Pagina 3 van 11

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: do 19 jun 2014, 17:10
door benza
Hello,

Is er een manier op een Dal voordeel abonnement kopen, zonder automatische verlenging?
Want via het ns website is het elke jaar automatisch verlengt :N;
Dus moet ik een reminder voor over een jaar in mijn agenda zetten (!)

En weten jullie waarom ik moet mijn address naar de NS geven als ik dit product bestel? Ik heb al een personnlijke ov-chipkaart dus ik moet geen nieuwe krijgen; en ik wil liever geen junk-mail in mijn brievenbus :)

Bedankt voor jullie antwoorden.
Benza

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: do 19 jun 2014, 17:19
door Ardan
benza schreef:En weten jullie waarom ik moet mijn address naar de NS geven als ik dit product bestel? Ik heb al een personnlijke ov-chipkaart dus ik moet geen nieuwe krijgen; en ik wil liever geen junk-mail in mijn brievenbus :)
Je kunt DV gewoon op je eigen kaart laten zetten (nummer invullen bij de aanmelding, heb ik ook gedaan), maar je krijgt wel verdere post en bonnenboekjes-geslijm en zo.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: do 19 jun 2014, 17:22
door benza
Ardan schreef:
benza schreef:En weten jullie waarom ik moet mijn address naar de NS geven als ik dit product bestel? Ik heb al een personnlijke ov-chipkaart dus ik moet geen nieuwe krijgen; en ik wil liever geen junk-mail in mijn brievenbus :)
Je kunt DV gewoon op je eigen kaart laten zetten (nummer invullen bij de aanmelding, heb ik ook gedaan), maar je krijgt wel verdere post en bonnenboekjes-geslijm en zo.
Ja ik will idd DV op mijn huidige kaart zetten. En ik probeer junk-mails zoals bonnenboekjes enzo te vermijden, al is het geen grote drama uiteraard...

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: do 19 jun 2014, 17:38
door patat
benza schreef:Hello,

Dus moet ik een reminder voor over een jaar in mijn agenda zetten (!)
Je kunt het ook meteen na aanvraag opzeggen zodat het niet verlengd wordt. Dan ben je in elk geval niet te laat

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: do 19 jun 2014, 17:50
door benza
patat schreef:
benza schreef:Hello,

Dus moet ik een reminder voor over een jaar in mijn agenda zetten (!)
Je kunt het ook meteen na aanvraag opzeggen zodat het niet verlengd wordt. Dan ben je in elk geval niet te laat
Helaas niet, je moet 3 maanden wachten na het begin van het abonnement...en dat moet per telefoon, niet via mijnns.nl.
Ik vrees dat eenmalige abonnement bestaan nu niet meer.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: do 19 jun 2014, 19:19
door webguy
Per maand kan toch?

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: do 19 jun 2014, 21:00
door microshit
Nope, Dal Voordeel à €50/jaar kun je alleen als jaarabbo afsluiten.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: vr 20 jun 2014, 00:06
door reisthijs
Na het eerste jaar zijn alle abonnementen nu per maand opzegbaar. Je zit er dus niet weer voor een jaar aan vast als je te laat bent met opzeggen.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: vr 20 jun 2014, 09:09
door benza
Maar het is een eenamalige 50€ betaling toch?
Krigt ik dan een deel terug als ik mijn abonnement opzegt?

Ik vind altijd automatische verlenging behoorlijk irritant, ik wens een regelgeving tegen automatiche verlenging...

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: vr 20 jun 2014, 09:20
door verfmeer
Ik dacht dat die er al was. Volgens mij kan je bij een automatische verlenging binnen een maand opzeggen.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: vr 20 jun 2014, 09:24
door Suus
Na opzegging betaal je nog wel de rest van de maand (als jij op 15 juni bent gestart en je zegt het na het eerste jaar op 28 augustus op, dan betaal je nog tot 15 september), de rest (voor elke maand ongeveer €4,20) krijg je terugbetaald nadat je het product van je kaart hebt gehaald.

De regelgeving voor automatische opzegging is wel aangescherpt: automatisch verlengen mag maar dit moet wel duidelijk vooraf aangegeven zijn en na de initiële contractperiode mag je daarna op elk gewenst moment opzeggen in plaats van dat je er weer voor een bepaalde periode aan vast zit.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: vr 20 jun 2014, 11:34
door benza
Bedankt Bee voor de je duidelijke antwoord.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: vr 20 jun 2014, 13:32
door Reiziger Delft
Op de GVB-plattegrond van Amsterdam Centraal staan de haltes voor bus 22 en 48 in westelijke richting op 2 locaties aangegeven. Weet iemand welke de juiste is?

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: vr 20 jun 2014, 13:36
door Suus
De bussen stoppen in westelijke richting op beide haltes.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 08:47
door Freek
Met welk materieel rijdt de trein van 16.01 vanuit Amsterdam richting Apeldoorn naar verwachting?

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 09:12
door Michael
Dat is trein t1557 en die staat gepland met ICM

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 11:37
door Reiziger Delft
Bee schreef:De bussen stoppen in westelijke richting op beide haltes.
Bedankt voor je antwoord; ik heb de bus gevonden :)

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 13:29
door VIRM
Klein vraagje: per begin juli kan je bij de Tickets en Service geen kaartjes met 40% korting meer krijgen. Wordt dit ook daadwerkelijk voor de loketmedewerkers onmogelijk gemaakt, of kunnen ze zeggen: 'voor jou maken we een uitzondering'?

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 13:36
door dennistd
VIRM schreef:Klein vraagje: per begin juli kan je bij de Tickets en Service geen kaartjes met 40% korting meer krijgen. Wordt dit ook daadwerkelijk voor de loketmedewerkers onmogelijk gemaakt, of kunnen ze zeggen: 'voor jou maken we een uitzondering'?
Ik denk gewoon onmogelijk, volgens mij zag ik in Amersfoort dat het nu zelfs als niet meer mogelijk was bij het loket, en tot 9 juli nog wel bij de automaat maar daarna ook niet meer.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 14:59
door Daniel
Nou stond in de brief hierover voor trajectkaarthouders dat die hiervoor nog wel bij het loket terecht konden, maar daar zullen ze dan allicht ook gewoon het product op de kaart laden.
Hoewel het ook voor E-tickets gewoon mogelijk blijft die met korting te kopen voor de bewuste groep reizigers (en houders van een grensabonnement)

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 15:16
door reisthijs
Volgens de pagina met veelgestelde vragen wordt het dan inderdaad op de kaart geladen:
Abonnementhouder laadt voor een reis buiten zijn traject een enkele reis of retour met of zonder korting op de kaart waar zijn abonnement ook op staat. Dit kan via de NS-kaartautomaat en balie. Een e-ticket (vol tarief en korting) is ook mogelijk.
Volgens datzelfde overzicht worden kaartjes met 50% korting nog wel in "papieren" vorm aangeboden.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 15:22
door Suus
Kaartjes met 50% korting worden volgens mij ook alleen gebruikt in combinatie met Interrail-passen, dan is een chipticket wel zo handig natuurlijk.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 15:25
door VIRM
Dus als ik het goed begrijp, kunnen loketmedewerkers in ieder geval een reis op je kaart zetten?

Ik vraag het even, omdat ik zelf bijna blind bent, en het zoeken van CiCo-paaltjes op sommige stations behoorlijk uitdagens kan zijn (iets met onhandig geplaatst zijn, of als er drie paaltjes zijn en er loopt een trein leeg tijdens de spits is hij ineens ook lastig te bereiken).

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 15:26
door Daniel
VIRM schreef:Dus als ik het goed begrijp, kunnen loketmedewerkers in ieder geval een reis op je kaart zetten?
Dat kan alleen voor houders van een traject- of grensabonnement.

Re: Korte vragen #9

Geplaatst: ma 23 jun 2014, 16:14
door waldo79
Ik mag toch aannemen dat voor blinden- en slechtzienden er mogelijkheden blijven om vanuit het loket handelingen te verrichten. Anders zou het werkelijk triest zijn :N