niet verwachten dat iedereen zich aan jouw wensen moet aanpassen.
Dat verwacht ik ook niet.
En ik wil juist niet dat het bedrijf als monopolist gedrag, wel dat het gaat onder zeer strict control van de vertegenwoordigers van de nederlandse volk, dus de kamerleden en ministerie...die moeten wel acteren in het belang van het volk.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Betalende treinreizigers beboet

Bericht door marlies »

Frans F schreef:Benza kan ook op saldo reizen. Je kunt moeilijk verwachten dat NS de voorwaarden aan iedereens individuele wensen gaat aanpassen.
Op saldo reizen is een waardeloze oplossing voor een bezwaar hebben tegen inchecken ;)

Maar om terug bij de kern te komen: NS heeft nu de conducteurs de instructie gegeven om reizigers met een abonnement voor vrij reizen in principe niet meer te bekeuren bij niet inchecken. De vele klachten en negatieve media-aandacht hierover de laatste tijd heeft daar ongetwijfeld mee te maken.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Betalende treinreizigers beboet

Bericht door Tristan »

marlies schreef:Maar om terug bij de kern te komen: NS heeft nu de conducteurs de instructie gegeven om reizigers met een abonnement voor vrij reizen in principe niet meer te bekeuren bij niet inchecken. De vele klachten en negatieve media-aandacht hierover de laatste tijd heeft daar ongetwijfeld mee te maken.
Kijk eens aan, klagen heeft dus zin :D Nu flink doorklagen over de ov-chipkaart en wie weet wordt die dan ook óf klantvriendelijk óf afgeschaft ;)
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Betalende treinreizigers beboet

Bericht door Hainje »

Ben maar niet bang, de OVC word ook wel afgeschaft.

Spoiler: show
over een jaar of 10.
🍉
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Betalende treinreizigers beboet

Bericht door waldo79 »

^^Dan gaat de chipkaart op in de bankpas, maar ik wees er niet bang voor.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten