Pagina 7 van 11

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: zo 06 jul 2014, 15:26
door Milco
Nee, een enkeltje meer dan 2 zones kost € 3,-. Als je heen èn terug moet, dan koop je op de heenweg een enkeltje en terug weer en dat is dus in totaal € 6,-.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: zo 06 jul 2014, 15:39
door rww
Ok maar ik neem aan dat de dagkaart geldig is op alle lijnen? Of alleen op de 78?

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: zo 06 jul 2014, 15:44
door Milco
Aannemelijk is de dagkaart inderdaad geldig op veel of alle lijnen van de TEC. Maar als je alleen met lijn 78 reist, is een dagkaart natuurlijk duurder dan gewoon twee keer een enkeltje kopen.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: zo 06 jul 2014, 15:46
door rww
Milco schreef:Aannemelijk is de dagkaart inderdaad geldig op veel of alle lijnen van de TEC. Maar als je alleen met lijn 78 reist, is een dagkaart natuurlijk duurder dan gewoon twee keer een enkeltje kopen.
Ik moet ook nog binnen luik reizen dus dan zou dat goedkoper zijn, ik moet uiteindelijk via luik in jemeppe uitkomen.

Iemand die precies weet hoe die dagkaart werkt? Wat de grenzen zijn? Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit frans op school heb gehad dus dat is lastig.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: zo 06 jul 2014, 16:55
door Ronald
Het ligt helemaal aan je reisplan wat het voordeligst is. Een enkel ticket is slechts 90 minuten geldig, dus als je de reis Maastricht-Jemeppe in 90 minuten kan afleggen kan dat voor € 3,00. Anders moet je in de aansluitende bus een nieuw ticket kopen (dat zal dan € 1,90 kosten voor een enkele rit Liège-Jemeppe sur Meuse, = 2 zones). Ga je ook nog dezelfde dag terug naar Maastricht dan kost het in het gunstigste geval € 6,00. Voor het prijsverschil van een dagkaart (€ 2,00 duurder) ben je dus een stuk flexibeler. Voor zover ik kan zien is een dagkaart geldig op alle TEC-bussen.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: zo 06 jul 2014, 18:37
door Suus
Ook op de hoogste categorie lijnen waarvoor je een speciaal tarief moet betalen, HorizonPlus ofzo? Er zijn niet zo heel veel van die lijnen (in Luik komt er wel een trouwens; 1011). TEC heeft het tariefsysteem vorig jaar heerlijk ingewikkeld gemaakt en ik kan het nu even niet uitzoeken.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: zo 06 jul 2014, 19:20
door Ronald
Dagkaart is op alle lijnen geldig (gewoon één tarief), de "express"-lijnen hebben een hoger enkele rit-tarief (en misschien ook wel abonnementen, maar dat weet ik niet). Dit zijn de express-lijnen:

Conforto : LLN-Wavre-Nivelles
Conforto bis : LLN-Wavre-Kraainem-Woluwe
Rapido Bus 1 : Jodoigne-LLN-Ottignies
Rapido Bus 4 : Nivelles-LLN
88 : Bastogne-Namur
1011 : Liège-Athus
56 : Namur-Couvin
64 : Namur-Biesme
81 : Namur-Hannut
82 : Namur-Perwez-Jodoigne

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: zo 06 jul 2014, 20:13
door rww
Dus de conclusie is dat ik met een dagkaart naar luik kan reizen en vanaf daar naar jemeppe.


De express lijnen mag ik niet mee reizen maar die heb ik ook niet nodig.




Bedankt allemaal.



Edit verkopen de hemas op de stations een koffie to go voor een goede prijs? Of moet ik de kiosk gaan sponsoren.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: zo 06 jul 2014, 20:34
door dennistd
Op Maastricht zit ook een AH to Go, en daar krijg je nu een gratis koffie of thee bij aankoop van een product uit de bakkerij (een triple-choc-cookie bijvoorbeeld :Y ): http://www.spoordeelwinkel.nl/campagnes ... uct/ahtogo
De koffie kost normaal €1,50, de koek waar ik het over had maar €1,35 :mrgreen:

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: zo 06 jul 2014, 23:24
door rww
Ik zie dat de bus om 9,11,13,17 en 23 uur rijd, hoezo een keer per uur in de spits? Wanneer is het in belgie dan spits? Voor mij is dat niet belangrijk maar toch.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: zo 06 jul 2014, 23:38
door waldo79
Ook op de bussen wordt bezuinigd ;)

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 07 jul 2014, 13:35
door Etienne
Er is gewoon niet meer vraag om lijn 78 te rijden, zelfs in de 80'er jaren onder de NMVB reed die lijn al nauwelijks meer dan nu. Kun je niet gewoon beter de trein Guillemins pakken en daar overstappen op de bus?

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: do 10 jul 2014, 13:52
door reisthijs
Ik zat even te kijken hoe ik nu mijn e-ticket met korting moet aanschaffen. Je blijkt nu te kunnen kiezen voor "Enkele reis Jaartraject/Grensabo" of "Retour Jaartraject/Grensabo".

Achter de :?: gaat een stukje nieuwe informatie schuil:
Alleen geldig met Jaartrajectabonnement, Grensabonnement of OV-Begeleiderskaart met geldig kortingsabonnement.
Toch nog een alternatief voor OV-chip Plus?

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: vr 11 jul 2014, 18:59
door Hainje
Heeft er hier iemand ervaring met de nachtbussen tijdens de Gentse Feesten?
Ik en een paar vrienden willen hier gebruik van maken, maar zij hebben het beeld dat die bus standaard vol met kotsers zit. Klopt dit beeld ook? Of valt dat (zoals ik denk) reuze mee?

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: za 12 jul 2014, 09:16
door marvinkok
Heb er een paar jaar geleden wel gebruik van gemaakt richting de camping Blaarmeersen, maar los van dat het druk was en een raar patroon reed nergens last van gehad... Maar zoals gezegd, dat is al weer een jaar of 3 geleden.... Overigens wel een prachtevenement, die Gentse Feesten :Y

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: za 12 jul 2014, 20:21
door Thom91
Weet iemand toevallig waar dit ding is? https://www.google.nl/maps/@52.665293,4 ... uNdiww!2e0

Reed er vanmiddag langs en toen was hij weg...

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 14 jul 2014, 19:51
door benza
Mooi foto!
Helaas weet ik het niet ;)

Vraagje: hoogstwaarschinlijk is dit hier al gedebateerd, maar ik lees net dat het Noord-Zuid lijn enkelsporig tussen Rai en Zuid wordt. Is het niet een beetje raar voor een nieuwe metro-lijn?!? Het betekent het lastige exploitatie, en ook geen dienst met minder dan 6-7 minuten tussen metros...

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 14 jul 2014, 21:41
door Z2N
Binnenkort ga ik met een interrail-kaart naar Zuid-Zwitserland, en voor het stuk tot de grens bij Emmerich heb ik netjes binnenlandse kaartjes met 50% korting. Maar hoe schrijf ik dit op in het reisrapport? Schrijf ik vanaf de grens, vanaf het station waar ik op de trein naar het buitenland stap of vanaf mijn beginstation op? Ik moet namelijk vanaf Alphen reizen, en moet achtereenvolgend met de s8800, de s2500 en t105 mee.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 14 jul 2014, 21:46
door reisthijs
benza schreef:Vraagje: hoogstwaarschinlijk is dit hier al gedebateerd, maar ik lees net dat het Noord-Zuid lijn enkelsporig tussen Rai en Zuid wordt.
Waar heb jij dit rare verhaal gelezen?

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 14 jul 2014, 21:49
door Geert
In de praktijk loopt het wel los met het reisverslag en de controle daarop en is de eerste trein die de grens over gaat denk ik wel genoeg. Hoewel het voor jezelf misschien leuk is om de Nederlandse treinen ook in te vullen ;-)

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 14 jul 2014, 22:18
door Karl
Weet iemand eigenlijk of er plannen zijn om Rotterdam Centraal aan de westzijde aan te pakken? Als de Hoekse Lijn naar RET gaat, dan heb je daar toch een probleem? De HSL takt dan opeens links aan en die moet er bij Lombardijen rechts af. Sowieso kan je vanaf het zuidelijke spoor alleen naar perronspoor 1 en 3. Maar de opstelruimte voor de Hoekse Lijn kan wellicht wel vaarwel worden gezegd.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 14 jul 2014, 22:23
door Wubbo
Ik heb nog nergens een plan gezien, maar hoop inderdaad ook dat ze het op de schop gaan nemen. Opstelsporen op Rotterdam zijn schaars, dus ik verwacht niet dat die verdwijnen, maar je kan de huidige Hoekse Lijn-sporen inderdaad niet nuttig gebruiken voor de treindienst van/naar Delft in de huidige situatie.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 14 jul 2014, 22:38
door Daniel
Niet alleen dat, maar de vrijkomende sporen kan je ook niet nuttig gebruiken. Zo zou het logisch zijn om de treinen uit Schiedam op 1 en 3 te behandelen dan, waardoor de treinen richting Schiedam naar 6 en 7 kunnen en je ook een dubbelsporige mogelijkheid hebt die kant op via de fly-overs.
Met de huidige layout kan je dan echter spoor 8 en 9 eigenlijk nergens meer nuttig voor gebruiken (hooguit om treinen uit de richting Dordrecht te laten keren, maar die zie ik niet zo gauw komen eigenlijk). En je zit inderdaad met een enkel spoortje dan waar alles van 1 t/m 4 naar de tunnelsporen overheen zou moeten. Verbouwing is dus wel hoognodig ja.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 14 jul 2014, 22:44
door Anne
reisthijs schreef:
benza schreef:Vraagje: hoogstwaarschinlijk is dit hier al gedebateerd, maar ik lees net dat het Noord-Zuid lijn enkelsporig tussen Rai en Zuid wordt.
Waar heb jij dit rare verhaal gelezen?

Volgens dit bericht van gemeente Amsterdam Dienst Metro is het station Zuid voor de Noord-zuidlijn in 2017 tijdelijk enkelsporig.
De eindhalte op station Zuid is zoals het er nu naar uitziet in 2017 enkelsporig. In een later stadium wordt de Noord/Zuidlijn volledig geïntegreerd in een nieuw te bouwen OV-Terminal.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: di 15 jul 2014, 01:06
door Z2N
Geert schreef:In de praktijk loopt het wel los met het reisverslag en de controle daarop en is de eerste trein die de grens over gaat denk ik wel genoeg. Hoewel het voor jezelf misschien leuk is om de Nederlandse treinen ook in te vullen ;-)
Dan weet ik voldoende, ritnummer t8825 invullen mag gewoon. Dank je! :)